gebe
  1. SadmiN

    SadmiN ♥ Ölürüm Sana Mavimm ♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    29 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    15.384
    Beğenilen Mesajlar:
    970
    Ödül Puanları:
    113

    Hayrettin Karaman Kürtaj cinayettir haramdır yazısı

    Konu, 'Dini sorularınız ve cevapları' kısmında SadmiN tarafından paylaşıldı.

    İslama, dine göre kürtaj, ve kürtajın hükmü ne diyor ? Kürtajın islamdaki yeri, islamiyette kürtajın yeri nedir ? İslam fıkıhı alanında Türkiye'de en yetkin isim olarak gösterilen Yenişafak yazarı Hayrettin Karaman, 'Kürtaj cinayettir, haramdır' dedi.
    Bugünkü yazısında ayetlere de gönderme yapan Karaman, 'Cenînin canlı ve insan olduğu sabit olduğu takdirde hiçbir fıkıhçı onun imhâsına cevaz veremez; çünkü İslâm'ın nefsi, doğmuş çocuğu ve insanı öldürmeyi kesin olarak yasakladığı bilinmektedir. Bazı fıkıhçıları bu konuda tereddüde sevkeden ve kürtajın belli bir süre içinde câiz olduğu görüşüne meylettiren sebep bilgi eksikliğidir, bir hadîsi amacından saptırmak ve yanlış yorumlamaktır' diye yazdı.

    [​IMG]
    İşte Karaman'ın bugünkü o yazısı

    Kürtaj cinayettir ve haramdırDindeki hükmü bakımından kürtaj, ananın veya bir başkasının maddî veya manevî müdahalesi ile cenînin rahimde veya dışarı çıkarılarak öldürülmesidir.

    Cenîn, hâmileliğin ilk gününden itibaren hâmile kadının rahmindeki çocuktur.

    Özellikle cerrahi tıbbın gelişmesinden önce ilkel yöntemlerle yapılan cenîn katli günümüzde, ameliyat ortamında ve -genellikle- doktorlar tarafından yapılmaktadır.

    KÜRTAJIN TARİHİ GEÇMİŞİ

    Tarihî geçmişi:

    Kur'ân-ı Kerim'de ve hadîslerde -muhtemelen nadiren uygulandığı veya hiç uygulanmadığı için- cenînin kasten öldürülmesine temas edilmemiştir. Fıkıh ilmi oluştuğu ve kitaplaştığı zamanlarda (hicrî birinci asrın sonlarından itibaren) önce cezâ hukuku bahislerinde cenînin kasten veya kazâ ile öldürülmesi konuları ele alınmış, daha sonra (müctehid imamların yaşadığı ve icitihad faâliyetinin yaygın olarak sürdürüldüğü ilk dört asırdan sonra) doğumu önlemek üzere rahimdeki çocuğun belli bir süre içinde imhâ edilmesinin câiz olup olmadığı konusu tartışılmıştır.

    Kur'ân-ı Kerim'de "ve'du'l-benât" terimi ile ifade edilen "kız çocukların diri diri toprağa gömülerek öldürülmesi" cinayetine özel âyetlerle ve açıkça; cenînin öldürülmesi hâdisesine ise özel terimleriyle değil, bunu da içine alan genel açıklamalar yoluyla temas edilmiştir. Özellikle "haksız olarak nefsin öldürülmesini yasaklayan" âyetler cenînin katlini de içine almaktadır.

    1. En'âm sûresinde (6/98) Allah Teâlâ'nın bütün insanları tek bir nefisten yarattığı, bu nefsin oluş aşamalarında ana rahminin de bulunduğu (nefsin bir müddet ana rahminde kaldığı) ifade edilmiştir. Sûrenin 151. âyetinde ise hem çocukların (evlâd) hem de nefsin öldürülmesi şiddetle yasaklanmıştır. Cenîn, "nefis" kavramına kesin, çocuk (veled-evlâd) kavramına ise ihtimâlli olarak dahildir.

    HZ. MUHAMMED'DEN YEMİN ETTİRMESİ İSTENMİŞ

    2. Mümtehine sûresinde (60/12) Hz. Peygamber'e (s.a.), kadınlardan bazı suçlar, günahlar ve cinayetler konusunda -bunları yapmamak üzere- söz alması, yemin ettirmesi istenmektedir; bu günahlar ve cinayetler arasında "çocuklarını öldürmek" de vardır. Bu âyetteki çocuklara "cenîn" de dahildir.

