gebe
  1. almira

    almira Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    7 Kasım 2007
    Mesajlar:
    724
    Beğenilen Mesajlar:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    istanbul

    Otİzmİn Tanimi Ve Belİrtİlerİ

    Konu, 'Melekler Yardımlaşma' kısmında almira tarafından paylaşıldı.

    otizm çeşitleri otizmin çeşitleri otizm belirtileri tanımı yetişkinlerde belirtileri [align=justify]Otizmin tanımı ve belirtileri Çocuklarda otizm, beyin sistemindeki fizyolojik fonksiyonların, kimyasal
    dengenin bozulmasıyla, 3 yaşından önce ortaya çıkan, yaygın gelişimsel bir
    bozukluktur. Otizm genetik nedenlere bağlı olarak da ortaya çıkabilir.
    Otizmin belirtilerini dil gelişimi, iletişim, sosyal beceriler, davranış ve
    aktiviteler olmak üzere 4 ana grupta incelemek mümkündür. Otistik bir çocukta bu
    belirtilerin hepsi birden olmayabilir. Bu nedenle, anne-babalara, çocuklarında
    aşağıdaki belirtilerden bir kısmını tespit etmeleri halinde, en kısa zamanda bir
    uzmana başvurmalarını öneriyoruz. Erken tanı ve disiplinli bir tedaviyle otistik
    çocukların normal bir okula devam edebilmeleri mümkün olabilmektedir. Bunun
    dışında, otizm tanısı konmasa bile, otizmin belli semptomlarını gösteren
    çocuklar vardır. Bu çocuklarda belli gelişim alanlarında problem var demektir.
    Bu alanların, aileler tarafından da uygulanabilen eğitim programlarıyla mutlaka
    desteklenmesi gerekir. Bu tip sorunu olan çocukların aileleri, belirli
    aralıklarla gelişim kontrolleri yaptırarak, sorunlu alanlardaki geriliği ve
    gelişmeyi izlemeli ve bu alanları nasıl destekleyebilecekleri konusunda
    profesyonel yardım almalıdırlar.
    Dil gelişimi

    Dil gelişimlerinde gerilik olur, konuşmayı geç öğrenirler
    Konuşulanları ve direktifleri anlamalar güç olur
    İstekleri için yetişkinlerin elinden tutmayı, işaret etmeyi tercih ederler
    Kısa konuşurlar
    İletişim

    Göz kontağı kurmaktan kaçınırlar
    Genellikle duygusal bağ kurmaları güçtür
    Anneye aşırı bağlıdırlar veya hiç bağ kurmazlar
    Öpülmeyi ve kucaklanmayı sevmezler
    İsimleriyle seslenildiğinde tepkisizdirler
    Sosyal beceriler

    Sosyal becerileri zayıftır, sosyal ilişki kurmakta güçlük çekerler
    İnsanlara karşı ilgisizdirler
    Yaşıtlarıyla oynamakta ve oyun kurmakta yetersizdirler
    Taklit becerileri yoktur
    Sosyal ortamlarda rahatsız olurlar• Büyük mağaza, çarşı vb. kalabalık
    ortamlardan uzak kalmak isterler
    Sosyal kurallara uymakta güçlük çekerler
    Davranış ve aktivteler

