Geleceğin Stratejisi

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Geleceğin Stratejisi
Geleceğin Stratejisi Gelecek
Markalar içerisinde bulundukları zaman dilimlerinden başlayarak stratejilerini oluştururlar. Çünkü pazarlama üretimin evvelinden başlayıp satıştan sonrada devam eden bir süreçtir. Bu yaklaşımla bakıldığında markaların stratejilerini oluştururken dikkat edeceği hususlar muhtemelen şunlar olacaktır.

a) Sahip olduğu müteşebbis gücü
b) Pazarlamayı düşündükleri ürün / hizmet kalitesi
c) Gerçekleştirilmesi planlanan yatırım ve üretim miktarı
d) Sahip bulundukları Markanın gücü.

a, b ve c şıklarında bulunan dikkat edilecek hususların çok iyi işleyen bir mekanizma üzerine kurulu olduğunu ve her şeyin yolunda gidecekmiş gibi göründüğü varsayalım. Fakat firma markasının gücünü ortaya koyacak stratejisini belirlememiş ise yakın bir gelecekte başına gelecekleri tahmin etmek hiç de zor olmayacaktır.

Her marka amaç olarak daha fazla satmayı, daha ucuza satmayı, daha pahalıya satmayı, kendi istediği yerde ve istediği miktarda satmayı arzu edecektir. Peki bu isteklerini nasıl gerçekleştirmelidir? Sorusunun cevabı nedir? Cevap hiç kuşkusuz etkili bir marka yönetimi ile olacaktır. Firmaların markalarını şahlandırabilmek amacıyla tercih etmiş oldukları marka yöneticilerinin; yenilikçi, yaratıcı ruh sahibi, geleceği görebilen ve gördüğünü etkili bir pazarlama stratejisine dönüştürebilme kabiliyetine haiz olması aranan ve beklenen özellikler arasındadır. Tüm bu özellikleri bir araya getirebilen bir marka yöneticisinin neredeyse her firmada mevcut bir marka yöneticiliği görevi alıyor olduğunu farz ediyorum. Çünkü Pazar gerçekten de marka savaşlarının yaşandığı bir hal almakta. Peki bu savaşlarda kullanılan taktikler neden birbirinden farklı. Bir markanın yaratıcı ruhu diğerinden farklı ve uygulamaya koymuş olduğu strateji anlayışı bir diğerinden üstün konumdadır? Uydu konumunda bulunan firmaların sahip olduğu markalar, neden hep merkez güç olarak gücüne güç katmasını sağlamış ürünler geliştiren, hizmet ve servis stratejileri ile müşterilerini memnun eden, geleceğe emin adımlarla ilerleyen firmaları takip (taklit) ederler? Oysa sahip oldukları marka yöneticilerinde bulunan özelliklerin tamamının aynı olduğunu söylemiştik! Bu; görüntüyü gösteren televizyonların çoğu zaman aynı fakat kutunun içindekilerin dışarı çıkma kalitelerinin farklı olduğu gibi bir yaklaşım olsa gerek. Peki bu farkı sağlayan nedir?

İşte bu sorunun cevabı geleceğin toplumunu tanıyan yöneticilerin yaratıcı ve stratejistik ruhlarından geçmektedir. Bu ruh yarattığını seyretmekle yetinmiyor, geliştiriyor, büyütüyor. Büyüttüğü bu markaları gelecekte de yaşatabilmek için;

Geçmiş zamanlarda marka inşasında kullanılan formüllerin yerine geleceğin formüllerini tercih eder, yeni ve alternatif mecralara yönelir, iletişimin lider gücü olan medya takibatını ve analizini iyi yapar, yalnız ve yalnız kendi işine değil, kendi işinin dışındaki gelişmelere de bakar, bir oyunun oynanmasını sağlayacak birden çok senaryo oluşturur. Bunlar gibi sayılabilecek daha birçok özellikten en önemli olanı da kişiye özel ürün geliştirir, ürünü kişiye özelleştirir. Müşterisinin tek, bir yalnız ve yalnız kendisi ile ilgilenildiğinin hissettirileceği duygulara yaklaşır.
Yapılması gereken geleceğin yeni piyasalarını / sektörlerini ve yeni stratejilerini keşfetmek ve bu keşfi güce dönüştürebilmektir.

Bir sonraki yazım; yeniçağ piyasa ve stratejileri yani gelecek günler olacaktır.

( y n s b r n )



Yunus Baran
 
Geri
Üst