gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.022
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Cep Telefonu Üzerinden Reklam Uygulamaları

    Konu, 'İş ve Kariyer' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Cep telefonu üzerinden reklam uygulamaları ciddileşiyor. Bugüne dek cep telefonu üzerinden reklam ve pazarlama girişimleri, kullanıcıların mahrem saydıkları sulardaki tehlikeli bir deneme olarak değerlendirildi. Küçük veya bilinçsiz firmalara, ellerine geçirdikleri telefon listelerine sürü şeklinde SMS gönderdiklerinde, telefon kullanıcılarının büyük bölümü yüksek bir ücret ödeyip satın aldıkları ve mahrem alan kabul ettikleri cep telefonlarında reklam görmeyi istemediklerini dile getirdi.
    Cep telefonları kullanıcıların mahremi
    Türkiye dahil, yurtdışında sürü SMS ile cep telefonlarına reklam gönderen firmalar kullanıcılara bıkkınlık verdiler ve cep telefonu üzerinden reklam konusu, reklam sektörünün önemli bir tartışma maddesi haline geldi. Sakıncalarla birlikte dünyanın en çok izlenen ekranlarına sahip cep telefonlarında, reklamın cazibesi de inkar edilemiyor. Reklam sektörünün soruna çözüm olarak sunduğu kavram ise, İZİNLİ REKLAM. Dünyada hızla yaygınlaşan sistem Ericsson ve Proximity isimli uluslararası bir reklam ajansının İstanbul ayağının işbirliği sonucunda, Türkiye`de çok yakında izinli cep telefonu reklamlarıyla tanışacak. Sistem kullanıcıların belli bir konu veya ürün için bilgi almak amacıyla cep telefonuna reklam ve bilgi gönderilmesini kabul etmesi halinde devreye girecek.

    Destekleyici mecra olarak cep telefonu
    Sistemi tanıtmak için öncelikle yurt dışındakı uygulamalardan örnekler vermek, uzun tanım paragraflarından daha etkili olacaktır. Şöyle ki; X firması bir ürünü hakkında reklam kampanyası başlattığında, cep telefonu da bu kampanyadaki önemli bir mecra olarak yer alacak. Ancak çoğunlukla ana reklam mecrası olarak kullanılmayacak ve televizyona, gazetelere, dergilere, ilan panolarına verilen reklamları tamamlaması ve ürünle ilgilenen doğru insanları firmayla buluşturması için kullanılan önemli bir destek mecrası olarak konumlandırılacak. Kullanıcılar, televizyonda, dergilerde ya da ilan panolarında gördükleri reklamın üzerinde yer alan teleon numarasına bir mesaj atarak, ilgilendikleri ürünle ilgili daha ayrınıtılı bilgi isteyecekler. Ardından cep telefonlarına o ürünle ilgili ekstra tanıtım ve bilgi materyali gönderebilecek.

    Kullanıcıların da menfaati gözetiliyor
    Bir başka uygulamadaysa, kullanıcı, belli indirimler karşılığında cep telefonuna reklam gönderilmesini kabul ettiğini belirten bir anlaşma imzalıyor. Ancak bu anlaşmada, günde kaç tane reklama izin verdiğini ve hangi saatler arasında gnderilmesini istediğini de kullancı belirliyor. aBu sayede, sabahın bir köründe cep telefonuna gelen mesajla uyanmayacağından veya dakika başı çalan mesaj sinyaliyle terörize edilmeyeceğinden emin oluyor. Örneğin bir öğrenci, daha uygun görüşme ücretleri karşılığında, cep telefonuna her gün üç adet reklam gelmesini ve bunların okul ve ders çalışma saatleri dışında, evinde televizyon seyrettiği akşam yedi ve dokuz saatleri arasında gelmesini istediğini belirtiyor. Böylece firmalar profillerini bire bir bildikleri doğru müşterilere ulaştırıyor, kullanıcılar da rahatsız edici olmayan, önceden belirlenmiş kurallara uyan, saygılı reklamlar karşılığında çıkarlarını gözeten kazanımlar elde ediyorlar. Yazı, resim ve çoklu ortam kapasitesiyle mobil iletişim, reklamcılık alanında yaratıcı uygulamalar geliştirilmesine imkan tanıyor ve reklamların sıkıcı SMS mesajları olması zorunluluğu da ortadan kalkıyor. Örneğin, Avrupa`da uygulanmış bir örnekte, bir firma işlek bir caddeye yerleştirdiği ilan panolarının üzerine su tabancaları yerleştirebiliyor ve önünden geçenleri ıslanabilecekleri konusunda uyarıyor. İlen panosunun karşısına yerleştirilmiş bir web kamerası ise ilan metninin üzerinde yazan cep telefonu numarasına SMS yollayanların su tabancalarını çalıştırmalarını ve kimleri ıslatıp, kimleri ıskaladıklarını görmesini sağlıyor. Oyuna katılmak isteyen insanlar şehrin koşturmacası içinde birkaç saniyelik kısa bir eğlence fırsatı yakalıyor ve birbirini hiç tanımayan iki insan, cep telefonları, web kameraları ve su tabancaları vasıtasıyla kısa bir süre için çocukluklarına dönüp eğleniyor.

