İkna Etmenin 10 Büyük Sırrı

Konu, 'Psikiyatri' kısmında MaWiM tarafından paylaşıldı.

  1. MaWiM

    MaWiM ♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥ Yetkili Kişi

    iyi bir satış elemanı nasıl olmalı iyi bir satıcı nasıl olmalı eleman tezgahtar satış danışmanı 1- Olumlu olun.



    Başarılı satış elemanları, olumlu kişilerdir. Kendileri, temsil ettikleri firmalar, sattıkları ürün ya da hizmetler, ikna etmeye çalıştıkları müşteri adayları ve yaşadıkları ülke hakkında olumlu düşünce ve yaklaşımlara sahiptirler. Her şeye olumlu bakarlar.



    Coşku, bulaşıcıdır. Yaşam ve yaptığınız iş hakkında heyecan duyduğunuzda, ikna gücünüz artar; çünkü, diğer insanları da heyecanlandırırsınız.


    2- Adayınızı seçin.





    Başarılı satış elemanları, ikna güçlerini, satın almak için yeterli kaynağı bulunan ve sattıkları şeyi almak için sağlam nedenleri olan kişilere yönlendirirler.



    Profesyonel satış elemanları, uzun vadede kârlılık sağlayabilecek müşteri adayları bulurlar. Çapraz satış olanaklarını analiz ederler. Mevcut bir müşteriye çapraz satış yapmak için 3 telefon görüşmesi gerekirken, yeni bir müşteriye satış yapmak için 7 görüşme gerektiğini bilirler.



    Kısacası, ikna gücü yüksek bir kişi, tüm gayretini, satın almak için kaynakları, motivasyonu ve yetkisi olan; ayrıca, yeniden kârlı satış yapma potansiyeli sunan kişiye yoğunlaştırır.



    3- Hazırlık yapın.





    Ortalama bir satış elemanı, randevu alabilmek için deliler gibi uğraşır. Karar verecek kişi görüşmeyi kabul ettikten sonra da zayıf bir sunumla satış fırsatını kaybeder.



    Meşgul insanlara, 40 dakika boyunca özellikler ve faydalar hakkında konuşup durarak satış yapamazsınız. Genellikle, böylesine kopuk sunumların ardından, ne satış elemanı, ne de müşteri adayı, biraz önce ne anlatıldığını özetleyebilir.



    Profesyonel satış elemanları, her zaman ev ödevlerini yaparlar. Ne kadar iyi hazırlanırlarsa, sunum yaparken o kadar ikna edici olacaklarını bilirler.



    Müşteri adayı hakkında bilmeleri gereken her şeyi araştırıp öğrenirler. Ne göstereceklerini ve söyleyeceklerini planlarlar. Ve hiç durmadan pratik yaparlar.



    4- Zamanınızı iyi kullanın.





    Amatör satış elemanları, bir rakip tarafından bozguna uğratıldıklarında sinirli bir biçimde şikayet ederler. Şu müşteri nasıl olur da o fahiş fiyatlı, kalitesiz malı alır? Aptal olmalıdır!



    Müşteri, aptal değildir. Yalnızca, şikayet eden taraf, daha rekabetçi bir satış elemanı tarafından geçilmiştir.



    Unutmayın: İnsanlar, satın almazlar; onlara satış yapılır. Aslında, hiçbir şey satın alınmaz. Her şeyin satılması gerekir. Güçlü bir sunum yapmazsanız, müşteri adayınızı satın almaya ikna edemezsiniz.



    İkna gücü yüksek kişiler, tüm tiyatroya oynayan sahne sanatçıları gibidirler. Sunumlarını yaparken oyuncudurlar. Seyretmesi ve dinlemesi çok eğlenceli ve bilgilendirici insanlardır.



    İşte başarılı olmak için, "eylem sürenizin" her saniyesini çok iyi kullanmalısınız.



    5- Anlayın.





    İkna gücü yüksek kişiler, müşteri adayına odaklanır ve her birinin yaşamdaki motivasyon kaynağını araştırırlar. Söz konusu motivasyon kaynağını bir kez bulduklarında, bu doğrultuda hareket ederler.



    İkna gücünüzü artırmak için, müşteri adaylarınızın gözlerini okumayı ve satın alma ya da almama konusundaki motivasyonlarını keşfetmeyi öğrenin.



    6- İyice araştırın.





    Ortalama satış elemanları, fazla konuşurlar. Aklınıza gelebilecek her konuda 30 dakikalık bir konuşma yapabilirler.



    Bu yüzden sessizlik, satış elemanlarının çoğu için bir tehdit oluşturur. Müşteri adayı, nefes almak üzere bir an durduğunda, amatör satışçı, yalnızca sessizliği bozmuş olmak için, bir satış palavrasıyla ortaya atlayacaktır.



    Oysa, yetenekli bir doktorun, hastanın sorunlarını teşhis etmek için soru sorması gibi, ikna gücü yüksek kişiler de müşteri adayının ihtiyaç ve ilgi alanlarını anlamak için sorulardan yararlanırlar.



