gebe
  1. ASİMELEK

    ASİMELEK Daimi Üye Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2010
    Mesajlar:
    4.487
    Beğenilen Mesajlar:
    2.192
    Ödül Puanları:
    113
    Şehir:
    yüreğimin yüreği

    Gizli Epilepsi olabilir mi?

    Konu, 'Sağlık Soru Cevap' kısmında ASİMELEK tarafından paylaşıldı.

    Merhaba Enis Bey; benim size bir sorum olacakdı. Eşim 29 yaşında ve epilepsi gibi bir tür bayılmaları oluyor. bu cumartesi gecesi bayıldı. şöle anlatayım eşimin 2006 yılından bu yana çok sık olmasa bile bir tür hastalığı var ama doktorlar tanı koyamııyorlar eeg tomografi hepsini yaptırdık hepsi temiz çıktı ama bayılmaları devam ediyo. bayıldığında kasılıyo bundan iki ay önce yine olmuştu Halk otobüsünde bayılmıştı beni aradılar hemen gittim ama gittiğimde beni tanıyamadı saçma saçma konuşuyodu, yine bir keresinde bayılmış arkadaşları ayıltmaya çalışırken onlara küfür etmiş bilinçsiz olarak sonra biri gelmiş musa nasılsın demiş birden ayağa kalkmış hazır ola geçmiş. bayılma esnasında kasılmalar yaşıyor, bilinç kaybı oluyo, en son bayılmasında da nesefi kesildi resmen nesef alamadığını ve kasılmalarını gördümm. doktorlar epilepsi değil diyorlar zaten bütün herşeyi de temiz çıkyo. İstanbulda oturuyoruz ve Avrasya hospitale gidicez çarşamba günü ama sizin önerebileceğiniz doktor varmı yada biz ne yapabiliriz inanın her telefon çaldığında acaba eşime mi bişey oldu korkusuyla yaşamak beni çok üzüyor lütfen yardımcı olursanız sevinirim.

    Teşekkürler.

     
  2. SadmiN

    SadmiN ♥ Ölürüm Sana Mavimm ♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    29 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    15.409
    Beğenilen Mesajlar:
    970
    Ödül Puanları:
    113
    Asicik selamlar,
    Öncelikle geçmiş olsun dileklerimi iletmek istiyorum. Gerçekten senin adına çok üzüldüm. Dediğin üzere her telefon çalşında korkuya kapılma olayı, bu olay ilerledikçe seninde başına dert açabilir. Keşke İstanbul bölgesinde olsamda sana doktor önerebilseydim. Ama bu epilepsi dediğimiz hastalığın ve şüphelenilen tüm hastalıkların tahlili çok zor olmasa gerek. Bence büyük ihtimal ile bir kaç tetkikten sonra bayılma sebepleri ortaya çıkacak ve ilaç tedavisi ile bu durum düzelecektir.

    Hayırlı haberlerini bekliyoruz. Lütfen bu hastalık durumundaki gelişmelerden bizi de haberdar et olur mu ?

    Sevgiler.
     
    ASİMELEK bunu beğendi.
  3. ASİMELEK

    ASİMELEK Daimi Üye Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2010
    Mesajlar:
    4.487
    Beğenilen Mesajlar:
    2.192
    Ödül Puanları:
    113
    Şehir:
    yüreğimin yüreği
    Teşekkür Ederimm Sadminim.. evet çok zor benim için yüzümde hiç sivilce çıkmazken üzüntüden yüzümde bir gecede sivilceler çıktı. 2006 dan buyana gidiyo en son Aralık ayında bütün herşeyi yapıldı emar tomogrofi egg ama sonuçları temiz çıkıyo tanı koyamıyorlar ama epilepsi hastalarının kullandığı bir ilacı kullanıyo onu kullanmasına rağmen böle oluyo tabiiki haberdar ederim sadminim tekrar teşekkür ederimm...
     