    Eğlenceli fırsatlara açık
    Su tabancasını çalıştırmak için SMS atan kullanıcı, karşılığında cep telefonuna bir reklam gönderilmesini kabul edebiliyor. Bu tür projelerin detayları tamamen reklam ajanslarının yaratıcılıklarına göre değişiyor, ama mobil iletişimin sağladığı imkanlarla reklam, özel hayata tecavüz eden rahatsızlık verici bir kavram olmaktan çıkıp eğlenceli veya karlı bir fırsata dönüşebiliyor. Yeter ki, firmalar reklam projelerini hazırlarken, kendilerini anlatmak konusunda bencilce bir yarışa girmeden, kullanıcıla da bir fayda sağlamanın önemini fark edebilsinler.

    Cep telefonu üzerinden reklam uygulamaları ciddileşiyor.
    Bugüne dek cep telefonu üzerinden reklam ve pazarlama girişimleri, kullanıcıların mahrem saydıkları sulardaki tehlikeli bir deneme olarak değerlendirildi. Küçük veya bilinçsiz firmalara, ellerine geçirdikleri telefon listelerine sürü şeklinde SMS gönderdiklerinde, telefon kullanıcılarının büyük bölümü yüksek bir ücret ödeyip satın aldıkları ve mahrem alan kabul ettikleri cep telefonlarında reklam görmeyi istemediklerini dile getirdi.

    Türkiye dahil, yurtdışında sürü SMS ile cep telefonlarına reklam gönderen firmalar kullanıcılara bıkkınlık verdiler ve cep telefonu üzerinden reklam konusu, reklam sektörünün önemli bir tartışma maddesi haline geldi. Sakıncalarla birlikte dünyanın en çok izlenen ekranlarına sahip cep telefonlarında, reklamın cazibesi de inkar edilemiyor. Reklam sektörünün soruna çözüm olarak sunduğu kavram ise, İZİNLİ REKLAM. Dünyada hızla yaygınlaşan sistem Ericsson ve Proximity isimli uluslararası bir reklam ajansının İstanbul ayağının işbirliği sonucunda, Türkiye`de çok yakında izinli cep telefonu reklamlarıyla tanışacak. Sistem kullanıcıların belli bir konu veya ürün için bilgi almak amacıyla cep telefonuna reklam ve bilgi gönderilmesini kabul etmesi halinde devreye girecek.

     
Cep Telefonu Üzerinden Reklam Uygulamaları konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Cep telefonu

    Cep telefonu

    Rüyada cep telefonu ile konustugunu görmek, uzaktan bekledigi bir haberi alacagina delalet eder.
  2. Televizyonlu cep telefonu piyasada

    Televizyonlu cep telefonu piyasada

    televizyonlu telefonlar DRV Mobile, çift SIM kartlı, televizyon izlenebilen yeni telefonu R67'yi tanıttı. Hiçbir ek ücret ödemeden televizyon izleme imkânı sunan R67, internet bağlantısına ihtiyaç duymuyor. İki ayrıtelefon hattının aktif olarak kullanılabildiği R67'de, karasal alanda yayın yapan tüm kanallar izlenebiliyor. DRV Mobile'in Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Dervişoğlu,...
  3. LG'den transparan cep telefonu

    LG'den transparan cep telefonu

    LG'den transparan cep telefonu LG GD900 cep telefonu tasarımına yeni bir soluk getirdi. Cep telefonunda nasıl özgün bir tasarım diye düşünebilirsiniz ama LG'nin GD900 model cep telefonu, transparan tuş takımı ile cep telefonu tasarımına yeni bir soluk getiriyor. GD900'ün özellikleri henüz açıklanmazken, ürünün 2009'un ikinci yarısında daha detaylı bir biçimde...
  4. İşte 1988 İlk Cep Telefonu Reklamı!

    İşte 1988 İlk Cep Telefonu Reklamı!

    ilk cep telefonu reklamı, ilk cep telefonu, 1988 cep telefonu reklamı Artık buna cep telefonu mu dersiniz, ilk zarif takoz mu dersiniz bilemeyeceğim hahaha Ama 1988 yılında yayınlanan ilk cep telefonu reklamıyla sizleri başbaşa bırakacağım. Efendim telefonumuzun markası Centel. İyi seyirler :D:D [media]

Sayfayı Paylaş