gebe
  1. PaSikA

    PaSikA Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    28 Kasım 2007
    Mesajlar:
    21.234
    Beğenilen Mesajlar:
    598
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İstanbul

    Doğum Kontrolu ve Kürtajın Dinimizdeki Yeri

    Konu, 'Kadın Ve İslam' kısmında PaSikA tarafından paylaşıldı.

    dinimizde kürtajın yeri kürtajın dindeki yeri dinimizdeki islamda dinimizde kürtaj Sual: Çocuk olmaması için tedbir almak mesela prezervatif kullanmak caiz mi? CEVAP
    Evet caizdir.

    Sual: Kadın çocuk olmaması için spiral kullansa, caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Sual: Erkek, hanımı razı olmadığı halde, çocuk olmaması için tedbir alabilir mi veya hanımını tedbir almaya zorlayabilir mi?
    CEVAP
    Hayır.

    Sual: Kürtajın, tıptaki ve dindeki yeri nedir?
    CEVAP
    Tıp yetkilileri diyor ki:
    "Kürtajın riskleri gebelik büyüdükçe artar. Özellikle büyük gebeliklerde kürtaj esnasında çok kanama olabilir. Kanama durdurulamaz ise tehlike arz edebilir. Onun için kürtaj ilk aylarda yapılmalıdır. Kürtajın yasal sınırı 10 hafta, yani 2,5 aydır. Bundan sonra kürtaj olmak illegaldir. O halde kürtaj için gecikmemeli, 2,5 ayı aşmamaya gayret etmelidir. Kürtaj imkanına ulaşmamış binlerce bayanın gayri sıhhi metotlarla gebeliğini kendi kendine sonlandırmasında meydana gelen ağır hastalıkla hayatını kaybettiği acı bir gerçektir. O halde kürtaj meşru yollarla yapılmalıdır. Yasalara göre 18 yaşından büyük ve evli olan kadınlar, hem kendi, hem de eşlerinin rızası ile kürtaj olabilir. Resmen evli görülmeyen kadınlarda eş rızası aranmaz. 18 yaşından küçükler ise ancak veli veya vasilerinin onayı ile kürtaj olabilirler."

    Dinimizde ise, özürsüz çocuk aldırmak haramdır, yasaktır. Hele fakirlikten korkarak, rahmindeki çocuğu öldürmek, haksız yere cana kıymak, yani cinayet olduğu gibi, evlat hakkını da tanımamaktır, büyük günahtır. Ananın veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden çocuk aldırmak caiz olur. Kütüb-i sittedeki, (İnsan, anne karnında nutfe [sperma] olarak 40, aleka [embriyo] olarak 40, et parçası olarak da 40 gün kalır. Bundan sonra ruh verilir) mealindeki hadis-i şerifini de esas alan âlimler, bir özürden dolayı, 1 aydan 4 aya kadar kürtaja izin vermişlerdir. (Redd-ül Muhtar)

    Başka sebep olmasa da, İslam terbiyesi ile yetiştirememek korkusu özür olur. Yani İslam terbiyesi verememek niyetiyle dört aydan önce çocuk aldırmak caiz olur. (S. Ebediyye)

    Sual: S. Ebediyye’de, dört aylık olmamış çocuğu, din bilgisi verememek, İslam terbiyesiyle yetiştirememek korkusuyla aldırmanın caiz olduğu bildirilirken, İslam Ahlakı kitabında, Fetava-i Hindiye’den alarak, bir şart bildirilmeden, dört aydan önce aldırmanın caiz olduğu bildiriliyor. Bu iki ifade arasında bir çelişki yok mu?
    CEVAP
    Hayır, bir çelişki yoktur. İslam Ahlakı’nda, (Dört aylık çocuğunu aldıran kadın cezalandırılır. Daha önce aldırması caizdir) deniyor. Hindiye’ye bakılınca, mesele daha kolay anlaşılıyor. Bir özürle, dört ayı geçmiş bir çocuğu aldıran kadının cezalandırılacağı bildirildikten sonra, ancak dört aydan önce aldırabileceği açıklanıyor. Yani özürle de olsa, zaruretsiz dört aydan sonra aldıramaz, dört aydan önce özürle aldırabilir deniyor. İfade şöyle:

    Emzikli bir kadında, gebe olur, sütü kesilir ve emen çocuğun hayatı tehlikeye düşer; o çocuğun da babası olmazsa; gebelik 4 ay olmadan önce, o kadın ilaçla çocuğunu düşürebilir. Ancak, 4 ay geçtikten sonra, çocuğunu aldırması caiz olmaz. (Fetava-i Hindiye)

    Dinimizde, özürsüz çocuk aldırmak haramdır, yasaktır. Hele fakirlikten korkarak, çocuğu, anne karnındaki iken, ilaçla veya başka metotla öldürmek, kürtajla almak cinayet olduğu gibi, evlat hakkını da tanımamaktır, büyük günahtır. Ananın veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden, yani 120 günlük olmadan önce aldırmak caiz olur.

    Çocuk aldırabilmek için iki şartın olması gerekiyor:
    1- Çocuğun 120 günlükten küçük olması,
    2- İslam terbiyesi verememe endişesi, çocuğa veya anneye bir zarar gelmesi gibi biz özrün bulunması.

    Sual:
    Down sendromu olduğu tahlil sonucu anlaşılan beş aylık çocuğu kürtaj caiz midir?
    CEVAP
    Dört aydan büyük olursa, caiz olmaz. Dört aydan önce aldırmak gerektiği zaman, niyetimiz başka da olsa, niyetimizi değiştirip, İslam terbiyesi verememek niyetiyle aldırmak caiz olur.

