gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.022
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Basın Bülteni Ne İşe Yarar ve Nasıl Hazırlanır?

    Konu, 'İş ve Kariyer' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    basın bülteni nasıl hazırlanır basın bülteni nedir editör ne iş yapar bülten nasıl hazırlanır yazılır Basın Bülteni Ne İşe Yarar ve Nasıl Hazırlanır? Bir firmanın kamuoyundaki görünürlüğü, güçlü tanıtımla artar. Kendinizi ya da ürünlerinizi tanıtarak, hedef kitleniz açısından değerinizi artırabilirsiniz. Tanıtım, kendinizle ya da firmanızla ilgili haberleri, Türkiye’ye ya da dünyaya duyurabilmeniz için önemli bir araçtır. Tanıtım araçları içinde ise basın bültenleri kritik bir değer taşır. Basın mensuplarına okurlarının ilgisini çekebilecek haberler sunarsanız, güvenilirliğiniz anında artar ve tanıtım odaklı, çok özel bir ilişkiniz olur. Bu da pazarlama gücünüzü epey artırabilir.

    Öte yandan şirketinizi ne kadar çok haber yapılmaya değer kılarsanız, basında o kadar sık görünürsünüz. Bu noktada tanıtım, reklamın satın alamayacağı bir güvenilirlik sağlayacaktır. Görünürlük ile hem firma profiliniz güçlenir, hem de müşteri ve müşteri adayı sayınız yükselir. Firmanız hakkında ücretsiz tanıtım sağlayan bir başarı öyküsü, yüz binlerce dolar değerindeki bir reklamla eşdeğerdir. Ancak bu noktada unutulmaması gereken önemli konu; tanıtım kampanyasının bir ana planla başlaması gerektiğidir.

    Özellikle halkla ilişkiler kısmının yönetimi, bir yönüyle, medyaya okurların ve izleyenlerin ilgisini çekebilecek benzersiz bir öykü sunmaktan ibarettir. Basın bültenleri de müşteriler ve hedef müşteri adaylarınız üzerinde çok güçlü bir etkiye sahiptir. Halkla ilişkiler, bir şirketin uygulayabileceği en az maliyetli pazarlama bileşenlerinden biridir. Maliyet kalemleri, düzenli bir kampanya geliştirmeyi, metin yazımını ve basın bültenlerinin dağıtımını kapsar. Genellikle, yayımlanan yazılar ya da yayın organlarında yer almak için herhangi bir para ödenmez. Bu yüzden PR, çok düşük maliyetli bir uygulama olarak karşımıza çıkar.

    Kimi zaman hedef, farkındalık yaratmak ve tanıtmak olsa da ‘haber değeri taşıyan’ basın bülteni yazmak kesinlikle maharet ister. Editörler reklamdan hoşlanmazlar; bu yüzden işin sırrı, herhangi bir editörün hoşuna gidecek bir basın bülteni yaratmaktadır. Bir basın bülteninin yayımlanıp yayımlanmayacağının garantisi yoktur; ama tanınmış yayınların tanınmış editörlerine sürekli olarak profesyonel ve haber değeri taşıyan çalışmalar gönderilirse, basın dünyasında bazı kapıların açılması ve farkındalığın artması ihtimali yükselir.

    Basın bültenleri, aynı zamanda müşteriler ve müşteri adayları ile iletişim kurmakta etkili araçlardır. Onları web sitesine yerleştirmek, yakaladığınız pazarlarda tanıtım yapmak için çok etkili bir yoldur. Aynı zamanda, pazarlamadaki konumunuzu ve kendi alanınızdaki güvenilirliğinizi pekiştirir.

    Böyle bir kampanya yürütürken sık sık şu soru sorulur; ‘Firmamızın basın bültenine konu olacak bir faaliyeti olduğundan emin değilim. Ne önerirsiniz?’ Aşağıda, kısmen de olsa, editörler tarafından haber değeri taşıdığı düşünülen basın bülteni konuları yer alıyor:

    Yeni bir iş kurmak

    Yeni bir ürünü piyasaya sunmak

    Bir yıldönümü kutlamak

    Bir promosyon duyurusu yapmak

    Bir şirketin yeniden yapılanmasını duyurmak

    Basılmak üzere bir makale serisi sunmak

    Ofis taşımak

    Şube ya da uydu ofis açmak

    Ödül almak

    Bir göreve atanmak

    Bir hayırsever etkinliğine katılmak

    Benzersiz bir strateji/yaklaşım sunmak

    Bir iş ortaklığı duyurusu yapmak

    Belli bir sözleşme ödülü duyurusu yapmak

    Şirket ya da ürün adı değişikliği

    Şirketin, ürünün ya da insanların, ulusal, hatta bölgesel bir yayın tarafından tanınması

    Özel ilgi alanlarınız hakkında konuşmak üzere size ulaşılabileceğini duyurmak

    Şirkette yeni bir kurulun ya da danışmanların seçilmesi

    Yerel, bölgesel ya da ulusal bir konuda bir konumlandırma demeci vermek

    Televizyonda, radyoda ya da yüz yüze yapılacak bir kamu açıklamasını duyurmak

    Bir web sitesini duyurmak

    Ücretsiz bilgi sunulduğunu duyurmak

    Çok önemli bir kilometretaşına ulaşıldığını duyurmak

    Emekliye ayrılan bir yöneticiyi duyurmak

    Şirketin yeni ve önemli bir müşteri kazanması

    İşinizin genişlemesi ya da yenilenmesi

    Benzersiz bir üretici firma anlaşmanız olması (örn. beta testi sitesi)

