gebe
  1. SadmiN

    SadmiN ♥ Ölürüm Sana Mavimm ♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    29 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    15.371
    Beğenilen Mesajlar:
    961
    Ödül Puanları:
    113

    Cash Melekritik

    Konu, 'MeleKritiK' kısmında SadmiN tarafından paylaşıldı.

    İsmindeki S harfinin dolar işareti olması ve isminin bizatihi kendisinin de çağrıştırdıkları ile kafamda az çok bir şeyler oluşmuştu filmle ilgili, filmin Fransa’da, Paris’te geçiyor oluşu ise heyecan vericiydi. Evet, tahmin edeceğimiz üzere bir soygun filmiyle karşı karşıyayız. Cash yakışıklı aktör Jean Dujardin’in canlandırdığı karakterin lakabı. Kendisi, Paris’in en seçkin dolandırıcılarından biri. Amacı büyük bir elmas soygunu gerçekleştirmek. Ama biz bunu filmin ortalarında anlıyoruz.

    Film, dev bir yatırım binasına böcek ilaçlamak amacıyla giriyormuş gibi görünen ama içerde başka işler çevirirken öldürülen bir adamı göstererek açılış yapıyor, sonra onu orada bırakıp, bir fotoğrafta yanında bulunan Cash ve onun hayatından devam ediyoruz. Karışık anlatım yöntemini özellikle seçtiğini düşündüğüm filmde başta ölen adamla Cash’in kardeş olduklarını ve Cash’in dolandırıcılık dışında kardeşinin intikamını almak gibi bir planı da olduğunu er geç/zar zor anlıyoruz.

    [​IMG]

    “Hikayenin Paris’te geçiyor olmasını da kullanalım” mantığıyla yazıldığını düşündüren bazı sahnelerde, Cash’in aşık olduğu kadına yaptığı jestler ve o andaki mekan görüntüleri, filmi bazen hareketli bir soygun filmi olmaktan çıkarıyor gibi oluyorsa da birdenbire gene kendimizi bir koşturmacanın içinde buluyoruz. Ama ne koşturma… Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Snatch veya Oceans Eleven gibi filmlerin olmazsa olmazı karışık kurgu tekniği ve hızla ilerleyen olaylara alışığız seyirci olarak. Bunlara karşı eğitilmiş bilincimiz ve gözlem gücümüz.

    Ama bu filmdeki koşturmaca, karışık kurgu kullanımı, gerçekten neredeyse rahatsızlık verici derecede düzensiz ve oturmamış durumda. Üstelik elmas soygunu sahneleri nerdeyse Ocean’s Eleven filminden apartılmış. Sahneleri ikiye üçe bölerek, dikkat çekici yerlerde dondurarak, tamamen Snatch ve Ocean’s Eleven çakması diyebileceğimiz kurgu teknikleri kullanılmış.

    Senaryo oldukça karışık. O kadar çok detay var ki, bir dizi haline getirilebilirmiş. Detay iyidir, ama düzensiz ve takip edilemez şekilde kullanıldığında detay dediğimiz şey gereksiz’e dönüşür. Devamlı bir kimin eli kimin cebinde, kim kime tuzak kuruyor heyecanı yaratılmaya çalışılmış ama bu karmaşıklık bir süre sonra insanı yoruyor ve ne olacaksa olsun dedirtiyor.

    [​IMG]

    Filmde Jean Reno’nun varlığına ise değinmek bile istemiyorum çünkü yapıştırma bir karakter gibi duran rolüyle gerçekten “çok sevilen bu ünlü aktörü de filme koyalım” durumu olduğu fazlasıyla belli oluyor. Jean Reno’nun artık bu cankurtaranlıktan vazgeçmesi gerektiğini düşünüyorum. Kendisini gerçekten onun üzerine yazılmış filmlerde izlemeyi özledik.

    Maalesef türe yeni bir şey katmayan, soygun filmi denince elinde ne varsa harmanlama yoluna gitmiş ama onu da gerektiği gibi düzenleyememiş bir senarist/yönetmen filmi.

    Melis Zararsız

     
Cash Melekritik konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Akıllı Ol melekritik

    Akıllı Ol melekritik

    Her ne kadar türünün en kolay katlanılabilir üyelerinden biri olsa da, diğer casus komedileri ile aynı hatanın kurbanı oluyor. Bariz fiziksel esprilerin suyu kuruduğu anda, aksiyon ağırlıklı finaliyle durup dururken ti'ye almaya uğraştığı casus filmleriyle yarışmaya karar veriyor. Hikayesi ve en önemlisi bütçesi diğer “ciddi” aksiyon filmleri ile uyumlu olamadığı için nerede durmak istediğini...
  2. Kediler Şehri filmi melekritik

    Kediler Şehri filmi melekritik

    Kedilerle farelerin tarihin başlangıcından beri süregelen içgüdüsel kavgası, uzun yıllardır ülkeler arasında yaşanan savaşları, soykırımları ve türlü şiddet olaylarını alegorik bir anlatımla dile getirmek isteyenlere parlak fikirler aşılıyor. Bu fikirlerden en parlağı II. Dünya Savaşı’nda yaşanan Yahudi Soykırımını, Yahudileri fare, Nazileri ise kedi suretine büründürerek anlatan Art...
  3. Zohan’a Bulaşma filmi melekritik

    Zohan’a Bulaşma filmi melekritik

    zohan başrol Yazıya Adam Sandler’ın iflah olmaz hayranlarına küçük bir uyarıda bulunarak başlamak istiyorum: “Büyük bir hüsrana uğramamak için, bu filmle ilgili tüm beklentilerinizi minimum seviyede tutun!” Dennis Dugan ve Adam Sandler’ın dördüncü birlikteliği olan Zohan'na bulaşma filminin konusu kabaca, Zohan Dvir adlı Mossad ajanının tüm hayatını geride bırakıp saç kesme tutkusu uğruna...
  4. Taş Yastık filmi melekritik

    Taş Yastık filmi melekritik

    senaristi, yönetmeni ve başrol oyuncusu Fatih Hacıosmanoğlu’nun belli ki büyük ölçüde bireysel çabalarıyla kotardığı, düşük bütçeli ve kişisel bir ilk film. Son dönemde, özellikle dijital teknolojinin sağladığı imkanlarla, birçok genç ve hevesli yönetmenin ilk filmlerini izleme şansı buluyoruz. Ve tabii, her yeni çabayı desteklemenin gerekliliğini unutmamaya çalışıyoruz. Gençlerin önünü açmak...
  5. Cash Flow=Hayata Küstüm..

    Cash Flow=Hayata Küstüm..

    Yaşamak sorun oldu Hayallerim kayboldu Cash Flow doğdu Bu gece ölümüne hissettim Kiskanc gözleri mahvettim Cigerime cektim Köseme cekildim koç Kefenin cebi bile bos Güldüm cok hos ya Aydinliklara kossana evlat Bize bak yanlis yapani hep yak! Kömür olsun geri giden ömür olsun Gözler dolsun, sözler acilara konsun Anam avradim olsun Alirim girtlagini,sabir et allahini Inkâr etme,sükret yasamak...

Sayfayı Paylaş