  4. LaViNYaM

    LaViNYaM >>>ιкιz αηηєѕι<<< Yetkili Kişi

    Kayıt:
    23 Kasım 2010
    Mesajlar:
    6.151
    Beğenilen Mesajlar:
    703
    Ödül Puanları:
    113
    Şehir:
    Antalya
    cnmmmmm asişimmmmm cook gecmiş olsun bitanemm dualarım sizinle iyi olacak herşey emin ol Allahım büyük cnmmm daha neler olacak kısss baba anne olacaksınız durun hele :)
     
  5. Dr. Enis Çabuk

    Dr. Enis Çabuk Uzman Doktor

    Kayıt:
    21 Şubat 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğenilen Mesajlar:
    19
    Ödül Puanları:
    0
    Öncelikle geçmiş olsun. Şimdi epilepsi ya da kasılmaları genel olarak tabşr eden konvulsiyonlar için sorulması gereken ilk soru küçüklükten beri varmıydı sonrqadan mı ortaya çıktı. Sonradan ortaya çıkan epilepsilerin birkaç kaynağı olabiliyor beyindeki bir iltihap, beyinde yer kaplayacak herhangi bir lezyon, kafa travmaları, hipertansif nöbetler, metabolik hastalıklar ya da kullanılan ilaçlar bunlara sebep olabiliyor. Yani anlatmak istediğim herşey herzaman beyinle alakalı olmayabiliyor eeg beyin mr ya da tomografi çekilmeli mutlaka çünkü tümöral bir durum varsa erkenden çözülmeli. ama hiçbirşey bulunamadıysa biraz da tüm vücudu ilgilendiren hormonal ya da metabolik dediğimiz bütün organları ilgilendirebilecek hastalıklara bakılmalı. Kanda kalsiyon eksikliği bu tip nöbetlerin beyinden sonra en sık sebeblerinden mesela.
    Bir de nöbet sonrasında ya da esnasında kişilik bozukluğundan bahsetmişsiniz. Kişiliği oluşturan beyin bölgesinin orta iç bölgesidir. hassas bir bölgedir ve bütün hormonal akış ve kişisel duygusal oluşumlar bu bölgeden kaynak alır.
    Size söyleyebileceğim
    1. eeg tomografi ve mr incelemeleri yapılmış ve temiz çıkmışsa metabolik hastalıklara özellikle kanda kalsiyum eksikliğine sebep olabilecek metabolik hastalıklara bakılmalı ve hastanın tiroid bezi ya da metabolizmasını etkileyecek bir organının ameliyat edilip edilmediği sorgulanmalı
    2. Epilepsi sizin durumunuzda ve yaş aralığınızda bir hastalıktan çok bir hastalığın sonucu olarak karşımıza çıkar o yüzden aklınız epilepside değil sebeplerinde olmalı
    3. Antiepileptik tedaviler epilepsi krizlerini azaltmakta çok güzel başarı sağlamış durumda günümüzde.. aya 2. maddede söylediğim durum esas tedavi şemasını oluşturmalı yani altta yatan hastalığın tedavisi
    4. Kriz durumunu görmediğim için ve kişilik bozukluğundan bahsettiğiniz için durumun psikiatrik boyutu da araştırılmalı aynı zamanda. yani herşey fiziksel olmayabiliyor. hatta ruh halimiz fiziksel durumumuzun çoğuna hükmediyor
    5. şu durumda sizin yapabileceğiniz epileptik krizde müdahaleyi öğrenmek ki rahat nefes alması dilini yutmaması ısırmaması kusuyorsa kusmuğunu akciğerlerine çekmemesi gibi önlemler.. yoksa kasılmalar en geç 30 dk içinde düzelecektir.

    Sormak istediğiniz ayrıca birşey var mı?
     
    ASİMELEK bunu beğendi.
  6. ASİMELEK

    ASİMELEK Daimi Üye Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2010
    Mesajlar:
    4.487
    Beğenilen Mesajlar:
    2.192
    Ödül Puanları:
    113
    Şehir:
    yüreğimin yüreği
    Enis Bey cevabınız için çok teşekkür ederim.

    küçüklükten yoktu sonrasında olduğunu söylüyor. birde dediğiniz doğru biz psikiyatriye gitmedik ama bu defa önce nöroloji sonrasında psikiyatiye gidelim diyoruz çünkü sizin de dediğiniz ruh halimiz fiziksel durumumuzun çoğuna hükmediyor. hatta bu bayılmasında nefes alamdığını gördümm ve yine bilinçsiz şekilde uyandı İstanbulda sizin önerebiliceğiniz doktor yada Hastane varmı acaba psikiyatride olabilir nörolojide olabilir.

    ayrıca ilgi ve alakanıza da çok teşekkür ederimm.
     
