Saffet Ulusoy da imza verdi UN Ro Ro satıldı

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Saffet Ulusoy da imza verdi UN Ro Ro satıldı
ulusoy tır firması saffet ulusoy gemisi
UN Ro Ro'nun satışına önce imza verdikten sonra vazgeçen ve satışı savunan yöneticileri çok sert ifadelerle eleştiren Saffet Ulusoy da satışa razı oldu. Şirketin dün akşam itibariyle yüzde 87'si KKR'ye satıldı

Anlaşmazlık nedeniyle ortakları arasında, başta Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Ulusoy ile CEO Cüneyt Solakoğlu olmak üzere, sert tartışmalara neden olan UN Ro Ro'nun satışı gerçekleşti.
Alıcı firma Kohlberg Kravis Roberts'in (KKR) yaptığı açıklamaya göre 5 Ekim 2007, saat 17.00 itibariyle U.N Ro-Ro'nun yüzde 87.9'una tekabül eden hisse, hissedarlarınca satışa sunuldu.
Şirketin CEO'su Cüneyt Solakoğlu ve satışa önce imza verdikten sonra vazgeçerek karşı çıkan ayrıca iki ayrı basın toplantısıyla sert açıklamalar yapan Saffet Ulusoy ve Ulusoy ailesinden diğer ortakları da hisselerini sattılar.
KKR'nin açıklaması şöyle: "5 Ekim 2007, saat 17.00 itibariyle, U.N Ro-Ro Grubu şirketlerinin hissedarlarınca satışa sunulan hisselerin toplam yüzdeleri aşağıdaki gibidir: U.N Ro-Ro İşletmeleri AŞ'nin yüzde 87.9'u, U.N Deniz Taşımacılığı AŞ'nin yüzde 90.3'ü, U.N Deniz İşletmeciliği AŞ'nin yüzde 97.5'i, U.N Gemicilik Sanayi ve Ticaret AŞ'nin yüzde 94.8'i satışa sunuldu. Başka bir ifade ile bu miktardaki hisseleri temsil eden ortaklar, satış için imza verdiler.

Fiyat değişmedi

KKR, henüz hisselerini satışa sunmak için satış sözleşmelerini imzalamayan hisse sahiplerine biraz daha süre tanımak amacıyla, imza süresini 8 Ekim 2007 Pazartesi saat 17.00'ye kadar uzattığını, satışa katılmak isteyen U.N Ro-Ro hisse sahiplerinin 8 Ekim 2007, Pazartesi saat 10.00 ile 17.00 arasında İstanbul Hilton'daki ilgililere başvurabileceklerini açıkladı.
Bilindiği gibi KKR ile UN Ro Ro, satış sözleşmesi yaptığında şirket için 910 milyon euro değer üzerinden anlaşmaya varılmıştı.

İki ortak satmadı

Edinilen bilgilere göre hisselerini sadece iki ortak satmadı. Eski UND Başkanı Çetin Nuhoğlu, bu konuda şunları söyledi:
"UND'nin yüzde 2.7 hissesi vardı. Biz satmadık. Bir de 9.5 hissesi olan Gökbora ve Transrutin şirketlerinin sahibi Şenol Çak satmadı. Geriye kalan bütün hissedarlar hisselerini sattılar.
Saffet Bey de sattı. Biz minimum yüzde 35'in satmamasını, şirkette söz sahibi olmayı istiyorduk, ancak olmadı. Bundan sonra yeni sahipleri ile yanyana gelerek projeler geliştirmeye çalışacağız" diye konuştu.
UN Ro Ro CEO'su Cüney Solakoğlu da, "Şu anda yüzde 81 hisse tamam, satıldı. Yüzde 6.2'si de tamam, yalnız evrak eksikliğinden dolayı tamamlanamadı. Ancak bunlar onay veren hissedarlar. Bunlar da tamamlanınca, başlangıçta satmak üzere yola çıktığımız yüzde 87'i de aşılmış oluyor" dedi.
Cüneyt Solakoğlu, Saffet Ulusoy tarafından çok sert ifadelerle eleştirilmişti. Ulusoy, "CEO bizi kandırdı, uyku mahmurluğunda ne olduğunu anlamadan imza attık. Adamın kellesini uçururlar" demişti.
Bunun üzerine Cüneyt Solakoğlu da dava açacağını belirtmişti.

'Hükümet satışa karşı' demişti

UN Ro Ro, ihracatta ro ro taşımacığında tekel durumunda olduğu için Türkiye İhracatçılar Meclisi ve Saffet Ulusoy'un açıklamasına göre hükümet satışına karşı çıkmıştı. Ulusoy bir basın toplantısında "Hükümet de hanım da satışa karşı" demişti. Ortaklardan UND de de şirketin satılmamasını, satmak isteyenlerin hisselerini almak için kaynak yaratabileceklerini açıklamıştı.

Nasıl kuruldu?

1991 yılında Yugoslavya'nın dağılmasıyla can ve mal emniyetinin sağlanamadığı Türkiye- Avrupa güzergahında, bir günde 10 misli artan geçiş ücretleri, geçiş belgelerinin yetersizliği, tonaj kısıtlamaları ve seyir yasaklarıyla katlanan sorunların aşılması gerekiyordu.

Alternatif güzergah arayışına giren Türk uluslararası karayolu taşımacıları, yaşananlar karşısında tek çözümün; Ro Ro taşımacılığı olduğunu gördüler. Un Ro Ro İşletmeleri A.Ş. 1993'te Ro Ro taşımacılığı ihtiyacı üzerine Saffet Ulusoy öncülüğünde kuruldu. 48 taşımacının ortaklığıyla kurulan bu şirkete, 2000 yılında 120 ortaklı Un Deniz Taşımacılığı A.Ş., 2003 yılında 142 ortaklı UN Gemicilik A.Ş. ve 2004 yılında 118 ortaklı UN Deniz İşletmeciliği A.Ş. katılmış ve bugünki UN Ro Ro İşletmeleri topluluğu oluştu.
Şirket, denizcilik sektöründe Türkiye'nin en büyük şirketi.

Ne satıldı?

Akdeniz'in 1. dünyanın 4. büyük filosu UN Ro Ro şirketi varlıkları şöyle: Pendik Limanı ve Saffet Ulusoy Terminali, Ambarlı'da 50 dönüm arazi, UN Ro Ro'nun İstanbul Salacak binası, Çatalca'da 500 dönüm arazi, 200 TIR kapasiteli Ege gemisi, 200 TIR kapasiteli Adriyatik gemisi, 200 TIR Atılım Gemisi, 200 TIR kapasiteli Birlik Gemisi, 240 TIR kapasiteli Saffet Ulusoy Gemisi, 240 TIR kapasiteli Marmara Gemisi, 240 TIR kapasiteli Trieste Gemisi, Hayri Ekinci Gemisi, ve diğer gemilerle birlikte toplam 9 gemi.
U.N RO-RO, iki hatta düzenli Ro Ro seferleri yapıyor, söz konusu Ambarlı ve Pendik Limanlarından Trieste'ye ulaştırılan araçlar, kısa bir kara yolculuğuyla Avrupa'nın önemli şehirlerine varıyor.

Kaynak
 
Geri
Üst