gebe
  1. ßeLeN

    ßeLeN Daimi Üye Üye

    Kayıt:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    5.973
    Beğenilen Mesajlar:
    1.316
    Ödül Puanları:
    113

    Moda nedir, ne değildir?

    Konu, 'Moda Güncel' kısmında ßeLeN tarafından paylaşıldı.

    MODA NEDİR? NE DEĞİLDİR? [​IMG] Moda yalnızca giysi anlamına gelmez. Sanat müzik tiyatro edebiyat yemek iç mimarlık mimari bahçe bakımı gibi duyuları uyaran herşeyi içine alır.
    Artık işler değişti. Her şeye tüketici karar veriyor. Uygun veya pratik olmayan şeyleri onlara empoze etmek mümkün değil.
    Kitle iletişim araçları sayesinde moda herkese her kesime ulaşabiliyor. Yeterince paranız varsa istediğiniz herşeye sahip olabilirsiniz. İnternet moda haberlerinin evrensel iletişimini moda dünyasının bütün kapılarını dünyaya açtı. Kimin ne giydiğini merak ediyorsanız internete girin.
    Random House Sözlüğüne göre Moda
    1. Giysi etiket davetler ve diğerlerinin günlük alışkanlık veya stili
    2. Giyimin davranışların vb. özellikle seçkin veya seçkin olmak için yapılanan bir toplum tarafından geleneksel kullanımı
    3. Tarz yol
    4. Herhangi bir şeyin yapısı formu
    Bu tanımlar modanın zaman içinde gerçek anlamından uzaklaştığını kanıtlıyor. Bugün çoğumuz için moda yalnızca giysi anlamına geliyor. Oysa bu kadar basit değil. Moda; sanat müzik tiyatro edebiyat yemek iç mimarlık mimari bahçe bakımı gibi konuları daha doğrusu duyuları uyaran herşeyi içine alır. Gene de bu değişimin mantığı anlaşılabilir.
    Tarihte belirli bir çağa ait olan giyim stili kayıtlara ´moda´ diye geçiyor. Giyim alışkanlığı; yaşanan anın havası ile eşanlamlı olarak kullanılıyordu.
    Fikir önderleri tarafından daha çok tarihsel önemi kavranan sanatlar o devrin modasından sorumlu olan insanlara da bağlıydı. Kraliçe Elizabeth dönemini düşünün… Shakespeare´in edebiyatını dobra dobra siyasi anlamda dizginsiz ve güzeldi diye tanımlarken o dönemin giysileri için de aynı kelimeleri kullanabiliriz. Dönemin sanat halkalarını incelemeye devam edecek olursanız benzerlikler yakalayacaksınız.
    Tüm bunlar toplumun elit kesiminin modayı bir kalıp içine koymak istediğini gösteriyor. Peki ne tür etkiler yarattı?.. Tarihe bakmak yeterli.
    Şimdilerde modanın anlamı çok farklı. Kitle iletişim araçları sayesinde moda herkese her kesime ulaşabiliyor. Birçok ülkedeki asil sınıf neredeyse yok oldu. Mevcut olan yerlerde de kişinin giysisinden asil veya basit biri olup olmadığını anlamak neredeyse imkansız. Kısaca artık yeterince zenginseniz herşeye sahip olabilirsiniz. Moda hükmedilemeyen hayati bir güç olarak kaldı.
    Hergün giyinmek zorunda olduğumuz gerçeğiyle yüzleşirsek giysi seçimimiz ne giydiğimizi umursamamıza bağlı. Kıyafetlerimiz bizimle ilgili birçok şey söyler. Kendimize olan güvenimizi ve başkalarının bize bakışını etkiler. Özünde doğru olmasa da bu böyle algılanıyor.
    Tüm bunların ardından gerçek şu ki moda üzerine çok konuşuluyor para harcanıyor yatırılıyor. Doğal bir talebin oluşmasıyla doğal olarak yeni bir iş alanı açılıyor. Eğer başarı sağlanırsa moda sektörü kesinlikle getirisi en büyük olan iş kolu.
    Yeni milenyum yaklaşırken moda her yıl bir öncekinden daha farklı. WWD ve VOGUE gibi tarz belirleyicileri tarafından beğenildiği zaman satışa sokulan giysilerin yaratıldığı günler çok geride kaldı. Modanın itici güçleri olan tasarımcılar perakendeciler aracılar ve moda basını bugün çok daha büyük bir güçle yer değiştirdi.
