Allah kimdir?Allahın anlamı nedir?

Uzman SühaN

Administrator
Allah kimdir?Allahın anlamı nedir?
bu konu;Allah kimdir,Allah nedir hakkında bilgiler vermektedir




Arapların Allah, batılıların God ve Farsların Huda dedikleri varlık. Her toplumun, kendisine has bir tabirle ona işaret ettikleri bu varlık kimdir? Ne gibi nitelik ve özellikleri vardır?(Özellikle ataist lerin google den sık aradığı kelimler..)Allah; Yüce Yaratıcının özel ismidir. Bu isim, Onun kemal, cemal ve celal sıfatlarının ifade ettiği anlamların tamamını kapsar. Allahın diğer isimleri ise Allah'ı tasvir eder.Başka bir varlığa, Allah ismi verilemez. Yani Allah'ın adaşı yoktur..Allah ın (CC) sıfatları hakkındaki tüm bilgileri konumuzda bulabilirsiniz

Allah-33.jpg


Kainatın tümünü yoktan var eden ve yarattığı tüm varlıkları rızıklandırıp kollayan ve belirli bir ömür biçen, akılların alamadığı güzellikte canlı ve cansız varlıklar yaratan ve onları mükemmel bir ahenkle yöneten, en güzel isimlere ve en güzel sıfatlara sahip olan…Varlığı zorunlu ve bütün övgülere layık bulunan zatın adıdır.En güzel isimler Allah’ındır…(Araf,180) Allah O’dur ki, O’ndan başka ilah yoktur.En güzel isimler yalnız O’nundur. (Taha,8) En güçlü, en güzel, en merhametli, en alim, kısacası olumlu tüm özellikleri toplayan zatın adıdır ALLAH. O Allah’tır, mutlak yaratan, yarattıklarının modelini de yaratan, onlara şekil verendir.Tüm mükemmellikler yalnız O’na mahsustur.Göklerde ve yerde olan her şey O’nun sınırsız şanını yüceltir;Zira Yalnız O’dur yüceler yücesi, sonsuz hikmet sahibi.(Haşr suresi-1) O GÖKLERİ VE YERİ YOKTAN VAR EDENDİR...(Enam,101) ALLAH ismi, Cenâb-ı Hakk"ın has ismidir. Bu itibarla diğer isimlerin ifade ettiği bütün güzel vasıfları ve İlâhî sıfatları içine alır. Diğer isimler ise, yalnız kendi mânalarına delâlet ederler. Bu bakımdan Allah isminin yerini hiçbir isim tutamaz.



Var olan Allah(cc)'tır. Başlangıcı ve sonu olmayan, herşeyi gören, işiten, bilen ve akılların almadığı bir varlıktır. Şekli şemali bilinmez tahmin edilemez. Hiçbirşeye ihtiyacı yoktur. Bütün mahlukatı yaratan ve yönetendir. Herşeyin gerçek sahibidir. Doğmamıştır, doğurmamıştır, anne baba çocuk gibi herşeyden münezzehtir, uzaktır. Sığınılacak kudrete ve merhamet eden bir rahmete sahiptir. Hiçbirşey onun denginde değildir ve olamazda. O, İlah'tır. Ondan başka ilah yoktur (LAİLAHE İLLALLAH)
İHLAS SURESİ
Esirgeyen ve Bağışlayan Allah'ın adıyla.

1) De ki: O Allah, birdir.
2) Allah, Samed'dir (herşey O'na muhtaçtır, daimdir, hiçbir şeye ihtiyacı olmayandır).
3) O, doğurmamıştır ve doğurulmamıştır.
4) Ve hiçbir şey O'nun dengi değildir.

FELAK SURESİ
Esirgeyen ve Bağışlayan Allah'ın adıyla.

1) De ki: Sabahın Rabbine sığınırım.
2) Yarattığı şeylerin şerrinden,
3) Karanlığı çöktüğü zaman gecenin şerrinden,
4) Düğümlere üfüren-kadınların şerrinden,
5) Ve hased ettiği zaman, hasetçinin şerrinden.

NAS SURESİ
Esirgeyen ve Bağışlayan Allah'ın adıyla.

1) De ki: Sığınırım ben insanların Rabbine,
2) insanlarin Melikine (mutlak sahip ve hakimine),
3) İnsanlarin İlâhına.
4) O sinsi vesvesenin şerrinden,
5) O ki insanların göğüslerine (kötü düşünceler) fısıldar.
6) Gerek cinlerden, gerek insanlardan (olan bütün vesvesecilerin şerrinden Allah'a sığınırım!)



SOKRAT’IN (399-470) DÜŞÜNCELERİNDE ALLAH
Sokrat kendisiyle yaşayan öbür Yunanlılar gibi birden fazla Allah’ın varlığına inanıyordu. Bundan dolayı felsefe tarihinde ondan aktarılanlardan şular anlaşılmaktadır ki; Sokrat’a göre: Saadete varmak için insanın Allah’a, onun hidayet ve yardımına ihtiyacı yoktur. Ona göre insanın kemâli ahlâkî temellere bağlı kalmakla mümkün olsa da, insan yaşamında Allah ve onunla irtibat konusuna yer verilmemiştir.


Yüce Allah ne cisme, ne de ruha benzer. Hiç kimsenin, algılayan ve kavrayan ruhun yaratılmasında emir verme ve nedensellik oluşturma gibi bir yetkisi ve niteliği yoktur. Allah, ruhları ve cisimleri tek başına yaratmıştır.
Allah'tan iki benzeme olumsuzlandığı zaman yani bedenlere ve ruhlara benzemediği vurgulandığı zaman Allah, Allah ile bilinmiş, tanınmış olur. Ruha, bedene veya nura benzetildiği zaman ise Allah, Allah ile bilinmemiş olur.

Hiçbir şey Ona benzemez, duyularla algılanmaz, insanlarla mukaye*se edilmez. Uzaklığında yakın, yakınlığında uzaktır. Her şeyin üstündedir. Bir şey O’nun üstündedir denemez. Her şeyin önündedir; ama Onun önü vardır denemez. Varlıkların içindedir; ama bir şeyin bir şeye girmesi gibi değil. Varlıkların dışındadır; ama bir şeyin bir şeyden çıkması gibi değil. Bu niteliklere sahip olan Allah'ı tenzih ederim. Ondan başkası da bu niteliklere sahip değildir. O, her şeyin başlangıcıdır


 
Geri
Üst