gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.023
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Pazarlama Stratejisiz Olmaz

    Konu, 'İş ve Kariyer' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Her kuşağın kendine özgü davranış kalıpları vardır. Pazarlama stratejinizi buna uygun kurmak, size çok şey kazandıracaktır. Belirli bir jenerasyonu baz alan pazarlama tekniği, ürünü nasıl satacağımızın ve nasıl bir reklam politikası uygulayacağımızın yolunu gösterir. Hepimiz aslında jenerasyonumuzun yarattığı birer “ürünüz”. Her jenerasyonun kendine özgü bir karakteristiği vardır. İşte bu yüzden pazarlama hedefi olarak hepimiz davranış biçimlerimiz ve inançlarımıza göre kuşaklara ayrılırız.

    Bir çok firmanın odaklandığı 4 tane temel jenerasyon vardır. Bunlar:

    1) Milenyum kuşağı ya da 2001 jenerasyonu yani 1980’den sonra doğanlar

    2) Nüfus azalması (baby bust) kuşağı ya da X jenerasyonu yani 1965-1980 yılları arası doğanlar

    3) Nüfus patlaması (baby boom) kuşağı yani 1946-1964 yılları arası doğanlar

    4) Olgun yurttaşlar yani 1909-1945 arası doğanlar

    Pazarlama yaparken, bu jenerasyonlarla ilişki kurabilmek için en uygun yolu bulmak durumundasınız.

    Bir ürün satın alınırken, kuşaklar açısından belirlenen yaşam tarzları ve sosyal değerler; eğitim, gelir, cinsiyet gibi genel demografik faktörler kadar etkili olmaktadır. Belki daha bile fazla...

    Kuşak pazarlamacılığında başarılı olmak istiyorsanız; müşterinizi motive eden faktörlerle, müşterinizin jenerasyonu arasındaki bağlantıyı doğru kurabilmelisiniz.Eğer doğru mesajı bulduysanız, daha sonra onu ürününüzle, hizmetinizle ya da onların arzularına göre, iletişimle sunabilirsiniz.

    Elbette ki her jenerasyon belirli yaşam dönemlerinden geçecektir. Genç kuşaklar kendilerini tüketici olarak, daha sonra çalışan ve ebeveyn olarak bulacaklardır. Bu güçlü demografik unsur, şirketler için çok önemli bir hale gelecektir. Onlarla şimdiden bir marka sadakati kurun ve yaşamları boyunca bunun semeresini görün.

    Eğer hala jenerasyon pazarlamacılığını keşfetmediyseniz, belki de şimdi tam zamanı

    alıntı


     
Pazarlama Stratejisiz Olmaz konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Süper Bir Reklam Stratejisi

    Süper Bir Reklam Stratejisi

    Bu Levi's'ın dini bayramlarımızdan birinde sanıyorum Suudi Arabistan'da reklam panolarına koyduğu bir afiş... Afiş çok beğenilmiş...
  2. Pazarlama Mucize Değildir

    Pazarlama Mucize Değildir

    Pazarlama mucize değildir Pazarlama ile ilgili verdiğim eğitimlerde, katılımcıların, pazarlama konusundaki fikirlerini dinleme ve derleme fırsatım oldu. Pazarlama konusunda eğitim alanların beklentileri o kadar büyük ki, bu beklentileri karşılamak için pazarlamanın “mucize” olması gerekir. Pazarlama mucize değildir. Pazarlama, doğru uygulandığında kesinlikle işletmenize düzen, gelir ve...
  3. Geleceğin Stratejisi

    Geleceğin Stratejisi

    Geleceğin Stratejisi Gelecek Markalar içerisinde bulundukları zaman dilimlerinden başlayarak stratejilerini oluştururlar. Çünkü pazarlama üretimin evvelinden başlayıp satıştan sonrada devam eden bir süreçtir. Bu yaklaşımla bakıldığında markaların stratejilerini oluştururken dikkat edeceği hususlar muhtemelen şunlar olacaktır. a) Sahip olduğu müteşebbis gücü b) Pazarlamayı düşündükleri ürün /...
  4. Pazarlama Reçeteleri

    Pazarlama Reçeteleri

    PAZARLAMA REÇETELERİ Pazarlama sektörü çok dinamik bir sektör. Tüketici eğilimlerindeki gelişmeler, pazar dinamiklerinin gelişimi sektörün sürekli kendini yenilemesini zorunlu kılıyor. Türkiye’de “marka yönetimi” batılı ülkelere göre çok geride olmasına rağmen son yıllarda önemli gelişmeler kaydedildi. Bunun bir süreç ve zaman işi olduğu da bir gerçek. Türkiye öncü sektörleri ile marka...
  5. Reklamlarda Star Stratejisi

    Reklamlarda Star Stratejisi

    Reklamlarda star stratejisi “Bir star anlatılmaz, fark edilir. Parladığı görülen ama dokunulmayan bir şeydir” Alain Delon Günümüzde o kadar çok benzer ürün ve hizmet söz konusu ki, tüketicinin herhangi özel bir ürünü ya da hizmeti kullanması için asla ürün ya da hizmetin kendisinin sunduğu nesnel fayda ya da bir diğer değişle ürünün çekirdek boyutu yeterli olmayacaktır. Tüketicilere satın...

Sayfayı Paylaş