    Kitle pazarlaması modayı ele geçirdi. Etek boylarının kısalması veya uzaması gibi kaprislerle ilgilenilmiyor artık. İnsanlar ne istediklerinin farkında ´daha fazla´ olmaya başladılar ve moda yarışı içinde olmak istemiyorlar. Şık giyinme arzusu yerini rahat giyime bıraktı. Değerler değişti ve artık insanlar giyimi hayatlarında bir öncelik olarak görmüyorlar. Daha ötesi insanların yalnızca eğlenmek için alışverişe harcayabilecekleri kadar zamanları yok.
    Neyse ki modacılar zeki ve tasarımcılar yavaş yavaş daha değişik düşünmeye başladılar. En yeni modayı dayatmak yerine imaj oluşturmak üzerine yoğunlaştılar. İmaj bugün modayla eşanlamlı düşündüğümüz bir kelime. Sezonun geçici heveslerinden yorgun düşen insanlar bu yeni düşünce akımını hoş karşılıyorlar. Her sezon sokakları adım adım gezmek yerine kendi imajlarıyla özdeşleştirebilecekleri bir mağazayı tercih ediyorlar. Bu nedenle belirsizlikle geçen bir dönem yerini güvenilir bir kaynağa bıraktı. Eğer Ralph Lauren hayattaki tutkularınıza hitap ediyorsa kıyafetlerini yalnızca gece ve gündüz giymez ayrıca iç çamaşırlarını ev eşyalarını kullanabilir duvarlarınızı onun tonlarıyla boyayabilir parfümünü sürebilir ayakkabılarını giyebilir çantalarını taşıyabilir ve Ralph Lauren´in sizin için yarattığı dünyada yaşayabilirsiniz.
    İmaj modadır. Bir düşünün Calvin Klein-minimal; Ralph Lauren-yöresel İngiliz tarzı rahat lüks; Prada-keskin çizgiler global; Gucci-sofistike ve herşeyden önemlisi ¤¤¤¤i. Eğer bunların imajlarıyla özdeşleşebiliyorsanız satın alırsınız.
    Bu çok basit formül milyarlarca dolarlık bir sektör yarattı. Stratejik düşünenler tasarımcı ve terzilerin her sezon yarattıklarının yalnızca modaya göre değil kişinin kendini rahat hissedebileceği bir imaja uygun olmasını isterler. Bu nedenle bir tüketicinin modaya uymasını garanti etmek yalnızca modaya uyması ile değil kendi stili ve rahatının sağlanmasıyla da olur. Rahatlık moda dünyası için yeni bir kavram.
    İmaj yaratılması bir uzman ordusunun dahil olduğu bir ´dolar basma´ makinasıdır. Pazar araştırması tanıtım ´in´ modeller makyaj uzmanları fotoğrafçılar kuaförler art direktörler stilistler promosyon reklam ünlü kişilerin giydiği kıyafetler ve tabii ki satın aldığınız yerin havası… Her biri tüketiciyi baştan çıkarmada rol oynuyor.
    İmaj yaratmak bir elbisenin basit bir taslağından çok daha karmaşık. Moda pazarlaması büyük paraların döndüğü bir pazar ve tasarımcılar başarı için yalnızca yeteneklerine güvenmiyorlar. Bu yüzden yetenekleri dizaynırlığın yanında tüketicinin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde çok yönlü olmalı. Bu büyük miktarda nakit para gerektiriyor. Geçen yüzyılda müşteri desteği ön plandaydı. Günümüzde markanın evrenselleşmesi için finansal destek gerekiyor ve bu alanda birçok yatırımcı var. LVMH´den Bernard Arnault yeteneği zenginliğe çevirmeyi bilen işadamına iyi bir örnek.
    Sırada internet var. Moda haberlerinin evrensel iletişimi moda dünyasının bütün kapılarını dünyaya açtı. Başlangıçta değişken ve gizli dünyalarına ne derece girilebileceğinden korkan modacılar sonunda internetin işlerini öldürmekten çok milyon dolarlık olanaklar sunduğunu fark ettiler ve siber dünyaya adım attılar.
    Bugün kimin ne giydiğini merak ediyorsanız internete girin. Hepsi karşınıza çıkacak. Vogue Elle Bazaar gibi modanın önemli dergileri daha ışıltılı ve ayrıntılı olan web sitelerini tamamladılar.
    Artık işler değişti. Yaratıcılık tek başına yeterli değil; gerçekçilik esneklik artı bu çok değişken ve rekabetçi dünyada ayakta kalabilmeyi sağlayacak yeterli kaynaklara sahip olmak bugün modanın ne olduğunu bize anlatıyor.