  7. Dr. Enis Çabuk

    Dr. Enis Çabuk Uzman Doktor

    Kayıt:
    21 Şubat 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğenilen Mesajlar:
    19
    Ödül Puanları:
    0
    İstanbulda biebir tanıdığım bir nörolog ya da psikiatr yok ama üniversite hastanelerinin imkanları daha fazla mesela marmara ün. psikiatri bölümünde nöropsikiyatri derneğine de başkanlık yapan Prof. Dr. Peykan Gökalp Hanım var
     
    ASİMELEK bunu beğendi.
  8. ASİMELEK

    ASİMELEK Daimi Üye Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2010
    Mesajlar:
    4.487
    Beğenilen Mesajlar:
    2.192
    Ödül Puanları:
    113
    Şehir:
    yüreğimin yüreği
    Notuma aldım kesinlikle gidicemm Enis bey çok ama çok teşekkür ederimmm :)
     
  9. Dr. Enis Çabuk

    Dr. Enis Çabuk Uzman Doktor

    Kayıt:
    21 Şubat 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğenilen Mesajlar:
    19
    Ödül Puanları:
    0
    rica ederim tekrar geçmiş olsun
     
    ASİMELEK bunu beğendi.
  10. ASİMELEK

    ASİMELEK Daimi Üye Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2010
    Mesajlar:
    4.487
    Beğenilen Mesajlar:
    2.192
    Ödül Puanları:
    113
    Şehir:
    yüreğimin yüreği
    Enis Bey Merhaba ;
    Eşim bugün doktora gitti ve Epilepsi tanısı kesin olarak konuldu. İstanbul Avrasya Hospital Türkan Uslu Hanım efendiye devam edeceğiz. Zaten 2006 da da yine epilepsi ilacına başlamasını söyleyen doktormuş. yanlış hatırlamıyorsam karbomazopin değerlerine bakılacakmış ve tekrar emar ve tomogrofi istedi ona göre ilacın dozunu artıracak veya düşürecek. ben netten araştırdım epilepsi sırasında hastaya neler yapılmalı yada yapılmamalı ama sizinde önereceğiz bilgiler muhakkak vardır.
    ilginiz için tekrar teşekkür ederim :)
     
  11. Dr. Enis Çabuk

    Dr. Enis Çabuk Uzman Doktor

    Kayıt:
    21 Şubat 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğenilen Mesajlar:
    19
    Ödül Puanları:
    0
    şimdi teorik bilgileri mutlaka okumuşsunuzdur. ben biraz daha anlaşılır anlatmaya çalışayım
    öncelikle epilepsi krizi öldürmez ve fakat epilepsi krizinin olma yeri ve kriz esnasında solunum yolunda oluşabilecek bir tıkanıklık sıkıntı yaratabilir.
    yani atıyorum açık bir pencere kenarında geçirilen bir epilepsi düşmelere sebebiyet verebilir ya da denizde yüzerken geçirilebilecek bir atak boğulmalara..
    epilepsi atağı geçiren kişiye ilk yardımın temel ilkeleri uygulansa yeterlidir.. şöyleki ilk yardım ABC kurallarından oluşur

    A (ingilizcesi airway) solunum yolunun açık olduğunun tayini.. yani dili ya da ağızdaki köpüğü ya daağızda oluşabilecek kanama durumu solunum yolunu tıkamamalı. bunun için de hastayı , tamam titreme durumunda zor olabilir ama, yan yatar pozisyona getirir kusma köpük ya da kanama varsa yana doğru akmasını sağlayabiliriz.

