Etiket İlan Çok Etkili

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Etiket İlan Çok Etkili
Türkiye'de ilk kez Hürriyet Gazetesi’nin kullanıma açtığı ’etiket ilan’, reklamcılara yaratıcılıklarını gösterebilecekleri yeni fırsatlar sunuyor.

Bu yeni reklam yöntemi, bugüne kadar Capitol, Derimod, Koton, Migros ve Toyota gibi markalar tarafından kullanıldı. Gazete baskı makinesine ilave edilen ek bir cihaz, yapışkanlı etiket şeklinde hazırlanan ilanı birinci sayfada manşetin üzerine iliştiriyor. Özel bir tutkalla hazırlanan etiket ilanlar okur tarafından yapıştırıldığı yerden çıkarıldığında sayfaya bir zarar vermiyor.

Satışımız yüzde 20 arttı

Bu yöntemi ilk kullanan firmalardan biri olan Derimod Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sedef Orman uygulamadan çok memnun kaldıklarını belirterek, şöyle konuştu: "Etiket çalışmasından gerçekten çok pozitif dönüşler aldık, bugüne kadar yaptığımız çalışmalar içinde en başarılısıydı. Bu etiket yayınlandığında Derimod olarak tam indirim dönemindeydik ve satışımız o gün yüzde 20 arttı."

İlanı kapıp geldiler

Firmanın kampanya döneminde etiket ilan uygulamasını yaptıklarını söyleyen Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, şu değerlendirmeyi yaptı: "Birinci sayfaya manşet üzerine yapıştırılarak dağıtılan etiket ilanlar, kampanya mesajımızı çarpıcı bir şekilde hedef kitlemize aktarmamıza çok yardımcı oldu. Etiket özelliğinden dolayı da, müşterilerimiz ilanı ilk sayfadan alıp saklayarak, mağazalarımıza geldiklerinde kullanabildiler ve indirimden faydalandılar. Bu ilanın sonuçlarından memnunuz. İlerleyen dönemlerde gerçekleştireceğimiz kampanyalarımızda da mutlaka faydalanacağız."

Yepyeni fırsat sunuyor

Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal de şu değerlendirmeyi yaptı: "Reklamda birinci kural dikkat çekmektir. Hedef kitlenizin önce dikkatini çekmelisiniz ki iletmek istediğiniz mesaj yerine ulaşsın. Gazete ilanında dikkat çekmek, ilanın boyutu, rengi, başlığı, görseli, yayın sayfası gibi değişkenleri yaratıcı şekilde kullanarak sağlanır."

Sektör ayrımı yok

SEKTÖR
ayrımı yapmaksızın her firma için uygun olan etiket ilan yönteminin pazarlama ihtiyacına göre farklı şekillerde kullanılabileceğini anlatan Ayşe Sözeri Cemal, şöyle konuştu: "Bir reklamverenimiz hazırladığı etiket ilanda iç sayfadaki reklamına gönderme yapmıştı. Okur etiketi birinci sayfadan çıkarıp iç sayfadaki ilanda belirtilen yere yapıştırarak o ilanı tamamlıyordu. Bu yöntemle ilan ve okur arasında ilave bir etkileşim sağlanarak hedeflenen reklam etkisi artırılıyor."

hurriyet.com
 
Geri
Üst