gebe
  1. LaViNYaM

    LaViNYaM >>>ιкιz αηηєѕι<<< Yetkili Kişi

    Kayıt:
    23 Kasım 2010
    Mesajlar:
    6.142
    Beğenilen Mesajlar:
    697
    Ödül Puanları:
    113
    Şehir:
    Antalya

    Marka Bağımlısıysanız Dikkat Marka Bağımlılığı Psikolojikl Bir Hastalıktır

    Konu, 'Psikoloji ve İlişkiler' kısmında LaViNYaM tarafından paylaşıldı.

    Marka Bağımlılığı Olanlar Dikkat Marka Bağımlılığının Sebepleri


    Neden marka bağımlısı oluruz? ..Peki marka bağımlısı olurken neler sebep olur buna...Marka bağımlılığından kurtulmanın yolu nedir?Alışveriş tutkusundaki bu bağımlılığımız geçicimi kalıcımı Hepsinin cevabı aşağıdaki yazımızda....



    [​IMG]


    Marka bağımlıları; Dikkat!




    Toplum üzerinde giderek belirginleşen gelir dağılımının insanlar üzerinde yarattığı baskılar, psikolojik rahatsızlıklara sebep oluyor.

    Dr. Mehmet Yavuz, modern hayatın kişiler üzerinde yarattığı ruhsal dengesizliklerden biri olan Marka bağımlığını anlatıyor.

    Marka bağımlılığı nedir?



    Bireylerin tüketim davranışı ve bu esnadaki seçimleri olarak 'takıntılı biçimde marka kullanımı' günümüz insanının kendine ve hayatına değer kazandırma çabası olarak tanımlanabilir. Bireyler aldıkları ürünün kendi yaşam statülerini etkilediğini düşünerek marka ürünleri tercih edebilirler. Zamanla marka ürünleri satın alma yönelimi bir bağımlılık haline dönüşebilir. Kişilerin marka ürünleri tercih etmelerinde etken rol oynayan birçok neden olabilir. Belirli başlıklarda ele alacak olursak aile, çevre ve medya tüketim sürecinde oldukça etkilidir.


    Ailelerin tutumları


    İnsan yaşamında, doğumdan önce başlayan ve hayatın sonuna kadar etkisini sürdüren bir kurum olarak aile, fizyolojik olduğu kadar ekonomik, kültürel ve toplumsal yönleriyle de kişinin ruhsal gelişimini, davranışlarını biçimlendirip yönlendirir.

    Ailelerin demokratik veya otoriter tutumları, kişilerin küçük yaşta marka ürünleri tercih etmelerine ortam yaratır. Çocuklarını güven ortamında yetiştiren aileler onların fikirlerini, deneyimlerini önemserken, otoriter aileler çocuklarına kendilerini ifade etme özgürlüğü tanımazlar.


    Bu şekilde çatışmalar içinde büyüyen çocuklar, kültürel ve sosyal eksikliklerini gidermek adına belli marka ürünleri tercih edebilirler ve bu şekilde toplum üzerinde baskın olmaya çalışırlar.

    Çocuklar ergenlik döneminden itibaren kendilerini topluma ve çevreye, kabul ettirmeye çalışırlar. Bu dönemde kullandıkları pahalı marka kıyafet, telefon, bilgisayar vb. ürünler onların çevrede daha etkin oldukları fikrine yol açar ve marka bağımlığına sebep olabilir.

