İnşirah suresi okunuşu ve anlamı

Uzman SühaN

Administrator
İnşirah suresi okunuşu ve anlamı
bu konu;inşirah suresi nedir,inşirah suresinin fazileti nelerdir hakkında bilgiler vermektedir


Okumasını ve anlamını çok sevdiğim bir duadır inşirah suresi...Huzura kavuşturacak bir ayet her zorlukla bir kolaylık vardır(5.Demek ki, gerçekten zorlukla beraber kolaylık vardır)İnşirah Suresi: Okuyanı kalp sıkıntısından kurtarır, rızkını çoğaltır.


İnşirah Suresini cam kaba yazıp, gül suyu ile yazıyı silip, içen kişi korku ve endişeden kurtulur.


Farz namazlarının ardından 3-5 veya 7 defa okuyan kişinin rızkı artar. Tembellikten ve kederden kurtulur.


Sıkıntıdan kurtulmak veya müşkil bir işi olan 2 rekat ALLAH rızası için namaz kılıp, 152 İnşirah Suresini okur ve dua ederse müşkilattan ve sıkıntıdan kurtulur.


Unutkanlığı gidermek için bir kaba yazılıp, zemzem veya yağmur suyu ile yazı silinip, içen kişinin hafızası kuvvetlenir.İnşirah suresinin anlamı ve fazileti ile ilgili tüm detaylar konumuzda....

h-bb.png


inşirâh sûresi, Mekke'de nâzil oldu (indi). Sekiz âyet-i kerîmedir. Resûl-i ekremin kalbinin açılma hâdisesine işâret edildiğinden, Sûret-ül-inşirâh denilmiştir. İnsanoğlunun hayâtı ve çalışmanın esas olduğu bildirilmektedir. (İbn-i Abbâs, Râzî, Taberî)


Allahü teâlâ İnşirâh sûresinde meâlen buyurdu ki:


(Ey Resûlüm!) Senin için, senin zikrini yükselttik. (Âyet: 4)


Kim İnşirâh sûresini okursa, sanki ben elemli iken bana gelip, beni ferahlandırmış gibi olur. (Hadîs-i şerîf-Envâr-üt-Tenzîl ve Esrâr-üt-Te'vîl)




Biz senin göğsünü açıp genişletmedik mi?


biz = Allah
senin = Burda direk senin deyior Allah. Elbette peygamberimize geldi bu sure ama peygamberimiz için gelen bu sureye Muhammed yada peygamber diye başlamamıs. Ozaman bu sureyi okuyan herkesi kasıtta vardır .
göğsünü = Bilinen gogus
açıp genişletmedik mi = Açarak anlamı vardır. Burda dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Allah burda bir gogus genişlemesinden bahsetmektedir. Bu genişleme ise açarak oluyordur. Bunu Allah yaptırıyordur. Bu ifade cok onemlidir. Zira bu demek oluyor ki allah bizim gogsumuzu acıp genişletiyor. Bunu biz yapmıyor .Allah yaptırıyor.
Ayrıca bu gogusteki genişleme gösün acılması ile oluyor. Yararak veya delerek veya cekerek deil. Bu genişleme açarak oluyor. Bunu yaptıranda Allah. Ama dikkat edilmesi gereken husus Allah bunu bize soruyor! Teyyid ettiriyor. Ama yaptıran Allah .


Yükünü senden alıp atmadık mı?


yükünü = Bize ait olan bir yukten bahsediyor Allah. Bizim bir yukumuz oldugunu soyluyor
senden = Burası gene önemlidir. Allah yükünü zaten demesine ragmen birde senden kelimesini ekliyordur. Halbuki "yükünü alıp atmadık mı " denilse idi bu yuku Allah'ın kimden aldıgı anlasılmazdı. Zira bizim yükümüz bir baskasındada olabilirdi. Mesela bir sıkıntımız vardır ve bunu dostlarımız bizlerle paylasıyordur. Bu yuk onlardada vardır. Hayır! Bu yuk bizdedir. Allah bu yukun sadece bizde oldugunu soyluyor .
alıp atmadık mı= Bu yuku Allah bizden almak sureti ile bizden attırıyor. Peki allah bizden aldıgı bu yuku nereye attırıyor? Bu konuda suana kadar birşey belirtilmemiş .
Ama acık olan birsey var. Bizim bir yukumuz var. Allah bizim gögsümüzü acarak genişletiyor. Ve sonra sadece bizde olan bir yukumuz var. Allah bunu bizden alıyor ve atıyor. Gene dikkat edilmesi gereken husus Allah bunu bize soruyor! Teyyid ettiriyor. Ama yaptıran gene Allah .


