gebe
  1. MaWiM

    MaWiM ♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    25 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    34.184
    Beğenilen Mesajlar:
    2.224
    Ödül Puanları:
    113

    Nikâh'ın Hükümleri

    Konu, 'Kadın Ve İslam' kısmında MaWiM tarafından paylaşıldı.

    Nikâhın sahih bir şekilde akdedilmesinden sonra, şu hükümler gündeme girer; 1) Erkek ve kadının, birbirinden istifade etmeleri helal olur İbn-i Abidin: "Nikâhın hükümlerinden biri; her iki tarafın birbirinden istifade etmesinin helal olmasıdır"(27) hükmünü zikreder
    2) Mehir vermek ve kadının nafakasını (Oturacağı ev, yiyeceği ve giyeceği) temin etmek erkek üzerine farz olur
    3) Erkek ve kadın; birbirlerine varis olurlar
    4) Erkek; kadının şer'i şerife uygun olmayan kıyafetlerle dolaşmasını men eder
    5) Sıhriyyet sebebiyle, meydana gelen akrabaların bir kısmı ile nikâhlanmaları haram olur
    6) Birden fazla kadınla evli olan erkeğin; hanımları arasında adaletle hareket etmesi vacip olur
    7) Kadın; yatağına davet ettiği zaman kocasına itaat etmek zorundadır İtaat etmediği zaman kocasının onu te'dib etmeye salahiyeti vardır İyi geçinmeleri ise müstehabtır Bahru'r Raik'te de böyledir (28)

    Evlenmede Rıza Meselesi

    Hanefi fukahası: "Kadın ister bakire olsun, ister dul olsun, zevcini seçmekte hürdür İzni ve müsaadesi olmadan kat'iyyen evlendirilmez" (29) hükmünde müttefiktir Nitekim İmam-ı Merginani: "Kadın hürdür ve tekliflere muhatabtır Öyle ise başkası için kadınının üzerine icbar (zorlama) hakkı olmaz Velisi, kızından izin istediği zaman; eğer o kız sükût eder veya gülümserse bu izindir Zira Resûl-i Ekrem (sav) buyurdu ki: "Bakire kız, kendi içinde müşavere yapar Eğer sükût ederse razı olmuş demektir" Esasen sükût etmesinden, "Razı olma" hususu açıktır Evlenme arzusunun olduğunu beyan etmekten ve açığa vurmaktan utanır Ancak razı değilse, red etmekten asla utanmaz Gülmek ise, rıza hususunda sükût etmekten daha üstündür Ağladığı zaman ise, durum böyle değildir Çünkü ağlamak; o işe kızdığının ve razı olmadığının delilidir " (30) hükmünü beyan ediyor Peki kadın dul ise durum nedir? Resul-i Ekrem (sav)'in: "Dul kadın kendisiyle istişare edilmedikçe, nikâh edilmez" (31) Hadis-i Şerifini esas alan Hanefi fûkahası: "Dul kadının, nikâh hususunda konuşması ayıp sayılmaz Şu halde dul kadının (İstiyorum veya istemiyorum şeklinde) konuşmasına bir engel yoktur " (32) hükmünde ittifak etmiştir Sonuç olarak; kadın hürdür ve tekliflere muhatabtır Kendi rızasının dışında kat'iyyen evlendirilemez Eğer kendi rızasının dışında evlendirilirse, "Kadı'ya" müracaat ederek, nikâh akdini feshettirebilir

    İslâm dini, nikâhta karşılıklı rızayı esas aldığı gibi; şer'i hududları aşmamak kayıt ve şartı ile, evlenecek kimselerin birbirlerini görmelerini de esas almıştır Nitekim Molla Hüsrev: "Bir kimse, bir kadını nikâhlamak isterse, her ne kadar o zaman şehvet duymaktan korksa da, o kadına bakması caiz olur Çünkü Resul-i Ekrem (sav)'in Hz Mugire (ra)'ye şu tavsiyede bulunduğu rivayet edilmiştir: "Sen bir kadınla evlenmek istediğin zaman, o kadını mutlaka gör! Çünkü görmek ikinizin kaynaşmasına daha uygundur " (33)

    İmam-ı Şafii (rh a) "Şu iki mahiyet bulunmadığı süre içerisinde bütün kadınların ferci haramdır Bu iki mahiyyetten birincisi; nikâh, diğeri de cariye olarak mülkiyete geçen (Teserri akdi ile elde edilen) kadınla temas etmek! Esasen Allahû Teâla (cc)'nın mübah kıldığı iki yol ve mahiyet budur" (34) hükmünü beyan eder Dolayısıyla; tek başına karşılıklı rıza yeterli değildir Mutlaka aralarında şer'i bir bağ (Nikâh veya teserri akdi) zaruridir İslâm dini; birbirleriyle nikâhlanmaları müebbeden (Ebedi) ve muvakkaten haram olan kadınların durumlarını beyan etmiştir

