gebe
  1. MaWiM

    MaWiM ♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    25 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    34.167
    Beğenilen Mesajlar:
    2.217
    Ödül Puanları:
    113

    Boğazımı tutamıyorum diyenler buraya

    Konu, 'Diyet - Sağlıklı Beslenme' kısmında MaWiM tarafından paylaşıldı.

    boğazımı tutamıyorum Ah şu boğaz:D hep onun yüzünden değilmi çoğu kilolar tatlılar ,pastalar,zeytinyağlılar diye diye bir bakmışsınız giysilerinizin içine sığamaz olmuşsunuz.Sonra başlanır her türlü diyet çeşidi uygulanmaya:training1:Diyet yapmaya gerek kalmadan iştahı kesmenizin yolları hakkında sizlere uzmanların önerdiği bilgileri aktarmak istiyorum.Yaza girerken formda bir vücutla girmek isteyenler uygularlarsa kilo vermek aslında hiçte zor değil! İştah kontrolü sandığınız kadar zor değil. Tok kalarak ve doğal gıdalarla beslenerek kilo vermek mümkün.
    [​IMG]
    Sinir sistemimizle iletişim içinde olan moleküller; iştahımızı gıda alımımızı ve gıdaları nasıl metabolize ettiğimizi kontrol eder. Ne kadar küçük ya da ne kadar büyük olurlarsa olsunlar hepsi girift bir şebekeyi yani metabolizmanızı oluşturmak için birlikte çalışır.

    Bu moleküller gerçekten de sağlığınızı ve metabolizmanızı belirleyen ince ayarlanmış ve uyumlu olması umulan bir sistemdir.
    Mideniz boş olduğunda bedeninize ve beyninize aç olduğunuzu söyleyen hormonlar salar bedeniniz midenizi içine iyi bir şeyler almaya hazırlar. Sadece yiyecekler hakkında düşünerek bile insülin salgılarsınız. Yediğinizde yiyecekler sindirim sisteminize girer ve sindirime hazırlamak için daha fazla hormon salınır. Yiyecekler kanınıza karıştığında daha fazla mesaj metabolizmanızı koordine eder pankreasınızdan insülin salgılanmasını ister.

    Midenizden gelen doyma sinyalinin ardından yağ hücreleriniz beyninize yemeyi kesmesini söyleyen hormonal mesajlar gönderir. Sonra karaciğeriniz yağı ve şekeri işlemden geçirir ve bunların depolanmasını ya da yakılmasını koordine eder.

    Tüm bu süreç siz hiç farkına varmadan gözle görülmez bir şekilde oluşur. Bu iletişim süreci dengesini yitirdiğinde sisteminizde karışıklığa neden olur. Daha yeni yemişken acıkırsınız yakmanız gerekirken yağı depolarsınız bedeniniz normal iştah ve metabolizma kontrol sinyallerini göz ardı eder. Sonuç; kilo alımı ve hastalıktırdır.

    Hormonal sisteminizin karışık işaretlerini aşağıdaki altı adımı izleyerek düzenleyebilirsiniz:
    1. ADIM: Sağlıklı öğünler hazırlayın. Gerçek gıdalar yiyin. Şekerden uzak durun.
    2. ADIM: Erken ve sık yiyin. Kahvaltı yapın. Yatmadan önce yemek yemeyin.
    3. ADIM: İştahınızı kontrol eden yiyecekler yiyin kontrolden çıkartacak yiyeceklerden uzak durun.
    4. ADIM: Hormonal dengenizi en iyi seviyeye çıkarmak için şifalı otlardan yararlanın.
    5. ADIM: İştahınızı kontrol etmek ve beyin-yağ-bağırsak hücresi iletişimini dengeye getirmek için vitamin haplarından yararlanın.
    6. ADIM: Kontrolden çıkmış iştahınızın nedenlerini bulmak için tetkik yaptırabilirsiniz. Özellikle insülin ve glükoz toleransı testi ile trigliserid ve HDL seviyeleri ölçümü olabilir.

    Metabolizmanızla barışın!
    1. Daha fazla lif alın
    2. Şekerden uzak durun
    3. Süperşeker yüksek früktozlu glükoz şurubuna yaklaşmayın

    Lif yemek pek çok nedenle faydalıdır. Şekeri emen ve sindirim sisteminizde daha yavaş yanmasını sağlayan bir süngere benzer. Bir yiyeceğin lif oranı ne kadar yüksekse beden onu sindirmek için daha uzun süre ve daha çok çalışır. Pudra.com'un daha çok sebze ve meyve tüketmek için size 15 lezzetli önerisi var. Okumak için tıklayın...

    Daha fazla lifli yiyecek tüketmek nasıl kilo verdirir?
    1. Daha fazla kalori yakarsınız
    Bedeniniz yiyeceği sindirmek için daha fazla çalıştığından sırf sindirim sırasında bile daha fazla kalori yakarsınız.
    2. Kendinizi tok hissedersiniz
    Sindirim daha uzun süreceği için düşük lif içeren gıdalara kıyasla daha uzun süre kendinizi tok hissedersiniz ve daha az yersiniz.
    3. İştahınızı azaltırsınız
    Sindirimin yavaşlatılması kan şekeri seviyenizin çıkıp düşme hızının azalması anlamına gelir. Kan şekerinizi ani çıkışlardan uzak tutmak ani insülin yükselmelerini ve iştahınızı azaltmaya yardım eder.

