gebe
  1. PaSikA

    PaSikA Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    28 Kasım 2007
    Mesajlar:
    21.234
    Beğenilen Mesajlar:
    598
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İstanbul

    Namazı Bırakıp Yeniden Başlamak Günahmı

    Konu, 'Kadın Ve İslam' kısmında PaSikA tarafından paylaşıldı.

    rüyada namaz kılmamak namazı bırakıp tekrar başlamak namaza başlayıp bırakmak namaz kılıp bırakmak namazı Pek çoğumuzun ortak derdidir Namazı başladım ama kılamadım bıraktım acaba günahmıdır diye...Eğer bu sorunun cevabını merak ediyorsanız işte cevabı :tik:
    SUAL:
    Halk arasında, (Namaz başlayıp bırakmak, sonra tekrar başlayıp tekrar bırakmak, hiç kılmamaktan daha büyük günah olur. Bıraktıktan sonra tekrar başlamak günah olur) deniyor. Bırakma ihtimali olan kimsenin hiç namaza başlamaması daha mı iyidir?

    CEVAP:
    Daha kötüdür. Tekrar günah işlerim diye tevbe etmemekten de kötüdür. Bir kabı, nasıl olsa tekrar kirlenecek diye yıkamayıp kirli bırakmaya benzer.
    (Bırakınca yeniden başlamak günahtır) sözü çok yanlıştır. Bırakınca tekrar başlamak farzdır, büyük sevabdır. Günah olan namaza başlamak değil, namazı kasten bırakmaktır. Namaz kılmamak diğer amelleri de, olumsuz yönden etkiler. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:

    (Kasten [mazeretsiz] namaz kılmayanın diğer amellerini Allahü teâlâ kabul etmez. Tevbe edinceye kadar Allah’ın himayesinden de uzak olur.) [İsfehani]

    İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki:
    Kıyamette önce, namazdan sorulacaktır. Namaz doğruysa, diğerlerinin hesabı, Allahü teâlânın yardımıyla kolay geçecektir. (2/67)


     
    sudembeyaz bunu beğendi.
  2. MaWiM

    MaWiM ♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    25 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    34.184
    Beğenilen Mesajlar:
    2.224
    Ödül Puanları:
    113
    Bende buna katılıyorum ve daha çok sevap olacağını düşünüyorum sonuçta o anda ki namaz kılmadığı dönemler pişmanlık duyup nefsini hesaba çekerek tekrar namaza dönmek güzel bir olay
     
  3. seerose

    seerose Daimi Üye Üye

    Kayıt:
    21 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.880
    Beğenilen Mesajlar:
    61
    Ödül Puanları:
    48
    Şehir:
    yurt disi
    Onceden namaz kilip daha sonra elimizde olmayan sebeplerle ve ya cesitli nedenlerle,okul ortami,is ortami,zamansizlik her neyse birakip tekrar baslamak neden gunah olsun ki,aksine sevaptir,duydugum bir soz vardi,insanin yanmayacak tek yeri secdeye deyen alnidir diye,Allah herkezin gunahlarini affetsin,herkezi narindan uzak tutsun.
     
  4. doğru olanı senin kalbinde

    insan bazen ne istediğini bilemez ve yanlış yola saparlar.kurtulmak istedikçe saplanırlar batağa.çareyi fazla uzakta aramamak gerekir.çünkü her şey zaten kalbimizde ,önemli olan kontrolün sizin elinizde olması.namaz vakti vardır. işte o namazları kıldığımızda namazların arasında
    ki vakitlerde işlediğimiz küçük günahlar affedilir.namaz kılmak insan ruhunu daima rahatlatır.unutmayın namazcennetin anahtarıdır ve eminim ki o anahtarı elimizde tutmak herkesiheyecanlandırır.:)
     
  5. ebru58

    ebru58 Aktif Üye Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2009
    Mesajlar:
    628
    Beğenilen Mesajlar:
    33
    Ödül Puanları:
    28
    Şehir:
    Sİvas
    paylaşım için teşekkürler
     
  6. elif_ecrin

    elif_ecrin Hamiş Melek

    Kayıt:
    12 Ocak 2011
    Mesajlar:
    207
    Beğenilen Mesajlar:
    116
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    ordan burdan şooorrrdann
    teşekkürler...
     
