gebe
  1. BEYZA21

    BEYZA21 ♥ سن بنيم جننتيم نفسيمسين ♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    9.604
    Beğenilen Mesajlar:
    1.517
    Ödül Puanları:
    113

    Ruh Hakkında İslam Alemindeki İnanışlar

    Konu, 'Tüm İslami Bilgiler' kısmında BEYZA21 tarafından paylaşıldı.

    Allah Teala, Hz.Adem’le başlayıp Hz.Muhammed (s.a.s) ile son bulan vahiy süreci içersinde insan oğluna bir çok gaybi meselede bilgilendirmiştir. Madde dışı aleme dair bilgilerden sağlıklı ve güvenilir olanı sadece Allah’ın peygamberleri aracılığıyla insanlara ulaştırmış olduğu bilgilerdir. Kur’an-ı Kerim’de ruh kelimesi değişik bir kaç anlamda kullanılmıştır.
    1)Allah Teala, Hz.adem (a.s.)’ın cesedini topraktan şekillendirdikten sonra ona kendi ruhundan üflemiş ve böylece Adem (a.s.) hayat kazanmıştır. Yine insanı ana rahminde yarattıktan sonra, ona kendi ruhundan üflemiş ve onu ruh sahibi bir insan haline getirmiştir.
    O (Allah) ki, yarattığı her şeyi güzel yapmış ve ilk başta insanı çamurdan yaratmıştır. Sonra onun zürriyetini, dayanıksız bir suyun özünden üretmiştir. Sonra onu tamamlayıp şekillendirmiş, ona kendi ruhundan üflemiştir… (Secde Suresi 7-9)
    Hani Rabbin meleklere demişti ki: “Ben çamurdan bir insan yaratmaktayım.” “Onu tesviye edip, düzeltip de ruhumdan ona üfledim mi derhal ona secdeye kapanın.” (Sad Suresi 71-72)



    ru.jpg





    2) Ruh kelimesi Cebrail (a.s.)’ın karşılığı olarak kullanılmaktadır. Bu anlamda “Ruhul-Kudüs” ve “Ruhul-Emin” terkipleri ile geçmektedir.
    Andolsun biz Musa’ya Kitab’ı verdik. Ondan sonra ardarda peygamberler gönderdik. Meryem oğlu İsa’ya da mucizeler verdik. Ve onu, Rûhu’l-Kudüs (Cebrail) ile destekledik. …..(Bakara Suresi 87)
    Muhakkak ki o (Kur’an) âlemlerin Rabbinin indirmesidir. (Resûlüm!) Onu Rûhu’l-Emîn (Cebrail) indirdi..Senin kalbine; uyarıcılardan olman için. (Şura Suresi 192-194)

    3) Ruh kelimesi ile Allah Teala’nın vahyi yani ayetleri kastedilir.
    Allah meleklerini, vahyi (ruh) ile kullarından dilediğine göndererek…(Nahl Suresi 2)


    Ruhlar toplu cemaatlerdir. Onlardan birbiriyle tanışanlar kaynaşır, tanışmayanlar ayrılır. (Buhari)
    Şüphesiz sizden birinizin teşekkülatı annesinin karnında kırk günde toplanır. Sonra orada o kadar bir müddetde pıhtı olur. Sonra o kadar müddetde orada bir parça et haline gelir. Sonra, Allak ona bir melek gönderir. Meleke, “Amelini, ecelini, rızkını, şaki veya said olacağını yazması şeklinde dört kelime emrolunur. Sonra da ona ruh üflenir… (Buhari)
    Allah Teala, Adem’i yarattığında sırtını sıvazlamış ve kıyamet gününe kadar Allah Teala’nın onun onun zürriyetinden yaratacağı her insan onun sırtından düşmüştür.(Ibni Kesir, a.g.e.)
    Ölenin gözü, alınan ruhunun ardından bakakalır. Melek kabzolunan ruhun elinden tutar, bu sırada yeryüzünde benzeri görülmemiş bir koku meydana gelir.
    Müminin ruhu çıktığı vakit, onu iki melek karşılar, yukarıya çıkarırlar. Sema ehli, “Güzel bir ruh yer tarafından geldi. Allah sana ve yaşattığın cesede salat eylesin” derler. Peşinden onu Rabbine götürürler.
    Gerçekten ölü kabrine konulduğu vakit, kendisini getirenlerin oradan ayrılırken ayakkabılarının seslerini pekala işitir. (Muslim)

