gebe
  1. İzmirella

    İzmirella Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    24 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.619
    Beğenilen Mesajlar:
    10
    Ödül Puanları:
    0

    tArİhİ asAnSöR

    Konu, 'Çöplük' kısmında İzmirella tarafından paylaşıldı.

    asansör resimleri tarihi asansör tarihi hakkında bilgi izmir hakkında bilgi izmir
    ASANSÖR
    [​IMG]Resim küçültülmüştür.Resmi büyütmek için buraya tıklayın.Resimin orjinal boyutları 656x432ebatlarında 45KB boyutundadır.[​IMG]
    Mithatpaşa Caddesi ile Halil Rıfat Paşa semti arasındaki yükselti farkından dolayı, iki semt arasındaki ulaşımı kolaylaştırmak amacı ile 1907 yılında bir asansör inşa edilmiştir.
    [​IMG]Resim küçültülmüştür.Resmi büyütmek için buraya tıklayın.Resimin orjinal boyutları 655x493ebatlarında 45KB boyutundadır.[​IMG]
    50 m. ‘ lik yükseklikte yer alan Halil Rıfat Paşa semtine 155 basamaklı merdivenle çıkılıyordu. Buraya inşa edilen asansör kulesi ile, iki semt arası birleştirilmiştir. Bu kulede iki asansör bulunmakta, bunlardan soldaki buharla, sağdaki ise elektrik ile çalışmaktaydı.
    [​IMG]Resim küçültülmüştür.Resmi büyütmek için buraya tıklayın.Resimin orjinal boyutları 658x545ebatlarında 42KB boyutundadır.[​IMG]
    1985 yılında gerçekleştirilen restorasyonla her iki asansör de elektirikle çalışır duruma getirilmiştir. 1994 yılında yapılan ikinci restorasyonda Asansör Sokağının çevre düzenlemesi yapılarak, hizmete sokulmuştur.
    [​IMG]Resim küçültülmüştür.Resmi büyütmek için buraya tıklayın.Resimin orjinal boyutları 659x872ebatlarında 87KB boyutundadır.[​IMG]
    1900 lü yıllarda Museviler'in yoğun olarak yaşadığı semt olan Karataş'da bulunan Asansör, Musevi vatandaşlarımızdan Nesim Levi ismindeki kişi tarafından yaptırılmıştır.
    [​IMG]
    Aynı zamanda Vilayet İdare Meclisi üyesi de olan Nesim Levi, Bayraklı mazalarının sahibi oluğu için Nesim Levi Bayraklı olarak da bilininen bu kişi İzmir'de bir çok bina sinagog yaptırmış aynı zamanda da Karataş Hastanesi'nin yapımı için üç evini bağışlayarak bu hastanenin kurulmasına ön ayak olmuştur.
    [​IMG]
    Nesim Levi'nin Fransa ve İtalya'dan getirttiği mühendislerin çizdiği plana göre yapılan asansör önceleri su gücüyle çalışıyordu. Asansörün yapıldığı yerde daha önceleri taş ocağı bulunuyor ve Karataş ile Halil Rifat Paşa'yı birleştiren merdivenlerin kışın özellikle geceleri yaşlı kişiler tarafından çıkılması çok güç oluyordu.
    [​IMG]
    Asansörün giriş kısmının üzerindeki Plakette Fransızca ve İbranice olarak kulenin hizmete açılış yılı olan 1907 ve yaptıran kişinin ismi olan Nesim Levi yazmaktadır.
    1942 yılında Şerif Remzi Reyent'e satılıncaya kadar Asansör, Musevi Hastanesi'nin (Karataş Hastanesi) mülklerindendi ve geliri hastanenin giderlerini karşılamakta kullanılıyordu.
    [​IMG]Resim küçültülmüştür.Resmi büyütmek için buraya tıklayın.Resimin orjinal boyutları 656x471ebatlarında 57KB boyutundadır.[​IMG]
    1970'li yılların ortalarına kadar su gücüyle çalışan Asansör, 1980 li yıllarda restore edilerek elektrik ile çalışır hale getirildi.
    1907 yılında inşa edilen asansörün kabinleri bugün belki eski teknoloji ile çalışmıyor ama kütlesi ve düşüncesiyle yüzüncü yaşıyanı kutlayan bir izmir klasiği artık.

