Beden Eğitiminin Amaçları

Konu, 'Okul ve Öğretmenler' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

  1. beden eğitiminin amaçları beden eğitiminin amaçları nelerdir eğitimi amacı eğitimi nedir nelerdir
    BEDEN EĞİTİMİNİN AMAÇLARI

    Beden eğitimin amaçları daha iyi bir şekilde yorumlanabilmesi için, çeşitli
    otoritelerin beden eğitimin amaçları hakkındaki düşündüklerine bir göz
    atmakta yarar vardır:

    A.Lumpkin’e (1986) göre, beden eğitimin 3 önemli amacı vardır:

    Vücut fonksiyonları, Sağlık, büyüme ve gelişme

    BİLİŞSEL AMAÇ Bilgi ve Anlama

    Oyun kuralları, beceri, strateji, koruma

    Sosyal ve Duygusal
    Kendine güvenme, değer yargıları, kişilik gelişimi, iletişim becerisi,
    nezaket, fair play

    DUYUŞSAL AMAÇ

    Kendine kontrol etme, kendine disipline etme, eğlence, gevşeme, kendine
    ifade etme, nasıl kazanacağını ve nasıl kaybedeceğini öğrenme


    Temel hareket becerileri Ve Fiziksel Fitnes
    Temel hareket modelleri, motorik beceriler, temel oyun becerileri,
    senzori-motorik beceriler.

    PSİKOMOTOR
    Kardiovasküler dayanıklık, kas kuvveti ve dayanıklılığı, esneklik.

    1965 yılında, Amerika Sağlık, Beden Eğitimi ve Rekreasyon Birliği
    (AAPHER), beden eğitimin 5 önemli amacı şöyle ifade etmiştir:

    1.Çocukların ve gençlerin etkili ve becerikli bir şekilde hareket etmelerine
    yardımcı olmak.

    2.Çocukların ve gençlerin hareketi anlaması ve değerlendirebilmesi.

    3.Harekete bağlı olan belli bilimsel prensiplerin anlaması ve
    değerlendirilmesi.

    4.İnsanlar arasında daha iyi ilişkiler kurmak.

    5. Organizmanın çeşitli sistemlerin geliştirilmesi.



    İ.Şiclovan’a göre (1979), beden eğitimin genel amaçları şunlardır:

    Vücüdun uyumlu olarak büyümesi ve gelişmesi.

    Temel motorik becerilerin ve özelliklerin oluşturulması ve pek
    iyileştirilmesi.


    M.Epuran’a göre (1990) beden eğitimin amaçları şöyle sınıflandırılmaktadır:
    Sağlık durumunun pekiştirmesi Organizmanın uyumlu gelişimi: Vücut gelişimi
    Uygun bir postürün oluşturulması

    Psikomotorik gelişimi:
    Motorik özelliklerin gelişimi

    Temel motorik becerilerin gelişimi

    Organizmanın çalışma kapasitesinin gelişimi

    Çeşitli motorik eylemlere ait olan bilgi ve teknik ve taktik becerilerin
    oluşturulması.

    Sağlıklı bir yaşam sürdürmek ve/veya boş zamanı uygun bir şekilde geçirmek
    için fizik egzersizlerin sistematik olarak uygulama alışkanlığını
    oluşturmak.

    Bir grup içerisinde olumlu tavırlar sergileme alışkanlığını oluşturmak.

    · Bazı psikolojik özelliklerin ve kişiliğin geliştirilmesi.

    · Fiziksel aktivitenin eksikliği durumunda ortaya çıkan olumsuz
    etkilerin azalması ve önlenmesi.



    Görüldüğü gibi, zaman içerisinde beden eğitimin amaçları çeşitli
    şekillerde sunulmuştur. Bize göre, yukarıda sayılan sınıflandırmaların
    yanında böyle bir sınıflandırma da mümkün olmaktadır:

    A. Fizyolojik amaçlar:

    Vücudun güçlendirilmesi, düzgün ve uyumlu fiziksel gelişim, sağlık durumun
    pek iyileştirilmesi ve efor kapasitesi geliştirilmesi ile ilgili amaçlar.

    B. Eğitsel amaçlar:

    Temel ve özel motorik bilgi ve becerilerin niteliği ve niceliği, motorik
    becerilerin gelişme seviyesi, gözleme kapasitesi, yaratıcılık, düşünme gibi
    psikolojik özelliklerin ve estetik ve ahlaki duyguların ve alışkanlıkların
    gelişimi ile ilgili amaçlar.

    C. Psiko-sosyal amaçlar:

    Fizik egzersizin sistematik olarak uygulama alışkanlığın eğitilmesi ve onun
    gereğinin konusunda inandırılması ile ilgili amaçlar.

    ISIMSIZ YAYINLA...

    İHSAN MURAT DONMEZ
    BEDEN EGİTİMİ OGRETMENI
    HAKKARI ATATURK LISESI
  2. çok yardımcı olsu saolun yha ama biraz daha ii 0olaßilirdi.!

Sayfayı Paylaş