gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.023
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme ve Değerlendirme

    Konu, 'Okul ve Öğretmenler' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİ B-) ÖĞRENMEYİ, GELİŞİMİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME
    Öğretmen, öğrencilerin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirir. Öğrencilerin kendilerini ve diğer öğrencileri değerlendirmelerini sağlar. Ölçme sonuçlarını daha iyi bir öğretim için kullanır; sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle paylaşır.
    D1. Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerini Belirleme

    Öğretmen, öğrenci kazanımlarını değerlendirmeye uygun ölçme stratejilerine ve araçlarına karar vererek, ölçme ve değerlendirme plânını hazırlayabilmelidir.
    Performans göstergeleri
    D1.1.Hangi amaçla ölçme ve değerlendirme yapacağına karar verir.

    D1.2. Amaca uygun ölçme araçlarını belirler.(C1.10)

    D1.3. Ölçme araçlarını çeşitlendirir(B2.4;C5.7)

    D1.4. Çok yönlü değerlendirme için alternatif ölçme araçlarnı belirler. . (Portfolyo, kavram haritaları,gezi, gözlem, görüşme vb.)

    D1.5.Ölçme ve değerlendirmeye yönelik plan yapar.(C1.9)

    D2. Değişik Ölçme Tekniklerini Kullanarak Öğrencinin Öğrenmelerini Ölçme

    Öğretmen, öğrencilerin belirlenen öğretim hedeflerine ulaşma düzeylerini ölçebilecek en uygun ölçme yöntem ve stratejilerini uygulayabilmeli ; öğrencilerin gelişim ve öğrenmelerini düzenli olarak izleyebilmelidir.

    Performans göstergeleri
    D2.1.Ölçme aracını geliştirir.

    D2.2.Ölçme aracının geçerlilik ve güvenirliliğini test eder.

    D2.3.Ölçme aracını uygular.

    D2.4.Öğrencinin çalışmalarını kontrol eder (proje, ödev, vb.).(B1.3)

    D2.5.Bireysel ölçme ve değerlendirme etkinlikleri düzenler ve bu etkinliklere öğrencileri dahil edecek stratejiler kullanır.(B2.4)

    D2.6.Öğrenenlerin performans ve gelişim düzeylerini düzenli olarak ölçer.

    D3. Verileri Analiz Ederek Yorumlama, Öğrencinin Gelişimi ve Öğrenmesi Hakkında Geri Bildirim Sağlama

    Öğretmen, ölçme sonuçlarını uygun teknikler kullanarak yorumlayabilmeli, öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyerek geri bildirim sağlamalı ve gerekli önlemleri alabilmelidir.

    Performans göstergeleri
    D3.1.Veri analizinde uygun istatistik tekniği seçer ve uygular.

    D3.2.Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak verileri analiz eder.

    D3.3.Ölçme sonuçlarını tablo, grafik türü görsel biçimlere dönüştürür.

    D3.4.Ölçme sonuçlarını yorumlar ve öğrenciye geri bildirim sağlar.(A2.5;B4.1;C7.1)

    D3.5.Ölçme sonuçları hakkındaki öğrenci tepkilerine önem verir.

    D3.6. Öğrenci başarılarını ve olumlu davranışlarını ödüllendirir. (A2.9)

    D3.7.Olumsuz davranışlar için yapıcı yönlendirmeler yapar.(C7.1)

    D3.8.Bilgi ve iletişim teknolojilerini de kullanarak değerlendirme sonuçlarını veliler, okul yönetimi ve diğer eğitimcilerle paylaşır. (B4.5;E5.2)

    D4.Sonuçlara Göre Öğretme-Öğrenme Sürecini Gözden Geçirme

    Öğretmen, ölçme ve değerlendirme sonuçlarına göre öğretme-öğrenme sürecini gözden geçirmeli ve gerekli gördüğü düzenlemeleri yapabilmelidir.

    Performans göstergeleri
    D4.1.Hedefleri yeniden gözden geçirir.(A2.4)

    D4.2.Öğrenme ortamını yeniden gözden geçirir.

    D4.3.Ölçme araçlarını yeniden gözden geçirir.

    D4.4.Öğretim stratejilerini, yaklaşım, yöntem ve tekniklerini yeniden gözden geçirir.

    D4.5.Gerektiğinde alternatif materyal, strateji ve etkinlikler geliştirir.(A1.1; A2.4;C1.1;C1.2;C5.1;C5.4;)

     
Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme ve Değerlendirme konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Çoklu Zeka ve Öğrenme

    Çoklu Zeka ve Öğrenme

    Önemli olan ne kadar zeki oldukları değil, hangi konuda zeki olduklarıdır. Zekanin tek tip olduğunu, doğuşla sabit bir düzeyde gelip hep aynı düzeyde kaldığını savunan eski inançlar, Harvard Üniversitesi profesörlerinden Howard Gardner'ın Çoklu Zeka Teorisi ile yıkılıyor. Gardner'a göre yedi tip zeka doğuştan her çocukta değişik düzeylerde bulunuyor ve küçük yaşlardan başlayarak yaşam boyu...
  2. Öğretme ve Öğrenme Süreci

    Öğretme ve Öğrenme Süreci

    etkinlik ve materyal hazırlama öğretme öğrenme süreci materyal ve etkinlik hazırlama öğrenme öğretme süreci süreçleri ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİ C-) ÖĞRETME VE ÖĞRENME SÜRECİ Öğretmen, öğretme ve öğrenme süreçlerini plânlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. C1-) Dersi Planlama Öğretmen, öğrenci merkezli bir yaklaşımla...
  3. Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme

    Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme

    madde güçlük indeksi hesaplama ranj hesaplama ranj nasıl hesaplanır ağırlık uzunluk zaman sıvı ölçme araçlarının tanımı ağırlık uzunluk zaman sıvı ölçme araçlarının tanıtılması Nesnelerin belli bir özelliğe sahip olup olmadığını, sahip ise; sahip oluş derecesini gözleyip, gözlem sonuçlarını daha çok da sayısal sembollerle ifade etmeye ölçme denir. Ölçme konusu olan belli bir özelliktir....
  4. Öğrenmede İstek ve Azim

    Öğrenmede İstek ve Azim

    “Yaptığınız, şeyler için pişmanlık zamanla geçer, ne var ki; yapmadığınız şeylere pişmanlığın çaresi yoktur.” İnsanı diğer canlılardan farklı kılan en önemli özellik, yeni deneyimler yaşayabilmesi yani her an öğrenmesi ve öğrendiklerinin bilincinde olmasıdır. Öğrenmek demek her yeni deneyimlerle hayatı anlamlı bir bütün haline getirmek, ufkumuzu olabildiğince genişletmek demektir....
  5. izlenim

    izlenim

    her istediğime ulaşabilirmiyim

Sayfayı Paylaş