gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.022
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Ajans Seçiminde Farklı Bir Konkur

    Konu, 'İş ve Kariyer' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Ajans Seçiminde Farklı Bir Konkur Finans sektörünün en önemli markalarından İş Bankası, düzenlediği kendine has reklam konkuru ile reklamcılığın gündemine oturdu. Banka, uzun ve zahmetli kampanyaları yarıştırmak yerine, uyumla çalışacağı ajansı belirleyerek, reklam sektöründe yeni bir konkur etiği oluşturdu.
    Türkiye’de ilk kez kaybedeni olmayan bir konkur yapıldı. İş Bankası, finans sektöründe olduğu gibi reklam dünyasının en büyüklerinden biri olarak düzenlediği kendine münhasır reklam konkuruyla, Türkiye’de bir ilke imza attı. Banka, şeffaf bir anlayışla, konkura katılan reklam şirketlerini küstürmeden ve sektöre örnek olacak bir tarzla önümüzdeki dönem çalışacağı yeni reklam şirketini belirledi.

    Diğer örneklerdekilerden farklı olarak, haftalar boyunca yoğun emek ve zaman harcanarak gerçekleştirilen yaratıcı fikirlerin yarıştırılmasından çok, bankanın iletişim stratejisinin oluşturulmasında uyumlu çalışabileceği doğru ajansın seçimi öne çıktı. Klasik sınav tarzı konkurlardan farklı olan bu seçimde, ajansların kolektif iş yapma becerisi ve uyumuna not verildi.

    Klasik konkurun dışına çıkıldı
    Klasik konkurlarda "şöyle bir durum içindeyiz, ihtiyaçlarımız da bunlar, hadi siz gidin iki hafta 10-15 kişi kapanın, önümüzdeki senenin iletişim stratejisini çıkartın gelin, biz de bunların içinden bir tanesini seçelim" anlayışı olduğunu belirten İş Bankası Halkla İlişkiler Müdürü Bülent İnan, "Bu bir ajans seçimi değil, strateji seçimi. Biz ise bu stratejiyi birlikte oluşturacağımız ajansı seçtik. Fikir seçmedik. Çünkü o insanlar iki hafta bir fikir üretip, onu besleyip geliştirip sahiplendikten sonra fikrinizin beğenilmemesi ve bir köşeye atılması kaybetmişlik hissinden daha kötü" diye konuştu.

    Konkur nasıl gerçekleştirildi
    Sürecin tasarımı için Murat Yurddaş`tan danışmanlık alan banka, kriterleri belirledikten sonra bunları 10 soruluk bir formata dönüştürerek, belirlenen 10 şirkete gönderilip, konkur daveti yaptı. Sekiz şirket bu davete olumlu yanıt verdi. Önceki örneklerinden farklı olarak ajansların çalışma tarzlarını yerinde görmeyi seçen ve sorulara verilen cevapları değerlendirmeye alan banka, titiz bir eleme sonunda belirlediği dört şirketi workshop için bankaya çağırdı. Ekipleriyle bankaya gelerek o gün kendilerine verilen bilgi doğrultusunda, dış dünyayla bağlantıları kesilmiş bir halde çalışmalarını gerçekleştirmeleri istendi. Günün sonunda ortaya çıkan sonuçlar, ne istediğini gayet iyi bilen bir ekip tarafından değerlendirilerek, belirlenmiş kriterler ışığında notlandırıldı. Sanıldığının aksine kazananı belirleyen, bu workshoptan çıkan sonuç olmadı. Workshop ile ortaya konan eserlerin genel değerlendirmede en fazla yüzde 30 etkisi olduğunu söyleyen Bülent İnan, "Herkes nihayi seçim orada yapıldı sanıyor ama oraya gelene kadar ajanslar 60-70 puanlarını alıp gelmişlerdi" diye konuştu. Konkur sonunda gülen ajans Euro RSCG oldu.