    Konuya nüfuz eden sorular sormada ustalaşırlar ve müşteri adaylarını satış sürecinin içine çekecek sorular sorarlar.



    7- Kişiselleştirin.





    Satışta en güçlü sözcük "siz"dir.



    "Siz" üzerindeki vurgu, yönlendirici satış ile yönlendirici olmayan satış arasındaki farkı ortaya koyar.

    Yönlendirici satış, bencildir. Satış elemanının ne istediğine ve neye ihtiyaç duyduğuna odaklanır.

    Yönlendirici olmayan satış, müşteri merkezlidir. Müşteri adayının ihtiyaç ve isteklerine odaklanır.

    Sunduğunuz iş önerisini inceleyen bir kişi, yalnızca tek bir şeyi bilmek ister: Bunun bana ne yararı var?

    İkna gücünüzü artırmak istiyorsanız, sunumunuzun her bölümünü, müşteri adayınızın kişisel ihtiyaç ve isteklerini karşılayacak biçimde kişiselleştirin.



    8- Memnun edin.





    İkna gücü yüksek kişiler, satışı, müşterilerini memnun ederek kapatmaya çalışırlar. Müşteri adayları, sattığınız şeye sahip olma konusunda heyecan duymaya başladıklarında, müşteriniz olurlar.



    Profesyonel satış elemanları, müşteri adaylarını satın almaya zorlayamayacaklarını bilirler. Önlerindeki en büyük engel, adayların satın almayı istemelerini sağlamaktır. Bu yüzden, satın alma arzusu yaratmak için pek çok yöntemden yararlanarak adayları memnun etmeye çalışırlar.



    9- Kanıtlayın.





    Satış becerisine sahip kişiler, arkasında duramayacakları sözler söylemezler.



    Ve söyledikleri her şeyin, müşteri tarafından görünürdeki değeriyle kabul edilmesini beklemezler. Öne sürdükleri her iddiayı kanıtlamaya; bu iddiaları somut veriler, test sonuçları ve performans kayıtları ile desteklemeye her zaman hazırdırlar.



    Kanıtlama yoluyla ikna etmenin en güzel yollarından biri, ürün ya da hizmetlerinizden memnun olan kişilerin kanıt niteliğindeki sözlerini kullanmaktır. Üçüncü tarafların onaylayıcı ifadeleri, iddialarınız ve ürünleriniz hakkında güven oluşturmanız açısından son derece etkilidir.



    Gerçekler ve destekleyici beyanlar, ikna edicidir. Bunları kullanmayı öğrenin ve ikna gücü yüksek bir kişi olun.



    10- Israrcı olun.





    İyi müşteri adaylarını satış yapıncaya kadar arayın. Satışların % 80i, beşinci arayışta ya da daha sonra gerçekleşir. Öte yandan, çalışmalar şunları göstermiştir:



    Amerikadaki satış elemanlarının % 50si, müşteri adayını bir kez arayıp bırakmaktadır.

    % 18i, müşteri adayını iki kez arayıp pes etmektedir.

    % 7si, üç kez arayıp vazgeçmektedir.

    % 5i, pes etmeden önce müşteri adayını dört kez aramaktadır.

    Yalnızca % 20si, vazgeçmeden önce müşteri adayını beş ya da daha fazla kez aramaktadır.

    Amerikadaki satışların % 80ini yapanlar, işte bu % 20lik kesimdir.



    Satış yapmak için, dinamik bir kişiliğe sahip olmanız gerekmez. Satmak için, kişilere baskı uygulamak ya da onlardan daha fazla konuşarak üstünlük sağlamak zorunda değilsiniz.



    Yapabileceğiniz en etkili şey, ikna gücünüzü artırmak amacıyla sunulan bu 10 yönteme kendi satış becerinizi katmaktır.





    Kaynak: DonusumSokagi

     
İkna Etmenin 10 Büyük Sırrı konusuna benzer içeriklerimiz
  1. Haydar ´ın İkna Mektubu...

    Menekşe moru gözlüm, al yanaklım, seni bir daha dövmeyeceğim. Lütfen artık eve dön. Bak Yaşar halıya kustu, kusmuk seni bekliyor. Ayaklarım bugün de hep seni aradı, yıkanmak için. Seni çok arıyorum, bir haftadır akşam rakılarının tadı tuzu yok... Ev sensiz çok ıssız. Gerçi nasıl, nerede yattığımı, kime nasıl çaktığımı falan hiç hatırlamıyorum ama onun sen olmadığını bir büyük rakının sonunda...
  2. Mutlu evliliğin iki büyük sırrı

