gebe
  1. MaWiM

    MaWiM ♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    25 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    34.162
    Beğenilen Mesajlar:
    2.213
    Ödül Puanları:
    113

    Öğrenmede Dikkat ve Motivasyonun Önemi

    Konu, 'Psikiyatri' kısmında MaWiM tarafından paylaşıldı.

    Öğrenmeyi etkileyen faktörlerden biride dikkat dir. Öğrencinin dikkatinin öğretim konuları üzerine çekilmesi ve devamının sağlanmasına ilişkin problemler yatabilir.Bilinçli ve bilinçsiz olarak bir olayı daha canlı duruma getirmek için tümü ya da bir bir parçası üzerinde zihinsel gücün toplanması Psiko-fizik enerjinin bir nokta üzerine toplanması insan duyu organlarına gelen uyarıcıların bazı kısımlarını almaya ve işletmeye yönelmesi olarak tanımlanır.( Fidan 1996:124).İnsan duy organlarına gelen uyarıcıların bir bölümünün farkına varabilmektedir.Çünkü organizma çevredeki uyarıcı kaynaklardan duyu organlarına ulaşan uyarıcılardan bir kısmını alabilmekte ve dikkat edebilmektedir.

    Öğrenci öğrenme ortamında duyum eşiği içerisinde olan pek çok uyaran içerisinde kendisine yakın bulduğu ihtiyaç ve beklentilerine uygun düşen uyaranları almaya hem istekli hem de kararlı davranır.Dikkatin sürekliliğine ilişkin açıklamalardan çıkarılabilecek ortak sonuç:

    İnsanın bir nokta � konu üzerine en fazla 16-20 dakika yoğunlaşabildiği yönündedir. Bu sonuç çoğu kimse tarafından dersler dersler niçin daha uzun süreli olarak planlanmaktadır gibi soruları gündeme getirmektedir. Burada akla gelebilecek örnek cevap, insanların ilgi duydukları bir kitabı okumaları, filmi seyretmeleri, spor müsabakasını izlemesi vb durumlarda gösterdiği dikkat genişliğidir.Nasıl ki bir müsabaka esnasında seyircilerin gözü sadece topun üzerinde değil de zaman zaman hakem, tribün , diğer oyuncular vb. gibi müsabakayı oluşturan diğer unsurlarla birlikte bir bütün olarak müsabaka da ise, öğretme ortamında önemli olanda ders sürecinde öğrencinin öğrenmeye karşı ilgisinin sağlanması, kendine uygun öğretim hedef ve projeleri seçmeleri, öğrenmenin öğrenci için anlamlı hele getirilmesi vb. durumlar öğrenci dikkatinin sürekliliğini sağlayabilir. Öğretmen için önemli görevlerden biri de öğrencinin öğretim ortamının unsurlarıyla etkileşim içerisinde olabilmesine yardımcı olur.



    Dikkati Etkileyen Faktörler

    Öğretimde dikkati etkileyen faktörler şunlardır:

    Dış Faktörler:

    1.Duyu organlarına gelen uyarımların seçimi ve neye dikkat edileceği uyarıcının şiddetine bağlıdır. ( yüksek ses, parlak ışık, renk vb.dikkati üzerine çeker.) Öğretim de yeri ve zamanı geldikçe bu uyarıcılardan yararlanılır.

    2.Yeni uyarıcılar alışık olunmayan durumlar dikkatin o noktalar üzerine çekilmesine sebep olur.Öğretmen, öğretme durumlarını yeni ve alışık olmadık durumlar oluşturarak yenileyebilir. Bu değişiklikler sınıf düzenlemeleri, öğretimde takip edilen farklı strateji yöntem ve tekniklere yer verme, hedefine düzeyine uygun değişik öğretmen rollerine bürünme gibi alışık olmadık farklı durumlar oluşturma dikkati bu noktalar üzerine çekebilmektir.

    3.Monotonluk taşıyan sürekli bir değişme içinde olan durumlar hem dikkatin seçici olmasını hem de sürdürülmesini sağlar.



    İç Faktörler:

    1.İşlenen konuya karşı ilgi azlığı . Öğretimde Öğrenci ilgisinin yeterli düzeyde sağlanmamış olması dikkatin farklı noktalara kaymasına neden olur.

    2.Organizmanın çeşitli ihtiyaçlarını karşılanmaması ya da karşılanma derecesi

    3.Organizmanın kapasitesinin çok zorlanması ya da yorgunluk.

    4.Merak ve keşfetme duygusunun yüksekliği ve eşyalarla iş yapma duygusunun yüksekliği

    5.Sürekli kişilik özellikleri



    Öğretmenin bu hususlara dikkat ederek öğretme ortamında öğrenmenin niteliğine olumsuz yönde etki yapan unsurların varlığını en aza indirecek çalışmalar içerisinde bulunması gerekir.Bu unsurlar aynı zamanda öğretim faaliyetleri içerisinde öğretmenin destekleyici bir unsur olarak kullanacağı materyaller özelliğini de taşır.