  7. sudembeyaz

    sudembeyaz Daimi Üye Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    3.596
    Beğenilen Mesajlar:
    118
    Ödül Puanları:
    63
    ellerine sağlık pasimmmmmmm
     
  8. ilkimsu

    ilkimsu Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2009
    Mesajlar:
    5.184
    Beğenilen Mesajlar:
    120
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    San Juan
    tesekkurler bilgi icin öğrendiğim iyi oldu
     
  9. uyuzmuyum_neyim:)

    uyuzmuyum_neyim:) Banned

    Kayıt:
    9 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    902
    Beğenilen Mesajlar:
    687
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    ankara
    ya sadece namaz değilki bütün eylemlerde aynı mantık geçerli ..şimdi bir adam iilik yapsa sonra kötülük yapsa kötülük yaptı diye bir daha iilik yapamayacakmı ,bunun gibibirşey bu ..
    kaldıki ALLAH ne kadar günah işlesek de hep yine de on kere de yapsak tevbe edip af dilememizi istiyorken ,nasıl namazı kılmamamızı ister...on kere de bıraksak yine baştan başlayıp kılmalıyız ..yeterki namaz kılınsın ,belki yeniden başlanılan namaz bi daha bırakılmayacak ve devam edecek değilmi ama ..
    herkes elinden geleni yapmalı ,mevlana ne olursan ol yine gel ,on kere de tevbeni bozsan yine gel demiyormu..
    yeterki ALLAHın istdiği bir iş olsun ,inş. ALLAH da affeder kulunun çabasını görür bu durumda ve bu çabaya bir gün mükafat olarak namazı bırakmama ile ödüllendirir bellimi olur...
    o yüzden durmak yok yola devam diyorum hahaha
     
  10. muhsin iyi

    muhsin iyi Forum Okuru

    Namaza Başlamada Nefsin ve Şeytanların En Çok Kullandığı Engel: ‘Ya Hep Ya Hiç!’
    Müslümanların pek çoğu namaz kılmak istedikleri halde kılamazlar. Kalplerindeki iman onları namaza zorlar. Ama onlar beş vakit namaz kılmayı göze alamazlar. Zira onlara zor gelir. Elbette bunun için çeşitli mazeretleri de vardır. Örneğin iş hayatları buna uygun değildir… Başlarından aşkın işleri olduğu için namaza vakit bulamazlar… Çalıştıkları iş yerinde namaz kılacakları uygun yerler yoktur… Şu anda namaza başlarlarsa bu çevrelerinde iyi karşılanmayabilir, imajları bundan zedelenebilir… Bırakamadığı bir günah, örneğin ara sıra içtiği içki de bazı kimselerin namaz kılmasına mani olabilir… vb. Mazeretlerin hepsini burada saymağa imkân ve yer bulamayız. Elbette beş vakit namaz kılan kimseler için bu mazeretlerin iler tutar yanları yoktur. Çünkü bir Müslüman’ın bu dünyada ilk vazifesi namazdır. Diğer bütün işler ondan sonra gelir.

    ‘Namaz kılmamanın geçerli hiçbir mazereti olamaz.’ Elbette bu düşünce doğrudur, ben de bu düşünceye katılıyorum. Bütün bunların sonucunda namaz kılmak isteyip de yukarıdaki sıraladığımız veya bunlara benzer bir mazeretle kılamayan kişi şöyle bir karara varır: ‘Ben bir gün namaz kılacağım.’ Bunun için aşağı yukarı kafasında da bir tarih belirleyebilir. İşte peygamberimiz (s.a.s) böyleleri için şöyle buyurmuştur: ‘Erteleyenler (yarın, sonra yaparım diyenler) helak oldu.’

