gebe
  1. Misafir

    Misafir Forum Okuru

    Gebelikte yürüyüş

    Konu, 'Gebelik' kısmında Misafir tarafından paylaşıldı.

    gebelikte yürüyüş hamilelikte yürüyüş hamilelikte yuruyus yapmak ne kadar yapılmalı Gebelikte yürüyüş ve hafif beden hareketleri karın kaslarının kuvvetlenmesini sağlar. Ayrıca gebeliğin solunum kapasitesini de arttırır. Bütün bunlar doğum sırasında gebenin daha iyi ıkınmasına yardım eder. Bu egzersizler sırasında anne adayı kendini aşırı zorlamamaya dikkat etmelidir. Gebenin sırt kasları, bel kasları ve doğum kanalı kasları güçlü olmalıdır. Böyle olursa gebelikte ağrılar azalır, doğum yapmak da daha kolay olur. Bu amaçla gebelik sırasında sırtın gergin ve dik olmasına, kambur durmamaya dikkat edilmelidir. Bir boy aynası karşısında duruşunuzu sık sık kontrol edin ve dik durun. Otururken de sırtın dik durmasına dikkat edilmelidir. Gebelik sırasında yapılabilecek hafif beden hareketleri aşağıda tarif edilmiştir:
    (Önerilen hareketlerden her gün önceleri ikişer kez yapın. Daha sonra sayısını giderek arttırarak, hergün 30′ar kez yapar hale gelebilirsiniz. Bu hareketlerin hepsini birlikte yapamazsanız, hergün yalnızca bir hareketi yaparak da vücut kaslarınızı güçlendirebilirsiniz.)
    1. Sırt kaslarınızı kuvvetlendirmek için kollarınızı öne doğru uzatın ve omuz hizasına kaldırın.
    Dirseklerinizi bükerek hizayı bozmadan avuçlarınızı birbirine yapıştırın. Avuçlarınızı birbirinden ayırmadan kollarınızı başınızın üstünden sırtınıza doğru gerin ve içinizden 10′a kadar sayarak bu pozisyonda tutun.
    2. Bel kaslarınızı kuvvetlendirmek için sırtüstü yere yatın ve dizlerinizi kırarak ayak tabanlarınızı yere basın. Ellerinizi beliniz ile yer arasına koyun. Kendinizi sıkarak belinizi yere bastırın ve 5′e kadar sayın. Bu hareket sırasında beliniz ile yer arasındaki mesafenin yok olması ya da iyice azalması gerekir.
    3. Doğum kaslarınızı kuvvetlendirmek için ayaktayken kollarınızı öne uzatın ve sırtınızı dik tutarak, çömelip kalkın.
    4. Ayakta dik durarak bir masaya ellerinizle dayanın. Bir gazetenin çeyrek sayfasını küçük bir top haline getirin ve yere atın. Çıplak ayağınızın parmaklarıyla bu topu kavrayın. Dizinizi kırarak topu ayağınızla aynı taraftaki elinize vermeye çalışın. Bu sırada sırtınızın dik pozisyonunu bozmayın. Daha sonra aynı hareketi diğer ayağınızla yapın

     
Gebelikte yürüyüş konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Yürüyüş Ayakkabısı Modelleri

    Yürüyüş Ayakkabısı Modelleri

    yürüyüş ayakkabısı, modelleri, çeşitleri, resimleri, markaları, ile ilgili bilgiler burada melekler Yürüyüş vücudu zorlamayan ,her kası çalıştıran ideal bir spordur melekler :) Bu sporu yaparken ayaklarımızın ve dolayısıyla omurgamızın zorlanmaması çok önemlidir.Bunun içinde dikkat edeceğimiz husus giydiğimiz ayakkabıların yürüyüş için tasarlanmış olmasıdır.Bu tarz ayakkabılar yürürken...
  2. yürüyüş yapıyormusunuz?

    yürüyüş yapıyormusunuz?

    Normal doğum Yürüme bandı arkadaşlar özelikle normal doğum yapıcak olanlar günde ne kadar yürüyüş yapıyorsunuz doktorum yürüyüşün doğumu daha kolay hale getirdiğini ce çok faydalı olduğunu söyledi ama tabiki gebeliğinizde herhangi bir sorun yoksa malesef bazı gebeler değil yürümeyi ,sadece tuvalet için ayağa kalkmaları gerekiyor :(
  3. Bahçenize yürüyüş yolu yapın

    Bahçenize yürüyüş yolu yapın

    Bahçe yürüyüş yolu Bahçe dekorasyon fikirleri Bahçe dekorasyonunuza farklı bir görünüm kazandırmak için bu örnekteki gibi bahçe yürüyüş yolu hazırlayabilirsiniz. Çakıl taşları ve fayanslarla oluşan bu yol oldukça şık duruyor.
  4. Gebelikte yürüyüş yapmak sakıncalımıdır?

    Gebelikte yürüyüş yapmak sakıncalımıdır?

    Anne adayları hamilelikleri sırasında özellikle vücuda fazla ağırlık uygulamadan yapılan egzersizleri tercih etmelidirler. Özellikle yüzme, sırtını yaslayabilecekleri bisikletler (son aylarda uygulanması önerilmez), zorlanmadan yürüyüşler, sırt kaslarını kuvvetlendirecek çeşitli hafif egzersizler yapabilirler. Bununla beraber egzersiz önceleri ve sonrasında yapılacak esneme hareketlerinin de...

Sayfayı Paylaş