gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.022
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Öğrenciyi Tanıma

    Konu, 'Okul ve Öğretmenler' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİ B-) ÖĞRENCİYİ TANIMA
    Öğretmen, öğrencinin tüm özelliklerini, ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, geldiği ailenin ve çevrenin sosyo - kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır.

    B1-) Gelişim Özelliklerini Tanıma

    Öğretmen öğrencinin fiziksel, sosyal, bilişsel, dil, duygusal, kültürel gelişimine ait düzeyini, öğrenme biçimlerini, güçlü ve zayıf yönlerini, ilgi ve gereksinimlerini bilmelidir.

    Performans göstergeleri
    B1.1. Gelişim ilkeleri ile gelişim alanlarının özelliklerini bilir ve uygulamalarına yansıtır.

    B1.2.Öğrencinin gelişim düzeylerini ve bireysel farklılıklarını gözlem, görüşme, bireysel ve grup projeleri, ölçekler vb teknikler kulanarak belirler. (C5.4)

    B1.3.Öğrencinin gelişim düzeyi, öğrenme biçimi, ilgi ve gereksinimlerine uygun ödev ve sorumluluklar verir. ( A1.11; C1.8; D2.4 )

    B1.4.Öğrenciye ait bilgileri sınıf içi ve dışı çalışmaları çeşitlendirmekte kullanır. (A1.9)

    B1.5.Öğrenciye ait bilgileri öğrenme ve öğretme sürecini planlama, uygulama ve değerlendirmede kullanır. (C1.2; C3.1)

    B1.6.Öğrenciye ait kişisel gelişim dosyalarını inceler.

    B1.7. Öğrencinin kişisel gelişim dosyasına gerekli bilgileri ekler.

    B2-) İlgi ve İhtiyaçları Dikkate Alma

    Öğretmen, öğrenmeyi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları ile farklı öğrenme biçimlerini göz önünde bulundurabilmelidir.
    Performans göstergeleri
    B2.1.Öğretme-öğrenme sürecini bireysel farklılıklara göre planlar. (C1.2)

    B2.2. Öğretme-öğrenme sürecinde öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda değişiklikler yapar. (C5.4)

    B2.3.Bilgi ve iletişim teknolojilerini de kullanarak, farklı deneyimlere, özelliklere ve yeteneklere sahip öğrencilere uygun öğrenme ortamları hazırlar.

    B2.4. Öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda değerlendirme yöntemlerini çeşitlendirir. (D1.3; C.5.7; D2.5;)
    Öğretmen, öğrenciyi birey olarak kabul etmeli ve geçmiş yaşantılarına, gelişim özelliklerine, ilgi ve ihtiyaçlarına, öğrenme biçimlerine saygı gösterebilmelidir.

    B3-) Öğrenciye Değer Verme

    Performans göstergeleri
    B3.1.Öğrenciye ismiyle hitap eder. (C7.2)

    B3.2.Öğrencilerle ilgili kayıtlarda gizlilik ilkesine uyar. (E4.8)

    B3.3.Öğrencilere uygun tartışma ortamı yaratır.

    B3.4.Öğrencinin kendini ifade edebileceği fırsatlar sunar.

    B3.5.Öğrencinin fikirlerine ve ürettiklerine değer verir. (A1.6)

    B3.6.Öğrencilere, diğerlerinin fikirlerine ve ürettiklerine değer vermeleri için model olur.

    B3.7. Öğrencilerin sahip olduğu değerlere saygı gösterir. (E4.6)

    B3.8. Öğrencilerin sahip olduğu kültürel değerleri dikkate alır. (E4.2;E4.3)

    B4-) Öğrenciye Rehberlik Etmek

    Öğretmen, öğrencinin kendini ve diğerlerini tanımasına ve kabul etmesine, kendisi ile ilgili farkındalığını günlük hayatta kullanmasına ve olumlu davranışlar geliştirmesine, kendi kendini güdülemesine rehberlik edebilmelidir.

    Performans göstergeleri
    B4.1.Öğrencinin gelişim özellikleri ile ilgili elde ettiği bulguları onlarla paylaşır. (D3.4)

    B4.2.Öğrencinin güçlü ve zayıf yanlarını fark etmesini ve geliştirmesini sağlayacak ortamlar oluşturur.

    B4.3.Öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda ilgili uzmanlarla işbirliği yapar.

    B4.4.Öğrenciyi ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda ilgili uzmanlara yönlendirir.

    B4.5. Öğrencinin kişisel gelişimini ailesi ile paylaşır. (E5.2;D3.8)

     
Öğrenciyi Tanıma konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. KULAK tanımı

    KULAK tanımı

    kulak tanımı kulağın tanımı kulak yolunun görevi dalız nedir yolunun görevi nedir KULAK İşitme olaylarının alıcı organı olan kulak dışkulak, ortakulak ve içkulak olmak üzere üç bölümden oluşmuştur. Dışkulak Kulak kepçesi ve kulak yolundan oluşmuştur. Kulak yolunun içinde koyu sarı renkli bir madde olan kulak kiri vardır ve görevi kulağa giren tozları yakalamaktır. Kulak yolunun sonunda,...
  2. Tan - Asla

    Tan - Asla

    Yaş dökmesin gözlerin Ağlatır sözlerim Unuturum sanma Şimdiden özledim Sanmaki bitiyoruz Sanma ki tükenecek Tarifsiz bu sevda ilelebet sürecek Uzak diyarlarda yolunu gözledim Bekledim umarsız Senle ben istedim Asla kalbime gömemem Seni bir kalemde silemem Güneş olupta doğarım bir sen bir ben Uzak diyarlarda...
  3. TaN

    TaN

    30 Ekim 1981 doğumlu olan Tan, bir sanat şehri olan Hannover-Hildeshaimde dünyaya geldi. Ilköğretimine Ankara Arı Kolejinde başladı. Polifonik korolarda uzun süre şarkı söyledi. Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı yarı zamanlı korosunda yer aldı. Bunun yanında şan, piyona ve solfej dersleri aldı. Icindeki müzik tutkusuyla Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Opera bölümünde...
  4. Taninmiş Aslanlar

    Taninmiş Aslanlar

    Ben Affleck Antonio Banderas Sandra Bullock Madonna Robert De Niro Alfred Hitchcock Whitney Houston Edward Norton Robert Redford Arnold Schwarzenegger Jennifer Lopez Carl Jung Fidel Castro Magic Johnson
  5. Asker'in tanımı

    Asker'in tanımı

    askerliğin tanımı komik askerin tanımı komik ASKER.... 460 gün uzunluğunda 15 ay genişliğinde 75cm çapında düdükle kalkan ...düdükle yatan dayakla uslanan traşla süslenen kurufasulye ve pilavla beslenen 89 / 4 model 21 beygir 10 barfiks 10 şınav 50 mekik gücünde Subayın geri tepmesiyle Uzmanın ileri itmesiyle tek tek ve seri dayak yiyebilen bot ile kep arasında kalmış palaska ile...

Sayfayı Paylaş