    Maalesef Müslümanların namaz kılmak isteyip de kılamayanların büyük çoğunluğu yukarıda sıraladığımız ve kafalarında büyüttükleri bir çeşit mazeretle beş vakit namazı kılamazlar. Kimsenin mazeretini küçük görmemek gerekir. Bizim için basit bir şey olabilir ama ilgili mazeret o kişinin dünyasında aşılamayan bir engel olarak görünebilir. Olaya onun gözlüğü ile baktığımızda ona biraz da olsa hak vermek zorunda kalabiliriz. Onu anlayışla karşılayabiliriz. Lakin bencil doğamız pek başkalarının gözlüğünden hoşlanmaz. İnsanları anlayacağımız yerde onlara akıl verme kolaylığına ve ukalalığına kaçarız. Bununla da görevimizi yaptığımızı düşünürüz. Oysa beş vakit namazı düzenli kılan kimseler olarak kendi hayatımıza baktığımızda Allah’ın (c.c.) bizlerin doğru yolu bulmasında ne kadar anlayışlı, ne kadar sabırlı olduğunun yüzlerce örneğini hemen hatırlarız. Çünkü Allah (c.c.) çok sabırlı, anlayışlı ve esirgeyendir (Es-Sabur, Er-Rauf, Er-Rahim). Onun için Allah (c.c.), kullarına hep itidali ve sabrı tavsiye etmiştir. Ama benim böyle kişilere, yani namazı erteleyen Müslümanlara getirdiğim bir eleştirim var. O da şu: ‘Bir insanın ne kadar geçerli mazereti olsa da insan isterse namaza bir ucundan, kıyısından yaklaşabilir.’ Yani beş vakit namazı düzenli kılamamak için insanların kendince geçerli mazeretleri olabilir ama bunlar yatmadan önce, kalkarken veya başka bir uygun zamanında neden bir veya iki vakit de olsa vakit namazlarını kılmazlar? Ben işte mazeretlerini bu yönüyle kesinlikle kabul etmiyorum ve doğru da bulmuyorum. Sadece namazın farzları da olsa bu insanlar niçin hiç ucundan kıyısından namaza yaklaşmazlar da ya hep ya hiç mantığı ve felsefesiyle hareket ederler? Hâlbuki namazın sünnetlerini kılmamak kişiye günah kazandırmaz. Sadece sünnetin sevabından ve peygamberin bu vesile ile gelecek şefaatinden mahrum bırakır. (Aslında büyük birer mahrumiyettirler ama tabii kadrini bilene.) Ama farz ve vacip namazlar öyle değildir, bunları bilerek kılmamak büyük günahlardandır. Çünkü Allah’ın (c.c.) buyruğudurlar. Oysa günde bir iki vakit kılınan farz namaz insanın kılamadığı namazların günahlarını ahrette etkisiz kılabilir. Ama şu kesin ki, hiç kılmamaya göre büyük bir kazançtır bu. Buna kimse itiraz edemez.

    Hadis-i şerifte Allahın (c.c.) rahmetinin gazabını geçtiğinden söz ediliyor. Niçin bir iki küçük adım da olsa O’nun rahmetine doğru yürümeyelim? Ayrıca Allah (c.c.), Kuran-ı Kerim’de ‘İyilikler kötülükleri giderir. (Hud suresi, 114)’ buyuruyor. Peygamberimiz (s.a.s.) hadis-i şeriflerinde günahların misliyle cezalandırıldığını ama iyiliklerin on kattan yedi yüz kata kadar artırılarak mükâfatlandırıldığını belirtmişlerdir. İyilikler de kötülükler de ahrette tartılacaktır, iyilikler ağır basınca insan ebedi hayatını cennette geçirecektir. ‘İşte o vakit tartıda iyilikleri ağır basan kimse, o artık hoşnut bir hayat içindedir!(Karia suresi, 6-7)’ Buna göre kılınan namazların sevapları kılınmayan namazların günahlarını ahrette hiç tesirsiz hale getiremez mi? (Tabii bu durum, namaz borcunu ortadan kaldıramaz. Elbette kılınmayan namazlar bir borçtur, kaza namazı olarak kılınmayı beklemektedirler. Bu başka bir konudur.) Bu küçük adımlar, insanı ileride zamanla yavaş yavaş sünnet, vacip ve farzıyla beraber beş vakit namaza doğru da götürebilir. Ama buna genellikle bir engel, kaynağını nefisten ve şeytandan alan bir güç mani olmaktadır: ‘Ya hep ya hiç!’

