gebe
  1. MaWiM

    MaWiM ♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    25 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    34.166
    Beğenilen Mesajlar:
    2.216
    Ödül Puanları:
    113

    çocuklar ve oyun

    Konu, 'okul öncesi eğitim' kısmında MaWiM tarafından paylaşıldı.

    okul öncesi fonksiyon oyunları fonksiyon oyunları Ceyda Cecan Karakuş Uzman Psikolog

    Oyun bir çocuğun en önemli işidir. Çocuklar oyun ortamında kendilerini serbestçe ifade ettip, yaşantılarını yansıtırlar ve dış dünyaya farketmeden hazırlık yaparlar. Ayrıca oyun, çocuğun gelişimindeki en önemli araçlardan biridir. Çocuklar oynayarak dış dünyayı tanırlar ve onunla baş etmenin yollarını öğrenirler. Özellikle okul öncesi dönemdeki çocuklar için duygu ve düşüncelerin ifade edilebileceği en uygun ortam oyundur.

    Çocukta Oyunun Gelişim Aşamaları

    * 0-12 Ay - Bebek dünyayı tanımak için duyu organlarını kullanır.Tekrarlanan manipulatif, tekrarlanan oyunlar oynarlar (Cee-e J) Kendi bedenini ve annenin bedenini tanımak. Saç çekme,ısırma...bu dönemde ilk sözcükleri duyarız, geçiş nesneleri vardır. Geçiş Olgusu Geçiş nesnesi,oyuncak battaniye ...(D.W.Winnicott) duyarız.

    * 1-2 Yaş- Yiyecekler ve atıklarıyla oynamak,kaba motor kullanımı, yürüme, koşma...Dış dünyayı tanımak ister çek- it, saklanmak.... Anne baba çocuk oyunları oynarlar, saklambaç,güreş. Taklitler ve gözlemler yaparlar.(Anne taklidi)

    * 3-5 Yaş- Kum, su, hamur, sözcükler, öyküler, müzik. Koşmak dans etmek,top oyunları,resim yapmak,deneyler,inşaa etme,puzzle türü oyunlar,grup oyunları oynayabilir.Hayali arkadaş, evcilik.(Gündelik hayatta başedemediği şeyleri hayali arkadaşa yükler).

    * 5-12 Yaş- Yaratıcılık, sanat müzik, kitap, hayvanlar, kurallı oyunlarbisiklet, yazı yazmak, öğrenilen bilgileri kullanarak birşeyler oluşturmak.Yarışmaya dayalı oyunlar, dramatik oyunlar, evlenme, günlik hayatın taklidi.

    * 12 Yaş ve üstü- Yaratıcı sanat ,öyküler yazmak,aşkJ ,spor,hobiler,bilim ve teknoloji,arkadaşlıklar,sorun çözme,hayal kurmak,değişik rollere girme.

    Oyun Terapisi

    Oyun oynama yetisini sorunlar boyutunda yeniden yapılandırmadır. Oyun terapisi, güvenli bir ortam ve terapist eşliğinde gerçekleştirilir. Çocuk oyun yoluyla baş edemediği duyguları ve yaşadığı zorlukları yeniden canlandırma yaparak deneyimler ve üstesinden gelmeye çalışır. Oyun terapisi çocuğa deneyim ve duygularını yeniden canlandırma fırsatı sunduğu için iyileştirici özelliği vardır. Oyun terapisinde süreç sonuçtan önemlidir. Çocuk, terapi süresinde engellenmişlikten kurtulur ve gelişim sürecine kaldığı yerden devam edebilir.

    Tarihe baktığımızda, oyunun yıllardan beri terapötik amaçla kullanıldıgını görüyoruz. Erikson oyunu, çocuğun travmatik deneyimleri ile uğraşılarının ifadelendirmesi olan bir ego fonksiyonu olarak görmüştür. Hug-Hellmuth tarafından 1921 de kullanılmıştır ancak bir oyun tedavi tekniği geliştirilmemiştir. Anna Freud ve Melanie Klein da çocuklar ile yaptıkları klasik psikanalitik tedavi süreçleri içinde oyunu kullanmışlardır. Levy (1939),Release Therapy ile ilk yapılandırılmş oyun terapisinigeliştirmiştir. Gardner (1971-1972), oyunda öykü anlatma tekniğini uygulamıştır. 1947 yılında Axline,Rogers’ın teorilerini geliştirmiş ve Nondirektif TerapiModelini oluşturmuştur. Bu tedavide çocuğa hiçbir sınırlama ve yorum getirilmez. Ginott (1959,1961), çocuğun psikoterapisinde, sınırların önemini vurgulamış ve bir klavuzun gerekliliğinden sözetmiştir.

