gebe
  1. BEYZA21

    BEYZA21 ♥ سن بنيم جننتيم نفسيمسين ♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    9.628
    Beğenilen Mesajlar:
    1.524
    Ödül Puanları:
    113

    İslamda doğum kontrolü ve kürtaj hakkında hükümler

    Konu, 'Tüm İslami Bilgiler' kısmında BEYZA21 tarafından paylaşıldı.

    Sual: Çocuk olmaması için tedbir almak mesela prezervatif kullanmak caiz mi? CEVAP Evet caizdir.

    Sual: Kadın çocuk olmaması için spiral kullansa, caiz mi?
    CEVAP
    Evet.

    Sual: Erkek, hanımı razı olmadığı halde, çocuk olmaması için tedbir alabilir mi veya hanımını tedbir almaya zorlayabilir mi?
    CEVAP
    Hayır.


    k.jpg






    Sual: Kürtajın, tıptaki ve dindeki yeri nedir?
    CEVAP
    Tıp yetkilileri diyor ki:
    "Kürtajın riskleri gebelik büyüdükçe artar. Özellikle büyük gebeliklerde kürtaj esnasında çok kanama olabilir. Kanama durdurulamaz ise tehlike arz edebilir. Onun için kürtaj ilk aylarda yapılmalıdır. Kürtajın yasal sınırı 10 hafta, yani 2,5 aydır. Bundan sonra kürtaj olmak illegaldir. O halde kürtaj için gecikmemeli, 2,5 ayı aşmamaya gayret etmelidir. Kürtaj imkanına ulaşmamış binlerce bayanın gayri sıhhi metotlarla gebeliğini kendi kendine sonlandırmasında meydana gelen ağır hastalıkla hayatını kaybettiği acı bir gerçektir. O halde kürtaj meşru yollarla yapılmalıdır. Yasalara göre 18 yaşından büyük ve evli olan kadınlar, hem kendi, hem de eşlerinin rızası ile kürtaj olabilir. Resmen evli görülmeyen kadınlarda eş rızası aranmaz. 18 yaşından küçükler ise ancak veli veya vasilerinin onayı ile kürtaj olabilirler."

    Dinimizde ise, özürsüz çocuk aldırmak haramdır, yasaktır. Hele fakirlikten korkarak, rahmindeki çocuğu öldürmek, haksız yere cana kıymak, yani cinayet olduğu gibi, evlat hakkını da tanımamaktır, büyük günahtır. Ananın veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden çocuk aldırmak caiz olur. Kütüb-i sittedeki, (İnsan, anne karnında nutfe [sperma] olarak 40, aleka [embriyo] olarak 40, et parçası olarak da 40 gün kalır. Bundan sonra ruh verilir) mealindeki hadis-i şerifini de esas alan âlimler, bir özürden dolayı, 1 aydan 4 aya kadar kürtaja izin vermişlerdir. (Redd-ül Muhtar)

    Başka sebep olmasa da, İslam terbiyesi ile yetiştirememek korkusu özür olur. Yani İslam terbiyesi verememek niyetiyle dört aydan önce çocuk aldırmak caiz olur. (S. Ebediyye)

    Çocuk aldırmak
    Sual: S. Ebediyye’de, dört aylık olmamış çocuğu, din bilgisi verememek, İslam terbiyesiyle yetiştirememek korkusuyla aldırmanın caiz olduğu bildirilirken, İslam Ahlakı kitabında, Fetava-yı Hindiyye’den naklen, bir şart bildirilmeden, dört aydan önce aldırmanın caiz olduğu bildiriliyor. Bu iki ifade arasında bir çelişki yok mu?
    CEVAP
    Hayır, bir çelişki yoktur. İslam Ahlakı’nda, (Dört aylık çocuğunu aldıran kadın cezalandırılır. Daha önce aldırması caizdir) deniyor. Hindiyye’ye bakılınca, mesele daha kolay anlaşılıyor. Bir özürle, dört ayı geçmiş bir çocuğu aldıran kadının cezalandırılacağı bildirildikten sonra, ancak dört aydan önce aldırabileceği açıklanıyor. Yani özürle de olsa, zaruretsiz dört aydan sonra aldıramaz, dört aydan önce özürle aldırabilir deniyor. İfade şöyle:
    Emzikli bir kadın, gebe olur, sütü kesilir ve emen çocuğun hayatı tehlikeye düşer, o çocuğun da babası olmazsa; gebelik 4 ay olmadan önce, o kadın ilaçla çocuğunu düşürebilir. Ancak 4 ay geçtikten sonra, çocuğunu aldırması caiz olmaz. (Fetava-yı Hindiye)

    İmam-ı Rabbani hazretleri, (Fakirlikten korkarak, kızlar öldürülürdü. Bu, cana kıymak ve evlat hakkını tanımamaktır) buyuruyor. (3/41) Çocuk aldırmak da böyle büyük günahtır. İbni Âbidin hazretleri, (Özürsüz çocuk düşürmek haramdır. Annenin veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden düşürmek caiz olur) buyurdu. Uzuvlar 120 gün sonra teşekkül eder. Çocuk olmaması için önceden bir tedbir almak caizdir, fakat canlı çocuğu, almak da, aldırmak da haramdır. Fakirlikten dolayı iyi besleyememek korkusu, çocuk düşürmek için özür olmaz. Fakat İslâm terbiyesiyle yetiştirememek korkusu özür olur. (S. Ebediyye)

    Demek ki, kürtajın caiz olması için şu iki şart birlikte bulunmalıdır:
    1- Annenin veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür olacak veya İslâm terbiyesi ile yetiştirememe korkusu olacak,
    2- Çocuk anne karnında 120 günden küçük olacak.