    Ben insanların namaz kılmamalarını sorgularken onların hep aynı kayaya tosladıklarını görüyorum. Herkes namaz kılmak istiyor. Ben ‘Elhamdülillah Müslüman’ım’ deyip de namaz kılmak istemeyenine rastlamadım. Ama bu onların hayatında bir gün olacaktır. Bu gün, muhayyeldir. Onun gelip gelmeyeceği, insanın ona ulaşıp ulaşmayacağı belli değildir. Aynı zamanda namaz onların hayatında ya hep ya hiç (yani ya beş vakit olacak ya da hiç olmayacaktır) mantığı ve felsefesi ile gerçekleşecektir.

    Ya hep ya hiç, hem bir mantığa hem de bir felsefeye dayanır. Dayandığı mantık, insanın nefsidir. Nefsin açgözlülüğü ve bencilliğidir. Kimseyle bir şeyi paylaşmak nefsin hoşuna gitmediği gibi kendisini başkalarının yerine koymak da pek işine gelmez.

    Ya hep ya hiç aslında bir mantığa dayanmaz. Mantıksızlığı gün gibi ortadadır. Çünkü hiç olacağına bari azı olsun diye düşünmek, akıl ve mantığa daha uygundur. Ama ya hep ya hiç insan mantığını susturan bir özelliğe sahiptir. Bu sözde güya bir kararlılık, cesaret, gözü peklik görülse de bu bir aldatmacadır.

    Ya hep ya hiç mantığı en çok kumarda kendisini belli eder. İşte o görünen kararlılık, cesaret, gözü peklik sadece kumarcılara özgüdür. Kumarcı varını yoğunu kaybetmedikçe rahatlamaz. Kumarcının bu zaafı, sadece ona özgü değildir. Her insanda tohum halinde mevcuttur. Yeter ki insan kumar illetine bulaşsın. Hemen bu zaaf kendisini belli eder. Açgözlü ve bencil nefis, insana bir canavar gibi hâkim olarak çılgınlaşır. İnsanı sıfıra, hatta onun altına da indirebilir. Rezil eder. Ya dünya onun olacak ya da hiç.

    Ya hep ya hiç mantığı ve felsefesi ile namaz kılmayan Müslümanlar adeta ebedi hayatlarıyla kumar oynamaktadırlar.

    Sosyal hayatlarında tesettürü kullanmayan inançlı kadınların bazıları namaz kılmayı da bir türlü başaramazlar. İsterler ama namaz onlara nasip olmaz. Suçluluk duygusuyla yönlerini Allah’a (c.c.) döndüremezler. Ya hep ya hiç mantık ve felsefesi ile elleri ve kolları adeta bağlanmış olur. Hâlbuki sadece namazda tesettürlü olmaları yetişir. Elbette sosyal hayatta tesettür Allah’ın (c.c.) emridir. Ona riayet etmemenin günahı ayrı bir konudur. Ama namaz kılmamanın gerekçesini buna bağlamak doğru değildir. Sosyal hayatında tesettürlü olamayan bir bayan da pekâlâ namazda tesettür kaidelerine uyarak namazını kılabilir.

    Çeşitli günahların pençesinde kıvranan nice Müslüman da tıpkı yukarıda sözünü ettiğimiz tesettürlü olmak isteyen kadınlar gibi ya hep ha hiç mantığı ve felsefesi ile bir türlü namaza başlayamazlar. Beş vakit namaza ancak günahlarına tövbe ettikten sonra başlayacaklarını düşünürler. Hâlbuki tövbe nimetini insana ihsan eden Allah Celle Celaluhudur. İnsan ucundan kıyısından namaza yaklaşırsa Allah (c.c.) ona belki bu nimeti de nasip edecektir. Zira namaz insanı hayâsızlıklardan ve kötülüklerden alıkoyar (bk. Ankebut suresi, 45).