O senin belini büken yükü


Şimdi öncedenden bahsettigim gibi sıralama cok onemlidir. Bircok seye hukum verir. Bircok seye ışık tutar. Şimdi allah bu suresinden şöyle dememiştir
"o senin belini büken yükü senden alıp atmadık mı" dememiştir. İlk once bir yukten bahsetmiştir Allah sonra o yuke bir tanım koymustur. Devrik bir şekilde .
Demek oluyor ki burda Allah bize bişey gostermek istiyordur. İki kere yükten bahsediyor. Devam edelim


O = Burda Allah bir yukten bahsediyor ve ona işaret ediyordur .
senin belini büken = Gene burda muhattab biziz. Bu yuk bizi muhattab alıyor. Bu yuk bizim belimizi büküyor. Belimizin bukulmesine sebep oluyor.
yükü = Yükü. Peki bu yuk nerdedir? Buna bir cevap yok. Sadece bu bizde oldugu aşikar. Ama nerde. Belimizde mi? Hayır. Burdan bu anlamı cıkaramayız. Ama aşikar olan şey bu yuk bizim belimizi bukuyordur.


Senin şanını ve ününü yüceltmedik mi?


senin şanını ve ününü = Burda dikkat edilmesi gereken ve ekidir. Bu şan ve ün bize aittir. Allah bu yukardaki soylediklerini yaparak bu şan ve ünümüzü ikisini birden birini önce veya digerini sonra deil yüceltmiştir. Peki neden yüceltmek. Demek ki bu şan ve ün bize verilmedi. Var olan degeri arttırıldı. Bunu Allah yüceltti . Biz deil. Bunlar cok onemli. Ve burda gene dikkat edecegimiz husus Allah bunu bize soruyor teyyid ettiriyor. Ama yaptıran allah .
şan = Ünvan
ün = Ünvan olmayıp daha cok halk arasında bilinmek tanınmak.
yüceltmek = Bir seyin degerini arttırmak. Birşeyin degerini eski degerinden yukarı kaldırmak . Bunlar cok onemli. Her kelime ayrı bir mucize .


Elbette zorluğun yanında bir kolaylık vardır


Şimdi Allah burda bize birşey anlatıyor. Soru sormuyor bize. Teyyid ettir miyor. Yol gosteriyor .


elbette = Kesinlikle manasındadır. Ama icinde kaygı giderici bir anlam vardır. Kesinlikle yerine bu kullanılmıstır cunku Allah bizim kaygımıza cevap veriyor yol gosteriyor ve bu cevabı kesindir .
zorluğun = Zor bir durum .
yanında = Yani zorluk varsa
bir kolaylık vardır = İşte burası gene önemlidir. Burda sadece bir tane olan kolaylıktan bahsedilmektedir. Zor durumun ise kac tane oldugu soylenmemektedir. Zor durumlar coktur. Ama bunların yanında Allah bir tane kolaylık vermiştir. Bu kolaylık bir tanedir. İki üç tane deildir. Sayısı bellidir. Ayrıca bu zorlugun yanındadır kolaylık. Zorluk nerede olursa olsun bu zorlugun yanındadır o kolaylık .


Gerçekten zorlukla beraber bir kolaylık daha vardır


gercekten = Çok muhim bir durum .
zorlukla = Çok muhim bir zorlukla yani
beraber = Bu zorlukla birlikte. Bukez yanında ifadesi kullanılmamıstır. Bu zorlukla beraber. Bu zorlukla birlikte olan. Zorlugun oldugu yerle birlikte
bir kolaylık = Gene burda kolaylık sadece bir tanedir. Bir kolaylık vardır.
daha vardır = Evet burası cok onemlidir. Ayetin başında gercekten zorlukla denilerek bir kolaylıgın oldugunu ikisininde beraber oldugu soylenmiştir. Bu kolaylık gercekten zor durumlarda kullanılabilir. Ama burda daha kelimesi yukarda ki kolaylıga işaret ederek gercekten bir zorluk olmasa bile bu kolaylıgın kullanılabilecegi ama gercekten dendigi içinde sadece cok muhim durumlarda kullanılması gerektigi bize gosterilmiştir.


