gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.022
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Sanal Dünyada Pazarlama

    Konu, 'İş ve Kariyer' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Pazarlama konusunda internette yer alan şeylerin büyük çoğunluğu, size, internet üzerinden satılan ve dağıtılan ürün ve hizmetlerinizi pazarlamanızda yardım etmek için geliştirilmiştir. Peki bunun, kendi kişisel servislerini satmayı öncelik olarak belirlemiş olan, bağımsız bir profesyonel için anlamı nedir? Sorun şu ki, kendi profesyonel hizmetlerinizi pazarlamak, bir ürünü veya yepyeni bir servisi pazarlamakla aynı şey değildir. Kurumsal danışmanlığı bir web hosting''i gibi, hayat koçluğunu da bir e-kitap gibi satamazsınız. Eğer internet ürünleri ve servislerini pazarlamak için tasarlanan yöntemlerle kendinizi pazarlamaya çalışırsanız, bazı ciddi hatalarla karşı karşıya kalabilirsiniz. İşte işinizin sağlığı için tehlikeli olabilecek 5 ''yanlış bilinen'' internet efsanesi.

    Efsane 1 - Herşey iyi bir web sitesiyle başlar.

    Aslında herşey, iyi tanımlanmış bir hizmetle başlar. Kime, neyi pazarladığınız konusunda aklınızda net bir düşünce yoksa, dünyanın en iyi web sitesi bile size müşteri kazandırmaz. Bir web sitesi kurmayı düşünmeden önce, hedef pazarınızın neresi olduğunu, profesyonel özelliklerinizi nasıl tanımladığınızı ve müşterileri size çekecek özel becerilerinizin neler olduğunu bilmelisiniz.

    Sitenin içeriği, tasarımdan çok daha fazla önemlidir. Tabi ki profesyonel-görünen bir sitenizin olması gerek, ama parlak bir tasarım ve gözalıcı grafikler, bir müşterinin neden sizinle çalışması gerektiğini anlatan açık bir yazıdan daha fazla işe yarayamaz. Makaleler, değerlendirmeler ve sizin uzmanlığınızı gösteren diğer kullanışlı örnekler, potansiyel müşterileri; flash intro''lardan ve interaktif menülerden daha fazla etkiler.

    Efsane 2 - Daha fazla site trafiği, artan kar demektir.

    Web sitenizde trafiğin yoğunlaşmasının tek sonucu, web host''unuz tarafından size sunulan bandwidth''in artmasıdır. Siteye daha fazla ziyaretçi çekmek için banner reklamlar, web yönlendiricileri veya tıklama-başına-ödeme sıralamalarına para harcamadan önce, müşterilerin siteye geldikleri zaman sizinle iş yapmak isteyeceğinden emin olmanız gerek.

    İş arkadaşlarınızdan ve varolan müşterilerinizden, sitenizi eleştirmelerini isteyin. Sizin sunduğunuz şeyi anlıyorlar mı? Hedef müşterilerinizin getirilerini görebiliyorlar mı? Onlardan alacağınız geridönüşlerle sitenizi revize edin. Sonra, bireysel olarak bazı müşterilerinizi, siteye davet edin. Sizin önerileriniz, sitenizi gördükten sonra onları daha çok mu çekti? Eğer öyleyse, doğru yoldasınız demektir. Aksi halde, hala yapmanız gereken çok şey vardır.

    Efsane 3 - Listenizi oluşturmak için elinizden gelen ne varsa yapın.

    Zengin bir mail-list''in, çok kıymetli bir pazarlama değeri olduğu tartışılmaz bir gerçek. Ama listenizdeki isimlerin kalitesi, isim sayısından çok daha önemlidir. Başka insanların verdiği isimler, ortak girişim sahiplerinin ticari alışveriş listeleri veya bu isimleri bir sağlayıcıdan almak, ''nadiren'' gerçekten sizin hizmetinizle ilgilenen alıcıların ortaya çıkmasını sağlar.

    Sitenizi ziyaret edenlere ve tanıştığınız kişilere, mailing list''inize katılma önerisini getirin ve onlara, karşılık olarak bir değer kazanmaları için birşey önerin. İyi yazılmış bir e-dergi, yararlı bir rapor veya bilgi veren bir ses kaydı gibi unsurların hepsi, etkili promosyonlar. Ama promosyonunuz, sizin sağladığınız hizmetlerle direkt bağlantılı olmalı ve aynı zamanda, profesyonel kredibilitenizi de artırmalı. Promosyon niteliğindeki yutturmacalar veya bilinmeyen kaynaklardan elde edilen isimler, nadiren sadık müşteri kitlesi yaratır.