    Mutlu evliliğin iki büyük sırrı Evlilik güzel günler kadar sorunlu günler de barındırır. Evliliğinizin uzun süreli olması için bazı şeyleri alttan almalı ve susmayı kendi kendinize öğretmelisiniz. Ne demiş düşünür Schiller; "Affetmek ve unutmak iyilerin intikamıdır." Affetmenin aslında nefret etmekten çok daha büyük bir meziyet olduğunu unutmayın. Evliliğinizde her şey yolundaysa,...
  3. haydarın ikna mektubu

    haydarin ikna mektubu haydarın ikna mektubu [IMG]
  4. İkna Savaşı

    İKNA SAVAŞINDA HALKLA İLİŞKİLER Bağımsız özel tüzel kişilerden birinin ötekine; ötekinin gündeminde bulunmayan duyguları, düşünceleri ve davranışları benimsetme çabası ve bu çabaya karşı öbürünün direnç göstermesi; savaştır. Özel tüzel kişiler; kendi dışlarındaki dış güçlerin benimsetmeye çalıştıkları isteklere karşı, ne olur ne olmaz kaygısıyla; doğal savunma refleksi içindedirler. Benimsetme...
  5. İkna

    Bir psikoterapi tekniği olarak ikna Freud tarafından geliştirilmiştir. Tartışma ve hekimin bilgisini kullanması yoluyla, hasta semptomlarını aslında yalnızca kendisinin uydurduğuna, bunların kendisine de, başkalarına da zararlı olduğuna ikna olur. Bu yöntemi uygulayabilmek için, hekim kendi bilgisine ve hastası üzerindeki hâkimiyetine güvenir. Bkz. Psikoterapi
  6. zekice bir ikna :D

    Psikolojinin gücü iknada ne harikalar meydana getirebiliyor! Sevgili anneciğim ve babacığım!Üniversiteye gitmek için evden ayrıldığımdan bu yana size yazmayı ihmal ettim.Yaptığım düşüncesizlikten dolayı üzgünüm.Size bugüne kadar olanları anlatacağım, fakat okumaya devam etmeden önce lütfen oturun.Oturmadan devam etmek yok, tamam mı? Artık hayli iyi sayılırım.Buraya geldikten kısa süre...
  7. Gelde İkna Et Yokluğuna Kalbimi..

    Gel sevdiğim... ancak sen kandırabilirsin ellerimi... gel de ikna et yokluğuna kalbimi... yüzünün kıblesine öyle dönmüş ki yüreğim... madem gideceksin... yarım bırakma beni, alıştır sensizliğine de ... öyle git(me) sevdiğim... Gözler değil sözler değil; Söylenmeyendir yaralayan... Kuru dalda kalan son yaprak gibi bekledim... Yalnızlığımın elinde, öylece ve sadece seni...
  8. Efendi / Beyaz Türklerin Büyük Sırrı

    Bir Soner Yalçın klasiği daha... Sizin hiç idam edilmiş akrabanız var mı? Onların var! Hem de üç kişi! Sizin akıl hastası akrabınız var mı? Peki intihar eden akrabanız? Onların var! Hem de sayıları şaşırtacak kadar çok! Sizin başbakanlık yapmış akrabanız var mı? Onların var, hem de on yıl! Milletvekilliği, belediye başkanlığı yapmış siyaset adamı akrabalarınız var mı? Onların var,...
  9. Haydarın ikna mektubu

    Menekşe moru gözlüm, al yanaklım, seni bir daha dövmeyeceğim. Lütfen artık eve dön. Bak Yaşar halıya kustu, kusmuk seni bekliyor. Ayaklarım bugün de hep seni aradı, yıkanmak için. Seni çok arıyorum, bir haftadır akşam rakılarının tadı tuzu yok... Ev sensiz çok ıssız. Gerçi nasıl, nerede yattığımı, kime nasıl çaktığımı falan hiç hatırlamıyorum ama onun sen olmadığını bir büyük rakının sonunda...
  10. babamı ikna etmem lazım

    ya arkadaşlar benim bir doktorum var evinde tedavi yapıyor bu günde gittik bana dediki ben seni çok sevdim yanımda 4-5 gün kal dedi kadın psikoloji ve bioenerji ile ilgileniyor babamın garip ve sinir bir insan olduğunu görünce bir kaç gün yanımda kalsın dedi ama babam eve gelince kalamazsın dedi babamı nasıl ikna edebilirim çünkü evde tıkılı kaldım ve artık canım sıkılıyor hava değişikliğine...

Sayfayı Paylaş

Meleklermekani.Com misafirleri bu sayfayı şunları arayarak geldiler :

  1. tezgahtarlık nasıl yapılır

    ,
  2. müşteri nasıl ikna edilir

    ,
  3. satış nasıl yapılır

    ,
  4. satış yaparken müşteri nasıl ikna edilir,
  5. iyi bir satış elemanı nasıl olmalı,
  6. satış danışmanı nasıl olmalı,
  7. iyi bir tezgahtar nasıl olmalı,
  8. iyi bir satis nasil yapilir,
  9. iyi bir satış danışmanı nasıl olmalı,
  10. iyi bir satış danışmanı nasıl olur