    B (ingilizcesi breath) yani nefes alıp vermesi.. epilepsi ataklarında yukarda anlattığım tıkanıklıklar yoksa nefes alıp vermek sorun olmicaktır. suni tenefüse gerek yoktur.

    c (ingilizcesi circulation) yani dolaşım.. bu da epileptik hastalarda bozulmayan bir durum..

    yani sonuç olarak hava yolunun açık olması, etrafının kalabalık olmaması oksijenin ziyan edilmemesi ve hastanın hayatını riske sokabilecek bir yerde atağını geçirmemesi gerekmektedir. ve epilepsi dakikalar içinde rahatlayan bir hastalıktır. hasta dakikalar içinde normak hayatına geri dönebilmekte herhangi bir ilaç müdahalesine gerek duymayabilmektedir..
     
    ASİMELEK ve SadmiN bunu beğendi.
  12. ASİMELEK

    ASİMELEK Daimi Üye Üye

    Kayıt:
    13 Aralık 2010
    Mesajlar:
    4.487
    Beğenilen Mesajlar:
    2.192
    Ödül Puanları:
    113
    Şehir:
    yüreğimin yüreği
    evett Enis Bey eşimde kriz anında nefessiz kalıyor. ben epilepsi olduğunu bilmeden kriz anında yan yatırmaya çalışmıştım demekki doğru bir şey yapmışım:) araştırmalarımda 10 dkka kadar bilinç kaybı yaşarsa ambulans çağırın diyor benim eşim kasım ayında yaşadığı krizde tam 45 dkka bilinç kaybı yaşamıştı ama son krizinde hemen kendine geldi... en çok korktuğum yolda, yada denizde krizinin gelmesi. inşallahh böle bişey yaşamayız. yardım ve önerileriniz için çok teşekkür ederimm :)
     
Gizli Epilepsi olabilir mi? konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Gülşen gizli gizli evlendi mi

    Gülşen gizli gizli evlendi mi

    Yeni şarkılarıyla hayranlarınınn karşısına çıkan Gülşenin Bülent e. gibi teknede gizlice evlendiği magazin gündemine bomba gibi düştü
  2. Epilepsi

    Epilepsi

    Epilepsi bir kişinin tekrar tekrar epileptik nöbetler geçirmesi ile niteli bir klinik durum yada sendromdur. Epileptik nöbet beyinde zaman zaman ortaya çıkan anormal elektriksel boşalımların sonucu olarak görülen geçici nörolojik disfonksiyon dönemidir. Bir çeşidi dışında (status epileptikus) nöbetler kısa sürelidirve genellikle saniyeler veya dakikalarca sürer. Konvilziyon terimi nöbet...
  3. Gizli şişman olabilir misiniz?

    Gizli şişman olabilir misiniz?

    Zayıf olabilirsiniz. Ancak yeni araştırmalar zayıf görüntülerine katılmıyor... Zayıf olabilirsiniz. Ancak yeni araştırmalar zayıf görüntülerine rağmen bazı kişilerin özellikle iç organlar çevresindeki aşırı yağlanmadan dolayı risk taşıdıklarını gösteriyor. Uzmanlar bunu, Dışardan Zayıf İçeriden Şişman Olma Sendromu TOFI olarak tanımlıyor. Bazı insanlar vardır çevremizde, tıka basa yer ama...
  4. Ağız kuruluğu gizli şeker habercisi olabilir

    Ağız kuruluğu gizli şeker habercisi olabilir

    Şeker hastalığının seyrini etkileyen en önemli faktörlerden biri de hava şartları. Uzmanlar, 30 derecenin üzerindeki hava sıcaklıklarının şeker hastaları için önemli bir tehlikeyi de beraberinde getirdiğine dikkat çekiyor. Sağlık problemi bulunmayan hastalar için bile önemli riskler getiren yüksek sıcaklık, şeker hastaları için çok daha büyük sorunlar doğurabiliyor. Şeker hastalarının,...
  5. epilepsi

    epilepsi

    mrb arkadaşlar ben ecrin 24 yaşındayım bende sizlerle başımdan geçen bi hastalığı paylaşmak istedim. 22 yaşındaydım (çalışıyorum bu arada özel bi firmada )sürekli baş dönmeleri dalıp gitmeler bi konuyu tartışırken konunun yarısında başlıyo konu bitiyo ben farkında değilim 1 böyle 2 böle derken nöbetler başladı.ilk başlarda umursamadım yorgunuktan deyip geçeiştirdim ama nöbetler sıklaştı...

Sayfayı Paylaş