Boş kaldın mı hemen işe koyul


boş kaldın mı = Boş kaldıgın zaman. Boş oldugun zaman. Çok çok onemli sözdür.


hemen = Bakın hemen yani derhal. Vakit gecirmeden. Bir insan ne yapabilir ki boş kalınca derhal? Yani 1 dk boş kaldım diyelim ne olabilir bu? Hemde hemen yapmalıyım
İşte Allah burda bize cok buyuk bir işaret vermiştir anlamamız için.
işe = Allah burda yaptıgımız bir işten bahsediyor. Ve 1 dk bile boş kalsak hemen bunu yapmalıyız. Bu pratik yapılan ve hemen yapılan sey nedir ki? İşte buda bize bir işarettir. Anlamamız için
koyul = Başla, atıl, giriş. Nedir bu boyle hızlı yapabilecegimiz sey? Allah bize ne emrediyor? Benim Allah gostermesin elim yok ayagım yok gozlerim kör kulaklarım sagır kaldı ama genede bunu yapmalıyım! Nedir bu? Ve bunu boş kaldım mı hemen yapmalıyım nedir acaba? Çok buyuk bir işaret daha.


Yalnız Rabbine yönel


Şimdide Allah bize bu işi yaparken yanlızca kendisine yönelmemizi emrediyor. Nasıl yani başka neye yonelebiliriz? Nedir bu yasak olan şey. İşte Allah burda bize bir emir veriyor. Şimdi baştan sona tekrar okuyalım. Ama bu sefer işaret edilenleri de gostererek. İlk olarak bu surede bize işaret edilenlerden 1 tanesini inceliyelim.




Nefes Almak


İşte surede bahsi gecen olay. Başlıyalım okumaya.


Biz senin göğsünü açıp genişletmedik mi?


Her nefes alısımızda gogsumuz acılarak genişliyor. Akcigerlere oksijen doluyor. Oksijen dısında birseyi soluyamayız. Sadece içimize cekebiliriz. Ama solumak sadece oksijeni olur! Nefes almak budur. Akcigerlere dolan hava sayesinde akcigerde bulunan hava keseleri acılarak genişler. Solunum sonrası ıse buzuşur. Buna paralel olarak akcigerlede açılarak genişler. Aynı sekilde gogsumuzdu acılarak genişler. Her nefes aldıgımızda genişlerler. Her nefes verdigimizde daralırlar, buzusurler .Bu olayı Allah'ın yaptırdıgını bu ayet ile anlıyoruz. Yanlız bizim teyyid etmemiz için Allah bize soruyor. Yani biz istege baglı olarak nefesimizi belli bir yere kadar tutabiliriz. Nefes almamızı engelliyebiliriz. Ama sonuc olarak gene nefes alırız. Bunu Allah yaptırıyor bize. Kendi nefesinizi tutarak ölemezsiniz. En sonunda nihayet alacaksınız. Ancak kendinizi boğarsınız. Oda asarak veya havasız ortama dalarak. Aynı sekilde bilincimiz kapalı olsa dahi nefes alıp vermemiz devam eder.
İşte Allah bize soruyor bunu. Cevabınızı verin. Allah yaptırtmıyor mu bunu bize?


Yükünü senden alıp atmadık mı?


Nefes aldıgımızda soludugumuz oksijen yanma reaksiyonuna girer. Karbon ile birleşir. Sonuc olarak karbondioksit meydana gelir. Oksijene ek olarak 1 tane karbon atomuda eklenir. İşte bu vucudumuzda bir yuktur. Ve bu yuk oksijen sayesinde hucrelerden alınır. Nefes vermek sureti ile dısarı atılır.


Karbon alma işlemini biz istesekte istemesekte Allah tarafından gercekleştirilir. Meydana gelen karbondioksiti atma işlemi ise istersek bekleyip nefesimizi belli bir sure tutabiliriz. Sonuc olarak en nihayetinde teyyid etmemiz gerekir. Kimse nefesini içerde tutarak ölemez. En sonunda mecburen teyyid ederiz. Bu işlemide Allah bize yaptırmaktadır. Zaten bilincimiz kapalı oldugu zamanlar nefes alıp vermeye devam ederiz .
İşte Allah bize soruyor bunu. Cevabınızı verin. Allah yaptırmıyor mu bunu bize?


O senin belini büken yükü


Bu karbon yuzunden biz nefes almak zorunda kalırız. Bu yukumuzun atılması ıcın oksijene ihtiyacamız vardır. Nefes aldıgımız zaman ise diyafram denilen özel kaslar aşagı dogru hareket eder. Bel kısmına bir asınc uygular. Belimiz tabiri caizse bukulur. Şema ile gostermek isterdim ama bulamadım. Araştıran kişi hemen gorecektir.