    Sıradışı bir zorluğu yenmeniz ya da bir sıkıntının üstesinden gelmeniz

    Büyük bir alıcı ya da onun yetkili temsilcisi tarafından sertifika almış olmak

    İşinizi yeniden yapılandırmanız ya da iş modelini ‘yeni bir hedefe kavuşturmanız’

    Bir müşteri tavsiye grubu oluşturmanız

    Yaptığınız araştırma ya da anketlerin sonuçlarını duyurmak istemeniz

    Bir ürün, marka ya da hizmetin özel satış ve pazarlama hakkını almak

    Şirketinizin bir çalışana ya da bir müşteriye ödül vermesi

    İşyerinizdeki bir kişinin, bir topluluk içinde, profesyonel ya da bağış yapan bir organizasyonda lider konuma gelmesi

    Bir atölye çalışmasına ya da seminere sponsor olmanız

    Geleceğin iş trendleri ya da koşulları üzerine kamu açıklaması yapmanız

    Şirketinizin çok yeni ve stratejik bir iş ortaklığı kurması

    Bunlar, basın bülteni yazma nedenlerinden yalnızca bazılarıdır. Basın bülteniniz iyi yazılmışsa hemen her olay habere dönüştürülebilir. Dikkat edilmesi gereken nokta, bültenin reklam kokmamasını sağlamaktır. Editörler, reklamı sevmezler; haberi severler. Yayımlanma şansı en yüksek olan basın bültenleri, zamanında ve haber değeri taşıyan bilgiler sunanlar ile yeni ve farklı olan, benzersiz bir iş yapan ya da uzmanlaşmış bir yapıya sahip olan şirketlerin duyurusunu yapanlardır. Editörler, hem haber ve bir bakış açısı, hem de okurlarının sevecekleri (ve okuyacakları) bir şey basmak isterler.

    Kaynak: Yaratım İçerik İletişim

     
Basın Bülteni Ne İşe Yarar ve Nasıl Hazırlanır? konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Şifalı Bitkiler ve Hangisi Ne İşe Yarar

    Şifalı Bitkiler ve Hangisi Ne İşe Yarar

    şifalı bitkiler ne işe yarar kükürt ne işe yarar sülfür kükürt neye hastalıklara karşı bize direnç veren vitamin hangisidir ADAÇAYI Mide ve bağırsak gazlarını giderir. Mide bulantısını keser.Hazım sisteminin düzenli çalışmasını sağlar. Göğsü yumuşatır. Astım hastaları için yararlıdır.Bu uyarıcı bitki kan dolaşımını hızlandırır. Hücre yenilenmesini ve cildin elastikiyetinin artmasını sağlar. Bu...
  2. kekik yağı nasıl kullanılır ne işe yarar

    kekik yağı nasıl kullanılır ne işe yarar

    kekik yağı nasıl kullanılır kekik yağı ne işe yarar Kekik Yağı Faydaları ve Kullanımı Merhaba Melek'ler... Bu yazımızda kekki yağının faydalarını ve kullanım alanlarını, ayrıca nasıl kullanılacağını paylaşıyoruz sizlerle. Buyrun sizde kekik yağı hakkında bilgi edinin. Kekik Yağı Faydaları ve Kullanımı Kekik Yağı: Carvacrol,p-cymene,terphinene, mrycene, linalool, thymol, terphinen-4 ol,...
  3. afiş nedir, nasıl hazırlanır

    afiş nedir, nasıl hazırlanır

    afiş nedir, nasıl hazırlanır? arkadaşlar bu konuda bana bilgi ve yardımcı olursanız çok minnet kalırım.
  4. Power Supply Nedir ve Ne İşe Yarar?

    Power Supply Nedir ve Ne İşe Yarar?

    Power Supply nedir, Power Supply özellikleri, Power Supply hakkında bilgi Power Supply, bilgisayar da bulunan bazı önemli ürünleri korumaya alan çok önemli parçalardan biridir. Power Supply hakkında detaylı bilgi edinmek isteyenler için Power Supply genel bilgiler sizlerle... Power Supply Bilgisayarınızda bulunan ekran kartı ve işlemci gibi ürünlerin hepsini korumaya yarayan parçalardan...
  5. Organik gübre  ne işe yarar nasıl yapılır ?

    Organik gübre ne işe yarar nasıl yapılır ?

    Toprağın içerisindeki çeşitli bakteriler yaprakları ,odunları ,hayvansal atıkları çürütüp işleyerek azot gibi temel bileşenlere ayrıştırır ve bitkinin kullanabileceği şekile getirir. Bu bakteriler olmadan bir bitkinin gelişme şansı hiç yoktur. İstediğiniz kadar organik gübre verin ,bakterilerin elinden geçmeden çoğu bitkinin kullanabileceği forma gelmeyecektir. İşte bizim yapacağımız işte...

Sayfayı Paylaş