gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.023
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Derslerden Soğumuş Öğrenciler

    Konu, 'Rehberlik' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Başarısız ve dersten uzaklaşmış bir öğrenci kısır bir döngüye girmiş, ve çıkamıyordur. Başarısız öğrenci, anlayamadığı için okuyamaz; okuyup konulara girmedikçe merak ve ilgi duymaz; merak ve ilgi duymadığı için okumaz. Bu kısır döngüyü kırmak gerekir. Kısır döngü, işin içine girebilmek için etkili olabilecek bir strateji ile kırılabilir. Başarmak zorunda olduğu öğrenme konusu ne olursa olsun, öğrenci, o konuyu, mutlaka kendi bilgi ve anlayış durumuna uygun düzeyde bir kitaptan öğrenmeye başlamalıdır. Kısır döngüden çıkmak ve öğrenme yolunda ilerlemek için başlama noktası olarak seçilecek uygun düzey, öğrenci için ne çok kolay, ne de çok zor bir düzeydir. Çünkü okunan bilgiler çok basit olursa öğrenecek fazla bir şey olmaz ve bıkkınlık duyulur. Çok zor olduğu zaman hiç anlaşılmadığı için ümitsizliğe düşülür. Öyle ise, uğraşılan konu ne olursa olsun, okumak ve öğrenmek için seçilen içerik, bilinmeyen, fakat bilinenlerle bağlantıya getirilerek biraz çaba ile anlaşılabilecek düzeyde olmalıdır.

    Anlamanın da ilgi duymanın da sırrı bu noktadadır. Bilmemek, fakat bildikleriyle anlayabilecek konumda olmak, anlamayla birlikte ilgi doğurur. Görülüyor ki istek ve azim gibi, ilgi de yapılan işin içinden doğmalıdır. Kişi kendi bilgileriyle bağlantıya getiremeyeceği zorlukta bir içerikle uğraşırken, ona ‘’anlamaya çalış, ilgi duy, konsantre ol, dikkatini ver’’gibi kişinin içinde bulunduğu durumun psikolojik gerçeğini hesaba katmadan öğrenciye öğüt vermek, onu büsbütün ruhsal çatışma içine itmekten başka sonuç vermez. Gerekli olan öğüt değil, isteği, ilgiyi, azmi işin içinden doğduracak uygun düzeyde içeriklerle öğrenmeyi mümkün hale getirmek, anlama zevkini tattırmaktır.

    Anlamak zevk verir, ilgi uyandırır, güven duygusu aşılar. Bu güzel duygular, öğrenciyi daha fazla okumaya sevk eder. Onun istek ve azmini arttırır ve onu, tadını aldığı iş için bir çalışma programı yapmaya teşvik eder. Bu noktaya gelmiş öğrenci, derece derece daha ileri, ama hep biraz çaba ile anlayabileceği kitaplar seçmelidir. Tekrar dikkati çekmekte fayda var.

    Dersten soğuma ve okumadan uzaklaşma, anlama ümidini kaybetmek ve kendi kapasitesinden şüpheye düşmek yüzündendir. İnsan kendisini yeniden küskünlüğe ve karamsarlığa sevk edecek nahoş bir işe doğal olarak el atmak istemez. Bu nedenle, bilgilerle bağlantıya geleceği için anlaşılacak düzeyde bir içerikle devam etmek gerekir. Her basamakta, o basamağa gelinciye kadar kazanılmış bilgilerle bağlantı kurulacağı için, bilinmeyenleri,önceki bilgilerle yorumlamak mümkün olacaktır. Sistemli olarak bu stratejiyle okuyan öğrenci, artık anladığını, ilgi duyduğunu ve dikkatini konu üzerinde toplayabildiğini görecektir. Böylelikle bir noktada artık kısır döngü kırılmış olacaktır.

    Hiçbir öğrenci ve birey kendi gerçek kapasitesini kullanmamaktadır. Potansiyel kapasitenin son sınırı bilinemez. Fakat son sınırın, şu ana kadar gerçekleşmiş kabiliyetten daha yüksek olduğunu ortaya koyma şansı, bireyin kendi elindedir.

    Bir benzetme yaparak durumu açıklamak gerekirse, potansiyel kapasite bir tohumdur. Tohum şu ya da bu kalitede olabilir. Ama o tohumdan, kendi potansiyelinin elverdiği en iyi nitelikte bir bitki elde etme, toprak, iklim ve bakım koşullarına bağlıdır. Aynı tohum koşullara göre, iyi ya da kötü bir bitki meydana getirebilir. Tohum neyse odur. Ama aynı tohumla, koşullara göre çok değişik kalitelerde bitki elde edilebilir. Tohumun potansiyeli hiçbir koşulda bilinmeyeceğine göre, Bu çeşitli kalitelerin hapsi, ideal koşullarda meydana gelecek kalitenin altında olacaktır.

