Kırıka " Kaba Saz " 2008 Albüm Tanıtımı

M

Monera

Forum Okuru
Kırıka " Kaba Saz " 2008 Albüm Tanıtımı
nkapaktekiq9.jpg

Yeniden deniz şarkıları, deniz kültürü ve dionyssos ruhu... Denizle karanın seviştiği, karanın erkek karalığına, denizin kadın maviliğine karıştığı, ufku açık mavi, gurubu yanık kızıl bir güzel coğrafya bizim evimiz.. Ege kıyıları... Biz, gittikce kara kültürüne ve onun eğlence anlayışına teslim olmaya başlayan Türkiye'nin unuttuğu deniz kokusunun peşindeyiz....

Kırıka'nın İzmirli kurucuları gibi her İzmirli bilir ki buralara denizle gelen açıklık, güneş ile yıkanmış bir esriklik, milliyeti muğlak bir melezlik ve Dionyssos coşkusu yakışır. Yemek, içmek, şarkı söylemek, rakı ile esrimek, dans etmek, düğün, sünnet, açık hava, imbat, yosun ve deli lodos... Bu cümbüşü fişekleyen de zeybekler, sirtolar, kasap havaları, çiftetelliler, karşılamalardır.

Kırıka, müziğinde nicedir unuttuğumuz bu deniz rüzgarını arıyor... Gelenekten gelen şarkıları bir müzeci gibi yorumlamaktan çok gelenekten beslenip, bugünün şarkılarını yaratmaya çalışıyor. Ne ki gelenek öylesine cezbedici ki Tamburi Cemil Bey'in Rast Zeybeğini çalmadan da edemiyor.

Gelenek, şehirler ve müzik: "Kaba Saz".

Kırıka'nın ana etkileşim kaynağını 1800'lerin sonlarına doğru İstanbul, İzmir, Selanik gibi Osmanlı İmparatorluğu'nun kozmopolit şehirlerinde ortaya çıkan, 1960'lara kadar özellikle meyhanelerde yaşayan "şehirli halk müziği" olarak nitelendirebiliriz.

Bektaşi nefeslerinin rindaneliğini, oyun havalarının hovardalığını, Karagöz-Hacivat müziklerinin çocuksu-neşesini, yeniçeri kahvehanelerindeki kabadayı hallerini, rembetikoların külhaniliğini, kantoların hafif meşrepliğini, ve içli sevda şarkılarının hüznünü içinde barındıran bu kalender müzik o eski zamanlarda kah bir Rum hatunun sesinden, kah Urfalı bir gazelhanın nağmelerinden, kah İstanbul'lu bir beyefendinin nidalarından yükseliyordu. Kırıka, mayasını işte buralarda buluyor, ruhu kırıklık... yani şehirli olmanın ortaya koyduğu melez olma durumu.

MÜZİSYENLER

Salih Nâzım PEKER: Vokal, bağlama, cura, elektro saz, abdal sazı, cümbüş, lavta, buzuki, tzouras, baglamadaki.
Hasan Devrim KINLI: Perdesiz elektrikli bas gitar.
Orçun BAŞTÜRK: Davul, geri vokal.
Murat Ferhat YEGÜL: Trombon, ney.

Katkıda Bulunan Müzisyenler

Sarp Keskiner: gitar;
Tolga Akşit: klarnet;
Stelyo Berber: vokal;
Okan Kaya: geri vokal;
Ahmet Kenan Bilgiç: geri vokal;
Deniz Coşkuner: geri vokal;
Özgür Yılmaz: akustik gitar;
Şenol Örsçüler: klarnet;
İsmet Örsçüler: klarnet;
Yıldırım Doğanay: keman;
Çetin Erlik: perküsyon;
Sinan Sakızlı: alto/soprano saksofon

ALBÜMDE YER ALAN PARÇALAR

1-Dokumacı Örümcek
2-Kaba Saz
3-Dert Gemisi
4-Nargilem
5-İspirtocu Saim
6-Bir Sır Var Gülüşünde
7-Rast Zeybek
8-Dört Mevsimli Gözler
9-Acılı Hayat
10-Yıllar Geçti
11-Sonbaharda İzmir'e Özlem
12-Rüyamdaki Şehirde

KIRIKA KONSERLER, FİLM MÜZİKLERİ

2000 yılında kurulan Kırıka, 2001 yılında İstanbul ve Saraybosna'da verdiği konserler haricinde tamamen repertuar çalışmalarına yoğunlaştı. Çeşitli kadro değişikliklerine rağmen Ağustos 2004'te daha sonra "Yabancı Damat" adı ile çekilen dizinin ilk versiyonuna müzik yapmak için orijinal kadroyla tekrar bir araya geldi.

Daha albüm kayıtlarına başlamadan Türk sinemaseverlerin büyük ilgisini gören "Organize İşler" ve "Dondurmam Gaymak" filmlerine "Pireli Sirto" ve "Hicazkar Zeybek" parçalarını veren Kırıka, diğer yandan dizi müziği ve radyo tiyatrosu alanlarında beğeni ile karşılanacağını umduğu pek çok parçasını kayda düşüyor.

Kırıka, 2008 yılının ilk aylarında "Tapis Volant - Uçan Halı" festivali kapsamında Beyrut ve Şam'da Türkiye'yi temsilen konserler verdi.
 
Geri
Üst