gebe
  1. nisan

    nisan Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.707
    Beğenilen Mesajlar:
    15
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    isvicre

    Kaç KAloriye ihtiyacınız var

    Konu, 'Diyet - Sağlıklı Beslenme' kısmında nisan tarafından paylaşıldı.

    Hemen hepimiz kilomuzu korumanın aldığımız enerji ile tükettiğimiz enerji arasındaki dengeye bağlı olduğunu biliriz. Aldığımız enerji tükettiğimizden fazla ise kilomuz artar, az ise kilomuz azalır. Peki mevcut kilomuzu korumamız için gerekli enerjini kaç kalori olduğunu nasıl hesaplayabiliriz? Vücudumuzun harcadığı enerjiyi belirleyen üç temel faktör vardır: Bazal metabolizma hızımız, aktivite ile yaktığımız enerji ve yiyeceklerin termik enerjisi. 1.BAZAL METABOLİZMA HIZI:
    Kesin istirahat koşullarında bulunan, fiziksel ve ruhsal olarak bütünüyle rahatlamış ve yaklaşık 12 saattir aç olan bir insanın yanlızca nefes alma kalp atışı,kan dolaşımı, vücut sıcaklığının belirli bir düzeyde tutulması gibi hayati fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için gereksinim duyduğu enerji miktarıdır. Bazal metabolizma hızını etkileyen çeşitli faktörler vardır:
    · Yaş: Gençlerde bazal metabolizma hızı yüksek, yaşlılarda ise daha düşüktür.
    · Uzun, ince yapılı kişilerde bazal metabolizma hızı daha yüksektir.
    · Çocuklar ve hamilelerde bazal metabolizma hızı yüksektir.
    · Yağsız dokulara sahip kişilerde bazal metabolizma hızı yüksek, yağlı vücutlarda ise daha düşüktür.
    · Ateşli hastalıklar bazal metabolizma hızını arttırır.
    · Stres hormonları bazal metabolizma hızını arttırır.
    · Dış ortamın sıcak veya soğuk olması bazal metabolizma hızını arttırır.
    · Oruç veya şiddetli açlık durumunda bazal metabolizma hızı azalır.
    · Bir tiroid hormonu olan tiroxin bazal metabolizma hızının ayarlanmasında anahtar rolu oynamaktadır.Tiroxin üretimininin artması durumunda bazal metabolizma hızı da artmaktadır.
    Bazal metabolizma için harcanan enerji vücut enerjisinin yaklaşık % 60-70 ini oluşturur. Bu sebeple alınacak kalorinin hesaplanabilmesi için Bazal Metabolizma Hızının hesaplanması önem taşımaktadır.
    Biz size Bazal Metabolizma hızınızı hesaplayabilmeniz için Harris-Benedict Denklemini veriyoruz:
    · Erkekler= 66 + ( 13.7 x Kilogram olarak ağırlık) + ( 5 x santimetre olarak boy ) - ( 6.8 x yaş )
    · Kadınlar= 655 + ( 9.6 x Kilogram olarak ağırlık) + ( 1.7 x santimetre olarak boy ) - ( 4.7 x yaş )
    2. FİZİKSEL AKTİVİTE İLE TÜKETİLEN ENERJİ:
    Vücudumuzun harcadığı enerjiyi belirleyen ikinci temel faktör fiziksel aktivite ile tüketilen enerjidir. Toplam yakılan enerjinin % 20 - 30 unu oluşturur. Günlük aktivitelerinizi ve harcadığınız kalorileri toplayarak elde edeceğiniz sonuç en güvenilir sonuç olacaktır.
    3.YİYECEKLERİN TERMİK ETKİSİ:
    Toplam harcanılan kalorimizin yaklaşık olarak % 10 u yediğimiz yiyeceklerin sindirilmesi esnasında harcadığımız enerjidir. Yiyeceklerin termik etkisi toplam harcanan kalori x % 10 formülü ile hesaplanır.
    Günlük toplam harcadığınız enerjiyi bulmanın en emin yolu yukarıdaki 3 faktörde elde ettiğiniz enerjilerin toplamının bulunmasıdır. Ancak basit bir şekilde günlük harcadığınız enerjiyi bulmak isterseniz; Bazal metabolizma hızınızı hesapladıktan sonra:
    · Hareketsiz yaşam için: ( Normal günlük aktivite) : 1.40 veya 1.50 x Bazal Metabolizma hızı
    · Haftada 3-4 kez ılımlı egzersiz yapanlar için: 1.55 veya 1.65 x Bazal Metabolizma hızı
    · Haftada 4 kereden fazla egzersiz yapan çok aktif kişiler için: 1.65 veya 1.75 x Bazal Metabolizma Hızı
    · Haftada 6-7 kez 1 saatten fazla egzersiz yapanlar için: 1.75 veya 2 x Bazal Metabolizma hızı
    formüllerini kullanarak günlük yaktığınız kaloriyi hesaplayabilirsiniz.
    Bu yazı ile bir günde yaktığınız kalori miktarını öğrendiniz. Bundan sonra harcadığınız kaloriden daha az kalori alarak (örneğin günlük 500 kalori daha az) zayıflayabilir; daha fazla kalori alarak şişmanlayabilir, veya harcadığınıza eşit kalori alarak kilonuzu koruyabilirsiniz


