gebe
  1. ßeLeN

    ßeLeN Daimi Üye Üye

    Kayıt:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    5.973
    Beğenilen Mesajlar:
    1.316
    Ödül Puanları:
    113

    İşitme Engelli Kitapta ki Resimden Faydalanabilir mi ?

    Konu, 'Çocuk Sağlığı ve Eğitimi' kısmında ßeLeN tarafından paylaşıldı.

    işitme engelli, kitapta ki resimden faydalanması,eğitimi nasıl olmalıdır, hakkında, detaylı bilgi burada
    İşitme engelli okul öncesi çocukların eğitimde sizce resimli kitaplardan yararlanmaları münkünmüdür hanımlar ?
    [​IMG]
    Kitap, çocuğun okuma ve öğrenmesinde hayati bir önem taşır.İyi özellikteki kitapların okunması, çocuğa edebi yönden, bilgi yönünden ve dil öğrenme yönünden yardımcı olmaktadır. Dinlemek, konuşma eğitiminin başlangıcıdır ve öğrenmede çok önemli bir yoldur. Çocuk çevresi hakkındaki tüm bilgiyi dinleyerek alır, bu yolla da görsel ve işitsel algıyı, görsel işitsel ayrımı, görsel-işitsel hafızayı geliştirir. Kitaplar aynı zamanda çocukların zihinsel gelişimine de katkıda bulunduğundan, çocukların daha iyi öğrenmeleri onlara kitap okumakla gerçekleşmektedir. Okul öncesindeki çocuklar için hazırlanan kitaplar kısmen ya da tamamen resimden meydana gelmişlerdir. Çocuğun kitapla karşılaşması önce
    resimle, resim-öykü, az resim-çok metin ve nihayet resimsiz metinlere doğru bir gelişme süreci izlenmektedir.

    Özel eğitim gerektiren çocuklar için kullanılacak kitapların, mevcutların en uygunları arasından seçilmesine dikkat edilmelidir. Bu çocuklar için ilk kullanılacak kitaplarda genellikle hiç yazı bulunmamalıdır. İçinde çocuğun tanıdığı cisim, hayvan ve insanların resimlerinin bulunması, kitabın çocuğun ilgisini çekebilmesini sağlar. Konusuz ve yazısız resimli kitapların kullanımından sonra, basit konulu, tek olaylı, hareketli, gerçekçi, kısa, yazı ve resimi birbiri ile ilişkili öykülere geçilir. Örneğin; Ali düştü. Dizini yaraladı. Ali ağlamadı gibi. Kitaplar çocukla yetişkin arasında resimli ve favdalı bir konuşma aracı, köprü vazifesi görürler Örneğin kitapta bir insan resmi varsa, baş:, kollan, parmakları öğretilerek, çocuğun hem sözcük dağarcığının gelişmesi hem de düşünmesi sağlanır. Bu öykülerin defalarca dinlenmesi sonucunda sözcük bilgisinin artması, da daha kompleks öykülerin anlaşılmasını kolaylaştırmaktadır.Kitaplar bu seviyede dil stimulasyonunun temelini teşkil ederler. Küçük çocuklar için hazırlanan kitaplarda ki konuların gerçek hayattan alınmış olması gerekmektedir (günlük olaylar, hayvanlar, makineler gibi).

    Öykü kitaplarındaki resimler, anlaşılır, hareketli, detaysız ve aslına uygun olmalıdır. Her sayfada bir-iki satırdan fazla olmamalı, tamamlanmamış cümle ve ifadeler kullanılmamalıdır. Ayrıca öykü çocuğun yeteneklerine uygun olmalı ve öyküyü oluşturan her cümle, anlama kolaylığı getirmesi için ayrı bir resimle anlatılmalıdır.

    Çocuk, kitabı hem dinleyip hem de resimlerine bakamayacağından, önce sayfadaki resim gösterilmeli, sonra yazı kısmı okunmalıdır. Okuma daima açık ve net biçimde olmalı, kısa cümleler kurulmalıdır. Belirli bir anlatma şekli oluşursa, çocuklar öykü saatlerinden büyük fayda ve mutluluk duyarlar. Bilhassa dil gelişimleri için, bu çocuklara: öykü dinleme, öykü dramatize etme ve resimli öyküyü dinleme fırsatı verilmelidir. Resimlerin kullanımı ile çocuğun nedensel ilişkileri görme kabiliyeti de ortaya çıkabilir. Ayrıca, kitap basitleştirilip, kartlara çizilerek de anlatılabilir. Öykünün resim çizilerek anlatılması, çocuğun kitaptaki hareketleri pekiştirmesinde yardımcı olur, her resim hareketinin basit bir öyküsünü taşımalıdır. Aksi takdirde çocuğun dikkati dağılabilir. Çizerek anlatmada, çöpten adam çizmek hem kolaydır, hem de anlatan kişinin öyküleri çocuğun sözcük bilgisini uygun olarak resimlemesini sağlar.

