gebe
  1. KeLeBeK's

    KeLeBeK's Daimi Üye Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2010
    Mesajlar:
    2.223
    Beğenilen Mesajlar:
    186
    Ödül Puanları:
    63
    Şehir:
    Ҝє£єβєҜ'£єЯ Ď¡¥àЯı

    Çikolataya ''hayır'' demeyin...

    Konu, 'Sağlık İçin Bilgiler' kısmında KeLeBeK's tarafından paylaşıldı.

    sevgili melekler; biliyorum ki çoğunuz benim gibi çikolataya hayır demeyenlerdensiniz:)ama iyide ediyorsunuz nedenmi? işte size nedeni....ama şunuda unutmayın ki azı kara çoğu zarar:D
    [​IMG]


    Yapılan bir araştırmada
    , her gün 7.5 gram çikolata yiyenlerin
    tansiyonunun daha düşük olduğu, bu kişilerde kalp krizi ve inme riskinin % 39 daha az olduğu tespit edilmiş.


    Amerikan Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü Sorumlusu
    Dyt. Ayşe
    Korkmaz besin öğeleri açısından bakıldığında çikolata;
    kalsiyum, fosfor, magnezyum, demir, çinko ve bakır gibi mineraller içermektedir. Ayrıca, çikolatanın kanser ve kalp hastalıklarının önlenmesinde, bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde de olumlu etkileri olduğu söylüyor.Çikolatada; polifenol ve içeriğindeki prosiyanidin, epikateşin, kateşin gibi antioksidan bileşimler bulunmaktadır. Meyve, sebze, şarap ve yeşil çaya kıyasla, çikolata ve kakaonun çok daha fazla polifenol içerdiği saptanmıştır. Polifenoller antioksidan özelliğe sahip bileşiklerdir. Yapılan son çalışmalarda çikolatanın sağlığını koruyan ‘flavonoid’leri bol miktarda içerdiği tespit edilmiştir.


    Çikolatada bulunan flavonoidler (flavanoller ve prosiyanidinler) yeşil çay ve üzüm flavonoidleri gibi antioksidan savunma gücüne büyük katkı sağlamaktadır. Antioksidan kapasitesinin artması, kalp ve damar hasarlarından korunmada olumlu etkiler sağlamaktadır.
    Alman İnsan

    Beslenmesi Enstitüsü tarafından yaklaşık 19 bin yetişkinin beslenme alışkanlıklarının incelenmesiyle yapılan araştırmada, her gün 7.5 gram çikolata yiyenlerin tansiyonunun daha düşük olduğu, bu kişilerde kalp krizi ve inme riskinin % 39 daha az olduğu tespit edilmiştir.
    Polifenol, kardiyovasküler hastalıkların önlenmesinde de etki göstermektedir. Kakao polifenolü, kanın incelmesine yardımcı olup, pıhtılaşmayı engellediği için kalp krizi ve felç riskini azaltmaktadır. Ayrıca yapılan çalışmalar, kakao polifenolünün aynı zamanda bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesinde de etkin rol oynadığını ortaya koymuştur. California Üniversitesi tarafından düzenlenen bir araştırmada, gönüllü deneklerden ilk aşamada aç karnına, ikinci aşamada kakao içtikten sonra kan örnekleri alınmıştır. Kakao içtikten sonra alınan kan örneklerinde, kanın pıhtılaşmasında ve kalp hastalıklarının oluşumunda önemli rol oynayan trombositlerin etkinliğinin azaldığı görülmüştür. Yapılan bir diğer araştırmaya göre 50 gramlık bir çikolata bir kadeh kırmızı şarap içinde bulunan antioksidanlara eşdeğerde kimyasal madde içerdiği belirtilmiştir. Bir başka deyişle çikolatanın kalp krizi ya da beyin kanamasını önlemesi olasıdır.Çikolata phenethylamine (PEA) içermektedir. Phenethylamine ise sinir sistemini uyarır, bazı salgıların salınmasını tetikler, ağrıları dindirir ve insanın kendini iyi hissetmesini sağlamaktadır. Çikolata aynı zamanda cinsel uyarıcı ve keyif verici özelliği de bulunmaktadır. Çikolata beyindeki serotonin seviyesini arttırır ve mutluluk hissi verir. Kadınlar erkeklere nispeten çikolatanın bu özelliklerine karşı daha duyarlıdır. Çikolata, beyni rahatlatıp gevşetir, mutluluk verir, beynin endorfin salgılamasına neden olur. Bu salgı, mutluluk duymamızı sağlar.



    Günde 40 gram bitter çikolata (%70 kakao içeren) tüketimi vücuda önemli miktarda polifenol sağlayabilir ve böylece kadiyovasküler hastalıklar ve kanserin önlenmesine yardımcı olabilir. Aralarda yenilen atıştırmalıkların, şeker tüketiminin verdiği keyif nedeniyle insanların beslenme alışkanlıklarının her zaman bir parçası olacağını kabul edersek, bu alışkanlığın hiçbir besin değeri olmayan boş, şekerli abur cuburlar yerine bitter çikolata ile değiştirilmesi kronik hastalıkların önlenmesine önemli ölçüde katkı sağlayabileceği söylenebilir.



    Sonuç olarak, birçok faydası yanında çikolatanın yağ, şeker
    içeriği de yüksek olduğu için unutulmamalıdır. Bu nedenle günlük beslenme içerisinde dikkat tüketilmesi gerekmekte ve kakao içeriği yüksek olan çikolata çeşitleri tercih edilmelidir.


    [​IMG]
    hadi şimdi afiyet olsun:D


     
Çikolataya ''hayır'' demeyin... konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. hayır

    hayır

    Sık sık görülürse Kişinin sıkılacağına işarettir. Az görülür ise iyilik olarak yorumlanır.
  2. Hayır...... ?

    Hayır...... ?

    Hayır...... ? katlanamadığım tek kelime
  3. çikolatanın Faydaları

    çikolatanın Faydaları

    hamilelikte çikolata yemek hamilelikte çikolata zararlı mı zararlımı Çikolata hakkında bilmedikleriniz*Bugüne dek yapılmış tüm araştırmaların sonucuna göre derlenen çikolata dosyası, 'Çikolata yararlı mı, zararlı mı' tartışmasına da noktayı koyuyor. * Guardian gazetesi çikolataya ilişkin bilinmeyenleri açıkladı... ** Kolesterolü artırmıyor: * Çikolatada yer alan yağ, doymuş yağ yani 'iyi...
  4. çikolatadan elbiseler

    çikolatadan elbiseler

    mankenler için zor anlar çikolatalar erimemesi için gösterdikleri çabalar farkettiyseniz yerde çikolatalar erimiş yere damlamış işallah beğenirsiniz
  5. çikolatanın kullanımı

    çikolatanın kullanımı

    çikolatalı dişmacunu cikolata banyo köpügü çikolata sabun cikolata mum cikolata giysi cikolata parfum çikolata şarabı çikolata kurabiye cikolata ciklet çikolata suşhi çikolata bira cikolata yarabandı

Sayfayı Paylaş