    Sual: Ananın ölümüne sebep olacağı anlaşılan, dört aydan büyük olan çocuğu aldırmak caiz midir?
    CEVAP
    Caiz olmaz. Annenin ölümü kesin değildir. Çocuk da, anne de canlıdır. Canlının biri, diğerine tercih edilmez. Yani çocuğu kurtarmak için anne öldürülemez, anneyi kurtarmak için çocuk öldürülmez; ama dört aydan küçükse, o zaman meşru bir sebeple çocuğu aldırmak caiz olur.

    Sual:
    (Sağlık, estetik, ekonomik ve sosyolojik gibi bir sebeple dört ayı da geçse kürtaj caizdir) diyen oluyor. Caiz midir?
    CEVAP
    Hayır, saymadığı başka bir sebep kalmamış. Yani her sebeple çocuk aldırılır diyor. Halbuki uzuvları teşekkül ettikten sonra, yani dört ayı geçtikten sonra çocuk aldırmanın caiz olmadığı bütün fıkıh kitaplarında yazılıdır.

    Sual: Fakir bir aileyiz, eşim bir çocuğa hamiledir. Fakir olduğumuz için bakamayacağız, bu yüzden aldırmamız günah mıdır?
    CEVAP
    Çocuğun da, sizin de rızkınızı veren Allahü teâlâdır. Fakirlikten dolayı, iyi bakamamak, besleyememek korkusu, çocuk düşürmek için özür olmaz. Çocuk aldırmak demek, çocuğu öldürmek demektir.

    Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
    (Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin.) [Enam 151]

    (Allahü teâlânın rızk vermediği, yer yüzünde bir mahluk yoktur.) [Hud 6]

    Ancak din bilgisi verememek, İslam terbiyesi ile yetiştirememek korkusu özür olur. Uzuvları teşekkül etmeden [120 günden önce] düşürmek caiz olur.

    Demek ki, fakirlikten dolayı bakamamak değil, İslam terbiyesi ile yetiştirememek niyetiyle çocuğu aldırmak caiz oluyor.

    Sual: Kadın, kocasından izinsiz, çocuk aldırabilir mi?
    CEVAP
    Aldıramaz.


    alıntı

     
  2. Ayışık

    Ayışık Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.424
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    adana
    Cevap: Doğum Kontrolu ve Kürtajın Dinimizdeki Yeri
    güzel bir paylaşım sağol pasikam
     
Doğum Kontrolu ve Kürtajın Dinimizdeki Yeri konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Büyü ve sihirin dinimizde yeri

    Büyü ve sihirin dinimizde yeri

    sihirin dinimizdeki yeri dinimizde büyü dinde büyü sihir neden günahtır sihir ve neden günahtır Hârut ve Mârut adlı iki melekten alınan gizli bilgiler! Dinimiz, sihir ve büyü yapmayı, insanların arasını bozmak ve zarar vermek için muska yazmayı, en büyük günahlardan biri sayıp yasaklar.Sihir ve büyü vardır, haktır ve doğrudur. Dinimiz, sihrin varlığını inkar etmemiş, fakat tevhid inancına...
  2. Hacca Gitmenin Dinimizde Yeri ve Önemi

    Hacca Gitmenin Dinimizde Yeri ve Önemi

    hacca gitmenin önemi hadislerle haccın önemi ve fazileti hacca gitmenin faziletleri İslam dininde hali vakti yerinde olan tüm müslümanlara farz kılınan hac ziyareti ve hacı olmanın dinimizde yeri ve önemi hadislerle şöyle belirtilmiştir; Sözlük manası itibarıyla kastetmek ve yönelmek manalarına gelen hac, hususî bir zaman diliminde, hususî bir kısım yerleri, yine bir kısım hususî usullerle...
  3. Kadınlarda kızlarda doğum kontrol ve korunma yöntemleri

    Kadınlarda kızlarda doğum kontrol ve korunma yöntemleri

    gebelikten nasıl korunurum,hamile kalmayı önlemenin yolları,hamile kalmamak için doğum kontrol yöntemleri,hamileliği önleyecek yöntemler,doğum kontrol ve korunma yöntemleri hakkında bilgiler Haplar (Gebeliği önleyici haplar, oral kontraseptifler): Kadınlık hormonları içerirler. Her gün düzenli ağızdan alındığında, yumurtanın oluşumunu engeller. Rahim ağzındaki salgıları...
  4. İslamda doğum kontrolü ve kürtaj hakkında hükümler

    İslamda doğum kontrolü ve kürtaj hakkında hükümler

    Sual: Çocuk olmaması için tedbir almak mesela prezervatif kullanmak caiz mi? CEVAP Evet caizdir. Sual: Kadın çocuk olmaması için spiral kullansa, caiz mi? CEVAP Evet. Sual: Erkek, hanımı razı olmadığı halde, çocuk olmaması için tedbir alabilir mi veya hanımını tedbir almaya zorlayabilir mi? CEVAP Hayır. Sual: Kürtajın, tıptaki ve dindeki yeri nedir? CEVAP Tıp yetkilileri diyor ki:...
  5. Kürtajın tıptaki ve dindeki yeri nedir?

    Kürtajın tıptaki ve dindeki yeri nedir?

    Tıp yetkilileri diyor ki: "Kürtajın riskleri gebelik büyüdükçe artar. Özellikle büyük gebeliklerde kürtaj esnasında çok kanama olabilir. Kanama durdurulamaz ise tehlike arz edebilir. Onun için kürtaj ilk aylarda yapılmalıdır. Kürtajın yasal sınırı 10 hafta, yani 2,5 aydır. Bundan sonra kürtaj olmak illegaldir. O halde kürtaj için gecikmemeli, 2,5 ayı aşmamaya gayret etmelidir. Kürtaj...

Sayfayı Paylaş