    Yaşıtlarının oynadığı oyuncaklar ilgilerini çekmez
    Dönen objelere ilgi duyarlar; araba tekerleği, tencere kapağı, çamaşır
    makinası,
    topaç gibi
    Yumuşak ve tüylü objelere elleyemezler veya bunlardan çekinirler; tüylü
    oyuncaklar, hamur ve parmak boyası gibi
    Yinelenen davranışları vardır; kendi etrafında dönme, sallanma, zıplama, kuş
    gibi kanat çırpma ve aynı sözleri tekrarlarma gibi
    Tehlikelerin farkına varmakta zorlanırlar
    Nedensiz ağlar, bağırır veya çığlık atarlar
    Tuhaf davranışlar sergileyebilirler; elleriyle göğsüne vurma, parmağını veya
    elini sallama, oynatma, elini ısırma veya kendine zarar verme gibi
    El ve parmaklarını çok iyi kullanamazlar
    Çevrelerindeki değişime fazla tepki gösterirler; eve gelen yabancılar, yeni
    bir bakıcı, mekan değişimleri gibi
    Televizyon ve Otizmin İlişkisi
    Görüldüğü gibi otizmin oldukça geniş bir semptom yelpazesi vardır. Televizyon bu
    geniş yelpaze içinde bazı semptomların kuvvetlenmesine veya ortaya çıkmasına
    neden olabilir. Özellikle yukarıda sayılan dil, iletişim ve sosyal beceriler
    alanlarındaki semptomları nitelik ve nicelik olarak artırabilir. Örneğin, zaten
    insanlara karşı ilgisiz olan çocuk, televizyon nedeniyle insanlardan iyice
    uzaklaşabilir. Aile üyeleri, televizyonla ilgilenen çocuğu, televizyondan
    koparıp, onunla ilişki kurmakta güçlük çeker. İnsanlarla etkileşimleri azaldığı
    için göz kontağı kurma süreleri ve dili kullanma gereksinimleri de azalır. Bu
    örneklerden de anlaşılacağı gibi, televizyon, var olan semptomları zaman içinde
    giderek artırma ve güçlendirme etkisine sahiptir. Bu nedenle televizyonun
    izlenme süresi çocuğun durumuna göre mutlaka uzmanlarla birlikte tayin
    edilmelidir.
    Televizyonun otizme bir başka olumsuz etkisi de tedavinin etkinliği azaltması
    konusundadır. Televizyon, yukarıdaki örneklerde belirtilen nedenlerle, eğitim
    programları ile çocuklara kazandırılmaya çalışılan sosyal ve iletişim
    becerilerinde gerilemeye neden olmaktadır.
    Özetle, televizyon, otizme neden olmaz, ancak bazı otizm semptomlarını
    kuvvetlendirici ve otizm tedavisinin etkinliğini azaltıcı etkisi nedeniyle,
    otizm belirtileri gösteren çocuklarda, tanı konmayan vakalarda bile,
    televizyonun dikkatle ve sınırlı sürelerle izlenmesine izin verilmelidir. Ayrıca
    otistik olmayan çocuklarda bile, okul öncesi dönemde, özellikle 3 yaşından önce,
    çok uzun süre televizyon izlemek belli alanlarda gelişim geriliklerine ve başka
    sorunlara neden olabilmektedir. Çocukların yaş grubuna uygun olmayan programları
    izlemeleri de ruh sağlıklarını ciddi biçimde tehdit edebilmektedir. Bu nedenle
    hepimizin geçtiğimiz çağın harikası bu cihazın kullanımı konusunda çocukları
    sağlıklı ve doğru yöntemlerle yönlendirmemiz gerekir.


     
  2. Kayıtsız Üye

    Kayıtsız Üye Forum Okuru

    Eeg
    Otizmde Epilepsi ve Elektroensefalografi (EEG)

    Otizmi olan çocuklarda epilepsi oranı % 25-33 civarındadır. Çeşitli tipte epilepsi nöbetleri görülebilir. Bu çocuklarda bazı nöbet tiplerini ayırt etmek zordur. Dalmalar yanıt vermeme veya ilgi göstermeme ile, motor süreçler (ağız köşesinde çekilme, elde atma şeklinde hareketler) tekrarlayıcı hareket ve tiklerle karışabilmektedir. Elektroensefalografi (EEG) beyin hücrelerinin oluşturduğu elektriksel aktivitenin saçlı deri üzerine yerleştirilen elektrodlar aracılığı ile çocuklara hiç bir zararı olmaksızın kaydedilmesi ve incelenmesidir. Bu yöntemle otizmi olan çocuklarda beynin temel biyoelektriksel aktivitesi gösterilebildiği gibi, epilepsiyle ilişkili ya da ilişkisiz anormallikler de saptanabilir.