    Moda dönemin şartlarında insanın kendine yakışanı giymesidir ..

    Moda herkesin giydiğini değil kimsenin giyinmediğini giyinmektir..



    Meleklerim sizlere göre Moda Nedir?


     
Moda nedir, ne değildir? konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Evlilik Nedir,Ne Değildir

    Evlilik Nedir,Ne Değildir

    Evlilik,küçük bir çocukken düşünmeye başladığımız ve yetişkinlikte dahi hakkinda yeni yeni fikirlerimizin oldugu bir kavram,kurum ve olgudur.Evlilikle ilgili kendimize ilk soracağımız,kuşkusuz evliliğin ne olduğudur. Evlilik Nedir,Ne Değildir *Huzurdur,kargaşa ortamı değildir. *Yardımlaşma ve dayanişmadır. *Sorumluluğun azalmasıdır,iki kat artması değildir. *Sosyal ortamda hanim ve bey...
  2. Hipnoz Nedir, Ne Değildir?

    Hipnoz Nedir, Ne Değildir?

    1 - Hipnoz nedir? 2 - Hipnoz olan kişi, bir daha uyanamazsa ne olur ? 3 - Sırlarımı hipnoz altında söyler miyim ? 4 - Herkes hipnoz olabilir mi ? 5 - Herkes hipnoz yapabilir mi? Her seyden önce Hipnozun uyku olmadığını bilmekte fayda mülahaza ediyorum. Her ne kadar hipnosis Yunanca da uyku anlamına gelse de (hatta Yunan mitolojisinde uyku tanrısının adı olsa da) yapılan elektrofizyolojik...
  3. NeMeSiS Nedir Ne Değildir :D

    NeMeSiS Nedir Ne Değildir :D

    nemesis nedir nemesis tanrıçası tanrıça tanrıça Kısa Bilgiler - Nemesis - Gecenin kızı İntikam Tanrıçası. Aynı zamanda o, dünyada adaleti koruyan, haklıyı haksızdan ayırt eden bir ahlak Tanrıçası telakki ediliyordu. - Nemesis , Yunan mitolojisinde, aşırı gurur ve enaniyete düşenleri cezalandıran tanrıçadır. İnanışa göre o; kinci, yapılan hata veya kötülüğün karşılığını getiren, kaderin...
  4. Domuz gribi nedir, ne değildir?

    Domuz gribi nedir, ne değildir?

    Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Meral Sönmezoğlu, H1N1 (domuz gribi) konusunda panik yapmadan korunma önlemleri alınması gerektiğinin altını çiziyor. -H1N1 (domuz gribi) ölümcül bir hastalık mıdır? Hayır, her hastalanan ölecek diye bir yanlış inanış var. Oysa korunma önlemleri ile gençler bir hafta 10 gün içerisinde hastalığı geçiriyorlar. Dünyadaki çalışmalardan çıkan sonuçlara...
  5. Ne Organik Ne Değil

    Ne Organik Ne Değil

    Tatsız yiyecekler, zayıflayan bağışıklık sistemimiz, peşi sıra gelen hastalıklar… Mecburen, organik yiyeceklere yönelir olduk! İyi de eskiden organik diye bir şey yoktu. Öyleyse, durup dururken bu organik kelimesi hayatımıza nasıl dahil oldu? Türkiye Gıda Mühendisleri Odası Başkanı Petek Ataman’dan aldığımız bilgiye göre, organik gıda ya da ürün kavramı, kimyasal ve yapay uygulamalar...

Sayfayı Paylaş