    Dört ayı geçince, hiçbir sebeple kürtaj caiz olmaz. Sakat doğacak diye çocuğu aldırmak, doğduktan sonra sakat diye çocuğu öldürmek gibi cinayet olur.

    5 aylık çocuk
    Sual: Down sendromu olduğu anlaşılan beş aylık çocuğu kürtaj caiz midir?
    CEVAP
    Dört aydan büyük olursa, caiz olmaz. Down sendromu, bir hastalıktır. Hasta diye, çocuk öldürülmez. Dört aydan önce aldırmak gerektiği zaman, niyet başka da olsa değiştirip, İslam terbiyesi verememek endişesiyle çocuk aldırdığına niyet etmelidir.

    Sual: (Sağlık, estetik, ekonomik ve sosyolojik gibi bir sebeple dört ayı da geçse kürtaj caizdir) diyen oluyor. Caiz midir?
    CEVAP
    Hayır, saymadığı başka bir sebep kalmamış. Yani her sebeple çocuk aldırılır diyor. Halbuki uzuvları teşekkül ettikten sonra, yani dört ayı geçtikten sonra çocuk aldırmanın caiz olmadığı bütün fıkıh kitaplarında yazılıdır.

    Sual: Fakir bir aileyiz, eşim bir çocuğa hamiledir. Fakir olduğumuz için bakamayacağız, bu yüzden aldırmamız günah mıdır?
    CEVAP
    Çocuğun da, sizin de rızkınızı veren Allahü teâlâdır. Fakirlikten dolayı, iyi bakamamak, besleyememek korkusu, çocuk düşürmek için özür olmaz. Çocuk aldırmak demek, çocuğu öldürmek demektir.

    Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
    (Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin.) [Enam 151]

    (Allahü teâlânın rızk vermediği, yer yüzünde bir mahluk yoktur.) [Hud 6]

    Ancak din bilgisi verememek, İslam terbiyesi ile yetiştirememek korkusu özür olur. Uzuvları teşekkül etmeden [120 günden önce] düşürmek caiz olur.

    Demek ki, fakirlikten dolayı bakamamak değil, İslam terbiyesi ile yetiştirememek niyetiyle çocuğu aldırmak caiz oluyor.

    Sual: Kadın, kocasından izinsiz, çocuk aldırabilir mi?
    CEVAP
    Aldıramaz.

    Çocuğunu aldıran
    Sual: Hâmile bir kadın, kocasından habersiz çocuğunu aldırır veya bilerek düşürürse, gurre denilen bir ceza gerekiyormuş. Bu ceza ne kadardır ve kime verilir?
    CEVAP
    Kocasından izinsiz çocuk aldıran veya ilaçla yahut başka sûretle çocuk düşüren kadının âkılesi, 500 dirhem gümüşü [veya 50 dinar altını], kadının kocasına verir. Buna gurre denir. Kocasının izniyle düşürürse veya bu olay dar-ül-harbde yani İslamiyet’le idare edilmeyen yerde olmuşsa bir şey vermek gerekmez. Âkıle, katilin öldürme işindeki yardımcılarıdır. Dinar, bir miskal altındır. 50 dinar, 240 gram basılı altın eder. Dirhem, 3,36 gram gümüştür.

    Çocuk düşürmek
    Sual: (Sperm ve yumurta canlıdır, döllenmiş yumurta bir günlük de olsa, bir aylık da olsa canlı olduğu için, ne maksatla olursa olsun, düşürmek veya aldırmak caiz olmaz; fakat doğum kontrolü için, spermi dışarı atmak caizdir) deniyor. Sperm canlı olduğuna göre, dışarı atılınca canlı olan sperm öldürülmüş olmuyor mu? Bu mantık yanlış değil mi?
    CEVAP
    Elbette yanlıştır. Din nakle dayanır, mantıkla din olmaz. Sperm öldürüldüğü halde, doğum kontrolü caizdir. İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
    Çocuk düşürmek, haramdır. Ananın veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden düşürmek caiz olur. (c. 5, s. 276)

    Demek ki uzuvlar teşekkül etmemişse, bildirilen özürlerle çocuğu aldırmak veya ilaçla düşürmek caiz oluyor. Uzuvlar teşekkül etmiş olan çocuğu almak da, aldırmak da haramdır. (S. Ebediyye)

    Kütüb-i sittedeki, (İnsan, anne karnında nutfe [sperma] olarak 40, aleka [embriyo] olarak 40, et parçası olarak da 40 gün kalır. Bundan sonra ruh verilir) mealindeki hadis-i şerifini de esas alan âlimler, bir özürden dolayı, dört aya kadar kürtaja izin vermişlerdir.

