gebe
  1. THESECRET

    THESECRET "Adalet olunca yiğitliğe lüzum kalmaz"

    Kayıt:
    16 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    2.146
    Beğenilen Mesajlar:
    223
    Ödül Puanları:
    63
    Şehir:
    İstanbul

    Garanti kapsamındaki malların arızalanması durumunda tüketicinin diğer hakları nelerdir?

    Konu, 'Tüketici Hukuku' kısmında THESECRET tarafından paylaşıldı.

    tüketicinin satın aldığı mal garanti kapsamındayken arızalanırsa başka hakları var mıdır,garanti belgesi kapsamındaki malların garanti süresi içerisinde arızalanması ,garanti kapsamında satın aldığım mal arızalanırsa diğer haklarım nelerdir,garantili malın arızalanması durumunda tüketicinin diğer hakları hakkında bilgiler, indir (4).jpg

    Tüketici onarım hakkını kullanmışsa garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün olmaması halinde 4. Maddede yer alan diğer seçimlik haklarını (TKHK/4. Md; malın yenisiyle değiştirilmesi, bedel iadesi, onarım veya ayıp oranında bedel indirimi) kullanabilir. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilin sorumludur (TKHK 13/2. Md.).


    Birçok firmanın kullanma kılavuzunda yazdığı gibi ayıplı malın öncelikle tamir için 2 defa servise girmesi, tamiri mümkün olmazsa malın değiştirilmesi v.s gibi bir seçenek tüketicinin tek ve öncelikli seçeneği değildir?
    Kullanım kılavuzlarında yer alan bu ibare doğru fakat eksiktir. Daha doğrusu tamiri veya değiştirmeyi veya bedel iadesini seçme hakkı firmalara değil tüketiciye tanınmış tercih haklarıdır. Bu konuda birçok mahkeme kararı vardır.
    Tüketici ayıplı mal ile karşılaştığında derhal malın ayıpsız yenisi ile değiştirme hakkını, ayıplı malı iade ile parasının iade hakkını ve yine isterse tamir hakkını kullanmakta tamamen serbesttir. Ayıplı mal satan firma veya ithalatçı veya imalatçı bu talebi derhal yerine getirmekle yükümlüdür. Aksi halde tüketici mahkemelerine müracaatla ayıplı maldan kurtulabilirisiniz.Mahkeme kararında peşin olarak davacı tarafından yapılan dava masrafları da satıcılara-ithalatçılara yüklenecektir.

     
Garanti kapsamındaki malların arızalanması durumunda tüketicinin diğer hakları nelerdir? konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. tüketici hakları nelerdir?

    tüketici hakları nelerdir?

    abiler ablalar tüketici hakları ne
  2. Tüketici hakları nelerdir hakkında bilgi

    Tüketici hakları nelerdir hakkında bilgi

    tüketici hakları nelerdir tüketici hakları numarası tüketici hakları hakkında bilgi Merhaba Melek'ler, bu yazımızda bir misafirimizin soprusu üzerine tüketici hakları hakkında bilgiler sunuyor ve tüketici hakları nelerdir diyenler için gerekli tüm bilgileri paylaşıyoruz. Tüketici hakları Nedir? Nelerdir, Tüketici Hakları Yasası, Tüketici Hakları Hakkında Bilgi, Tüketici Hakları Kanunu:...
  3. Tüketici Hakları Danışma Hattı

    Tüketici Hakları Danışma Hattı

    Tüketici Hakları Danışma Hattı kaç acaba lütfen hat nosunu burdan bana acil olarak yazın kızlar.
  4. tüketici hakları

    tüketici hakları

    tüketici hakları nedir merak ediyorum
  5. Tüketici olarak haklarımız nelerdir?

    Tüketici olarak haklarımız nelerdir?

    Selamlar. Bir alışveriş sırasında hatalı mal resmen bize kazıklandı ve ben bu malı iade edip parasını çatır çatır almak istiyorum.Eşimse alamazsın geçti artık 1 bardak su iç diyor.Hayır ama bu kadar kolaymı?Tüketici olarak haklarımı öğrenmek istiyorum yardım edermisiniz bu konuda?

Sayfayı Paylaş