gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.022
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    İmaj

    Konu, 'İş ve Kariyer' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Imaj neden son yillarda bu kadar önemli hale geldi?Neden herkes, her marka, her firma, hatta ülkeler bu kadar fazla önemser oldular bu “imaj” denen seyi? Eskiden neden bu kadar önemli degildi? Yoksa önemli idi de, biz mi yeni anladik bunun önemini? Firmalari ele alacak olursak , yaptiklari isle ilgili olarak, her seyin tam yapildigini düsünmelerine ragmen, bir türlü istedikleri basariyi elde edemediklerini, yeterince “verimli” olamadiklarini ve dolayisiyla para kaybettiklerini farkettiler. Sorunun nereden kaynaklandigini arastirmaya basladilar. Hatalarin nedenini bulanlar sansliydi. Hastaliga teshis tedavinin yarisidir çünkü. Ya bulamayanlar, bunlarla yasamak zorunda kaldilar. Sonra buna alistilar da.

    Evet firmalar da bazen hastalanirlarç çogu zaman maddi zorluklar içine girerler ama bence firma hastaliginin en temel sebebi IMAJ HASTALIKLARI’dir. Tedavisi zordur, çünkü teshisi uzun zaman alir. Kanserli hücre gibi tüm organlara yayilinca farkedilirler, o zaman da tedavisi mümkün olamamaktadir maalesef.

    Imajin en basit tanimi, hedef kitleniz tarafindan nasil algilaniyorsunuz sorusuna verdiginiz cevapta yatar. Hedef kitleniz sizi güvenilir bir firma olarak mi tanimliyor, o halde imajiniz, “güvenilir” kelimesinin ardindaki güçtür. Ya da markanizi kullananlar sundugunuz ürün/hizmetiniz için “her seferinde ayni kaliteyi, kullanim rahatligini bulabiliyorum” diyorlar mi rahatça? Uzun yillardir harcadiginiz emegin karsiligini almissiniz demektir. Bizim meslekteki herkes, burada birkaç cümleyle ifade etmeye çalistigim bu olayin igneyle kuyu kazmaktan farksiz oldugunu bilirler. Yillar boyunca olusturmaya çalistigimiz imaji korumak için, daha fazla çaba ve emek sarfetmek gerektigini biliriz. Isimizin siniri yoktur. Geldigimiz noktada durmak, ya da kendimizi tekrarlamak gibi bir lüksümüz yoktur. Çünkü müsterilerimiz, hedef kitlemiz, en genis tanimiyla sevenlerimiz, bizden her seferinde daha iyisini isterler. Bu uzun soluklu bir maratondur. Nefes darligi çekenler, bu yarista tutunamazlar.

    Içinde yasadigimiz ülke çok hareketli bir sosyo-kültürel ve ekonomik yapiya sahiptir. Tatli tatli esen meltem rüzgarlari yerini birden firtinalara birakabilir. Bu rüzgarlara dayanabilmek, hastalanmamak için kalin giysilere gereksinim duyariz. Firmalarin giysileri ise imajlaridir. Ne kadar güçlü iseniz dayanma gücünüz de o derece yüksek olur.

    Peki bu derece önem tasiyan bir konuda neden ayni oranda titiz davranmiyorlar? Nerede hata yapiyorlar?

    Tecrübeler göstermektedir ki, “Imaj Hastaliklari” nin teshis ve tedavilerinin firma içerisinden yapilmasi çogunlukla mümkün olmamaktadir. Çünkü insanlar, dogasi geregi, ancak hatalarini gördükleri, büyük oranda kendilerine bu hatalarin kendilerine zara verdigi durumlarda bir düzeltme yolu aramaktadirlar. Tabii bu hatalari dogru tesbir edebilirlerse.

    Genel olarak firmalar (üst yönetim), yaptiklari isten (ürettikleri mal/hizmet), içinde bulunduklari ortamlardan , karakter ve davranislardan (çevreleri ile olan iletisimden) memnun olarak, bu verimsizliklerin hissedildigi noktaya kadar gelirler. Bu da zaten onlarin bu hatalari görmeleri konusunda yetersiz olduklarinin en öenmli isaretidir. Çünkü bahsedilen hatalar daha “ilk adim”larda (firmalarin kurulus asamasinda) yapilmaya baslanmakta, sonra bu noktalara bu sekilde gelmektedirler.