    Bazı baba ve anneler de evlatlarının namaza yönelmelerinde ya hep ya hiç mantığı ve felsefesi ile hareket ettikleri için farkında olmadan onların namaza başlamalarına engel teşkil ederler. Hatta çocuklarının tamamen namazdan uzaklaşmalarına bile neden olabilirler. Hâlbuki çocukların ve gençlerin duruma göre sadece farz namazı bile kılmaları büyük bir kazançtır.

    Peygamberimizin (s.a.s) buyurduğu şu altın kural kulaklara küpe olmalıdır: ‘Güzel amelin az da olsa devamlı olanı makbuldür.’

    Ekonomide kapitalizm bu felsefenin, yani ya hep ya hiçin ürünüdür. Müslüman’ın amacı dünya nimetlerini kısmi bir yardımlaşma ve paylaşma ile kardeşlerine de vermektir. Kapitalistin tek derdi sermayesini artırmaktır. Yığınlar acından ölse de gerçek bir kapitalist bir kuruşunu başkalarıyla paylaşmak istemez. Çünkü sermayeyi eksilten her şey bir tehlikedir. Onun bir böcek gibi ezilmesi gerekir. Ya sermaye ya da hiç derler. Orta yola, İslam’ın ekonomik kurallarına (özellikle işsizliğin sonu olan faiz yasağı ile devlet tarafından mecburi olarak zenginden alınıp yoksula verilen ve bir çeşit fon oluşumu özelliği taşıyan zekât ve yardımlaşmaya) pek sıcak bakmazlar. İslam dininin öngördüğü ekonomik düzeni sermayeleri için tıpkı komünizm gibi bir tehlike olarak görürler. Kapitalist devletlerin, halkları Müslüman devletlere karşı olan temel fobilerinin, kaygılarının ve korkularının nedeni de budur.

    Ya hep ya hiçin felsefesi ise şeytandan gelir. Şeytan Aleyhillane, Hz. Âdem Aleyhisselam yaratıldığında cennette onunla beraber rahat bir hayatı yaşıyorken, yaşayacakken ya hep ya hiç mantığı ve felsefesi ile hareket ederek ya cennet tamamen benim olsun ya da cenneti hiç istemiyorum diyerek Allah’ın (c.c.) emrine karşı gelmiştir.

    Ya hep ya hiç ateş gibidir. Ateş var olan her şeyi hiç eder. Madde karşısında ya hep ya hiç mantığı ile hareket eder. Önlenemezse koca bir evi eşyası ile yakar da gözü yine doymaz. İmkân verilse tüm dünyayı da yakabilir. Şeytanın yaratılışında da anasır-ı erba vardır (su, toprak, hava, ateş) ama ağırlıklı öğe ateş olduğu için Kuran-ı Kerim’de yüce Allah (c.c.), onu ateşten yarattığını ifade buyurmuştur. Aynı durum insan için de söz konusudur. Bu dört element insanın yaratılışında da vardır. Ama insanda en ağırlıklı öğe toprak olduğu için Kuran-ı Kerim’de Allah (c.c.), Âdem Aleyhisselam’ı topraktan yarattığını belirtmiştir. Ateş ya hep ya hiç mantığı ile hareket ederken toprak böyle değildir. İtidalle, sabırla hareket etmenin yanında bağrında her şeye de yer verir. Su, hava, ateş onun koynunda nice bitki ve hayvan türleri ile nimetlere dönüşür. Onun için Allah (c.c.), ateşten yaratılan şeytandan (İblis Aleyhillane’den) topraktan yaratılan Hz. Âdem Aleyhisselam’a secde etmesini emretmiştir. Ama şeytan toprağın üstünlüğünü görememiş ve ateşin topraktan daha üstün olduğu iddiası ile Allah’ın (c.c.) bu emrini çiğneyerek ebedi lanete hak kazanmıştır (bk. Bakara suresi, 30-40). İnsanda anasır-ı erbanın ateş öğesinden gelen bir damar da bulunmaktadır. Bu damar nefiste açgözlülük ve bencillik özelliklerine neden olur. İnsanı şeytanla akraba kılar. İşte şeytan ya hep ya hiç felsefesi ile nefsin bu mantığını harekete geçirmek ister. Çünkü ya hep ya hiç felsefesi şeytan gibi insanın da ebedi helakine yol açabilir. Şeytanın tek derdi insana karşı olan ezeli kininin ve hasedininin gereğini gerçekleştirmektir. Kendisi bu kin ve haset sebebiyle bile bile, hatta içerisinde Hz. Âdem Aleyhisselam’la yaşar dururken cenneti bedel olarak vermiştir. Hiçbir insanın da oraya girmesini arzu etmez. Buna asla razı olmaz. Kini ve hasedi o kadar dehşetlidir ki, ondan ancak Allah’a (c.c.) sığınılarak kurtulunabilir. Durum böyle iken bazı Müslümanların namaz kılma karşısında ya beş vakit namaz kılarım ya da hiç namaz kılmam diye hareket etmeleri veya böyle söylemeleri gayet düşündürücüdür.