    Bu işten çok karlı çıktık
    İş Bankası`nın konkuru dünyada benzer örnekler olmasına rağmen Türkiye`de ilki oluşturuyor. Bu sayede reklam dünyasında konkur etiği yeniden gündeme geldi. Konkuru düzenleyenler bu işten karlı çıktıkları görüşünde. İnan, bu süreçte kaybeden olmadığını, sadece birlikte iş yapılabilirliğin ölçüldüğünü belirtiyor: "Biz çok karlı çıktık bu işten, çünkü aksi halde konkur sırasında bir ajansın hazırladığı kampanyayı hayata geçirmekle uğraşıyor olurduk. Halbuki şimdi bütün bir iletişimi nasıl yürüteceğimiz konusunda konsept yaratmaya çalışıyoruz. Bu sayede önümüzdeki 3-5 yıl belki de hiç sıkıntı çekmeden iletişim problemlerini çözmüş olacağız."

    Reklam ölçümüne değer veriyoruz
    İki temel yaklaşım vardır, bir tanesi ölçümün yaratıcılığı yok ettiği ve öldürdüğüdür. İkinci yaptığınız işe kıymet veriyorsanız sonucunu ölçersiniz. Bir insanın yaptığı işin sonucunu ölçememesi için iki sebep vardır. Ya iş çok basit ve değersizdir. Ya da ne yaptığınızı bilmiyorsunuzdur. Aksi halde herkes yaptığı işin sonucunu ölçer. Biz bu işin basit ve değersiz olduğuna inanmıyoruz. Ajansların da ölçüme yaklaşımlarını konkurun her aşamasında dikkatle inceledik. Biz esas itibariyle iki şeye dikkat ediyoruz. Algı ve business sonuçlarına.

     
Ajans Seçiminde Farklı Bir Konkur konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Farklı bir test tarzı

    Farklı bir test tarzı

    Bunu yapabilmek için İngilizce gerekiyor, bir nevi IQ'nüz ölçülüyor farklı testlerle ancak oyun gibi... Buradan
  2. Bir öğretim metodunun seçimini etkileyen faktörler

    Bir öğretim metodunun seçimini etkileyen faktörler

    öğrenmeyi etkileyen faktörler slayt Çağımızda öğretim ilke ve metodlarını -öğretmen, öğrenci ve ders faktörleri dışında- belirleyen bir çok gelişme vardır. Ders programlarını belirleyenler, her dersin algoritmasını, müfredatını belirleyenler, ders kitaplarını hazırlayanlar, okulları yapan ve donatanlar, ders araç-gereci hazırlayanlar, hattâ günlük ders saat ve yerlerini düzenleyenler bile...
  3. Farklı bir yaklaşım...

    Farklı bir yaklaşım...

    Farklı bir yaklaşım... Sadece İtalya’nın değil, dünyanın da dev aydınlatma firmalarından biri olan Artemide ile çalışmaya başlayan EA Aydınlatma, firmanın sıra dışı ürünlerini tasarımcıların beğenisine sunuyor. EA Aydınlatma‘dan “glob” tip ürünlere farklı bir yaklaşım : Castore Sadece İtalya’nın değil, dünyanın da dev aydınlatma firmalarından biri olan Artemide ile çalışmaya başlayan...
  4. Meyra’dan farklı bir proje

    Meyra’dan farklı bir proje

    meyra 'Meyra ve Dört Tenor' Lirik soprano sesini, Klasik Batı müziği eserlerinde bir Arya yorumcusu, Pop eserlerde ise bir pop müzik yorumcusu olarak, iki farklı tarzda rahatça kullanabilen Meyra"nın “Meyra ve Dört Tenor” adlı albümünde sanatçıya müzik dünyasının dev isimleri eşlik ediyor. Vincero Perdero adlı şarkıda dünyaca ünlü tenor Mario Frangoulis, Son Sevdiğim adlı şarkıda...
  5. Farklı bir avize örneği

    Farklı bir avize örneği

    Taşlı avize örneği GEmi aydınlatma modeli Farklı avize modelleri arıyorsanız bu taşlı gemi avize modelini beğenebilirsiniz meleklerim. Oldukça dekoratif bu model bu örnekte mutfakta kullanılmış olsa da salonda da gayet şık duracaktır.

Sayfayı Paylaş