    Sonra, bazen içerden bazen de sisardan gelen tepki / uyarilarla hissedilen / hissettirilen çesitli rahatsizliklar, bazen yine firma içinden üretilen çesitli yöntemler ve çözüm yollari ile, bazen de çevreden akil veren “yanlis kisiler”in tavsie ve uyarilarina göre tedavi edilmeye çalisilmakta, ancak genellikle basarili olunamamaktadir. Bunun da en büyük sebebi, özellikle imaj rahatsizliklarinin tedavisinde teknik konular kadar artistik konular da (grafik, fotograf, endüstri tasarimi, dekorasyon, mimarlik..) bilgi, is tecrübesi, dünya görüsü ve genel kültür gerekliligidir.

    Evet, günümüzde her is artik kendi konusunda uzmanlik gerektirmektedir. Ve sonradan olma bilgilerle, büyük isler yapmak (üretmek) ve yönetmek pek mümkün olmamaktadir. Imaj konularinda da durum aynen böyleyken, gerçek uzman olmayan yanlis kisilere danisilarak ya da firma içindeki mevcut kisilerin mevcut bilgileriyle bu rahatsizliklarin tedavi edilmeye çalisildiginda, firmlara (ve markalari) zaten yanlis olan rotalarindan, bu sefer daha baska yanlis rotalara dogru da saglayamadigi gibi, yeni hatalarin da olusmasina yol açabilmekte, bunun sonucunda da firma / markasi için bir parçalanma ya da batis, üzücüdür ama kaçinilmaz olmaktadir.

    Sonuç olarak imaj hata affetmez diyelim ve her konuda bir bilene danisalim.

    Selin Sinangil

     
İmaj konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. kisişel imajınız

    kisişel imajınız

    Herkes kendine bir yer edinme çabasında. Genç nüfusun ağırlıkta olduğu ve işsizliğin de yüksek oranlarda seyrettiği ülkemizde özellikle gençler ‘nasıl olup da yerimizi bulacağız?’ diye uğraş veriyor. Rekabet artık sadece teknik bilgiyle olmuyor. Oturup kalkmanız, girdiğiniz ortamlardaki tavrınız geleceğinizi belirliyor. İşte bu noktada da ‘kişisel imaj ve iletişim’ konusu devreye giriyor......
  2. Beden İmajı

    Beden İmajı

    İlk gelişme safhalarında çocuk, kendinin ayrı bir bütün ve bedeninin de kendi kontrolü altında bir araç olduğu kavramını edinir. Bu «benlik kavramı» hayatı boyunca gittikçe zenginleşir ve fizik bedenle ilgili ayrıntılı bir «sistem» ya da düşünceyi kapsar. Bu düşünce için beden imajı terimi kullanılmaktadır. Bu sistemin tutarlılığı elbette sinir sisteminin bütünlüğüne bağlıdır. Böylece organik...
  3. Hülya Avşar'ın Yeni İmajı

    Hülya Avşar'ın Yeni İmajı

    hülya avşarın yeni saç rengi hülya avşarın saç rengi avşar ne avşar nedir Hülya Avşar Sadettin Saran'dan ayrıldıktan sonra kendini bir hayli değiştirdi. Bence ayrılık yaramış genç kız gibi olmuş. Baya da kilo vermiş doğrusu yakışmış hatuna.:sobe:
  4. İclal Aydın yeni imaj

    İclal Aydın yeni imaj

    iclal aydın yeni imajı iclal aydın saçları fotoları haberleri burada arkadaşlar. Billur gibi sesiyle, on parmağında on marifteyile İclal Aydın şiirleri ile köşe yazarlığı ve oyunculuğuyla başarısını zirvelere taşıyan İclal Aydın yeni imajı ile ilgi görüyor Melek'lerim. İclal Aydın saçları kestirdi ve "artık yeni imajım bu" dedi. İclal Aydın yeni halini sizlere sunuyor ve haberimizin...
  5. Hadise Beyonce İmajından Vazgeçmiyor...

    Hadise Beyonce İmajından Vazgeçmiyor...

    Hadise mi? Beyonce mi? Hadise Beyonce Oldu Bu ünlülerin başkalarına benzeme çabaları yok mu beni deli ediyo...Halbuki kendi tarzını yaratsa daha çok tutacak ki zaten Hadise ün yapmış birisi şimdi böyle yapıp hayranlarını kendinden soğutuyor. Öyle değil mi?:D:D Ben şahsen Hadiseyi ve sesini çok beğeniyorum ama böyle şeyler yapmasını tasvip etmiyorum.Şu sıralar en çok dinlenen şarkısı...

Sayfayı Paylaş