    Allah (c.c.) bütün ümmed-i Muhammed’e (s.a.s) beş vakit namaz kılma nimetini nasip eylesin. Beş vakti kılamayanlara da, nefsin ve şeytanların ya hep ya hiç mantık ve felsefesinden onları kurtararak, hiç olmazsa günde birkaç vakit namaz eda etmelerini nasip eylesin. Allah (c.c.) yeryüzünde bir günde en az bir vakit namaz kılmadan uyuyan hiçbir Müslüman bırakmasın. Herkese hidayetini ve namaz kılma şuurunu versin. Beş vakit namaz kılanlara da teheccüt, duha, evvabin gibi nafile namazları ihsan eylesin. Allah son nefese kadar namazı kalbimizde aziz ve sevgili kılsın. Bu yolla rızasını her birimize nasip etsin. Âmin.
    Muhsin İyi
     
  11. cücük

    cücük Forum Okuru

    amin
    Rabbim bizi imanimiza uzak eylemesin. Bizi islah eylesin. Bende hep bir birakan bir baslayanlardanim. her basladigimda birdaha asla birakmiycam diyorum ama malesef birde bakiyorum yine birakmsim....
    Allahim beni affeyle ve benim gibi olanlarida....
    Amin
     
  12. Mehmt

    Mehmt Forum Okuru

    Arkadaslar eger dönebilecek baska kapiniz varsa hic durmayin ama ne kadar ucundan tutabilirseniz o kadar kardadiniz demektir gideceginiz yere hazirlanmaya vaktiniz olmayabilir.... 5. kattan düsen ekseriyetten ölür söyleymis böyleymis dönün af dileyin samimi olun tekrarlarsaniz bile tekrar dönün af dileyin yapmaya calisin baska acik kapi yok ama sunuda unitmayin af dilediginiz emmioglunuz deil sefkat tokadi dahi insani yerle bir tuzla buz eder...
     
  13. miskamsgims

    miskamsgims Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2015
    Mesajlar:
    22
    Beğenilen Mesajlar:
    6
    Ödül Puanları:
    3
    Öyle bir günahı hiç duymamıştım.
     
