gebe
  1. MaWiM

    MaWiM ♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    25 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    34.167
    Beğenilen Mesajlar:
    2.218
    Ödül Puanları:
    113

    bebeğinizde sizinle yiyor...

    Konu, 'Gebelikte beslenme' kısmında MaWiM tarafından paylaşıldı.

    iğde kalori hamilelikte baharat tüketimi iğde kaç kalori iğdenin kalorisi gebelikte baharat tüketimi Hamilelik sırasında yediğiniz yiyecekler bebeğinizin sağlığını direkt etkiliyor. Dikkatli ve dengeli beslenen anne adaylarının yüzde 95’ı sağlıklı bebek dünyaya getiriyor.
    Beslenme alışkanlığı hamileliğinizi seyrini ve hamilelik sonrası iyileşmeyi de etkiliyor. Gebelik süresince dengeli ve disiplinli beslenme için meyve, sebze, tahıl ürünleri, patates, balık, et, süt ve süt ürünleri tüketmeniz gerekli.

    Tahıl Ürünleri

    Tahıl ürünleri; vitamin, mineral, lif, bitkisel protein ve doymamış yağ asidi içeriyor. Ayrıca bu besin maddeleri, vücut için önemli olan ve enerji sağlayan karbonhidrat açısından da oldukça zengin. Dolayısıyla, size aşağıdaki listede verdiğimiz tahıl ürünlerini dengeli olarak tüketmeye özen gösterin.

    Kepekli buğday

    Bu besin maddesi, organizmanızı kuvvetlendirerek, gebelikte sık karşılaşılan vücut dirençsizliğini ortadan kaldırır.

    Yulaf

    Yulaf, tüm tahıl ürünleri arasında en yüksek miktarda proteini, biyotini, selülozu ve en önemli B vitaminlerini içeren besindir.

    Mısır

    Demir ve silisik asit açısından zengin olan bu besin, güzelliğinize katkıda bulunuyor. Çünkü kemik, cilt, saç ve tırnakların güçlenmesine yardımcı oluyor.

    Pirinç

    Magnezyum, demir gibi oliga elementler ile A ve B vitaminleri içeriyor. Bunlar, Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu maddelerin alınmasına yardımcı oluyor.

    Patates

    Patates, elmadan 7 kat daha fazla C vitamini içeriyor. Patatesi kabuğuyla haşlamanız vitamin kaybını önlüyor. Patatese çeşitli baharatlar katarak, değişik tatlar elde edebilirsiniz. Şiş el ve ayaklardan şikayetçiyseniz, size 1 gün süresince iyot tuzu ve baharatla tatlandırılmış patates yemenizi öneriyoruz. Böylece fazla su depolayan vücut bu fazlalığını dışarıya atıyor.

    Meyve ve sebze

    Gebelik döneminde vücudun çeşitli vitamin, mineral ve liflerden yararlanabilmesi için, günde en az 5-6 porsiyon meyve tüketmeye dikkat etmeniz gerekiyor.

    Hayvansal Proteinler

    Et ve et ürünleri yüksek miktarda protein, B12 vitamini, folik asit ve demir içeriyor. Günde 1 porsiyon tavuk ve dana eti ile haftada 2-3 yumurta yemeniz, dengeli beslenmeniz açısından çok önemli. Kırmızı etin, tavuktan 2, balıktan 6 kez daha fazla demir içerdiğini unutmayın.

    Her gün en az 3 porsiyon süt, yoğurt, peynir gibi süt ürünleri almayı unutmayın. Çünkü gebelik döneminizde vücudunuz özellikle süt ve süt ürünlerine gereksinim duyuyor. Bu besinler, protein dışında, kemikleri güçlendiren kalsiyum da içeriyor.

    Yağ

    Günlük diyette çok az miktarda bitkisel yağ kullanmalısınız. Sebzeleri kızartıp gereksiz kalori almayın.

    Bitkisel proteinler

    Yeşil mercimek, bezelye, fasulye, kırmızı mercimek gibi baklagiller ve fındık, fıstık gibi kabuklu yemişler, bitkisel proteinler açısından oldukça zengin. Susam ayçiçek ve kabak çekirdeğini hafifçe tavada kızartıp, salatalarınıza ekleyebilirsiniz.

    Tuzlu su balıkları

    Çocuğunuzun troid bezi 12. gebelik haftasından itibaren gelişmeye başlıyor. Bu nedenle bol bol iyot tüketmelisiniz. Haftada 2-3 kez hamsi, uskumru, somon, mezgit gibi tuzlu su balıkları yemeyi ihmal etmemelisiniz.

    Sağlıklı tatlılar

    Şeker, sağlıklı bir beslenme programında yer almamalı. Bunun yerine tatlı besin maddeleri tüketebilirsiniz.

    Bal

    Değerli vitaminler ve oliga elementler içeriyor. Yemekten önce ve sonra 1 bardağa ılık su doldurmanızı ve içine 1 çay kaşığı bal katmanızı öneriyoruz.

