gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.022
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Marka İmajının Gücü

    Konu, 'İş ve Kariyer' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    MARKA İMAJININ GÜCÜ İlerleyen teknoloji ve ticaretin ülke sınırlarını kaldırması ile rekabet koşulları da zorlaştı. Ekonomik kriterler yeniden ele alınmaya başlandı.
    Konuyu örnekle açıklamak gerekirse en belirgin olarak “kaliteyi” ele alabiliriz. Ürününüzün ne olduğu yada satış kitlenizin kim olduğu önemli değil. Müşteri her zaman kaliteyi istedi ve tercih etti. Bu halen geçerli bir kural.Üstelik eskisine göre daha belirginleşmiş bir kural.

    Kalitenin öneminin belirlenmesi ile standartları da belirlendi.Sadece ürün kalitesi olarak geçen “kalite” alt katmanlara ayrıldı. Ürün kalitesi, şirket kalitesi, hizmet kalitesi ve servis kalitesi gibi. Tüm detaylandırmanın en önemli sebebi kalitenin ekonomideki yerinin değişmesi idi. Köklü firmaların ve ekonomik gelişimi takip edenlerin çok iyi bildiği “Ürün kaliteli ise kendini gösterir ve müşterisini oluşturur” kuralının temelinde de kalitenin ekonomide ki yeri yatmaktadır.

    Kalite müşterinin aradığı koşul idi.Dolayısı ile bir marka ,şirket kendini göstermek için lider olmak için kaliteli ürün sunmalıydı. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kaliteli ürün kendi müşterisini oluşturabiliyordu. Ancak ekonomi gelişti, teknoloji hızlandı ve dünya globalleşti. Rekabet artık eskisi gibi değildi. Kalite bir zamanlar bir firmayı tek başına liderliğe götürebiliyordu. Şimdi ise bir firma kaliteli ürün sunmazsa yok olacağını biliyor. Sektörde tüm firmalar kaliteyi sunmaya çalışıyor. Bu gün kalite varolmanızı sağlamakta. Ancak artık liderliğe giden yolda tek kural değil.

    Coca-cola ve Pepsi için düzenlenen araştırmayı örnek olarak incelersek;
    Markalar gizlenerek içecekler deneye katılan bireylere veriliyor ve hangisini beğendikleri soruluyor. Deneye katılanların çoğunluğu Pepsi markasının olduğu içeceği tercih ediyor ve beğenilerini dile getiriyor. Aynı bireylere bir süre sonra bu kez markalar belli olacak şekilde sunuluyor. Daha önce markasını bilmeden Pepsi’yi tercih edenlerin bu kez Coca –cola’yı tercih ettiği belirleniyor. Bu araştırmada deneylerin zevk, beğeni gibi mekanizmalarında marka imajının etkisi ortaya konulmuştur.

    Tüm bu gelişmeler farklarını ortaya koymak isteyen firmaların müşterinin neyi neden tercih ettiğini araştırmaya yöneltti. Müşteri zihninde oluşan yeriniz. Müşterinin zihninde ki kalite tanımını elde etmeniz.

    Rekabetin yeni gücü müşteri zihninden geçmekde. Firmalar ürünleri, hizmetleri, satış kanalları, reklamları, sponsorlukları ile müşterinin zihninde yer edinmeye çalışmaktadır. Sunulan somut veya soyut tüm çalışmalar ile oluşan resim müşteri için kim olduğunuzu ortaya çıkartır. İmaj bu resmin bütünüdür.

     
Marka İmajının Gücü konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. kisişel imajınız

    kisişel imajınız

    Herkes kendine bir yer edinme çabasında. Genç nüfusun ağırlıkta olduğu ve işsizliğin de yüksek oranlarda seyrettiği ülkemizde özellikle gençler ‘nasıl olup da yerimizi bulacağız?’ diye uğraş veriyor. Rekabet artık sadece teknik bilgiyle olmuyor. Oturup kalkmanız, girdiğiniz ortamlardaki tavrınız geleceğinizi belirliyor. İşte bu noktada da ‘kişisel imaj ve iletişim’ konusu devreye giriyor......
  2. İmaj

    İmaj

    Imaj neden son yillarda bu kadar önemli hale geldi?Neden herkes, her marka, her firma, hatta ülkeler bu kadar fazla önemser oldular bu “imaj” denen seyi? Eskiden neden bu kadar önemli degildi? Yoksa önemli idi de, biz mi yeni anladik bunun önemini? Firmalari ele alacak olursak , yaptiklari isle ilgili olarak, her seyin tam yapildigini düsünmelerine ragmen, bir türlü istedikleri basariyi elde...
  3. Güç

    Güç

    Bakınız; Kuvvet.Rüyasında kuvvetlendiğini gören kimse gerçek yaşamında da kuvvetli olacak demektir. Rüyasında kuvvetlendiğini gören kimse gerçek yaşamında da kuvvetli olacak demektir. Güç rüyaları olduğu gibi alınır.Rüyasında güçlendiğini gören gerçek hayatta da güçlü olur. Güç rüyaları olduğu gibi alınır.Rüyasında güçlendiğini gören gerçek hayatta da güçlü olur. Güç rüyaları olduğu gibi alınır.
  4. Beden İmajı

    Beden İmajı

    İlk gelişme safhalarında çocuk, kendinin ayrı bir bütün ve bedeninin de kendi kontrolü altında bir araç olduğu kavramını edinir. Bu «benlik kavramı» hayatı boyunca gittikçe zenginleşir ve fizik bedenle ilgili ayrıntılı bir «sistem» ya da düşünceyi kapsar. Bu düşünce için beden imajı terimi kullanılmaktadır. Bu sistemin tutarlılığı elbette sinir sisteminin bütünlüğüne bağlıdır. Böylece organik...
  5. Kadının gücü

    Kadının gücü

    Günün birinde üç erkek ormanda yürürlerken karşılarına büyük ve vahşi bir nehir çıkar. Ama erkeklerin, nehrin karşı kıyısına mutlaka geçmeleri gerekiyordur. Peki bunu nasıl başaracaklardı Birinci erkek dizlerinin üstüne çöktü ve Allah' dua etti Allah'ım, lütfen nehrin karşı kıyısına geçebilmem için bana güç ver Allah ona uzun kollar ve Güçlü bacaklar verdi Böylece nehrin karşı kıyısına...

Sayfayı Paylaş