  14. didem6161

    didem6161 Forum Okuru

    selamün aleyküm arkadaslar size ben kendi yasadigim hayatti anlatmak istiyorum öncelikle 4bucuk sene önce bir ameliyat sebebiyle korkusuyla namaza baslamistim bütün ibadetlerimi yerine getirmeye calismistim 15 yaslarindaydim bütün zorluklara ragmen 5 vakit namazimi kilardim Allaha dua ettim yanliz sabir güc kuvvet istedim herseyin hayirlisini diledim 2 senede kildim terk etmeden sabrederek ama bütün dualarim kabul oluyordu bazen gec olsada mutlaka her dilediklerim kabul olurdu hafta sonlari camiye giderdim kurana gectim cok sükür vaktim oldugu zaman da okuyorum ...ondan sonra ben kuaför olarak bir meslege basladim o günden beri namazi dosdogru kilmadim ara sira cat pat severek icten kilamadim kilmak cok istedim ama ne yapsam olmuyordu nefisime düsük düsüyordum 8 saat calistigim icin vakit bulamiyorum diye düsünüyordum hep kendimi öyle kandiriyordum yoruluyordum...?? peygamber efendimiz hic günahi olmadigi halde ayaklari sisinceye kadar namaz kilardi...sonradan anladim ki ne yaparsam yapayim icimde hep bir eksik hissediyordum yüzüm eskisi gibi gülmüyordu böyle devam gidemeyecegini anladim birsey yapmam gerek..zaten Allah ibadetlerini namazini kilmayan insanlarin duasini kabul etmez...biliyorum namazi terk etmek cok günah yada hic kilmamak...ama bende günahkar bir kulum benimde hatalarim olmustur oluyor mutlaka...günahsiz kul olmaz zaten...ama hatalarimdan insallah anladim karar verdim yeniden namaza basladim bazen ne kadar zorlansam bile dua ediyorum ayni hataya düsmemek icin icten istiyorum...her namaz kildigimdan uzun uzun dua ediyorum ama anliyorum yine cok mutluyum duygularimi anlatamiyorum ama icim bir tuhaf hani bazen insan yeniden dünyaya gelir ya günahlari olmadan..iste NAMAZ kildigim zaman kendimi öyle hissediyorum (namaz huzur demek) yengem bana hep söylerdi namaz kilarken de aklini kullanmak gerek insanin akli yerinde oldugu zaman namazinida kilar...kendimi namaza sevdirmeye calisiyorum ve suan okadar icten istiyorum ki öncen kildigimda bile kendimi böyle huzurlu hissettim mi bilmiyorum hatirliyamiyorum...Allah affedicidir insallah bizimde günahlarimiz affeder...asla vazgecmeyin arkadaslar Allah dua eden insanlarini ellerini asla geri cevirmez yeterki kullarim dua etsin...insan ne kadar hata yanlis seylerde yapsa bile unutmayin günahsiz kul olmaz yoksa dünyaya gelmezdik eger hic günahlarimiz olmasaydi ....
     
  15. didem6161

    didem6161 Forum Okuru

    selamün aleyküm arkadaslar size ben kendi yasadigim hayatti anlatmak istiyorum öncelikle 4bucuk sene önce bir ameliyat sebebiyle korkusuyla namaza baslamistim bütün ibadetlerimi yerine getirmeye calismistim 15 yaslarindaydim bütün zorluklara ragmen 5 vakit namazimi kilardim Allaha dua ettim yanliz sabir güc kuvvet istedim herseyin hayirlisini diledim 2 senede kildim terk etmeden sabrederek ama bütün dualarim kabul oluyordu bazen gec olsada mutlaka her dilediklerim kabul olurdu hafta sonlari camiye giderdim kurana gectim cok sükür vaktim oldugu zaman da okuyorum ...ondan sonra ben kuaför olarak bir meslege basladim o günden beri namazi dosdogru kilmadim ara sira cat pat severek icten kilamadim kilmak cok istedim ama ne yapsam olmuyordu nefisime düsük düsüyordum 8 saat calistigim icin vakit bulamiyorum diye düsünüyordum hep kendimi öyle kandiriyordum yoruluyordum...?? peygamber efendimiz hic günahi olmadigi halde ayaklari sisinceye kadar namaz kilardi...sonradan anladim ki ne yaparsam yapayim icimde hep bir eksik hissediyordum yüzüm eskisi gibi gülmüyordu böyle devam gidemeyecegini anladim birsey yapmam gerek..zaten Allah ibadetlerini namazini kilmayan insanlarin duasini kabul etmez...biliyorum namazi terk etmek cok günah yada hic kilmamak...ama bende günahkar bir kulum benimde hatalarim olmustur oluyor mutlaka...günahsiz kul olmaz zaten...ama hatalarimdan insallah anladim karar verdim yeniden namaza basladim bazen ne kadar zorlansam bile dua ediyorum ayni hataya düsmemek icin icten istiyorum...her namaz kildigimdan uzun uzun dua ediyorum ama anliyorum yine cok mutluyum duygularimi anlatamiyorum ama icim bir tuhaf hani bazen insan yeniden dünyaya gelir ya günahlari olmadan..iste NAMAZ kildigim zaman kendimi öyle hissediyorum (namaz huzur demek) yengem bana hep söylerdi namaz kilarken de aklini kullanmak gerek insanin akli yerinde oldugu zaman namazinida kilar...kendimi namaza sevdirmeye calisiyorum ve suan okadar icten istiyorum ki öncen kildigimda bile kendimi böyle huzurlu hissettim mi bilmiyorum hatirliyamiyorum...Allah affedicidir insallah bizimde günahlarimiz affeder...asla vazgecmeyin arkadaslar Allah dua eden insanlarini ellerini asla geri cevirmez yeterki kullarim dua etsin...insan ne kadar hata yanlis seylerde yapsa bile unutmayin günahsiz kul olmaz yoksa dünyaya gelmezdik eger hic günahlarimiz olmasaydi ....
     