    Çevre ve reklamların etkileri

    Kişiler kendi isteklerini göz ardı ederek çevreden edindikleri bilgi çerçevesinde kararlarını verebilirler. Markaların satış kotalarını artırmak adına yaptıkları reklamlar, kişileri yönlendirir. Markaların, ürünlerinin gerçekçi özelliklerini sunmak yerine, sanki bireye yepyeni bir yaşam biçimi sunuyormuş gibi tanıtmaları bireyi bu markayı alma zorunluluğuna sokabilir. Diğer faktör olan çevre de insanların tercihleri konusunda oldukça etkendir. Çevresindeki iş arkadaşlarının, yakın dostlarının kullandığı birçok marka da psikolojik olarak kişi üzerinde bir baskı oluşturur. Buradaki amaç hem o çevrede etken olabilmek ve gelişen dünyaya ayak uydurmaya çalışmaktır


    Seçme özgürlüğü


    Aile daha çocukluk çağından başlayarak karşısındaki bireye değer verip saygı göstermelidir. Çocukların kendine olan güvenlerinin sağlıklı bir şekilde oluşması için çabalamalıdır. Bu şekilde yetişen bir çocuk, kendini değerli hissetmek için pahalı markalara ihtiyaç duymayacaktır. Toplumda yer edinebilmek adına marka ürünleri tercih eden bireyler yetiştirmek yerine seçme özgürlüğünü kullanan bireyler yetiştirin.

     
Marka Bağımlısıysanız Dikkat Marka Bağımlılığı Psikolojikl Bir Hastalıktır konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Çakma markalar..

    Çakma markalar..

    Merhabalar degerli misafirimiz, sitemizde toplu bir temizlik yapmak zorunda kaldik. Su anda gormek istediginiz konuyu maalesef sizlere sunamiyoruz. ilgili sayfamizin google siralamalarindan dusmesi icin gerekli algoritmik degerleri sitemize verdik. Verdigimiz rahatsizlik icin sizlerden ozur dileriz. Dilerseniz yukaridan sitemizin logosuna tiklayarak anasayfamiza gidebilir, Ya da ust sag...
  2. Marka Üzerine

    Marka Üzerine

    Marka üzerine... BÖLÜMLENDİRME, KONUMLANDIRMA ve MARKA ÜZERİNE Pazar bölümlemesi, pazarı benzer istek ve ihtiyaçları olan tüketicilerin oluşturduğu, göreceli olarak homojen sayılabilecek alt bölümlere ayırmaktır. Rekabetin itici gücünün yanı sıra, benzer özellikler gösteren pazar için strateji geliştirmek daha kolaydır, daha verimli olunur ve işletmenin kaynakları daha etkin kulanılır. Bu...
  3. Alkol Bağımlılığı Bir Hastalık mıdır?

    Alkol Bağımlılığı Bir Hastalık mıdır?

    Alkolizm müzmin (kronik), tekrarlayıcı bir hastalıktır. Bu hastalık ilerleyicidir, yani gittikçe kötüleşebilir. Aralarda kendiliğinden ya da herhangi bir dış etkiyle belirtileri azalsa bile zaman içinde yeniden ortaya çıkabilir. Alkolizm; şeker hastalığı, yüksek tansiyon vb diğer kronik hatalıklar gibi sürekli takibi gerektirir. Aralarda kriz durumları yaşanabilir. Alkoliklerde alkole karşı...
  4. taklit markalar

    taklit markalar

    Merhabalar degerli misafirimiz, sitemizde toplu bir temizlik yapmak zorunda kaldik. Su anda gormek istediginiz konuyu maalesef sizlere sunamiyoruz. ilgili sayfamizin google siralamalarindan dusmesi icin gerekli algoritmik degerleri sitemize verdik. Verdigimiz rahatsizlik icin sizlerden ozur dileriz. Dilerseniz yukaridan sitemizin logosuna tiklayarak anasayfamiza gidebilir, Ya da ust sag...
  5. Markalarda İndirim

    Markalarda İndirim

    Arkadaşlar selamlar, Foruma yeniyim bu yüzden ilk paylaşımımı yapmak istedim; benimde çalıştığım Mecrea'da kırmızı etiketli ürünler var. Beğenebileceğinizi düşündüm, hala hepsi bitmeden bir paylaşım olsun istedim. 200'ün üzerinde mağaza var, hala duymadıysanız bence bir bakın derim; özellikle butik mağazaların ürünlerini satıyoruz. sevgiler sevtap

Sayfayı Paylaş