    Asansörün Türkçe bilgi kitabesi
    [​IMG]Resim küçültülmüştür.Resmi büyütmek için buraya tıklayın.Resimin orjinal boyutları 649x427ebatlarında 50KB boyutundadır.[​IMG]

    Asansörün orjinal kitabesi. Semtin kuruluş yıllarındaki sakinleri hakkında bilgi verir mahiyette: Fransızca ve musevice. Yani levantenler ve günün geçerli ticari dillerini konuşan Museviler
    [​IMG]Resim küçültülmüştür.Resmi büyütmek için buraya tıklayın.Resimin orjinal boyutları 655x432ebatlarında 41KB boyutundadır.[​IMG]

    Seyir Kulesi
    [​IMG]

    Dario Moreno Sakağı
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. *jellibon*

    *jellibon* Daimi Üye Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2007
    Mesajlar:
    6.787
    Beğenilen Mesajlar:
    36
    Ödül Puanları:
    48
    Şehir:
    mutluluk ülkesinden
    Cevap: tArİhİ asAnSöR

    emeğine sağlık canım çok güzel örünüyor
     
tArİhİ asAnSöR konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Asansörü Türkler yaratmis olsaydi...

    Asansörü Türkler yaratmis olsaydi...

    * Bir kere asansörü çagirmak için asagi ve yukari tercihli iki dügme asla olmazdi, tek bir dügme olurdu. ("Neden" diye soranlar iki dügmeye birden basmaya devam etsinler!) * Kamu binalarinin hepsinde en az iki asansör olurdu, vatandas asansörü ve VIP asansörü. (Sanki hemen hepsinde de var gibi!) (demek ki yalnız değiliz!!) * Asansör soru sorar, fikir beyan ederdi... - Hangi kata? -...
  2. Asansör

    Asansör

    rüyada asansör düşmesi Rahatlığa ve Size maddi yükü olan kimseden kurtulmaya işarettir. Rahatlığa ve Size maddi yükü olan kimseden kurtulmaya işarettirRüyada asansöre binmek başarının işaretidir. İş hayatınızda yükseleceğinizi gösterir. Asansörden inmek ise başarısızlığın ve şanssızlığın işaretidir.Asansör büyük, ferah, aynalı ise kısa sürecek bir heyecandır. Asansör dar, loş ise telaşlanıp,...
  3. Asansörün tarihi

    Asansörün tarihi

    Asansör, dikey olarak yük ve insan taşımada kullanılan bir araçtır. Asansör, özellikle şehirlerde vazgeçilmez bir araç olmuştur. Şehirlerde gittikçe artan arsa değerleri sonucu daha yüksek binalar yapılması, insanların üst katlara ulaşabilmesi için asansörleri zorunlu kılmıştır. Ayrıca inşaatlarda ve fabrikalarda yük taşıyan asansörler de mevcuttur. Asansörler olmasaydı kentlerde pek çok...
  4. Asansörden korkanlara

    Asansörden korkanlara

    Merhabalar degerli misafirimiz, sitemizde toplu bir temizlik yapmak zorunda kaldik. Su anda gormek istediginiz konuyu maalesef sizlere sunamiyoruz. ilgili sayfamizin google siralamalarindan dusmesi icin gerekli algoritmik degerleri sitemize verdik. Verdigimiz rahatsizlik icin sizlerden ozur dileriz. Dilerseniz yukaridan sitemizin logosuna tiklayarak anasayfamiza gidebilir, Ya da ust sag...
  5. Asansör Bozulup Düşerse Ne Olur?

    Asansör Bozulup Düşerse Ne Olur?

    Düşünün ki, asansörünüz bozuldu ve 60-70 km/saat, yani saniyede 18 metre hızla düşüyor. Lütfen panik yapmayın, asansörü tutan tek bir kablo değildir, en azından 5 veya 6 kablo vardır. Bu kabloların her biri tek başına asansörün ağırlığını taşıyabilir. Diyelim ki, bu kabloların hiçbiri görevini yapmadı, asansörü durduracak bir başka fren donanımı daha vardır. Hatta bazı asansör boşluklarında...

Sayfayı Paylaş