    (27) İbn-i Abidin-Reddü'l Muhtar Ale'd Dürri'l Muhtar-İst: 1983 C: 5 Sh: 249
    (28) Şeyh Nizamüddin ve heyet-El Feteva-ı Hindiyye-Beyrut: 1400 C: 1 Sh: 270
    (29) İmam-ı Serahsi-El Mebsut-Beyrut: ty C: 2 Sh: 2-4, Ayrıca İmam-ı Kasani-El Bedaiû's Senai fi tertibi's Şerai-Beyrut: 1974 C: 2 Sh: 242, İbn-i Hüman-Fethû'l Kadir-Beyrut: 1315 C: 2 Sh: 395

    (30) İmam-ı Merginani-El Hidaye şerhû Bidayetü'l Mübtedi-Kahire: 1965 C: 1 Sh: 197
    (31) Sahih-i Müslim-İst: 1401 Çağrı Yay C: 2 Sh: 1036 Had No: 64 (1419)
    (32) İbn-i Hümam-Fethû'l Kadir-Beyrut: 1315 C: 2 Sh: 401 Ayrıca İbn-i Münzir-Kitabû'l İcma-Sh: 52
    (33) Molla Hüsrev-Dürerû'l Hükkam fi şerhû Gureri'l Ahkam-İst: 1307 C: 1 Sh: 314, Ayrıca Hadis-i Şerif için / Mansur Ali Nasıf-Taç Tercemesi-İst: 1978

    (34) İmam-ı Şafii-Er Risale-Kahire: 1979 (2 Bsm ) Sh: 344 Madde: 931


    Kaynak: Emanet ve Ehliyet / İSlam İlmihali / Yusuf KERİMOĞLU


     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 23 Nisan 2009
  2. Ayışık

    Ayışık Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.424
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    adana
    Cevap: Nikâh'ın Hükümleri
    emeğine sağlık
     
Nikâh'ın Hükümleri konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Genel Hükümler

    Genel Hükümler

    mahkemede katılan ne demek Genel Hükümler Yasa yollarına başvurma hakkı; Cumhuriyet savcısı, şüpheli veya sanık, şüpheli veya sanığın yasal temsilcisi ve eşi, davaya katılan, katılma istemi karara bağlanmamış veya reddedilmiş olan, katılan sıfatını alabilecek biçimde suçtan zarar görmüş olup da duruşmadan haberdar edilmemiş bulunan ve bunların kanuni temsilcileri için yasa yolları...
  2. Umumi Hükümler :

    Umumi Hükümler :

    Madde 41 - Kanunun bu ikinci babında yazılı hükümlere mugayir olmıyan diğer hükümleri ilama müstenit takiplerde de cereyan eder.
  3. Borçlar Hukuku Genel Hükümleri

    Borçlar Hukuku Genel Hükümleri

    borçlar hukuku,borçlar hukuku genel hükümleri,borçlar hukuku genel hükümleri nelerdir,borçlar hukuku genel hükümleri hakkında bilgiler § 1. BORÇLAR HUKUKUNUN TANIMI, KONUSU, SİSTEMİ VE KAYNAKLARI 1 I. BORÇLAR HUKUKUNUN TANIMI, KONUSU VE ÖNEMİ 1 II. TÜRK BORÇLAR KANUNUNUN KABULÜ, SİSTEM VE TEKNİĞİ 5 1) Türk Borçlar Kanununun kabulü 5 2) Türk Borçlar Kanununun sistemi 5 3) Türk Borçlar...
  4. Dövme yaptırmanın dinimizce hükümleri

    Dövme yaptırmanın dinimizce hükümleri

    dövme yaptırmak harammı,dövme yaptırmak caizmi,dövme yaptırmak günahmı,dövme yaptırmanın dinimizce sakıncaları hakkında bilgiler Sual: Dövme yaptırmak günah mıdır? CEVAP Evet günahtır. Sual: Kalıcı dövme yaptıranın ne yapması gerekir? Abdeste veya gusle zararı olur mu? CEVAP Dövme yaptırmanın caiz olmadığı, hadis-i şerifle bildirilmiştir. Yaptıranın tevbe etmesi ve bir daha yaptırmaması...
  5. Dinimizde faiz hakkında hükümler

    Dinimizde faiz hakkında hükümler

    Sual: Dinimizde faizin hükmü nedir? CEVAP Bugün faizin, içkinin, zinanın haram olduğunu bilmeyen müslüman yoktur. Haramlar zamanla helal olmaz. Şu kadar var ki, (Zaruretler, haram olan bir şeyi mubah kılar), fakat zaruret bitince haramlığı devam eder. Mesela susuzluktan ölecek kimsenin, şaraptan başka içecek bir şey bulamazsa, ölmeyecek kadar şarap içmesi caiz olur. Daha fazla içmesi caiz...

Sayfayı Paylaş