gebe
  1. PeLiNiM

    PeLiNiM Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    5.444
    Beğenilen Mesajlar:
    57
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    ANTALYA

    Aktif öğrenme nedir?

    Konu, 'Okul ve Öğretmenler' kısmında PeLiNiM tarafından paylaşıldı.

    aktif öğrenme nedir Bugün yeni yeni oturtulmaya çalışılan bu sistemde öğretmenin rolü önemsiz gibi görünse de aslında en öenmli rol yine öğretmende. Merkezde öğrenci olmalı ancak öğrenciyi merkeze oturtması gereken yine öğretmen. Yaptığı yönlendirmelerle öğrenciyi aktif hale getirmeli, kullanılması için hazırladığı araç gereçleri öğrenciden esirgememeli ve okulun öğrenci için var olduğunu bilmelidir.
    Öğrencilerimizin aktif sürece dahil edilmesi için hazırlanan yeniliklerdeki sorunlar da zamanla aşılacağa benziyor. Geçen yıl yaşadığımız performans ödevi sorunu malum. Çocuklar araştırmak yerine birer internet çıktısı ile ödev yapmış oluyorlardı. Ama bu yıl zümrede arkadaşlarla bu konuyu konuştuk ve araştırmanın önemini ve tarzını vurguladık.
    Umarım meb ve şu an sistemi uygulamaya eksiklerini gidermeye çalışan eğitimciler uyumlu bir çalışma ile sistemi daha işler kılmayı başarırlar... :)





    Öğrenenin öğrenme sürecinin sorumluluğunu taşıdığı,öğrenene öğrenme sürecinin çeşitli yönleri ile ilgili karar alma ve öz düzenleme fırsatlarının verildiği ve karmaşık öğretimsel işlerle öğrenenin öğrenme sırasında zihinsel yeteneklerini kullanmaya zorlandığı öğrenme sürecine aktif öğrenme denir.
    Aktif öğrenmede öğrenme sürecinin sorumluluğu öğrencidedir ve kendi kararlarını öğrencinin kendisi alır.
    AKTİF ÖĞRENMEDE ÖĞRETMENİN ROLÜ
    Aktif öğreten öğretmenin gelenekselden farkı;kendi karalarını uygulamak yerine öğrencilere yön göstermek,önerilerde bulunmak,gerekli durumlarda açıklama yapmak,fikir vermek,rehber olmak ve onların gelişimlerini gözlemlemektir.
    Aktif öğrenmede öğretmene geleneksel olarak yüklenen rehberlik,güdüleyicilik,liderlik gibi roller yanında kolaylaştırıcılık,araştırmacılık ve tasarımcılık gibi rollerde yüklenmiştir.
    Kolaylaştırıcılık rolünü üstlenen öğretmenin görevi,gereksinim duyduğu yerde öğrenciye yardım etmek ve onun öğrenmesini kolaylaştırmaktır.Yardım ederken de sınıfın önünde durup sınıfa hükmeden kişi gibi değil öğrenme sürecini öğrencileriyle paylaşan,aralarda dolaşarak gereksinim duyanlarla ilgilenen kişi gibidir.Bu yardımı yaparken de öğrencilerin öğrenme sorumluluğunu taşımalarına ve kendi ayakları üzerinde durmalarına özen göstererek yapar.
    Öğrencilerin bilgiyi uygulamasına ,kavramasına,problem çözmesine yardım eder.Öğretmen, bazen öğrenciler karmaşık bir öğrenme işiyle boğuşurken tıkandıkları yerde devreye girerek başka bir çözüm yolu önerir.
    Araştırmacılık rolünü üstlenen öğretmen, bilginin sürekli değiştiği çağımızda değişimlere ayak uydurarak gerek kendi alanıyla ilgili gerekse öğretim yöntemleriyle ilgili yeniliklere açık olmalıdır.
    Öğretmen, öğrencilere alacakları kararlarla ilgili seçenekleri,bir problem çıktığında onun olası çözümlerini tasarlayıp sunacağından iyi bir tasarımcı olmalıdır.
    Aktif öğrenme öğrencilerin güvenli,yeteneklerinden emin,saygın,etkili öğrenme ve düşünme becerilerine sahip,başkalarıyla işbirliği içinde çalışabilen bireyler olarak yetişmelerini sağlar ve ezberi önler.Aktif öğrenme okul başarısını artırmanın yanında bireyleri bilişsel,sosyal ve duygusal yönden geliştirir,dolayısıyla bireyin gelecekteki yaşam kalitesini arttırır.
    Öğrencilerin derse aktif katılımlarını sağlayan bazı öğretim stratejileri;
    -Yeni bir olayı paylaşmaya davet etmek
    Amacı:Öğrencilerin dikkatini derse toplamak
    Bu strateji derse başlarken uygulanabilir.Sınıfa girildiğinde “Kim başından geçen ilginç bir olayı bizimle paylaşmak ister?”sorusu yöneltilir.Söz alan öğrenci hangi konu hakkında konuşursa konuşsun fikirleri dinlenildikten sonra derse dönülür.Çünkü burada amaç tartışmak için konu oluşturmak değil öğrencilerin kendilerini ifade edebilmesini sağlamaktır.
    -Bilineni ve bilinmek isteneni belirlemek
    Amacı:Bir temayı öğrencilerin ilgileri,bilgileri ve soruları üzerine inşa etmek
    Bir öğrenciye ne öğrenmek istediğini sormak,onun bir merakını veya ilgisini gidermek için çaba göstermek demektir.Ayrıca sınıftaki arkadaşının merakını dinleyen öğrenci de farklı alanlara ilgi duyabilir.
    Öğretmen merak ve ilgiler doğrultusunda sorulan sorulardan uygun olanları konuya ekleyebilir.Ya da soruları gelecekte değinmek amacıyla sınıfın bir yerine asabilir.
    -Uygulama çalışmaları yapmak
    Amacı:Öğrencilerin öğrenmelerini daha anlamlı hale getirmek ve öğrendiklerini pratiğe dökme fırsatı vermek.
    Öğretmen öğrencilerden öğrendikleri bilgileri gerçek hayata uygulamalarını isteyerek konuyu uygulama düzeyine taşıyabilir.
    Meselâ 8x3=24 olduğunu öğrenen öğrenciden bunu günlük hayata uyarlaması istenirse “sekiz aile olduğunu ve bu ailelerin de üçer çocuğu olduğunu varsayarsak toplam çocuk sayısı 24 olur”örneğini vermesi



