gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.022
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    İstanbul Ressamı - Germain Fabius Brest

    Konu, 'Çöplük' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    fabius brest fabiust brest istanbul manzaraları yağlı boya oryantalist yağlı boya tablolar istanbul manzaraları
    19. yüzyılın ikinci yarısında Fransa sanat çevrelerinde İstanbul ressamı olarak ün yapan Germain Fabius Brest (Marsilya 1823-Marsilya 1900), İstanbul pitoreskinin başlıca yaratıcılarındandır. Fransa'nın çeşitli devlet müzelerinde eserleri bulunan sanatçının Topkapı Sarayı Müzesi'nde ve pek çok özel koleksiyonda tabloları yer almaktadır. Brest özellikle 1980 sonrasında Türkiye'de oluşturulan özel oryantalist resim koleksiyonlarının aranılan ve sevilen ressamı olmuştur. İstanbul'un günümüzde tamamen kaybolmuş pitoresk köşelerini nostaljik bir özlemle onun resimlerinde yeniden bulmak mümkündür.


    19. yüzyıl Paris Salonu'nda -Türkiye uzmanı- olarak tanınan Fabius Brest tablolarının ön planına yerleştirdiği günlük yaşantıyı oryantalist manzara dekoru içinde sunar. O, yapıtlarında pitoresk görünümlerin peşine düşmüş, bunu adeta kalıplaştırdığı canlı renkli ahşap ev gruplarını, gölgeli ağaç kümelerini, beyaz minare ve kubbeleriyle camileri, meydan çeşmelerini, boğazda yelkenlileri, farklı etnik giysilerle hareketli insan guruplarını kullanarak ifade etmiştir. Sanatçı kentte çalışan diğer oryantalist ressamlar gibi eski İstanbul'un batılılaşmanın etkisinden uzak, dar ve düzensiz sokaklarını, adeta birbirine değen ahşap evleriyle eski mahallelerini tablolarına konu almıştır. Manzaralarında Boğaziçi ve Haliç kıyılarındaki küçük yerleşmeleri anlatmayı seven Brest, İstanbul'u çok yakından tanımış olmakla birlikte resimlerinde gerçek görüntüyü aktarmaktan çok, kentten kendisinin algıladığı şiirsel bir dünyayı yansıtmak istemiştir. Sanatçı zaman zaman farklı mekânlardan derlediği görüntüleri, amaçladığı pitoresk etkiyi güçlendirmek için bir arada kullanarak -kapris-ler oluşturmaktan kaçınmamıştır. Çoğu kez yapıtlarında gerçekle hayal edileni birlikte ele alan Brest, ışığa ve ışıkla vurgulanmış renge önem verir. Genellikle açık renk tonlarını kullanır. Kompozisyonlarında resmin solunda ya da sağında gruplaşmış evler, küçük bir mahalle kahvesi, çınar ağaçları, arka plandan yükselen beyaz bir cami, önde ise gündelik yaşantılarını sürdüren renkli giysileri içinde İstanbullular görülür. Osmanlı dinsel ve sivil mimarlığı hemen hemen tüm yapıtlarının egemen öğesidir.

    Manzaraların ön planında yer alan küçük figürler, giysilerinin renkleri kadar üzerlerine düşen ışığın etkisiyle kazandıkları ifadeleriyle de ilgi çekerler. Osmanlı kent yaşantısının tüm canlılığıyla anlatıldığı bu resimlerde figürler kahvehanelerde ya da bir çeşme önünde aralarında konuşurken, alışveriş yaparken, yelkenleri toplarken, balık tutarken birbirleriyle ilişki içinde betimlenmiştir. Brest'in yapıtında kullandığı bu pitoresk atmosfer dönemin oryantalist beğenisine hitap eder. Onun bu yaklaşımı tüm yapıtlarına egemendir ve sanatının özgün yanını oluşturur.



