gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.023
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Bankaların müşteri yarışı

    Konu, 'Ekonomi-Finans-Borsa' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Bankalar, yeni müşteriler kazanmak ve işlem hacimlerini artırmak için çeşitli kampanyalar düzenlerken, bonus, puan, parapuan, uçuş milinden otomobile kadar uzanan çeşitli armağan ve promosyonlar vaat ediyor. Son dönemde bankaların düzenlediği kampanyalar arasında, Garanti Bankasının, cep şubesinden veya internet şubesinden işlem yapanlar arasında 2008 model Audi A5 için çekiliş yapacağı kampanya da bulunuyor.

    Kampanya kapsamında, Garanti’nin 1 Şubat 2008-31 Mart 2008 tarihleri arasında Garanti Bankası internet şubesinden ve/veya cep telefonundan wap.garanti.com.tr adresine girerek hisse senedi alımı, satımı ve/veya internet şubesinden Vadeli İşlemler ve Opsiyon Borsasında (VOB) işlem yapan kişiler yaptıkları her 1000 YTL tutarındaki işlem hacmi için 1 çekiliş hakkı kazanacak. 14 Nisan 2008’de yapılacak çekiliş sonucunda, 1 adet 2008 model Audi A5 araba verilecek.

    CHIPPARA
    Bankaların büyük rekabet içinde olduğu konut kredilerinde Akbank, "masrafsız konut kredisi" hizmeti ile müşterilerin aldığı konut kredisinde "dosya komisyonu ve hizmet bedeli ödemesine son vermeyi" taahhüt ediyor.
    Akbank’ın 1 Şubat-31 Mart 2008 tarihleri arasında yürüttüğü kampanyada da, internet veya 444 25 25 telefon şubesinden tek işlemde 5 bin YTL ve üzeri hisse senedi işlemi gerçekleştiren her 40. kişi 40 YTL chip para kazanacak.
    Ayrıca 15 Mart 2008 tarihine kadar geçerli olacak kampanyada da, Axess ile Digitürk’e 12 ay üye olanlara üyeliğinin ilk 2 ayı hediye ediliyor.

    50 YTL BONUS
    Türk Ekonomi Bankası (TEB), bankanın bir şubesinde çalışan güvenlik görevlisinin önerisiyle hayata geçirilen "molalı kredi" ile kredi ödeme süresi boyunca gecikme faizi ödemeden kredi ödemelerine her yıl 2 ay ara verme kolaylığı sağlıyor.
    Denizbank da, "FitKredi" ile isteyenin ilk taksidini 6 ay öteleyebileceği, gelirine ve hayat tarzına göre 66 aya kadar ödeme planını kendisinın yapabileceği kredi ürünü sunuyor. Kredi, düşük taksit ödeyerek başlayabilme, taksit tutarını, taksit gününü belirleyebilme, balon ödeme yapabilme, ana parayı vade sonunda ödeyebilme, ayrıca 1 Şubat-15 Mart 2008 tarihleri arasında "50 YTL bonus kazan" kampanyası ile aylık minimum 100 YTL/USD/EUR katkı payı ödemesiyle yeni bireysel emeklilik sözleşmesi yaptıranlara 50 YTL’lik bonus kazanma olanağı veriyor.

    UÇUŞ MİLİ
    HSBC Advantage de, Pegasus Havayolları ile beraber oluşturduğu uçuş ve alışveriş kartı Pegasus Kart ile de müşterilere başlangıçta hediye olarak 20 YTL’lik uçuş mili verirken, Advantage kartın bütün özelliklerini taşıyan kart sahiplerine alışverişlerde nakit puana ilave olarak uçuş puanı da kazandırıyor.
    Banka, 11 Şubat-31 Mart 2008 tarihleri arasında "yarınlarım emeklilik planı" ya da "ev hanımları yarınlarım emeklilik planı" ile ödemelerin HSBC Advantage kredi kartı ile yapılması halinde 300 YTL’ye kadarki harcamaları karşılıyor.

    "AUDI KAMPANYASI İLE HACİM VE ADETTE YÜZDE 25’LİK ARTIŞ"
    Garanti Bankası Şubesiz Bankacılık Birim Müdürü Barbaros Uygun, konuya ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada, Garanti’nin yürüttüğü Audi kampanyasının çok dikkat çekici bir kampanya olduğunu belirterek, bu tür kampanyalar ile mevcut müşterilerden daha fazla derinlik sağlamanın ve yeni müşteri kazanmanın hedeflendiğini ifade etti.
    Audi kampanyasının başladığı günden bu yana işlem hacminde, işlem yapan müşteri adedinde ve pazar payında başarılı bir artış trendi olduğunu vurgulayan Uygun, "Dört haftalık sürede işlem hacminde ve işlem adedinde yaklaşık yüzde 25’lik bir artış sağlanmıştır. Bu, oldukça yüksek bir rakam. Türkiye’de bu alandaki yüzde 25 oranındaki artış, agresif hedefleri bulunan bir bankada aşağı yukarı 8 aylık bir hedeftir" diye konuştu.
    Kampanyalar ile bire bir mesajların yanı sıra, kitlesel veya dikkat çekici mesajların da sunulan ürün ve hizmetleri daha dikkat çekici hale getirerek rekabette öne geçmeyi sağlayabildiğini vurgulayan Uygun, "Eğer başarılı bir kampanya dizayn ederseniz, dikkat çeken, fayda sağlayan ve sağladığı fayda ön planda olan bir kampanyayı doğru hedef kitleye ulaşacak doğru mecralarda tanıtabilirseniz averaj bir trendde yakaladığınız ivmenin en az yüzde 50 daha üstünü yakalama şansınız var"
    dedi.

