gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.023
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Sınıf Yönetimi

    Konu, 'Okul ve Öğretmenler' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Sınıf Yönetimi Sınıf, farklı ilgi ve ihtiyaçlara sahip olan öğrencilerin oluşturduğu sosyal bir topluluktur. Dolayısıyla, kurallar, rutinler, düzenlemeler veya prosedürler sınıf yapısının en temel yapı taşlarıdır. Sınıfta uyumu ve huzuru sağlamak ve sağlıklı bir öğrenme ortamı oluşturmak için çeşitli yollar vardır. Bunlardan en önemlisi öğrencilerin dikkatini toplamaktır.


    Öğrencilerin Dikkatlerini Toplamak:


    Öğretmenler dersin başında veya yeni bir öğrenme etkinliği için öğrencilerin dikkatini toplamaya çalışmalıdır. Genellikle bir çok öğretmenin sınıftaki öğrenci gürültüsüne karşı "Sınıf, Sessiz ol!" veya "Sınıf, kesin sesinizi!" gibi ibarelerle sınıfını susturmaya çalışması hem çok zor, hem de öğretmene acı veren bir süreçtir. Çünkü sınıfı susturmaya çalışmada sadece sözel kelimelerin kullanılması etkisiz bir yöntemdir. Bu durumda öğretmenler, etkili dikkat toplama yöntemlerini devreye sokmak zorundadır. Bu yöntemler şöyle sıralanabilir;


    a-) Tahtaya "Sessizlik, Lütfen!" kelimelerini yazmak.

    b-) Tahtaya 30 saniyelik aralıklarla sessiz olmak için toplam kaç saniyenin kaybedildiğini yazın ve öğrencilerinize bu durumun onların normal akademik zamanından çalındığını bildirin.

    c-) Tahtaya dikkat eden bir sınıfın resmini asın ve onu öğrencilerinize işaret edin.

    d-) El çırparak kısa bir ritim tutturun ve öğrencilerinizin de bu ritme ellerini çırparak vermelerini isteyin.

    e-) Sessizliği ima etmek için bir elinizi havada tutarken, diğer elinizin bir parmağını dudaklarınıza yaklaştırın ve öğrencilerinizden sizin hareketinizi aynen yansıtmalarını isteyen.

    f-) Bir öğrencinizin kulağına "sessiz olma zamanıdır" ibaresini fısıldayarak sınıftaki bütün öğrencilerin bu mesajı diğerlerine aktarana kadar bekleyin.

    g-) Derse başlayın ve sınıftaki her öğrencinin kendi davranışını kontrol altına almasına ve bu davranışından sorumlu olmasına fırsat tanıyın.

    h-) Kuş seslerinden oluşan bir kaseti sınıfa dinletin.


    (Kaynak: Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim, Yard.Doç.Dr.Ahmet SABAN, Nobel Yayın Dağıtım, Aralık 2003)


     
Sınıf Yönetimi konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. yönetim

    yönetim

    hiç bir başlığa uymayan bölümü açılsa iyi olur diyorum
  2. Ödevlerin Sınıf Yönetimi Üzerindeki Etkileri

    Ödevlerin Sınıf Yönetimi Üzerindeki Etkileri

    Ödev: Öğretmenler tarafından çocukların ders dışı zamanlarda da hazırlanmaları için verilen; bazen derse hazırlık ve çok defada derste öğrenilenleri pekiştirme, genişletme ve tamamlamayı amaçlayan çalışmalardır. Yazılı olmakla beraber sözlü ve yazılı ev ödevleri bulunacağı gibi, bireysel ve grup halinde olan ödevlerde vardır. Öğretimde başlıca üç türlü ödev uygulanmaktadır. 1–Ev Ödevleri:...
  3. İlköğretimde Öğretmen-Öğrenci Etkileşimine Sınıf Yönetimi Kurallarının Etkisi

    İlköğretimde Öğretmen-Öğrenci Etkileşimine Sınıf Yönetimi Kurallarının Etkisi

    Yrd.Doç.Dr. Muharrem ÖK (*) Yrd.Doç.Dr.Osman GÖDE(**) Vesile ALKAN(***) İçinde bulunduğumuz üçüncü bin yılda çağın hızlı gelişim ve değişimine ayak uydurabilecek nitelikli insan gücü yetiştirmek zorunlu hale gelmiştir. İyi bir eğitimin nitelikli öğretmenlerle sağlanacağı yadsınamaz bir gerçektir. Bunun yanında etkili bir eğitim için etkili bir sınıf yönetimi sağlanması da önemli diğer bir...
  4. Yönetim Hakkında

    Yönetim Hakkında

    Bir itfaiye örgütünün başarılı olduğunu söyleyebilmek için hangi kriteri kullanırsınız? Yangın yerine en hızlı ne kadar sürede ulaştığını mı? Yoksa ne kadar çabuk yangını söndürdüğünü mü? Kuzey Amerika''''da birçok yerde bu kriter, ilgili bölgelerde ''''ne kadar az yangın çıktığı''''. İtfaiyeciler oturup yangın alarmının çalmasını beklemek yerine halka eğitim veriyorlar. Bazıları evleri...
  5. İtibar Yönetimi

    İtibar Yönetimi

    İtibar yönetimi kavramı Halkla İlişkiler mesleğinin kavramsal tartışmaları arasında son yıllarda öne çıkan yeni bir iletişim yönetimi olarak karşımıza çıkıyor. Halkla İlişkiler isminden kaynaklanan tartışmalar beraberinde yeni yaklaşımları da getiriyor. Perception management (algılama yönetimi), reputation management ( itibar yönetimi) kavramları bu anlamda yeni açılımlar sağlıyor. Salim...

Sayfayı Paylaş