    Fabius Brest'in krokileri, yağlıboya ve suluboya çalışmaları bulunmaktadır. Dış mekânlarda doğa gözlemleri, alınan küçük notlar, açık hava resmi taslakları atölyede tamamlanan resmin ön hazırlıklarını oluşturur. Brest renk ve ışığa önem veren bir sanatçı olduğundan daha çok yağlıboya tekniğini kullanarak resmini geliştirmiştir. Genellikle tuval üzerine yağlıboya ile çalışan bir sanatçı olmasına rağmen Marsilya Güzel Sanatlar Müzesi'nde bulunan 19x24 cm'lik bazı küçük çalışmalarından anlaşılacağı gibi ahşap üzerine yağlı boya resimler de üretmiştir. Sanatçı ışıklı renkleri kullanarak serbest fırça darbeleri ile resimlerini gerçekleştirir. Özellikle küçük boyutlu resimleri bir -poşad- tazeliği taşımakla beraber resmin içinde kullandığı ayrıntıların titizliği sanatçının gözlem ve desen gücünü ortaya koyar. Brest'in resimlerinin belki de en etkileyici yanı yapıtının tazeliğini koruması, çabuk icra edilmiş etkisi yaratması ama ayrıntıda bir finisyona sahip olmasıdır.



    [​IMG]
    Eserin Adı: Boğaziçi
    Orijinal Ebadı: 52 x 74 cm
    Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
    Bulunduğu Yer: Özel Koleksiyon



    [​IMG]
    Eserin Adı: Üsküdar
    Orijinal Ebadı: 52 x 75 cm
    Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
    Bulunduğu Yer: Özel Koleksiyon



    [​IMG]
    Eserin Adı: Cami Dışı
    Orijinal Ebadı: 74.9 x 116.2 cm
    Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
    Bulunduğu Yer: Özel Koleksiyon


    [​IMG]
    Eserin Adı: İstanbul
    Orijinal Ebadı: 36 x 60 cm
    Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
    Bulunduğu Yer: Özel Koleksiyon




    [​IMG]
    Eserin Adı: Istanbul
    Yapım tarihi: 1874
    Orijinal Ebadı: 80 x 59.7 cm
    Bulunduğu Yer: Özel Koleksiyon


    [​IMG]
    Eserin Adı: Boğaziçi`nde Balıkçılar
    Orijinal Ebadı: 115 x 90 cm
    Tekniği: Tuval Üzeri Yağlıboya
    Bulunduğu Yer: Özel Koleksiyon
     
İstanbul Ressamı - Germain Fabius Brest konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. ressamın hayal gücü

    ressamın hayal gücü

    Merhabalar degerli misafirimiz, sitemizde toplu bir temizlik yapmak zorunda kaldik. Su anda gormek istediginiz konuyu maalesef sizlere sunamiyoruz. ilgili sayfamizin google siralamalarindan dusmesi icin gerekli algoritmik degerleri sitemize verdik. Verdigimiz rahatsizlik icin sizlerden ozur dileriz. Dilerseniz yukaridan sitemizin logosuna tiklayarak anasayfamiza gidebilir, Ya da ust sag...
  2. bir ressamin hikayesi

    bir ressamin hikayesi

    ressam hikayesi ressam hikayeleri ressamın hikayesi bir ressamın hayat ressamların ilginç hikayeleri ülkenin birinde kral birgün çok güzel bir deniz manzarası çizmesi için ülkenin en iyi iki ressamını çağırır... resimlerden hangisini beğenirse onu alıcak ve ressama yüklü bir meblağ ödeyecektir.. . ressamlardan biri yaşlı ve tecrübeliyken diğeri çok gençtir... yaşlı ressam tecrübelerinden...
  3. Makine Ressamı

    Makine Ressamı

    makina ressamlığı olan üniversiteler makina ressamlığı puanları üniversitesi makine bölümü hangi üniversitelerde var bölümü olan üniversiteler Bir makinenin veya makine parçasının imalat resmini ve detay resimlerini, istenilen ölçekte ve belirlenmiş standartlara uygun olarak çizen kişidir. GÖREVLER -Makineler ve bunlarla ilgili parçaları çizim öncesi inceler ve yapacağı işlemlerin...
  4. Yapı Ressamı

    Yapı Ressamı

    teknik ressam ne iş yapar ressam ne iş yapar ressamın görevleri görevleri görevi YAPI RESSAMI TANIM Mühendisler tarafından tasarlanan inşaat ön projelerini ve detay resimlerini istenilen ölçülere ve standartlara uygun olarak çizen kişidir. GÖREVLER -İnşaat yapılacak arazinin alanını ölçer, kurulacak yapının konumunu saptar, -Çizimi yapılacak projenin statik hesap kağıtlarını, mimari...

Sayfayı Paylaş