    Kilo kontrolü sağlayan dost gıdalar

    * Organik ürünler ve hayvansal gıdalar tercih edin.
    * Proteini balıktan alın. Özellikle somon ringa ve sardalya gibi yağlı soğuk su balıklarıyla kabuklu deniz ürünlerinden.
    * Yumurta yiyin. Haftada sekiz adete kadar.
    * Bakliyatlardan yana zengin öğünler hazırlayın. Mercimek nohut ve soya fasulyesi gibi. Bu yiyecekler şekerin kanınıza salınımını yavaşlatır.
    * Çok çeşitli taze meyve ve sebze tüketin. Bunlar; obezite ve yaşlanma dahil tüm sağlık problemlerinin daha az görülmesiyle ilişkilendiriliyor.
    * Orman meyveleri kiraz şeftali kırmızı erik armut ve elma en iyi meyvelerdir.
    * Antioksidan tüketin. Koyu yeşil yapraklı sebzeler (kale kara lahana ıspanak vs) ve siyah üzüm yaban mersini ve kirazı ihmal etmeyin.
    * Toksinlerden arındırıcı besinleri seçin. Lahanagiller yeşil çay karahindiba taze kişniş enginar sarmısak nar ve hatta kakao.
    * Şifalı otlar kullanın. (Toksinlerden arındırıcı etkisi olan biberiye zencefil ve zerdeçal gibi..)
    * Aşırı miktarda et yemekten kaçının. Organik ya da otlakta beslenmiş hayvanların etlerini seçin.
    * Sarmısak ve soğan. Kolesterol ve kan basıncı düşürücü ve antioksidan etkileriyle öne çıkarlar. Aynı zamanda anti-enflamatuardırlar ve toksinlerden daha iyi arınmanızı sağlarlar.
    * Ekstra sızma zeytinyağı kullanın.
    * Organik soya ürünleri alın.
    * Yemiş tüketiminizi artırın. Kavrulmamış ceviz badem kabak çekirdeği ve keten tohumunu dahil edin.
    * Çikolata yiyebilirsiniz sadece en koyu olanından ve günde 30 ila 60 grama kadar. En az yüzde 70 kakao içermelidir.

    Hormonlarınızda uyum yaratmanıza size kilo verdiren genleri harekete geçirmenize ve iştahınızı kontrol etmenize yardımcı olmak amacıyla metabolizmanızı harekete geçiren gıdaları beslenmenize dahil etmelisiniz.

    İştahı dengede tutmak için az tüketilmesi gereken yiyecekler

    * Tüm işlenmiş abur cuburlar.
    * Rafine beyaz un ve şeker içeren gıdalar ekmek kahvaltı gevrekleri (pirinç patlağı ve şekerli granola barlar) undan yapılmış makarnalar simitler ve hamur işleri.
    * Yüksek früktozlu mısır şurubu içeren tüm gıdalar.
    * Tüm yapay tatlandırıcılar.
    * Nişastalı yüksek glisemik endeksli pişmiş sebzeler beyaz patates püresi gibi.
    * İşlenmiş meyve suları. Genelde şeker yüklüdürler.
    * İşlenmiş konserve sebzeler.
    * Hidrojene yağlar içeren yiyecekler. Bisküvi kraker cips pasta şekerleme kurabiye margarin fıstık ezmesi.
    * İşlenmiş rafine yağlar: mısırözü ayçiçek yağı pamuk tohumu yerfıstığı ve kanola yağları.
    * Kırmızı etler (organik veya otlakta beslenmiş değilse) ve sakatatlar.
    * Büyük yırtıcı balıklar ile nehir balıkları. Bunlar cıva ve başka zehirler içerir. Kılıçbalığı ton balığı ve köpek balığı gibi.
    * Süt ve süt ürünleri.
    * Kafein. Mümkün olduğunca kısıtlayın (yeşil çaya geçin ya da günde yarım fincan kahve için).
    * Alkol. Haftada üç kadeh kırmızı şarabı geçmeyin.

    Tatlandırıcı iştah açar
    Güvenli olup olmadıklarına dair sorular henüz cevaplanmadı. Bu tatlandırıcıların bildiğimiz yan etkisi açlığı tetiklemesidir.
    Pek çok paketlenmiş gıdada bulunurlar: Yapay tatlandırıcı eklenmiş gıdalar sakız şeker meşrubatlar ve mentoller.


     
  2. cadi_91

    cadi_91 Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.376
    Beğenilen Mesajlar:
    5
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    ankara
    teşekkürleeeeeeeeeeer
     
Boğazımı tutamıyorum diyenler buraya konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. umudumuz aralık ayı diyenler buraya...

    umudumuz aralık ayı diyenler buraya...

    arkadaşlar ben 9 aydır uğraşıyorum ama henüz hamile kalamadım. benim gibi umudunu aralık ayına bırakan vasa hadi burda buluşalım. inşallah hepimiz hayırlısıyla bebişlerimizi kucaklarımıza alırız:)))
  2. Hamilelik krallıkmış diyenler buraya

    Hamilelik krallıkmış diyenler buraya

    Hamilelikte duygusallık ne zaman başlar Hamilelik duyguları Arkadaşlar hamile kalan herkes galibe çevresinden gördüğü ilgi karşısında şaşırıyordur :) bu durumu lehine kullanan varmı :lau:
  3. Aslı Tandoğan Kimdir Diyenler buraya!

    Aslı Tandoğan Kimdir Diyenler buraya!

    Aslı Tandoğan Biyografisi Aslı Tandoğan Hayatı Merhaba Sevgili Melek'ler ve Aslı Tandoğan kimdir diyen siz sevgili misafirler, bu yazımızda daha önce Dudaktan Kalbe dizisinde Lamia rolüyle tanıdığımız ünlü dizi ve sinema oyuncusu Aslı Tandoğan biyografisi hakkında merak edilen bilgilere değiniyoruz. Aslı Tandoğan 2 Nisan 1979, Ankara doğumlu dizi ve sinema oyuncusudur.Aslı Tandoğan...

Sayfayı Paylaş