Diyaframı bilmeyenler için acıklama = Kas-kiriş karışımı bir organ olan diyafram, göğüs kafesine bağlıdır. Solunumda görev alır ve çalışması beynin iki diyafram siniri aracılığıyla yönlendirilir. Diyafram, üç delikle yemek borusuna, aorta ve alt ana toplardamara açılır. Diyafram nefes aldığımızda kasılır ve düzleşir. Nefes verdiğimizde ise gevşer ve kubbeleşir.


İşte bu yuk bizim belimizi bukuyor. Nefes alıp vermemiz gerekiyor bu yuk yuzunden. Allah'ım sen nekadar buyuksun. Varlıgını kabul etmeyenler bile şimdi gelsinlerde soylesinler. Sen onların her nefes alıs verişlerinde belini bukuyorsun zaten. Bedenleri sana iman ediyor. Kendileri zihinleri ama kör göremiyorlar. anlamıyorlar. İnkarcılar


Senin şanını ve ününü yüceltmedik mi


Her ayet mucize. Ben iki anlam bulabildim. Allah baska anlam gosteriyorsa ekleyin arkadaslar .


1)Her nefes alıp verişimizde omuzlar ve gogus kafesi yukselir. Bu ikisi aynı anda olur. Ayrı ayrı olmaz .
Allah burdada nefes alırken bu oldugu icin bize soruyor teyyid ettiriyor. Gosteriyor bize. Bunu yaptıran Allah. Biz yapmıyoruz. Biz engel olamayız buna. Sadece teyyid ederiz. Nefesimizi belli bir sureden fazla tutamayız istemsiz nefes alırız .
şimdi allah soruyor bunu. Cevabınızı verin. Allah yaptırmıyor mu bunu bize?


2)Nefes aldıgımızda vucudumuzda bir enerji acıga cıkar. Bir enerji yukselişi olur. Kendimize geliriz. Havasız ortamda kalan veya yogun sekilde kötü havaya magruz kalan insan bunu gorur. Her nefes alısverişimize paralel olarak enerjimiz artar. Vucudumuzda ki yanma reaksiyonu için oksijene ihtiyacımız vardır. Bu reaksiyon sonunda bize gerekli olan enerji acıga cıkar. Enerjimiz yukselir. Bununla birlikte beyine oksijen gitmedigi zaman bilincimizi kaybederiz. Aklımız bulanıklasır. Beyin foksiyonlarına yerine getiremez. Ama oksijeni aldıgımız zaman bu beyin faliyetleri ust seviyeye cıkar.
Şimdi Allah soruyor bunu. Cevabınızı verin. Allah yaptırmıyor mu bunu bize?


Elbette zorluğun yanında bir kolaylık vardır


Her ayet mucize. Ben iki anlam bulabildim. Allah baska anlam gosteriyorsa ekleyin arkadaslar


1)Eger nefes alamıyorsak burnumuz tıkalı ise dikkat edin hemen yanında agzımız var. Ordan alabiliriz. Bu bizim için bir kolaylıktır.
Veya agzımız dolu ise veya bantlı ise yemek yiyorsak su içiyorsak vs vs hemen agzımızın yanında burnumuz vardır. Ordan nefes alabiliriz. Zorluk ne olursa olsun hemen yanında kolaylıgı mevcuttur


2)Eger ortamda nefes almak mumkun deilse cok fazla duman var ise veya yogun sekilde baska gazlara magruz kalıyorsak burda Allah bize hemen agız ve burumuzun yanına GAZ MASKESİ takarak kendimize kolaklık saglıyabilecegimizi soyluyor. Böylece kolayca nefes alabiliriz.


Gerçekten, zorlukla beraber bir kolaylık daha vardır


Her ayet bir mucize. Ben iki anlam bulabildim. Allah baska anlam gosteriyorsa ekleyin arkadaslar.


1)Eger nefes alamıyorsak burnumuz ve agzımız tıkalı ise ve ya bogazımızıa birsey kacmıs nefes almamızı engelliyor ise! gercekten cok muhim bir zorluk içine dusmus isek uygulayabilecegimiz bu durumlarda uygulanması tavsiye edilen zorlugun oldugu bolge ile aynı bolgede olan bir kolaylık mevcuttur.
Bogazımız. Suanda bu hastanelerde uygulanmakta. Bogaza soluk borusuna kacan birşey veya tıkayan birsey varsa zorlugun oldugu bölge olan bogaz kısmı delinerek nefes alınması saglanabilir. Ama bu gercekten cok zor durumda kalındımı yapılmalıdır. Diger durumlarda da yapılabilir ama bu durumlar için yapılması tavsiye edilmektedir.
Ayette ki kelimelere bakın. Nekadar özel kelimeler. Nekadar guzel secilmiş.