    "REKABETİN ETKİSİYLE KAMPANYALARA DUYARLILIK VAR"
    Akbank Bireysel Bankacılık Pazarlama Bölüm Başkanı Cem Muratoğlu ise, tüm bireysel bankacılık ürünlerinde rekabetin de etkisiyle müşterilerin kampanyalara karşı duyarlı olduklarını söyledi.
    Kredi kartlarının yanı sıra, ihtiyaç ve konut kredilerindeki kampanyaların da revaçta olmaya başladığının altını çizen Muratoğlu, kampanyaların normal fiyatlamaların dışında bir takım avantajları sunmasından dolayı tüketicilerin tercihlerini etkilediğini ifade etti.
    Muratoğlu, "Önemli olan kampanyaların dinamiğinin, sunulan avantajın gerçekten işe yarar oluşu... Yoksa her kampanya sonuç getirecek diye bir şey söylenemez. İyi hesaplanamamışsa, müşterinin değer vereceği konu doğru düşünülmemişse o kampanyalardan çok fazla verim alınamıyor. Ayrıca kampanyanın az olduğu dönemde yapılması halinde, duyarlılığı ve etkisi daha çok olur" diye konuştu.

    AA

     
Bankaların müşteri yarışı konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. New York Times' dayayınlanan bir müşterinin bankasına yazdığı mektup

    New York Times' dayayınlanan bir müşterinin bankasına yazdığı mektup

    New York Times' da yayýnlanan , bir müþterinin bankasýna yazdýðý mektup JJ Sayýn Banka Yetkilisi, Ben 86 yaþýnda bankanýzda hesabý olan bir müþterinizim. Geçen gün, tesisatçýma 100 dolar'lýk bir çek yazdým. Bu çeki kendisi her nasýlsa 3 nanosaniyede bankanýza iletmiþ olmalý ki, bankanýzda deðerlendirdiðim fonlardan bu miktar kadarýný bozduramadan hesabýmdan karþýlýðý alýnmýþ. Tabii...
  2. New York Times' da yayınlanan, bir müşterinin bankasına yazdığı mektup

    New York Times' da yayınlanan, bir müşterinin bankasına yazdığı mektup

    Sayın Banka Yetkilisi, Ben 86 yaşında bankanızda hesabı olan bir müşterinizim. Geçen gün, tesisatçıma 100 dolar'lık bir çek yazdım. Bu çeki kendisi her nasılsa 3 nanosaniyede bankanıza iletmiş olmalı ki, bankanızda değerlendirdiğim fonlardan bu miktar kadarını bozduramadan hesabımdan karşılığı alınmış. Tabii ki hesabımda o an için para olmadığından 30 dolar da faiz ve ceza alınmış. Oysa...
  3. >======Banka Müşteri Servisine Gelen Komik Telefonlar

    >======Banka Müşteri Servisine Gelen Komik Telefonlar

    >======Banka Müşteri Servisine Gelen Komik Telefonlar > > > > - Temsilci : Esinizin cep telefonu numarasini alabilir miyim? > - Müsteri : su anda hatirlayamadim ama valla sizin karsinizda kendimi > mal gibi hissettim simdi. > > --------------------------------------------------------------------- > - Temsilci : Annenizin evlenmeden önceki soyadini ögrenebilir...
  4. Müşteri

    Müşteri

    Kendinin bir şeye talip ve alıcı olduğunu görmek zaruret ve sıkıntıya, Müşteri olduğunu ve bir şeyi almakta para yönünden zorlanmadığını yahut kendisinden para talep edilmediğini görmek ihtiyaçların giderilmesine; Tüccarın varlıklı müşteri görmesi işleriin açılmasına, aciz müşteri cimriliğe, hayır ve hasehata önem vermemeye delalet eder.Rüyada alış-veriş eden bir kimseyi görmek darda kalmış...
  5. Banka şikayetinde kendini aşmış bir müşteri. :)‏

    Banka şikayetinde kendini aşmış bir müşteri. :)‏

    ARKADAŞLAR; AŞŞAĞIDAKİ MÜŞTERİNİN BANKASINA YAPTIĞI ŞİKAYET YAZISINI LÜTFEN OKUYUNN:::

Sayfayı Paylaş