gebe
  1. MaWiM

    MaWiM ♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    25 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    34.184
    Beğenilen Mesajlar:
    2.224
    Ödül Puanları:
    113

    çocuğun gelişiminde oyunun yeri ve önemi

    Konu, 'okul öncesi eğitim' kısmında MaWiM tarafından paylaşıldı.

    eğitimde oyunun yeri ve önemi oyunun eğitimdeki yeri ve önemi çocukta oyun eğitimin çocuklukta oyun eğitimin çocuklukta eğitim Çocuğun ilk arkadasi annesidir. anne içinde çocuk dünyaya ikinci bir kez tekrar saflığın gözü ile bakabilmek, onun gözleri ile hayata tekrar çocuk gözü ile bakabilmek ve yeniden büyüyebilmek için ikinci bir şanstır. Bu anlamda tekrar mutluluğu yakalayabilme şansıdır. Yapılan istatistik ve araştırmalar mutluluğun en önemli anahtarlarından birinin tekrar çocuklaşabilmemizi, pazarlıksız masumiyeti ve saflığı yakalayabilmemizi sağlayan çocuklarımız olduğunu ortaya koymektır. Çocuk bunun ötesinde anneye daha önce hiç yaşamadığı türden bir sevgi yepyeni keşfedilmemiş bir duygunun ve bu duygunun yarattığı mutluluğun kapılarını açar. Onun yumuşaklığını hissetiği anda annenin yaşama sevincine bir halka daha etkilenir.
    Oyunlar çeşitli şekilde gruplandırılabilir. Gelişim kuramcılarından Piaget oyunları şu üç başlık altında ele almıştır.
    1) Alıştırma oyunları: Bu oyunlar çocukların gelişiminde duyusal motor dönem olarak isimlendirilen doğumdan yaklaşık iki yaşına kadar olan bölüme uyar. Bu dönemde bebekler yavaş yavaş hareket etmeye başlamıştır ve zihinsel gelişimde ise çevreden beş duyusu ile aldığı uyaranları birleştirip, sınıflandırmaya çalışmaktadır. Bebek çıngırağının rengini ve sesini alır ve sınıflandırır.
    2) Simgesel oyunlar: Bu gelişim döneminde 2 yaş ile 7 ve 8 yaşları arasındaki dönemi içerir. Bu oyunların içeriği alıştırmalardan, simgeler ve varsayım boyutuna kadar değişmektedir. Çocuk kendi gerçeklerini hareketlerle yaşatmaktadır. Bunun en belirgin örneği sanki varmış gibi oyunlardır. Çocuğun bir köşede yarattığı evcilik oyunu, bir odun ya da plastik çubuk ile oluşturulan atı sürmesi gibi örnekler bu gruptandır. Burada çocuk düşüncelerini yeterince gelişmemiş dili ile anlatamadığından bunları simgesel oyunla

    anlatmaktadır. Ayrıca bu anlatım yoluyla zihinsel simge ve uygulamalar yinelenerek özümsenmektedir. Evcilik oyunu ile hem duygu ve düşünceler aktarılmakta, hem de annelik özdeşimi sindirilmektedir.

    3) Kurallı oyunlar: Bu dönemde çocuk ilk olarak kendinden büyüklerin oyunlarını taklit etmeye başlar. Bu oyunlar 7-8 yaşlarından sonra kurulmaya başlar ve çocuğu sosyalleşmeye yönlendirir. İlk iki oyun yaş ilerledikçe azalmakta ve yerini kurallı oyunlara bırakmaktadır. Bu değişme çocuğun ilişkilerini ve sosyalleşmesini yansıtmaktadır.

    Ayrıca oyunları başlangıçta belirli bir yönergenin olduğu, ancak sonrasında çocuğun serbest olduğu oyunlar ve kurallı olan, sabır ve çaba gerektiren oyunlar şeklinde de ayırabiliriz. İlk gruba örnek olarak evcilik oyunu verilebilir. Bu oyunda kurallar vardır, ancak çocuk oyunun kurulması ve akışında özgürdür. Saklambaç ve körebe ise ikinci oyun grubuna uymaktadır.