     
Kaç KAloriye ihtiyacınız var konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Günlük Kalori İhtiyacı Nasıl Saptanır?

    Günlük Kalori İhtiyacı Nasıl Saptanır?

    kiloya göre kalori ihtiyacı Kişilerin günlük kalori ihtiyacı konusunda, A.B.D., ingiltere ve Birleşmiş Milletler’in ortaklaşa hazırladıkla*rı bir form’Ül vardır. Kuşkusuz, yukarıda açıklamaya ça*lıştığımız etkileyici faktörlerden dolayı bu formül ile elde edilecek kalori sayısı ortalama bir sayıdır. Bu formül ideal kiloya göredir ve belirli bir sayı ile çarpılarak gerekli kalori miktarı...
  2. Günlük Kalori İhtiyacı Hesaplama

    Günlük Kalori İhtiyacı Hesaplama

    kalori ihtiyacı, hesaplama, kalori hesaplayıcı, kalori cetveli, ne kadar kalori almalıyım, ile ilgili bilgiler burada melekler Sevgili melekler, BURAYA tıklayarak günlük kalori ihtiyacınızı hesaplayabilirsiniz..
  3. Bir Bardak Sütte Kaç Kalori vardır

    Bir Bardak Sütte Kaç Kalori vardır

    Bir Bardak Sütte Kaç Kalori vardır bir bardak süt kalori diyet yapanlar için ve bir bardak sütte kaç kalori vardır diyenler için, bu sayfamızda bir bardak sütün kalorisini paylaşıma sunuyoruz Melek'ler. 1 bardak yağlı süt de 157 kalori 1 bardak yağsız süt de 120 kalori vardır..
  4. İnsanın Günlük Kalori İhtiyacı

    İnsanın Günlük Kalori İhtiyacı

    İnsanın Günlük Kalori İhtiyacı kaçtır? Arkadaşalr merhaba size sorum İnsanın Günlük Kalori İhtiyacı kaçtır bilen var mı?
  5. Günlük kalori ihtiyacı hesaplama

    Günlük kalori ihtiyacı hesaplama

    İnsanın Günlük Kalori İhtiyacı ne kadardır Günlük kalori ihtiyacı hesaplama Merhaba Sevgili Melek'ler... Bu sayfamızda günlük kalori ihtiyacımız kaç öğreniyoruz yani insanların günlük alması gereken kaloriyi hesaplıyoruz Melek'lerim:) Günün önemli bölümünü evde veya büroda oturarak geçiren kadınlara yaşlarına göre 1650-1850 kalori yeterliyken, ağır iş yapan kadınlar günde 2600-2850 kalori...

Sayfayı Paylaş