    Genellikle her kitapta bir yeni kelime çocuğa verilmelidir. Okuma kolaylığı getirmek için de sözcüklere vurgulama yapılabilir.
    Öykü, resimler gösterilmek suretiyle teypten dinletilebileceği gibi, dramatize edilerek, kukla oynatılarak da , anlatılabilir.

    Kitap bittikten sonra, çocuğa kitap hakkında konuşma fırsatı verilmelidir. Az cevap gerektiren kısa öyküler çocuk için daha kolaydır. Çünkü, uzun öyküler çocuğun değişik cevaplar vermesini gerektirir ve daha zordur. Bu nedenle, kısa öykülerden başlayıp, çocuğun yetenekleri geliştikçe uzun öykülere geçilmelidir Ayrıca çocuk, kitaptaki resimleri anlamaya, kitapla ilgili sorulan cevaplamaya, yarım bırakılan cümleyi tamamlamaya, yarım bırakılan kitabı anlatmaya, sonra da kitabı kendi cümleleriyle özetlemeye teşvik edilmelidir. Bu arada çocuğa model olmak, anlattıklarını pekiştirmek, genişletmek, tekrarlamak, ritm, kafiye, tekerleme, müzik kullanmak, öyküyü eğlendirici hale getirmek, çocukla diyalog kurmada geçerli olan tekniklerdir. Bu tekniklerin de kullanılmasıyla dikkatle dinlenmeye, sormaya ve anlatmaya alıştırılmış bir çocuk çevreye uyum sağlamakta güçlük çekmeyecektir. Unutmamalıdır ki, kitaplara ilgi ancak öykü anlatmakla sağlanabilir.


     
İşitme Engelli Kitapta ki Resimden Faydalanabilir mi ? konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. İşitme engelli çocuklar

    İşitme engelli çocuklar

    Doğumsal işitme kaybı her bin veya 2 bin doğumda bir görülür, işitme kaybı doğumsal ve edinsel olarak ortaya çıkabilir, doğumda görülen işitme kayıplarının % 60’ı kalıtsal özellik taşır. Sağırlık yada işitme kaybının genetik kökenli olanlarını genetik kökenli olmayanlardan ayırmada bazı testler uygulanmaktadır. Bunun için otolojik ve fiziksel incelemelerin yanı sıra genetik danışma ve detaylı...
  2. İşitme engellilere özel hutbe

    İşitme engellilere özel hutbe

    Rize Valiliği, engelli vatandaşların ibadetlerini rahat yapabilmeleri için harekete geçti. Hazırlanan proje kapsamında 13 kamu görevlisi işaret dili kursuna tabi tutuldu. Bir görevli de namaz ve hutbeleri işitme engellilere işaret dili ile anlatmak için görevlendirildi. Uygulama ilk olarak bugün Merkez Camii'nde başlatılacak. Namaz öncesi okunan hutbe işaret dili ile engelli vatandaşlara...
  3. İşitme engellilere sanal tercüman

    İşitme engellilere sanal tercüman

    IBM, konuşmaları işaret diline çeviren avatar geliştirdi. IBM'in İngiltere'deki araştırma merkezinde geliştirdiği, hareketli sanal dünya karakteri olan avatar, konuşmaları tanıyarak, işitme engelliler için işaret dilini konuşabiliyor. IBM, işaret dili tercümanlarının bulunmadığı durumlarda, oldukça faydalı olacağı düşünülen programın, henüz prototip halinde olduğunu belirtiyor. SiSi adı...
  4. İşitme Engelliler Eğitiminde Hedef

    İşitme Engelliler Eğitiminde Hedef

    Evden çıktınız, arabanıza bindiniz ve gidiyorsunuz. Ama nereye gideceğinizi bilmeden gidiyorsunuz. Seyahatiniz sırasında çevrenizdeki bazı uyaranlar sizi yönlendiriyor ve tamamen içgüdüsel olarak yol almaya devam ediyorsunuz. Peki, nereye gidiyorsunuz ve nereye kadar bu gidişinizi devam ettireceksiniz? Sonuçta ne elde edeceksiniz? Bu hal boşluğun ve şaşkınlığın en açık, en yalın hali....
  5. işitme engelliler için saat

    işitme engelliler için saat

    merhaba bir ürün paylaşmışsınız 2011 de o ürün acaba satılıyor mu?

Sayfayı Paylaş