     
Aktif öğrenme nedir? konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Nelerdir?

    Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Nelerdir?

    öğrenmeyi etkileyen faktörler nelerdir türe özgü hazır oluş öğrenmeyi etkileyen faktörler etmenler öğrenmeye etki eden ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER A. Öğrenenle ile ilgili faktörler S Türe özgü hazır oluş öğrenecek olan organizmanın istenüen davranışı göstermek için gerekli biyolojik donanıma sahip olması demektir. Organizma bu donamımdan yoksun olduğunda öğrenemez. Örneğin; İnsan...
  2. Öğrenme Kuramları Nelerdir?

    Öğrenme Kuramları Nelerdir?

    öğrenme kuramları nelerdir davranışçı öğrenme kuramı davranışçı kuramları kuramı nedir ÖĞRENME KURAMLARI Tüm öğrenme durumlarını açıklayan tek bir kuram yoktur. Farklı öğrenme durumları için farklı kuramlar geliştirilmiştir. Belli başlı öğrenme kuramları aşağıdaki gibidir; A. DAVRANIŞÇI KURAMLAR: Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine odaklanırlar, sonuç odaklıdırlar. 1. Klasik koşullanma...
  3. Özgül Öğrenme Güçlüğü Nedir?

    Özgül Öğrenme Güçlüğü Nedir?

    özgül öğrenme güçlüğü nedir kaba motor becerileri nelerdir kaba motor beceriler nelerdir ince becerileri ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Özgül öğrenme güçlüğü öğrenmeyle ilgili bir sorun olarak algılanmakla ve tanıtılmakla birlikte; gördüğümüz, duyduğumuz ya da dokunduğumuz, tanımaya çalıştığımız şeylerin algılanmasıyla ilgili ya da işlenmesiyle ilgili bir sorun olarak yaşanmaktadır. Beyindeki...
  4. öğrenmede kuramlar varmı varsa nelerdir

    öğrenmede kuramlar varmı varsa nelerdir

    öğrenmedeki kuramlar nedir birisi bana anlatabilir mi ?
  5. Çocuklarda Öğrenme Güçlüğünün Sebepleri Nelerdir?

    Çocuklarda Öğrenme Güçlüğünün Sebepleri Nelerdir?

    öğrenme güçlüğünün nedenleri, öğrenme zorluğu çeken öğrenciler, öğrenme zorluğu tedavisi Sevgili melekler, elbetteki her çocuk bir değildir. Kimisi bir konuyu bir okuyuşta anlarken kimisinin 3-5 kere okumaya ihtiyacı vardır. Bu gayet doğaldır. Ancak ne kadar okusa da okuduğunu bir türlü anlayaman, bilgileri hafızasına almakta güçlük çeken öğrenciler için ise bazı önerilerimiz olacak...

Sayfayı Paylaş