    Hadîslerde doğumu engellemek maksadıyla cenînin kasten imhâ ve katledilmesi konusu geçmemiştir. Azil konusunu işlerken zikredilen hadîslerde cenînin imhâ edilmesine değil, siperm ile yumurtanın buluşmasını engellemek maksadıyla yapılan azle "gizli veid" denilmiştir. Az açıklanacakaşağıda açıklanacak olan ve bazı fıkıhçıların "ceninin imhâsının, çocuk düşürme ve kürtaj yaptırmanın câiz olduğuna delîl kıldıkları "rûhun üflenmesi" ile ilgili hadîsin ise kürtaj ile uzaktan yakından bir ilgisi yoktur.

    CENİNİN İMHASI İKİ YÖNDEN ELE ALINMIŞTIR


    Bağlayıcı delîl ve kaynaklardan yola çıkarak nesneler, davranışlar ve ilişkilerin dinî hükümlerini (farz, vacib, mendûb, mubah, mekruh, haram... olmalarını) açıklamayı konu edinmiş bulunan fıkıh ilminde cenînin imhâsı iki yönden ele alınmıştır: a) câiz olup olmadığı, b) kasten veya kazâ yoluyla cenîn imhâ edildiğinde uygulanacak cezâ.
    1. Câiz olup olmaması bakımından kürtaj:

    Fıkıhta kürtajın, cenînin öldürülmesinin ve çocuk düşürmenin câiz olup omadığı araştırılırken öncelikle bu nesnenin (ceninin) canlı ve insan olup olmadığının tesbiti üzerinde durulmuştur. Cenînin canlı ve insan olduğu sabit olduğu takdirde hiçbir fıkıhçı onun imhâsına cevaz veremez; çünkü İslâm'ın nefsi, doğmuş çocuğu ve insanı öldürmeyi kesin olarak yasakladığı bilinmektedir. Bazı fıkıhçıları bu konuda tereddüde sevkeden ve kürtajın belli bir süre içinde câiz olduğu görüşüne meylettiren sebep bilgi eksikliğidir, bir hadîsi amacından saptırmak ve yanlış yorumlamaktır, bu fıkıhçıların yaşadıkları çağda kendilerine ulaşan "yanlış tıp ve canlılar âlemi" bilgisidir.

     
Hayrettin Karaman Kürtaj cinayettir haramdır yazısı konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. cinayet

    cinayet

    cinayetli zeka soruları küçük bir kasabada bir cinayet işleniyor ve polis olay yerine geliyor... otopsi için doktor aranıyor ve bir cinayet olduğunu ve gelmesi gerektiği söyleniyor... doktor olay yerine geldiğinde polis doktor u tutukluyor ... katil doktor olduğuna göre polis bunu nereden anlamış olabilir....????
  2. Cinayet

    Cinayet

    Mahzurlu iş yapmaya, İhramlı iken ihram yasağını işleyerek cinayet işlediğini (bir canlıyı öldürdüğünü) görmek, uyanıkkan ber kurban bedeli kadar bir ödeme yapmasına delalet eder. (Ayrıca Bakınız; Öldürmek.)Cinayet işlediğinizi görürseniz, zor günler geçireceğiniz ve bütün işlerinizde hüsrana uğrayacaksınız demektir. Eğer kendinizi savunmak için cinayet işlediyseniz, iş hayatınızda başarılar...
  3. Hayrettin Karaman-Ravza'da İlahisi

    Hayrettin Karaman-Ravza'da İlahisi

    açın bu ravzayı sözleri açın şu ravzayı sözleri ravza ile ilgili ilahiler Felekler melekler bütün kainât Sevginle varoldu cânım Efendim Sen yar olduğundan kürre ve zerrât Rabbine yâr oldu cânım Efendim Allah'ın has kulu habibi sensin En büyük derdimin tabîbi sensin İlâhî lisanın edîbi sensin Sevgilim sultanım hânım Efendim Hasretinle yandım kapandı yollar Arzuladı açık kaldı bu kollar...
  4. Kürtaj haram mı

    Kürtaj haram mı

    Kürtaj harammıdır ? bununla ilgili bir paylaşımızın varmı. Kürtaj yaptırmak caiz midir islama göre açıklarkanız sevinirim.
  5. Haram !!!

    Haram !!!

    Merhaba hanimlar. SIkintili bir dönemdeyim dertlesmem paylasmam lazim. Esim bi süredir bana borsadan bahsediyodu. O kadar cok karsi ciktim tavrimi belli ettim asla dedim ama dinlemedi. Bugün bi miktar birikimimizi borsaya yatircagina söyledi. Lopoca diye bi yerden hisse alacagini söyledi. Artik yoruldum hic bsy demedim ve internette arastirmaya basladim. Borsa degil bi oyun cikti bu dedigi...

Sayfayı Paylaş