Fujitsu Siemens anakart üretimini Türkiye’de yapacak

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Fujitsu Siemens anakart üretimini Türkiye’de yapacak
Dünyadaki üretiminin çoğunu Almanya’da yapan bilgisayar üreticisi ve bilgi teknolojileri altyapı firması Fujitsu Siemens, anakart üretimini Türkiye’ye kaydırmak için görüşmeler yapıyor. Fujitsu Siemens Türkiye Genel Müdürü Cem Soysal, "Şu anda fizibilite çalışmaları sürüyor. Almanya’dakine alternatif bir maliyet yapısı sunacağız. Türkiye, Almanya dışında üretim için iyi bir alternatif olabilir" dedi.

ALMAN
Siemens ile Japon Fujitsu’nun birleşmesiyle kurulan bilgisayar ve bilgi teknolojileri altyapı firması Fujitsu Siemens Computers, üretiminin tamamını yaptığı Almanya dışında anakart üretimini Türkiye’ye kaydırmak için çalışmalar yapıyor. Altyapı hizmetleri dışında bilgisayar, sunucu ve anakart üreten Fujitsu Siemens, anakartın da içine girdiği parçaları Türkiye’de üretmeye hazırlanıyor.

GÖRÜŞME SÜRÜYOR: Fujitsu Siemens Computers Türkiye Genel Müdürü Cem Soysal, anakart gibi bilgisayar parçalarının Türkiye’de üretilmesi konusunda görüşmeleri olduğunu belirterek, bu arayıştan Türkiye’ye pay çıkartmaları durumunda bunun hem ülkeye, hemde Fujitsu Siemens Türkiye’ye yararı olacağını söyledi. Yeni bilgisayarların da ülkemizde üretilmesi planları olduğunu da aktaran Soysal, "Türkiye’de üretime geçilirse de yeni fabrika kurulmaz. Burada var olan yerel fabrikaların atıl kapasiteleri kullanılır. Mutlaka bu üretimi dış kaynak kullanımı yoluyla yapacağız. Şu anda fizibilite çalışmaları sürüyor. Biz Almanya’daki üretime alternatif oluşturabilecek bir maliyet yapısı sunacağız. Fujitsu Siemens, Uzakdoğu’da hiç üretim yapmadı. Masaüstü, dizüstü bilgisayar ve sunucularda Almanya’da üretim yapıyor. Almanya dışında üretim yapılacaksa Türkiye iyi bir alternatif olabilir" dedi.

TÜRKİYE ALTERNATİF OLABİLİR: Cem Soysal, Fujitsu Siemens’in Rusya’da bu tarz alternatif üretimleri olduğunu hatırlatarak, Türkiye’nin bu alanda ikinci alternatif olması için çalışmalarını sürdürdüklerini kaydetti. Soysal, "Maliyetlendirme ve fizibilite sağlarsak, Türkiye’ye kapı açılır. Fujitsu Siemens kalitesini nasıl üst düzeye çıkartacağımızı anlatıyoruz. Tüketici tarafında önemli gelişme var" diye konuştu.

MERKEZİN İLGİ ODAĞIYIZ: Türkiye’de üretim alternatiflerine bakan Fujitsu Siemens, diğer yandan 2007’de yakaladığı yüzde 84’lük büyümeyle merkezin ilgi odağına girdi. Cem Soysal, geçen yılki cirolarının 120 milyon dolar olduğu bilgisini vererek, Türkiye’de Vergi Dairesi Otomasyonu Projesi’ni (VEDOP) almalarının kendilerini Fujitsu Siemens genelinde de ilgi odağı haline getirdiğini kaydetti. Soysal, "Türkiye’de bu alanda ciddi pazar olduğunu farkettiler. Şu anda tamamen merkezin ilgi odağı durumundayz. Ortadoğu ve Afrika’daki en önemli iki merkezden biriyiz. Türkiye büyüme motoru olarak görülüyor" dedi.

BÜYÜME HEDEFİ YÜZDE 20: 2008’de de geçen yılki gibi ciddi büyüme beklediklerinin altını çizen Soysal, bu yıl yüzde 20 büyüyerek cirolarını 135 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini belirtti. VEDOP projesinin ikinci, üçüncü fazını Fujitsu Siemens’in aldığını hatırlatan Soysal, 99 milyon dolarlık projede 47 milyon dolarlık kısmın Fujitsu Siemens’de, diğer kısmının da sistem entegratörü Siemens’de yer aldığını belirtti. VEDOP projesindeki donanımının yarısını Fujitsu Siemens karşılıyor.

KAMU İHALELERİNDE ETKİN: Cem Soysal, ihalelerde etkin olan Fujitsu Siemens’in bu yıl cirosundaki kamu payının yüzde 41 olduğunu da aktararak, Ankara’da Hazine Dış Ticaret Müsteşarlığı, Milli Emlak Dairesi gibi kurumlarda etkin olduklarını ve İstanbul’da da bankacılık sektöründe ciddi etkili olmaya başladıklarını dile getirdi.

Bilgisayar satışlarını 90 bine çıkartacağız

CEM
Soysal, geçen yılın PC ve notebook’ta toplamda 2.3 milyar dolarla kapandığını dile getirerek, 2008’de hedefin 3 milyar dolar olduğunu söyledi. Kendilerinin de notebook ve PC’de yüzde 50 büyüyerek satışlarını, bu yıl 90 bine çıkarma hedefi olduğunu açıklayan Soysal, Türkiye’de bilgi teknolojileri altyapısında da önemli hedefleri olduğunu kaydetti.

Bilgisayarda pazar PC’den Notebook’a kayıyor

FUJITSU Siemens olarak kurumsalda etkin olduklarını ve bilinçli tüketiciye ulaşmak istediklerini belirten Cem Soysal, faaliyet alanlarından biri olan dizüstü bilgisayarlarla ilgili de şu bilgileri verdi: "Yıllık 60 bin civarında dizüstü bilgisayar sattık. Pazar PC’den çok, dizüstü bilgisayara kayıyor. Bu tüketici tarafındaki gelişme ama hala Anadolu’da ciddi oranda PC alanlar var. Notebook büyükşehirlerde çok kullanılıyor ama bu Türkiye geneli için geçerli değil. Kamu projelerinde de hala PC’nin hakimiyeti fazla. Türkiye’de e-devlet oluşumları hızlı gelişiyor. VE Mernis gibi büyük projelerin hayata geçmesiyle bu hızlanacak. Projelerin hepsi ümit verici" diye konuştu.

Hürriyet
 
Geri
Üst