    Öğrencinin Öğretime Etkin Katılımını Sağlamada Dikkat Edilecek Hususlar

    1.Öğrenmeler öğrenci için anlamlı ve ihtiyaçlarına uygun hale getirilmeli.

    2.Öğrencinin kendisine uygun hedef ve konuların seçilmesine yardım edilmeli

    3.Öğrenme durumları öğrenciye hem zevk vermeli hem de başardığını duyurmalıdır.

    4.Öğretmen öğrencide merak uyandırmalı.

    5.Sınıfta aynı şeyleri tekrar tekrar öğrenmede dikkati azaltır.

    6.Öğrenci başardığını hissetmeli başarı umudu kaybetmesine engel olunmalıdır.

    7.Öğrenciyi harekete yönelten motiflerin ihtiyaç sıralamasındaki yeri önemlidir.Bilhassa, sosyal ve psikolojik ihtiyaçların öğrenci davranışlarını oluşturmada etkisi dikkate alınmalı

    8.Katılmanın sürekliliğini sağlamak için kaygı ve başarısızlığı doğuran sıkıntıların azaltılması gerekir.Kaygıdan çok sevdirme , benimsetme;güçleştirmeden çok kolaylaştırma olabilmelidir.

    9.Öğrencinin öğrenme hızı ve stilleri bir birinden farklıdır.Bu yüzden öğrenmede ferdi farklara önem verilmelidir.

    Kaynak: DonusumSokagi

     
Öğrenmede Dikkat ve Motivasyonun Önemi konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Motivasyonun önemi

    Motivasyonun önemi

    Charles Schwab'in istediği kadar verim alamadığı bir fabrıkası vardı. Bir gün ustabaşı ile konuşuyordu: -Senin gibi becerikli birisi nasıl oluyor da fabrikadan istediği kadar verim alamaz? -Bilmiyorum. Bütün isçileri çok çalıştırdım. Bir çoğunu işten atmakla tehdit ettim. Ama başarılı olamadım. Schwab yakınında duran bir isçiye sordu: -Bugün kaç kazan çelik erittiniz? -Altı. Schwab bir tebeşir...
  2. Dikkat Eksikliği ve Öğrenme Bozukluğu

    Dikkat Eksikliği ve Öğrenme Bozukluğu

    Dikkat eksikliği ve öğrenme bozukluğu konularına girmeden önce çocuğun gelişim evrelerini gözden geçirmekte fayda var. • Fiziksel sağlık ve motor gelişim • Sosyal ve duygusal büyüme • Öğrenme konularındaki yaklaşımlar • Dil gelişimi • Biliş (düşünme becerileri) ve genel bilgiler Bazı çocukların gelişim evreleri normal seyrinde gitmez, bunların nedenlerine bakmamız gerekir. • Ailede...
  3. Öğrenmenin Aşamaları ve Ailenin Önemi

    Öğrenmenin Aşamaları ve Ailenin Önemi

    Öğretilmesi hedeflenen becerinin birey tarafından ne düzeyde öğrenildiği ile ilgili olarak öğrenme sürecinde farklı aşamalar vardır. Bu aşamalar: Edinim, akıcılık, kalıcılık ve genellemedir. Bu yazıda özellikle uygulamacılar için öğrenmenin aşamaları, özellikleri, öğrenmenin aşamaları için kolaylaştırıcı etmenler karşılaşılabilecek sorunlar, çözüm yolları ele alınmıştır. EDİNİM Edinim ilk...
  4. Öğrenmede Motivasyon Kazanmak

    Öğrenmede Motivasyon Kazanmak

    öğrenme yolları ve öğrenmede motivasyonun önemi Bireyin motive olabilmesi için ilgi ve ihtiyaç duyduğu alanlara yönelmesi gerekir. Motivasyon, öğrenmeyi hızlandıran temel etkendir. Organizmanın öğrenmeye yönelik bir davranışta bulunması için onu motive eden bir etkenin olması gerekir. Motivasyon iki türlüdür: İçten motivasyon,dıştan motivasyon. Dıştan motivasyon; bireyin bir davranışı...
  5. Yoneticilik, Calisan ve Motivasyon

    Yoneticilik, Calisan ve Motivasyon

    yonetim, yoneticilik, personel, motivasyon, calisan, konusunu incelemektesiniz Evet Melekler , Basari Beyinde Baslar sozunden yola cikarak, is hayatimizda karsilastigimiz guclukler, motivasyonumuzu engelleyen nedenler, yoneticinin nasil olmasi gerektigiyle ilgili bir yaziyi sizinle paylasmak istedim, Motivasyon ve Değişme: Bilgi, güç demektir. Eğer kendinizi şartların kurbanı gibi...

Sayfayı Paylaş