    Efsane 4 - ''Karşı koyulamaz içerik'', satışların da sırrı

    Abartılı reklamlarla dolu bir web metni, bazı bilgi ürünleri veya kursların satışında etkili olabilir, ama fazla güven de oluşturmaz. Sonuçta siz, televizyonda gece yarısı reklamlarında çatal bıçak satar gibi, birilerini, sizi danışman, koç, tasarımcı, eğitimci olarak kiralaması için ikna etmeyeceksiniz.

    İnternet pazarlama yapınız, müşterilerinizle yaptığınız çalışmalardaki gibi bir profesyonelliği yansıtmalı. Eğer pazarlama ürünleri hakkında birşeyler yazmak sizin başarılı olduğunuz bir konu değilse, o zaman profesyonel bir metin yazarı ile çalışın. Ama, çalıştığınız bu kişinin, sizin gibi profesyonellere yazmak konusunda deneyimli olduğundan da emin olun.

    Web sitenizin içeriği sizin becerilerinize, sorumluluk duygunuza ve vasıflarınıza yönelik güveni artırıcı bir yapıya sahip olmalı.

    Efsane 5 - Sadece kazandıran formülü izleyin, zengin olacaksınız!

    İcat edilen tüm ''internette zengin olma'' planlarının çok fazla talibi var. Ama paradoksal bir şekilde, gerçekte çok az sayıda insan internette para kazanıyor.

    İnternet; telefonla arama, mektup yazma veya birebir konuşmadan farklı bir ''profesyonel hizmet'' pazarlama aracı olabilir. Ama bir tarafta da, tüm bu araçlarda kullanılan temel kurallar benzerlik de gösteriyor. Yeni bir kazanma formülü yok. Müşteriyi bağlamanın sırrı hala aynı: İlişki kur, insanların seni tanımasını ve güvenmesini sağla.

    Eğer web siteniz, e-derginiz ve diğer internet tabanlı çalışmalarınız; potansiyel müşterilerinizle uzun vadeli ve güvenilir ilişkiler kurmanızı sağlıyorsa, o zaman web üzerinde bir iş sahibi olursunuz.

    Ama eğer mesajınızı dinleyen kim olursa ona anlatır, kısa yoldan kar peşinde koşarsanız, internet size, sokağın başında megafonla bağırmaktan daha fazla bir artı değer de katmaz.

    Kaynak : infomag.


     
Sanal Dünyada Pazarlama konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Sanal Dünya...

    Sanal Dünya...

    Karşımızda yabancı bir insan. Bilmediğimiz, tanımadığımız belki de hayatımızda bir kere bile karşılaşmadığımız bir kişi. Belki arkadaşlık sitelerinde, belki de bir tavla oyununda tanışıyoruz. Ya da tesadüfen telefon ya da elektronik mektup vasıtası ile... Önemli de değil nerde ne zaman tanıştığımız. Önemli olan bu sırlı perdenin arkasında iletişim kurduğumuz bir yabancı. Sadece insan olduğunu...
  2. Ağızdan Ağıza Pazarlama

    Ağızdan Ağıza Pazarlama

    Ağızdan ağza pazarlama yöntemi Kişilerin herhangi bir pazar eylemini ve bunun sonucunda satın alınan mal veya hizmetle ilgili deneyimlerini ve başlarından geçenleri diğer müşterilere anlatarak onların alış-verişini etkilemesi insanlık tarihi kadar eski bir olgu. Yani daha dün keşfedilmiş bir olay değil. Yüzlerce yıldır insanlar alış veriş yaparlar ve satın aldıkları mal ve hizmetle ilgili...
  3. Pazarlama Reçeteleri

    Pazarlama Reçeteleri

    PAZARLAMA REÇETELERİ Pazarlama sektörü çok dinamik bir sektör. Tüketici eğilimlerindeki gelişmeler, pazar dinamiklerinin gelişimi sektörün sürekli kendini yenilemesini zorunlu kılıyor. Türkiye’de “marka yönetimi” batılı ülkelere göre çok geride olmasına rağmen son yıllarda önemli gelişmeler kaydedildi. Bunun bir süreç ve zaman işi olduğu da bir gerçek. Türkiye öncü sektörleri ile marka...
  4. SAnal alem...

    SAnal alem...

    Cam parçasının ardındaki Dünya

Sayfayı Paylaş