    İğde

    Yulaf ezmelerine rahatlıkla iğde katabilirsiniz. İçeriğinde bol miktarda C vitamini ve lif bulunuyor.

    Pekmez

    Pekmez yüzde 50 oranında meyve şekeri içeriyor. Vejeteryanlar için pekmez çok önemli bir besin maddesidir. Çünkü içeriğinde bol miktarda B vitamini bulunuyor. Kendinizi yorgun hissettiğinizde 2 yemek kaşığı pekmezi 150 ml suya katıp içine süt ekleyin. Eski enerjinize kavuşacaksınız.

    Doğru İçecekler

    Soda, meyve ve sebze suları

    Bu içecekleri gebeliğiniz süresince dilediğiniz kadar içebilirsiniz. Size günde 2 – 2.5 lt sıvı almanızı öneriyoruz.

    Süt

    Taze ve kaynatılmış sütün rahatlatıcı bir etkisi var. Ayrıca sizin ve karnınızdaki bebeğin kalsiyum ihtiyacını da karşılayacaktır. Sütünüze ara sıra vanilya, hindistan cevizi de katabilirsiniz. Bu baharatlar metabolizmanızı güçlendirir.

    Su

    Sıcak su, vücudunuzdaki zehirli maddelerin dışarı atılmasını sağlıyor. Suyu 10 dakika kaynatıp, termosa dökün ve küçük yudumlarla hemen hemen yarım saatte için.

    Bu yiyecekleri abartmadan tüketmelisiniz:

    Fast-food ve konserve yiyecekler

    Bunların içeriğinde çok fazla oranda şeker, tuz, yağ ve gereksiz tatlandırıcılar bulunuyor.

    Rafine edilmiş şeker:Vücut için gerekli olan kalsiyumun görevini yapmasını engelliyor. Gereksiz kaloriler almanıza ve diş sağlığınızın bozulmasına yol açıyor.

    Kahve, çay ve kafeinli içecekler

    Kafein, gebelik süresince vücut için gerekli olan demirin üretimini kısıtlıyor. Ayrıca gerekli olan kalsiyum emilimini de azaltıyor.

    Bunlardan kesinlikle kaçınmalısınız!

    Alkol

    Bira, rakı, şarap gibi alkollü içecekler, karnınızdaki bebeğin kanındaki alkol oranını yükseltiyor. Bebeğinizde zihinsel ve bedensel bozukluklar hatta sakatlıklar görülebilir.

    Çiğ et ve tavuk

    Tüm bu yiyecekler enfeksiyonlara yol açabilir.

    Salam, sosis, sucuk

    Çiğ et toksoplazmaya neden olabiliyor. Bu hastalık bebeğinize onarılmaz zararlar verebilir.

    Ciğer

    Aşırı derecede tüketilen A vitamini bebeğin sağlığına olumsuz etkiler verebiliyor. Bu nedenle çok fazla ciğer tüketmemeye dikkat etmelisiniz. Son olarak gebelik süresince aş erdiğiniz her şeyi yiyebilirsiniz.


     
bebeğinizde sizinle yiyor... konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Hangisi sizin bebeğiniz ?

    Hangisi sizin bebeğiniz ?

    sizin bebeğiniz hangisi bebeğiniz hangisi
  2. siz hangi bebeksiniz :)

    siz hangi bebeksiniz :)

    Hangi bebeksiniz oyunu maksat biraz tebessüm edelim;) Komik bebek resimleri ile derlenen siz hangi bebeksiniz oyununa katılmaya ne dersiniz EN TEMBEL EN MIZMIZ EN ŞEBEK EN TATLI EN ŞAŞKIN EN UYUŞUK EN AGRESİF EN STRESLİ EN ARTİST EN KABADAYI EN ÇEKİNGEN EN ŞIMARIK EN OLGUN EN ANA KUZUSU EN KRİZMATİK alıntı
  3. Matruşka bebekler size özel melekler

    Matruşka bebekler size özel melekler

    matruşka bebek matruşka bebekler burada arkadaşlar. Matruşka ne demektir diye merak edenler için dün bilgiler aktarmıştık. Şimdi ise sizlere çok güzel matruşka bebek hediye ediyoruz, hediye dediğimize bakmayın resimlerini sunuyoruz belki hoşunuza giderde matruşka bebek satın al dersiniz eşinize ya da sevdiğinize, olmadı gider kendiniz satın alırsınız :)
  4. bebeğiniz size tepki veriyormu?

    bebeğiniz size tepki veriyormu?

    anne karnında bebek hareketleri bebek tekmelemesi selam kızlar; bebeğiniz özelikle son aylarda siz konuşunca tepki veriyormu benimki pek tınlamazdı beni :)
  5. bebeğim bir yaşında  midesi bulanıyor ve az yiyor midesini üşütmüş olabilirmi

    bebeğim bir yaşında midesi bulanıyor ve az yiyor midesini üşütmüş olabilirmi

    2 gün önce ishaldi. şimdi ishali geçti ..şimdide az yiyor midesi bulanıyor .ve kusuyor acil yardımmmm

Sayfayı Paylaş