gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.022
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    İşitme Engelliler Eğitiminde Hedef

    Konu, 'Engelliler dünyası' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Evden çıktınız, arabanıza bindiniz ve gidiyorsunuz. Ama nereye gideceğinizi bilmeden gidiyorsunuz. Seyahatiniz sırasında çevrenizdeki bazı uyaranlar sizi yönlendiriyor ve tamamen içgüdüsel olarak yol almaya devam ediyorsunuz. Peki, nereye gidiyorsunuz ve nereye kadar bu gidişinizi devam ettireceksiniz? Sonuçta ne elde edeceksiniz? Bu hal boşluğun ve şaşkınlığın en açık, en yalın hali. Kişi bu gidişine bir dur demezse, “Benim gittiğim yol doğru.” Sendromunu yaşaması kaçınılmaz olur. Ki bu insan tamamen iyi niyetlerle, idealist tavırlarla, kendi duvarlarını örer ve içine kendini hapseder. O kişiyi oradan çıkarabilecek tek şey otoritedir. Yoksa o insan ördüğü duvarların ardında, kendi çapında, yaşadığı gibi inanmaya dönük bir hayat sürecektir. Bu haldeki insan, yaşanılan tek gerçek hayatın kendi hayatı olduğunu düşünecek ve ilerleyen dönemlerde gözünün önünü göremez hale gelmesine sebep olacaktır. İşte bu halin tek ve en önemli nedeni otorite boşluğu ve otoritenin görevini yerine getirmemesinden kaynaklanmaktadır. İnsanların hedefsizliği veya boşluğu, ya yeni değerler oluşturmalarına veya oluşturulan her hangi bir değerin savunuculuğunu yapmalarına sebep olur. Savunuculuğunu yaptıkları değer her halükarda otoritenin oluşturduğu bir değer olmadığından, ortaya çıkacak sonuç, bir takım kısırlıkları veya yanlışlıkları beraberinde getirecektir. Bu boşluğun en büyük handikabı hedefin çapını belirleyememektir. Hedefin çapını belirleyemeyen insan gökyüzüne kement atmış demektir.
    Her şeyi öğretmeye çalışmakla, hiçbir şeyi öğretmemek arasındaki fark, sonuç olarak aynı değeri ifade eder. Bu da insanları uç noktalara iter. Tüm yollar gidilecek yolsa o insan kaybolmuştur.
    İşitme engellilere yönelik müfredat ve sınav sisteminin bulunmaması inisiyatifi beraberinde getirir. İnisiyatif de, bilimsellikten uzak, otoriteyi hiçe sayan, bilinçsiz, vitrine yönelik çalışmaları ön plana alan, sistemsizliği beraberinde getirmiştir.
    “Öğrencilerin düzeyine göre basitleştirin!” sözü “Ne haliniz varsa görün!” sözünden farklı değildir. Anlam olarak aynı şeyi ifade eder. Sadece sözün söyleniş tarzı farklıdır. “Sen aptalsın!” veya “Sen pek akıllı değilsin?” gibi.
    Mesela otoritenin sözüne karşılık bizde tam tersi bir durum düşünelim! İşitme engelli öğrencilere göre bir program hazırlayalım ve diyelim ki “Normal işiten öğrencilerinize bunu uyarlayın!” , ne kadar akılcı veya ne kadar bilimsel olur?
    “Eğitim profesyonellik işidir.”, “Eğitim şakaya ve ya ihmale gelmez, ciddiyet isteyen bir iştir.” Sözleri özlü söz olmaktan çıkarılmalıdır. Yapılan güzelliklerin arasına işitme engellilere yönelik bir güzelliğin katılmaması için hiçbir sebep yoktur. Ve şu an işitme engelliler eğitiminde en önemli boşluk hedef belirleyememe boşluğudur. Bu boşluğun hemen, hiç vakit kaybetmeden otoriteler tarafından doldurulması gerekmektedir.
    Gelecek bir bütündür, parçalanamaz.
    Kaynaklar
    mfadiyaman.blogcu.com


     
İşitme Engelliler Eğitiminde Hedef konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. İşitme engellilere özel hutbe

    İşitme engellilere özel hutbe

    Rize Valiliği, engelli vatandaşların ibadetlerini rahat yapabilmeleri için harekete geçti. Hazırlanan proje kapsamında 13 kamu görevlisi işaret dili kursuna tabi tutuldu. Bir görevli de namaz ve hutbeleri işitme engellilere işaret dili ile anlatmak için görevlendirildi. Uygulama ilk olarak bugün Merkez Camii'nde başlatılacak. Namaz öncesi okunan hutbe işaret dili ile engelli vatandaşlara...
  2. İşitme engellilere sanal tercüman

    İşitme engellilere sanal tercüman

    IBM, konuşmaları işaret diline çeviren avatar geliştirdi. IBM'in İngiltere'deki araştırma merkezinde geliştirdiği, hareketli sanal dünya karakteri olan avatar, konuşmaları tanıyarak, işitme engelliler için işaret dilini konuşabiliyor. IBM, işaret dili tercümanlarının bulunmadığı durumlarda, oldukça faydalı olacağı düşünülen programın, henüz prototip halinde olduğunu belirtiyor. SiSi adı...
  3. Engellilerin Eğitiminde Tarihsel Gelişim

    Engellilerin Eğitiminde Tarihsel Gelişim

    özel eğitimin tarihsel gelişimi ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE TARİHSEL GELİŞİM Değerli okuyucularım, Özel Eğitim’ i bilmek ve tanımak için önce tarihsel gelişimini ve ne mücadeleler verilerek; nereden, nerelere geldiğini; bu gelişmelere hangi alanın daha çok hizmet ettiğini bilmek gerekir. Düşüncesi ile mümkün olduğunca kısaltmaya çalışarak “ÖZEL EĞİTİMİN TARİHİ GELİŞİMİNİ açıklayarak,...
  4. Görme Engellilerin Eğitimleri

    Görme Engellilerin Eğitimleri

    Görme Engelli Eğitimleri A- Görme Özürlü Öğrenciler İçin Özel Eğitim Okullarına Başvuru ve Kayıt Koşulları Ülkemizde 15 görme engelli ilköğretim okulu bulunmakta olup, hepsi de yatılı ve gündüzlüdür. Özel Eğitim Almak İçin Başvurulacak Kurumlar • Millî Eğitim Müdürlüğü, • Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü, • Özel Eğitim Kurumları, • Özel Özel Eğitim Kurumları. Kayıt...
  5. işitme engelliler için saat

    işitme engelliler için saat

    merhaba bir ürün paylaşmışsınız 2011 de o ürün acaba satılıyor mu?

Sayfayı Paylaş