    Başka sebep olmasa da, İslam terbiyesiyle yetiştirememek korkusu özür olur. Yani İslam terbiyesi verememek niyetiyle, dört aydan önce çocuk aldırmak caiz olur. (S. Ebediyye)

    Veled-i zina
    Sual: Halk arasında, (Veled-i zina olarak doğacak çocuğu aldırmak gerekir) deniyor. Veled-i zina için kürtaj caiz midir?
    CEVAP
    Veled-i zina da olsa, zaruretsiz çocuk aldırmak günahtır. İkincisi, nikâhsız birleşmeden doğan çocuğa günah olmaz. Ana babanın günahını çocuğu çekmez. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Veled-i zina, babasının günahını çekmez. Hiç kimse, başkasının günahını yüklenmez.) [Hâkim]

    Bir âyet-i kerime meali de şöyledir:
    (Bir kimse, diğer kimsenin günahını çekmez.) [Necm 38]

    Veled-i zinaya bakamayan anne, çocuğunu doğurduktan sonra devlete teslim edebilir. Veled-i zina olan çocuğu, herhangi bir şekilde öldürmek asla caiz olmaz.

     
İslamda doğum kontrolü ve kürtaj hakkında hükümler konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Kürtaj Hakkında Son Nokta Dini Hükümler

    Kürtaj Hakkında Son Nokta Dini Hükümler

    Kürtaj Yaptırmanın Dini Hükmü Nedir Kürtajın Dini Hükmü Hakkında Bilgi Bir kürtaj yasası konusudur almış başını gidiyor, tepkiler, yürüyüşler, mitingler, siyasilerin açıklamaları...Biz konuya son noktayı koyacak ve inananlar için açıklayıcı özelliği bulunan Kürtajın dini hükmü hakkında bilgi vermek istiyoruz sizlere melekler :) Annenin sağlık durumunun ciddi bir tehlikeye maruz kalması...
  2. Sperm bankası ve süt bankası hakkında islami hükümler

    Sperm bankası ve süt bankası hakkında islami hükümler

    Yeni nesilleri bozmak adına ortaya atılmış projeler bunlar. Olayın dini, biyolojik, psikolojik ve sosyolojik boyutu tamamen bizim aleyhimize gelişmektedir. Toplumumuzun ahlaki çöküntüye uğratılması sürecinin yeni basamağı bu bankalardır. İşte biz bu yüzden önce ahlak diyoruz. Sperm bankası Öz kardeşi ile evlenmenin hiçbir açıdan mümkün olmadığını düşünen bir insanın, sperm bankasından alınan...
  3. Aleviyle sünni evlenebilirmi?

    Aleviyle sünni evlenebilirmi?

    Müslüman bir hanım ancak Müslüman bir kimse ile evlenebileceğinden, önce Müslümanı tanıtmamız lazımdır. Müslüman, İslâm dininin bütün kesin hükümlerini kabul edip hiçbirisini reddetmeyen kimsedir. Yani namaz, oruç, zekât, hac, abdest, gusül ve benzeri emirleriyle; zina, içki, faiz ve benzeri nehiyleri kabul edip onlara inanan kimsedir. Ama zikredilen şeylerin tümünü veya bir kısmını kabul...
  4. İslamda prezervatif doğum kontrol hapı kullanmak caizmidir?

    İslamda prezervatif doğum kontrol hapı kullanmak caizmidir?

    İslam'da esas olan doğacak çocuklara mani olmamak, Resulüllah (asm)'ın çokluğuyla iftihar edeceği inançlı bir nesil yetiştirmektir. Bu bakımdan çok çocuktan kaçınılmamalıdır. Ancak günün şartları çok çocuğun bakımını, besleyip büyütmeyi, ayrıca da İslam ahlakıyla hayata hazırlayıp Resulüllah (asm)'ın ümmet olarak iftihar edeceği nesil haline getirmeyi zorlaştırıyor, aile ciddi sıkıntı içinde...
  5. Kürtajın tıptaki ve dindeki yeri nedir?

    Kürtajın tıptaki ve dindeki yeri nedir?

    Tıp yetkilileri diyor ki: "Kürtajın riskleri gebelik büyüdükçe artar. Özellikle büyük gebeliklerde kürtaj esnasında çok kanama olabilir. Kanama durdurulamaz ise tehlike arz edebilir. Onun için kürtaj ilk aylarda yapılmalıdır. Kürtajın yasal sınırı 10 hafta, yani 2,5 aydır. Bundan sonra kürtaj olmak illegaldir. O halde kürtaj için gecikmemeli, 2,5 ayı aşmamaya gayret etmelidir. Kürtaj...

Sayfayı Paylaş