gebe
  1. AV. GÖKHAN ARICAN

    AV. GÖKHAN ARICAN Moderator

    Kayıt:
    22 Aralık 2011
    Mesajlar:
    176
    Beğenilen Mesajlar:
    8
    Ödül Puanları:
    18
    Şehir:
    ANKARA

    MALIN ARIZASI, GARANTİ ve TAMİR SÜRESİ

    Konu, 'Tüketici Hukuku' kısmında AV. GÖKHAN ARICAN tarafından paylaşıldı.

    MALIN ARIZASI, GARANTİ ve TAMİR SÜRESİ
    Malın tamir süresi, http://www.meleklermekani.com/tuket...atilmasi-zorunlu-olan-urunler.html#post824941 linkinde bellirttiğim azami tamir sürelerini geçemez.

    Bu süre mala ilişkin arızanın

    -servis istasyonuna,

    -servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birine

    bildirim tarihinden itibaren başlar.

    Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür. Ancak, uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

    Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

    Satıcı, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

    Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından düzenlenen raporla belirlenir.

    Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

    c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi, durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

    Yukarıda (c) bendinde belirtilen raporun, tüketicinin başvuru tarihinden itibaren yedi gün içerisinde düzenlenmesi zorunludur. Tüketici, raporun belirtilen süre içerisinde düzenlenmemesi veya raporu kabul etmemesi hallerinde, ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurarak mevcut durumun tespit edilmesini isteyebilir.

    [FONT=&amp]Av. Gökhan ARICAN[/FONT]
    [FONT=&amp]Barbaros Mh. Tunalı Hilmi Caddesi Kuğulu İş Hanı [/FONT]
    [FONT=&amp]A Blok No:123/56, Kavaklıdere/Çankaya/ANKARA[/FONT]
    [FONT=&amp]Tel: 0 312 466 56 34 – Faks: 0 312 466 56 40 – Gsm: 0 533 372 36 89[/FONT]


     
    Son düzenleme: 28 Nisan 2012
MALIN ARIZASI, GARANTİ ve TAMİR SÜRESİ konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Mal ve mülk

    Mal ve mülk

    Dünya için gerekli olan fakat onlarla birlikte yaşanan fitneye, çekilen sıkıntılara delalet eder. Zira yoksulluk zillet, varlık ise sıkıntı ve mücadeleyi beraberinde getirir.
  2. AYIPLI MAL ve HAKLARINIZ

    AYIPLI MAL ve HAKLARINIZ

    AYIPLI MAL ve HAKLARINIZ 4822 sayılı yasa ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 4. maddesi hükmü gereğince tüketici satın aldığı malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde satıcıdan, -verdiği bedelin iadesini, -ayıp nispetinde bedelin tenzilini, -ayıbın giderilmesi için gerekli onarımın yapılmasını, -son olarak da aracın yenisi ile...
  3. Bilgisayarlarda Kulaklık Girişi Arızası ve Çözümü

    Bilgisayarlarda Kulaklık Girişi Arızası ve Çözümü

    Bu konu bilgisayar kulaklık girişi arızası hakkında bilgiler vermektedir. Sevgili melekler, bilgisayar kullanırken meydana gelebilen arızalardan biri de kulaklık girişi arızasıdır. Tam da bir müzik dinlemek ya da msnle görüşme yapmak isterken oluşan bu arıza hayli canımızı sıkabilir. Ancak hemen üzülmeyin, bilgisayarınızı tamirciye götürmeden önce sizin de evde yapabileceğiniz bazı şeyler...
  4. faturası ve garanti kağıdı kayıp ürün garantiden nasıl yararlanabilir?

    faturası ve garanti kağıdı kayıp ürün garantiden nasıl yararlanabilir?

    Melekler merhaba. Benim tost makinam daha 8 aylık ancak arıza yaptı.Aksi gibi garanti kağıdını ve faturasını kaybetmişim bulamıyorum.Epey de pahalı birşeydi.Şimdi ben bunun garantisinden nasıl faydalanabilirim?
  5. Garanti kapsamındaki malların arızalanması durumunda tüketicinin diğer hakları nelerdir?

    Garanti kapsamındaki malların arızalanması durumunda tüketicinin diğer hakları nelerdir?

    tüketicinin satın aldığı mal garanti kapsamındayken arızalanırsa başka hakları var mıdır,garanti belgesi kapsamındaki malların garanti süresi içerisinde arızalanması ,garanti kapsamında satın aldığım mal arızalanırsa diğer haklarım nelerdir,garantili malın arızalanması durumunda tüketicinin diğer hakları hakkında bilgiler, Tüketici onarım hakkını kullanmışsa garanti süresi içerisinde sık...

Sayfayı Paylaş