    Oyun Terapisi,
    Günümüzde en sık kullanılan oyun terapileri, Non Direktif Oyun Terapisi , Çocuk Merkezli Oyun Terapisi , Bilişsel Davranışçı oyun terapisi. Seans süresi 50 dakikadır.

    Terapinin Aşamaları
    Araştırma aşaması-Güvenin oluşması
    Limitlerin oluşturulması- ihtiyaçların dışa vurulması
    Bağımlılık aşaması
    Terapötik büyüme aşaması

    Uygulama:
    0-1 Yaş- Regresif dönüşlü oyunlara ihtiyaç vardır. ( Parmak boya çadır vs..)
    1-2 Yaş Duyguların dışa vurulması (Bloklar , resim kağıdı)
    3-5 Yaş Sembolik oyunlar role playing (kostümler, kuklalar)
    5-12 Yaş- Yapılandırılmış oyun( sanat terapisi, grup)

    Süre
    Terapi süresi çocuğa ve soruna göre değişiklik gösterir ancak problem davranış ne kadar yeniyse bunun aşılması o kadar kolay olacaktır kaynak.hanemiz.com


     
çocuklar ve oyun konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. çocuk ve oyun

    çocuk ve oyun

    Çocuk ve Oyun Oyunun tanımı konusunda eski zamanlardan beri çeşitli görüşler öne sürülmüştür. Tüm bu görüşlerin ortak yönü, büyük düşünür Montaigne’nin belirttiği gibi, “Çocukların oyunu oyun değil, onların en ciddi uğraşıdır” şeklinde özetlenebilir. Çocuklar doğdukları andan itibaren öğrenmeye hazırdırlar. Anne ve babalara düşen en büyük görev, bebeklerine öğretici olacak deneyimler...
  2. Çocuk Gelişimi ve Oyun

    Çocuk Gelişimi ve Oyun

    Çocuğumuz oyun oynarken şimdi sırası değil diyor muyuz? Oyuncaklarını hemen toplamasını söylüyor muyuz? Oynadığı oyunu aşağılıyor muyuz? Çocuk için oyun eğlenceden çok bir iştir. Oyunun çocuğuma ne faydası var?Oyun çocuğun ileriki yaşamında karşılaşacağı her türlü güçlüğün bir provasıdır. Aslında çocuklar oynadıkları oyunlar ile kendilerini ileride karşılaşacakları durumlar ve işler için...
  3. çocuğun gelişiminde oyunun yeri ve önemi

    çocuğun gelişiminde oyunun yeri ve önemi

    eğitimde oyunun yeri ve önemi oyunun eğitimdeki yeri ve önemi çocukta oyun eğitimin çocuklukta oyun eğitimin çocuklukta eğitim Çocuğun ilk arkadasi annesidir. anne içinde çocuk dünyaya ikinci bir kez tekrar saflığın gözü ile bakabilmek, onun gözleri ile hayata tekrar çocuk gözü ile bakabilmek ve yeniden büyüyebilmek için ikinci bir şanstır. Bu anlamda tekrar mutluluğu yakalayabilme şansıdır....
  4. Otistik Çocuk, Oyun ve Oyuncak Seçimi

    Otistik Çocuk, Oyun ve Oyuncak Seçimi

    çocu oyunları otistik oyuncakları otistikler için oyunlar otizm oyuncakları otistiklerin yaşam süresi Otistik çocuk ve oyun Oyuncak seçimi Otistik çocuklarda görülen kendi kendini güdüleme davranışı yerine oyuncaklarla oyun oynamanın öğretilmesi hedeflerinizden birisi olmalıdır. Bunun için, toplumda kabul görmeyen kendi kendini güdüleme davranışının azaltılmasında uygun olan oyuncaklar...
  5. Çocuklarınızla oynar mısınız?

    Çocuklarınızla oynar mısınız?

    Merak ediyorum da kaç tane ebeveyn çocuğu ile gerçek anlamda oyun oynuyor. Kendi mi anlatacak olursam 2 çocuk annesi olarak 6-7 yaşlarına kadar çocuklarımla daha sık oynadım yaşları ilerledikçe oyunlarımız daha farklı materyallere veya sohbetlere dönüşmeye başladı.... Oyunlarımız daha çok normal oyunlardan çıkartıp daha ufuklarını geliştirmek için fark materyaller sunuyorum bu da...

Sayfayı Paylaş