    EEG LABORATUARI

    Gece EEG çekimi yapılır

    Rutin EEG :150 tl

    Uyku-uyanık EEG:250

    Video EEG

    EEG Monitorizasyon



    DİGİTAL VİDEOLU EEG CİHAZI İLE
    RUTİN EEG - UYKU-UYANIKLIK EEG - TÜM GECE EEG Çekimleri yapılır
    İSTANBUL İRTİBAT :0535 477 4386
    FATİH YİĞİT EEG TEKNİKERİ

     
Otİzmİn Tanimi Ve Belİrtİlerİ konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Otizm ve Zihin Okuma

    Otizm ve Zihin Okuma

    zihin okuma zihin okuma nasıl yapılır yöntemleri akıl teknikleri teknikleri ZİHİN OKUMA VE OTİZM Zihin okumayı, kendimizin ve karşımızdakinin zihinsel durumlarının(duygular, istekler, inançlar, düşünceler, niyetler, imgelem vb. gibi) farkına varma, söylenenleri ve yapılanları yorumlama ve daha sonra karşımızdakinin ne yapacağını tahmin etme yeteneği olarak tanımlayabiliriz. Bu, düzeyi...
  2. Otizm ve Empati

    Otizm ve Empati

    Otuz yedi yıl önce, Apollo 11'in ilk kez Ay'a varmasından birkaç ay sonra ve Şili'de Salvador Allende'nin başkan seçilmesinden birkaç ay evvel, Kruşçev ve Mao'nun nükleer bir savaşın eşiğine geldiği, Nixon'un Kuzey Vietnam'a binlerce ton bomba yağdırdığı sırada, dünya radyolarında 'Sympathy' şarkısı çalınıyordu*: Dünyanın bir yarısı öbür yarısından nefret ediyor Bir yarısı yiyeceğin...
  3. Bilim, Değişim ve Otizm Tanımı Bilimsel Mi?

    Bilim, Değişim ve Otizm Tanımı Bilimsel Mi?

    BİLİM: "Evrenin ya da olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneysel yöntemlere ve gerçekliğe dayanarak yasalar çıkarmaya çalışan düzenli bilgi." "Belli bir konuyu bilme isteğinden yola çıkan, belli bir ereğe yönelen bir bilgi edinme ve yöntemli araştırma süreci." Bilimin devamlı bir değişme içinde olduğu ve bu değişimin de bilimin en önemli özelliklerinden biri...
  4. Otizm ve Rutinler

    Otizm ve Rutinler

    Otizm ve Rutinler Otistik bireylerin genel özelliklerinden biride alıştıkları düzeni koruma,sürekli tekrar ettirme,yani rutine bağlı kalmadır.Bu durumdan eğitim çalışmalarında günlük yaşam becerilerini geliştirmek,gerekli alışkanlıkları edinerek düzenli sürdürülmesini sağlamak,ve benzer şekillerde akademik beceriler edinerek kullanımını sağlamak için kullanılır. Öğrenciler ile ilgili...
  5. Otizm Nedir ? Otizm Belirtileri Nelerdir ?

    Otizm Nedir ? Otizm Belirtileri Nelerdir ?

    otizm nedir,otizm nasıl anlaşılır,otizm neden olur,otizmin belirtileri nelerdir,otizm tedavisi Otizm, genellikle gelişimin ilk iki senesinde ortaya çıkan, bireyin çevresini algılamasında ve uyum sağlamasında zorluk çekmesine neden olan gelişimsel bir bozukluktur. Otizmin seviyesine göre kişide belirli oranlarda zeka geriliği oluşabileceği gibi normal zeka gelişimine sahip bir çok otizmli...

Sayfayı Paylaş