    Bunun gibi öğrencilerin ve bizlerin potansiyel kapasitesi, yeteneği ne ise odur. Kimse doğuştan gelen potansiyel kapasitesini değiştiremez. Ama ideal koşullara yaklaşarak, potansiyel kapasitesini daha büyük oranda gerçekleşebilir. Yani koşulları olumlu yönde hazırlayarak, son sınırı bilinmeyen kendi potansiyel kapasitesini, şu andakinden daha yüksek bir başarı derecesine çevirebilir.



    Sonuç olarak öğrencilerin şu anda gösterdiği performans ve başarı gerçek kapasitelerinin altında olduğu bir gerçektir, önemli olan bundan sonra içinde bulundukları bu kısır döngüyü kırmalarında yardımcı olmaktır.

     
Derslerden Soğumuş Öğrenciler konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Öğrenciler ders başı yapıyor

    Öğrenciler ders başı yapıyor

    İlköğretim ve liselerde 2007-2008 eğitim-öğretim yılının ikinci yarısı pazartesi günü başlıyor. İlköğretim ve ortaöğretim okullarındaki yaklaşık 15 milyon öğrenci ile 600 bin öğretmen, 2 haftalık yarıyıl tatilinin ardından ders başı yapıyor Öğrenciler açısından eğitim-öğretim yılının ikinci dönemi sınavlar nedeniyle yoğun geçecek. Anadolu, fen ve sosyal bilimler liselerinde okumak isteyen...
  2. Ders verdiği öğrenciye tacizde bulunan öğretmen tutuklandı

    Ders verdiği öğrenciye tacizde bulunan öğretmen tutuklandı

    İzmir'de özel ders verdiği kız öğrenciye cinsel tacizde bulunan 50 yaşındaki öğretmen, 8 yaşındaki kızın ailesinin eve kurduğu gizli kamera sayesinde yakalandı. Öğretmen M.B. tutuklandı.. ABLASI ŞÜPHELENDİ Şirinyer semtindeki bir ilköğretim okulunda okuyan C.S.'nin ailesi, yaz tatili dönüşü uyum sorunu çekmemesi için çocuklarına özel ders aldırmaya karar verdi. Aile, bunun için de büyük...
  3. Türk öğrenciler nasıl ders çalışıyor?

    Türk öğrenciler nasıl ders çalışıyor?

    . DÜŞÜNME BİÇİMİ MESLEK SEÇİMİ ÜZERİNDE ETKİLİ Global (Bütünsel) öğrenenler yaratıcı meslekleri, analitik öğrenenler sistemli ve programlı çalışmayı gerektiren işleri seçiyor. Uğur Kariyer Eğitim Merkezi tarafından yapılan araştırma öğrence stilinin meslek seçiminde de etkili olduğunu gösteriyor. Buna göre global (bütünsel) düşünen öğrencilerin yüzde 83'ü reklamcılık, sinema, televizyon,...
  4. Bir öğrenci neden ders çalışamaz ?

    Bir öğrenci neden ders çalışamaz ?

    öğrenci neden ders çalışamaz bir öğrenci neden ders çalışamaz Yapılan bazı araştırmalar sonucu öğrencilerin ders çalışamama sebebleri bulunmuş:D Bakalım öğrenciler neden ders çalışamıyorlarmış? Bir yılda ders çalışabilmemiz için 365 gün var. Bir öğrenci neden ders çalışamaz ? 52 gün pazarı kaldırırsak 313 kalır. Yazın havanın ders çalışmak için çok sıcak olduğu 50 gün var. Yani 263 gün...
  5. ÖĞRENCİ NEDEN DERS ÇALIŞMAZ ALIN SİZE YANIT xD

    ÖĞRENCİ NEDEN DERS ÇALIŞMAZ ALIN SİZE YANIT xD

    öğrenci neden ders çalışmaz ÖĞRENCİ NEDEN DERS ÇALIŞMAZ ALIN SİZE YANIT xD xD ‎* Bir yıLda ders çalışabiLmemiz için 365 gün var. * 52 gün pazarLarı kaLdırırsak...... 313 gün kaLıyor. * Yazın havaLarın çaLışmak için çok sıcak oLduğu 50 gün var, yani geriye 263 gün kaLıyor. * Her gece ortaLama 8 saat uyuyoruz bir sene için düşünürsek saatLer 122 gün yapar. * Geriye141 gün...

Sayfayı Paylaş