Her öğrenci ortalama 3 kitap okudu

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Her öğrenci ortalama 3 kitap okudu
Öğrencilerin sanal karnelerine öğretmenleri tarafından yazılan kitap isimlerine göre 2007-2008 öğretim yılının birinci döneminde her öğrenci ortalama 3 kitap okudu
10 milyon 675 bin ilköğretim öğrencisi, birinci dönemde 32 milyon 35 bin kitap okudu. Kitap okumada bir öğrenciye 7,8 kitap düşen Burdur ile 7,2 kitap düşen Isparta başı çekti. Bunları Karabük, Trabzon, Afyon ve Kütahya izledi. Bu illerde bir öğrenci ortalama 5'in üzerinde kitap okudu. En az kitap okunan iller ise öğrenci başına 1-2 kitap düşen Diyarbakır, Şanlıurfa, Batman, Gaziantep ve Iğdır oldu.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın istatistiklerine göre ilköğretim öğrencileri birinci dönemde 'kitap kurdu' oldu. Bakanlığın belirlediği 100 Temel Eser'den sonra kitap okuma alışkanlığının arttığı görülürken, çoğu okuldaki kitap okuma saati de okuma alışkanlığını geliştirdi.

İlköğretim öğrencilerinin en çok okuduğu ilk dört kitap; Pinokyo, Heidi, Peter Pan ve Polyanna oldu. Pinokyo 300 bine yakın, Peter Pan, Heidi ve Polyanna ise 200 bine yakın sayıda okundu. Bunları 'Yalnız Efe, Falaka, Define Adası, Alice Harikalar Diyarında, Mutlu Prens, Kırmızı Başlıklı Kız, 80 Günde Devri Alem, Robin Hood, Çizmeli Kedi ve Ezop Masalları' izledi. Bu kitaplar 100 binden fazla öğrenci tarafından okundu.

En çok okunanlar listesinin ilk 7 sırası ile ilk 50'nin 27'si, bakanlığın öğrenciler için belirlediği 100 Temel Eser içinden çıktı. 40 binin üzerinde okunan ilk 50 kitabın 23 tanesinin 100 Temel Eser'in dışında olması dikkat çekerken, bunlar da daha çok çizgi filmi yapılan çocuk kitapları oldu.

Türk toplumunun okuma alışkanlığı açısından iç açıcı durumda olmadığını hatırlatan Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, 40 milyon kişinin hiç kitap okumadığı Türkiye'de öğrencilerin bu durumu değiştirdiğini kaydetti. Okullarda kitap okuma saatleri olduğunu, velilerin de çocuklarının elinde kitap gördüğünü anlatan Bakan Çelik, tatillerde de öğrencilerden kitap okumalarını istedi.

Düzenli kitap okuma alışkanlığı açısından diğer ülkelere göre Türkiye'nin durumunu 'hazin ve trajik' olarak değerlendiren Çelik, Türk toplumunun kitabın yerine televizyonu tercih ettiğini ifade etti. Kitap okumanın 'boş zaman işi' olmadığını vurgulayan Çelik, kitabın insanların bütün duyu organlarını işletmesini sağlarken televizyonun sadece göze hitap ettiğine dikkat çekti.
 
Geri
Üst