    Ruh Hakkında İslam Alemindeki İnanışlar
    Değişik tuhaf yaratılışlı bir melek.
    Cesede hayat veren şey. (Fahreddin er-Razi, Tefsirül-Kebir)
    İnsanı canlı kılan bu ruhun mahiyeti, insandan bedeninde gördüğü fonksiyonu, cisimle birleşmesinin şekli ve bağlantısı Allah’tan başka hiç bir kimse tarafından bilinemez. (Kurtubi)
    Ruh, yüce, nurani ve hayat sahibi bir varlıktır. Ancak, duyu organlarıyla hissedilebilecek cisimler gibi değildir. Bir anlamda, suyun gül içinde dolaşması gibidir. Bedende dolaştığı müddetçe ona bağlı olarak tüm organlara hayat verir. (Alusi ve Ibn Kayyım el-Cezviyye)
    Allah Teala, kıyamet gününe kadar Adem (a.s.) dan olacaklarının tamamını huzurunda toplamış, önce onları ruh haline getirmiş, sonra onlara şekil vermiş ve de onları kendi nefisleri üzerine şahit tutarak “Ben sizin Rabbiniz değilmiyim?” diye sormuştu. (Ibni Kesir, Hadislerle Kur’an-ı Kerim Tefsiri)
    Ruh, anlayan, idrak eden ve kelama muhatap olup cevap verebilen kişilik kazanmış yapıdadır.
    İlim erbabı, ruhların bedenlerden önce olduğu ve Allah’ın onları konuşturup şahit kıldığı hususunda ittifak etmişlerdir. (Ebu Hureyre r.a.)
    Ölüm meleği tarafından ruh kabzolunur, bedendenden geri alınır, kıyamet gününe kadar geçici olarak kalacağı alemde “Berzah Alemi” alıkonulur. Dünya ile ahiret arasında bir geçiş olan Berzah Alami’nin mahiyetini ancak Allah Teala bilmektedir. Ancak, Berzah Aleminde ceza veya mükafat ruhlar üzerinde etkili olur. Kabir ya Cennet bahçelerinden bir bahçe veya Cehennem çukurlarından bir çukurdur. (Tirmizi)
    Ruhlar beka (süreklilik) için yaratılmışlardır. Ölen, insanın cesedidir. Ruh, bedenden ayrıldıktan sonra, kıyamet günüde tekrar bedenine dönünceye kadar, Allah’ın nimet ve azabına muhatap olacaktır.
    Ruhun, bedene girmeden önce belirli bir şekle sahip olup omadığı ve durumu hakkında insanoğlunun hiç bir bilgisi yoktur.
    Ruh, bedenle birlikte gelişir, olgunlaşır ve kişilik kazanır. Zaman bedeni yıpratır, fakat ruh zamanın yıpratıcılığından etkilenmez. Kişinin iyi işleri, ibadetleri ruhu güzelleştirir, kuvvetlendirir ve olgunlaştırır. Kötü ameller ise aksi tesir yapar.
    Ruh insan şeklindedir. (Ibn Kayyim, Kitabu’r-Ruh)
    İyi amelle beslenmiş ruh, dünyadaki şeklinden daha mükemmel, daha parlak dah nurlu olmakta, ibadeti vücuduna ruh olarak yansımaktadır.
    Ruhlar bedenlerden daha net birbirinden ayrılırlar. Bedenlerin birbirine benzemesi, ruhların birbirine benzemesinden daha fazladır. Yüce ruhlar, melekler bir beden içinde bulunmadan birbirinden ayırtedildiğine, cinler de yine birbirinden farklı olduğuna göre; bir beden içinde gelişen insan ruhlarıda elbette birbirinden farklıdır ve ayırtedici özelliklerini korurlar. (Ibn Kayyım el-Cezviyye)
    Ruh, kabirde cesede girecektir. Yalnız bu bedene hayat verme şeklinde değildir. Kabirde ruhun cesetle irtibatı, uykuda bedenle irtibatı gibidir. (El-Cevahir fi Tefsiril kuran)

     
Ruh Hakkında İslam Alemindeki İnanışlar konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Tüm İslam Aleminin Regaip Kandili Mübarek Olsun

    Tüm İslam Aleminin Regaip Kandili Mübarek Olsun

    Değerli arkadaşlar,canlar ve cananlar...Üç aylara girdiğimiz bu en güzel hafta başlangıcında hepimiz için huzur ve sağlık diliyorum rabbimden.. Bir hadis:"Recep Allah"ın ayı, şaban benim ayım, ramazan da ümmetimin ayıdır." "Ey Allah'ım! Recep ve şabanı bize mübarek kıl, bizi ramazana kavuştur." sadece sükut ile amin diyelim....... Ve bugün Regaip Kandili..Bütün...
  2. Tüm İslam Aleminin Miraç Kandili Mübarek Olsun!..

    Tüm İslam Aleminin Miraç Kandili Mübarek Olsun!..

    miraç kandilinin özellikleri tüm islam aleminin miraç kandili mübarek olsun tüm islam aleminin kandili Borçlarimizdan, ceza ve günahlarimizdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bagislayandir, unutmayalim.. Eller semaya kalkip, yürekler bir atinca bu gece, gözler sevinç yaslariyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualariniz kabul olsun!..
  3. Hamilelik hakkında inanışlar

    Hamilelik hakkında inanışlar

    hamilelikte tatlı yemek hamilelikte tatlı yiyememek gebelikte ekşi yemek ekşi eksi Hamile kadının erkek ya da kız doğuracağına ilişkin benzetme ve yakıştırmalar hamile kadının vücudunda oluşan değişimleriözellikle karın bölgesinin aldığı biçimlerin kalıp benzetmelerini içermektedir.Bu benzetmeler, pratikte ve tahminlerde kadın ve erkek cinsliğini simgeleyen biçimsel benzetmelerdir. Bu türden...
  4. Berzah aleminde ruhların ölmeden önceki hali ilemi olacak

    Berzah aleminde ruhların ölmeden önceki hali ilemi olacak

    Berzah aleminde ruhlar ölmeden önceki yüz siması saç rengi gözleri boyu posu ölmeden önceki haliylemi olacak yoksa başka bir sima ilemi olacak.
  5. İslamda ruh çağırma diye bir şey varmı?

    İslamda ruh çağırma diye bir şey varmı?

    Sual: Ruhun mahiyeti nedir? Ruh uykuda, ölünce olduğu gibi bedenden ayrılır mı? CEVAP Ruhun mahiyetini bilmek imkânsızdır. Bir âyet-i kerime meali şöyledir: (Ruh hakkında soranlara de ki: Ruh Rabbimin işlerindendir, size az bilgi verildi.) [İsra 85] Aklın erdiği bilgileri anlayan, his organlarından beyne gelen duyguları alan, bedendeki bütün kuvvetleri, hareketleri idare eden, kullanan...

Sayfayı Paylaş