Namazı Bırakıp Yeniden Başlamak Günahmı konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Hayata Yeniden Başlamak Için

    Hayata Yeniden Başlamak Için

    Birbirimizi anlamak için biraz daha gayret edip şu noktaları dikkate almalıyız! İşte, insanların birbirini yanlış anlamasına neden olan kritik 9 iletişim sorunu: Unutmayınız ki, ¤ Sizin düşündüğünüz ¤ Sizin söylemek istediğiniz ¤ Söylediğinizi sandığınız ¤ Söylediğiniz ¤ Karşınızdakinin duymak istediği ¤ Onun duyduğu ¤ Onun anlamak istediği ¤ Onun anladığını sandığı ¤...
  2. Onarmaya çalışmak mı, yıkıp yeniden başlamak mı?

    Onarmaya çalışmak mı, yıkıp yeniden başlamak mı?

    hayat bilgisi yeniden başlayacak mı hayat bilgisi yeniden başlıyor tekrar mı başlıyor Kumdan bir kale düşünün. Çevresine güzel su kanalları yapmış, hendekler kazmışsınız. Yalnız öyle bir yere inşa etmişsiniz ki kalenizi, dalgalar güçlendikçe önce su kanalları doluyor, sonra heybetli surlarınız tuzlu suyun ellerinde giderek erimeye başlıyor. Sizse elinizde küçük plastik kovanız, sahilden...
  3. sana hep yeniden başlamak isterim...

    sana hep yeniden başlamak isterim...

    sana hep yeniden başlamak isterim Seni Bulmaktan Önce Aramak İsterim, Seni Sevmekten Önce Anlamak İsterim, Seni Bi Yaşam Boyu Bitirmek Değilde Sana Hep Yeniden Başlamak İsterim.... :dilektut:
  4. Resimli seccadede namaz kılmak günahmıdır?

    Resimli seccadede namaz kılmak günahmıdır?

    Sual: İslam harfleriyle yazılı, Kâbe veya cami resmi bulunan seccadede namaz kılmak caiz midir? CEVAP Üzerinde İslam harfleriyle yazılmış olan yazı, hattâ bir harf bulunan seccadeyi yere sermek tahrimen mekruhtur. Bunları, her ne için olursa olsun yere sermek, hakaret etmek olur. Hakaret etmek için sermekse küfür olur. Üzerinde Kâbe, cami resmi veya yazı bulunan seccadeleri namaz kılmak için...
  5. Namazı kılmayı  terketmenin hükmü nedir?

    Namazı kılmayı terketmenin hükmü nedir?

    Namaz islamın 5 şartından biridir.İbadetlerin en üstünüdür.Günün belli vakitlerin de abdest alınarak yerine getirilen ibadettir.Namaz vakitleri ezanla bildirilir.Namaz Allah' anarak teslimiyetini yaratıcıya gösterme biçimdir.Dinimizde ilk emredilen farz namazdır.Peygamberimiz s.a.v Başsız insan olmadığı gibi, namazsız da din olmaz diye buyurmuştur.Kıyamete kadar kabirde can yoldaşıdır namaz...

Sayfayı Paylaş