2)Gercekten cok zor bir durum bir ortam varsa. Mesela ortamda hava yoksa! Veya oksije yoksa. Misal uzayda hava yoktur. Veya suda nefes alamayız soluyamayız.
Boyle gercekten cok zor durumlar için bir kolaylık vardır insana. OKSİJEN TÜPÜ. Bu zorluklara gidecegimiz zaman beraberimizde bu tüpleride goturerek bunlar sayesinde nefes alabiliriz. Bunların direk agzımızın yanında olmasına gerek yoktur. Kıyafetin ve ya baslıgın iç kesiminden bir boru ile alabiliriz.
Bunu da cok fazla gazın dumanın oldugu yerlerde kullanabiliriz. Buda bir cozumdur.


Boş kaldın mı hemen işe koyul


Her ayet bir mucize. Ben iki anlam bulabildim. Allah baska anlam gosteriyorsa ekleyin arkadaslar


1) Eger cigerlerinden havayı boşaltır ise hemen tekrar nefes al diyor Allah. Yani burda nefesimizi tutmamamızı ögütlüyor. Nefes tutmanın insana cok buyuk zararları vardır. Duzenli nefes almanın ise cok buyuk yararları vardır. Eger nefessiz kalırsak ve nefes almazsak ölürüz. Bunun için ilk fırsatta hemen nefes almalıyız. Bu cok onemlidir .
nefessiz yasıyamayız .
Bu ayete dayanarak şöyle birşey diyebiliriz. Hayattan mı bezdiniz. Hersey üst üste kötümü gidiyor. Yaşamak için bir nedeniniz yok ama Allah'A isyan etmiş olmamak için mi yasıyorsunuz. Size bir haberim var. Bu ayet sayesinde Allah'ın sozunu o emrettigi için yapmıs oluyorsunuz. Allah burda size bir rahmet veriyor boylece. Sıkıntılı anınızda her aldıgınız nefes size sevap kazandırıyor :) Ayrıca illa sıkıntılı olmanıza gerek yok. Direk Allah'a kavusmak istiyorsunuz ama Allah emrettigi için ömrünüzü tamamlamak istiyorsunuz. İşte her aldıgınız nefes size sevap kazandırıyor :) Allah'ın yap dedigini yaptıgınız için. Nasıl guzel haber deil mi.
Ama bunu Allah emrettiği için yapıyor olmamız şart yani bunu bilmeden sırf yaşamış olmak için yapıyorsak bir getirisi o lması soz konusu olamaz.


2)Nefessiz kaldın nefes alamıyorsun ortamda diyelim hemen oradan cık yada gaz maskesi tak. Yada ortamda hiç hava yok diyelim hemen oksijen tupunu tak hemen işe koyul hemen nefes almaya calıs.


Yalnız Rabbine yönel


Her ayet bir mucize. Ben iki anlam bulabildim. Allah baska anlam gosteriyorsa ekleyin arkadaslar


1)Sıkıntılı anında zor durumunda sadece Allah'a yonel. Kalkıp sana zararlı olacak seylere yonelme. Esrar çekme cigerine. Bali çekme. Tütün duman cekme.
Sadece Rabbine yönel. Nefes alıp vermeye devam et. Kendine zarar verecek seyler cekme.


2)Nefes alamadın nefessiz kaldın. "Başka seylerden meded umma. Bana yönel benden meded um sana bu durumda yardım edecek sadece benim" diyor Allah .
Nekadar buyuk bir mucize deil mi. Nefesin sonu ölüm. Nefessiz kalırsan bana yönel beni gecir aklından bana yalvar. Bu durumdan yanlızca kurtaracak seni benim diyor.



Ve burda kullandıgı ısmı Allah'ın Rab kelimesidir. Yalnız Allah'ına yonel demiyor Rabbine yonel diyor. Çunku Rab Allah'ın sıkıntı gideren ve yerine ferahlık veren anlamına geldıgı ıcın burda bu İsmin seçilmeside ayrı bir mucize ayrı bir destek. Tamamıyle ayet kendi kendini tamamlıyor.


Umarım daha nice mucizeleri gormek biz tüm insanlara nasip olur.


Yalnızca Allah'a yoelip dinimizi yalnızca Allah'a has kılmamız Allah kelimesi dısında hiçbir kelimeyi ibadetimizi katmamız lazım. İşallah arınmak hepimize nasip olur.
 
Geri
Üst