    Oyunlar yapıları açısından da değerlendirilebilir. Yarışma, rastlantı, taklit ya da dönerek yoğunlaşmayı içeren oyunlardan söz edilebilir. Oyunların yapısı çocuk psikiyatrisinde bazı bozuklukların değerldnirilmesinde yardımcı olmaktadır. İlgi, etkileşim ve iletişimde belirgin bozukluğun olduğu otistik çocuklar ile duygu, düşünce va algıdabozulma ile belirli psikotik bozukluğu olan çocukların oyunlarında yarışma ya da rastlantı neredeyse hiç yoktur. Başka bir kişiyi gerektiren, dolayısıyla sosyal bir boyut taşıyan yarışma psikotik ve otistik çocuğun ilgi alanının tümüyle dışındadır. Bu çocukların gündeminde yineleme özelliği olan ve tümüyle dışa sınırlı açık ya da kapalı kendi dünyasına yönelik etkinlikler vardır. Aynı şekilde rastlantıyıda tümüyle reddetmektedirler. Etkinliklerinin tekdüze olması, yineleyen belirli davranışları içermesi ve değişikliğin olmadığı kendilerine özgü bir dünyayı içerir. Bu dünyada ise rastlantıya yer yoktur. Bu çocukların oyunlarında dönme ya da dönen cisimlere yönelme vardır. Bir topaç ile oynar, kendi kendine döner ya da dönen bir nesneye yönelirler. Zihinsel özürlü çocuklar yaşıtlarına göre daha az oynarlar ve hareketsiz oldukları dönemler çok daha fazladır. Kuralları karışık olmayan ve bulundukları yaştan daha küçük yaşlardaki çocukların oyunlarını oynarlar. Bu çocukların da yarışma gerektiren oyunlardan kaçındıkları gözlenir.
    Çocukların duygusal ve düşsel yaşamı oyunlarına yansımaktadır. Eğer çocuğun iç dünyasından kaynaklanan dürtüleri çok yoğunsa oyun kesilmekte, değişik ve karmaşık bir duruma dönmektedir. Sakin bir oyun için çocuğun bu yoğun dürtüleri uzaklaştırabilmesi gerekir. Değişken davranışları izlenen aşırı hareketli ya da kaygılı çocuklar, oyunun kurallarını kabullenmede zorluk çekerler. Davranış sorunları olan çocuk ve ergenlerin oyunu da saldırgan dürtülerle doldurması tipik bir özelliktir. Onlar için oyun hızla içinden geldiği gibi davranma ve dürtüsel eyleme geçebilmenin bir yöntemidir. Oyun içinde saldırgan tutumların belirtilmesi cinsiyete göre de farklılık göstermektedir.
    Erkek çocuklar güreş, kavga ve yarışmaya daha yatkın oldukları için oyunları kızların oyunlarından daha çeşitlidir. Sosyal belirleyiciler de kız ve erkek oyunlarında önemli rol oynamaktadır. Karşı cinsiyetin oyunlarını kızlar erkeklere göre daha rahat oynamaktadırlar. Erkek çocuklarda dürtülerin davranışa dökülmesi ön planda iken kızlarda bu sözel olarak belirtilmektedir.
    ANNE - ÇOCUĞU ( 0 - 7 Yaş)


     
çocuğun gelişiminde oyunun yeri ve önemi konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Çocuğunuzun Sosyal Ve Duygusal Gelişimini Destekleyin

    Çocuğunuzun Sosyal Ve Duygusal Gelişimini Destekleyin

    sosyal ve duygusal gelişim duygusal gelişime uygun etkinlikler sosyal gelişime uygun etkinlikler gelişim nedir Çocuğunuzun Sosyal Ve Duygusal Gelişimini Destekleyin Sosyal ve duygusal gelişim nedir ve bu iki kavram arasında fark var mı? Bunlar, konu hakkında cevabı en çok merak edilen iki soru. Şöyle bir örnek ile cevabı açıklayabiliriz; diyelim ki dört yaşındaki iki çocuk plajda oyuncak...
  2. Öğretmenin Değeri, Yeri ve Önemi

    Öğretmenin Değeri, Yeri ve Önemi

    öğretmenliğin önemi ÖĞRETMENİN DEĞERİ YERİ VE ÖNEMİ Büyük ve asil milletimizin insan gücü üstündeki savaşma ve fedâkârlıkları ile kazanılan zaferler, pek parlak olmakla beraber bizi henüz gerçek mutluluk ve kurtuluşa eriştirememiştir. Bu zaferlerin değerli sonuçlarını tamamen toplamak, birçok kan ve can karşılığında elde ettiğimiz millî bağımsızlık ve egemenliğimizi her türlü saldırıdan...
  3. Çocuk gelişiminde Anne ve Babanın Rolü

    Çocuk gelişiminde Anne ve Babanın Rolü

    çocuğun gelişiminde ailenin önemi çocuğun gelişiminde annenin rolü ailenin gelişimindeki önemi çocuk yetişmesinde ÇOCUĞUN GELİŞİMİNDE ANNE-BABANIN ROLÜ Çocukların çeşitli özelliklerine ve gelişim dönemlerine ilişkin bilgi edinmek, onları anlamada, onlarla daha iyi iletişim kurmada ve zaman zaman yaşanan güçlüklerle başaçıkmada çok önemlidir. Çocuğun fizyolojik ve psikolojik anlamda sağlıklı...
  4. çocuklarda Ahlak Gelişiminde Diisiplinin Yeri

    çocuklarda Ahlak Gelişiminde Diisiplinin Yeri

    Çocuga uygulanan kuvvet gösterısı cocukta zayıf vıcdan gelısımı meydana getırır. PEKİ ÇOCUĞU DÖVMEK NEDEN ZAYIF VİCDAN GELİŞİMİNE NEDEN OLUR?ÇOCUGA ŞİDDET UYGULAMAK Bir kere cocuk yaramazlık yaptıgı zaman dayak yerse yaptıgının karsılıgını ödemıs demektır. Yaptıgı davranısı dusunmeye gerek kalmamıstır bedel ödenmiştır.ödenen bedelın sonucu dusunulmez. ayrıca dövulmek anne ve babaya karşı...
  5. Düzenli Beslenmenin Çocuk Gelişiminde ki Önemi

    Düzenli Beslenmenin Çocuk Gelişiminde ki Önemi

    düzenli beslenme ve çocuk gelişimi çocuk gelişimi ve beslenme Çocuk yaştan itibaren kazandırılan düzenli ve dengeli beslenme alışkanlığı çocukların ileriki dönemlerinde sağlıklı olmaları ve sağlıklı yaşayabilmeleri açısından çok önemlidir melekler . Elbette ki dengeli beslenen çocukla beslenmeyen çocuk arasında çok büyük farklılıklar ortaya çıkacaktır. Ülkemizde yapılan araştırmalarda,...

Sayfayı Paylaş