Tesbih Namazını Cemaatle Kılmanın Hükmü Nedir?

*MeleK*

♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥
Tesbih Namazını Cemaatle Kılmanın Hükmü Nedir?
tesbih namazı
tesbih namazı kılmanın hükmü
tesbih namazını cemaatle kılmak


Tesbih namazı sevabı çok büyük olan ve tesbihle kılınan bir namazdır. Tesbih namazının kılınması sünnettir ve faziletleri çok büyüktür. Tesbih namazı ile ilgili hadisler ise şöyledir;

tesbih namazi.jpg



Tesbih namazının kılınması sünnettir. Tesbih namazı hakkında Kur'ân'da geçen herhangi bir ayet yoktur. Ancak bu namaz hakkında hadis rivayet edilmiştir. Resulullah (s.a.s) amcası Hz. Abbas'a tesbih namazı hakkında şu tavsiyede bulunmuştur:

"Amcacığım, sana on faydası olan bir şey öğreteyim; bunu yaparsan günahlarının ilki-sonu, eskisi-yenisi, bilmeyerek işlediğin-bilerek işlediğin, küçüğü-büyüğü ve gizli yaptığın-açıktan yaptığın on türlü günahını Allah bağışlar."(Ebu Davud, Tatavvu, 14; Tirmizî, Salat, 350)

Dört rekâtlı bir namazdır. Her rekâtında 75 kere: "Sübhânallahi ve'l-hamdü lillâhi ve lâ ilâhe illâllahü vallahü ekber"cümlesi okunur.

Bir rekât içinde bu tesbih cümlesinin söylendiği yerler ve miktarları şöyledir:

* İlk rekâtta Sübhâneke'den sonra; ikinci rekâtta da Fâtiha okunmadan evvel 15 kere,

* Fâtiha ve sûre okunduktan sonra 10 kere,

* Rükû'da 3 kere Sübhâne rabbiye'l-azîm dendikten sonra 10 kere,

* Rükûdan kalkıldığında 10 kere,

* Secdede, üç kere Sübhâne rabbiye'l-a'lâ denilmesini müteâkip 10 kere,

* Secdeden doğrulup oturulduğunda 10 kere,

* İkinci kere secdeye gidilip 3 kere Sübhâne rabbiye'l-a'lâ denildikten sonra yine 10 kere.

Böylece her rekâtta 75 Sübhânallahi.. ilh. cümlesi söylenmiş olur.

İkinci rekâtın sonunda selâm verilerek 3 ve 4. rekâtlar ayrı iki rekât hâlinde kılınabileceği gibi, selâm verilmeden üçüncü rekâta da kalkılabilir. Üçüncü ve dördüncü rekâtlar, aynen birinci ve ikincisi gibi kılınır. Böylece 4 rekâtta toplam 300 tesbih okunmuş olur.

Bu namazın hiç olmazsa ömürde bir defa kılınması tavsiye edilmiştir.

Hadisten anlaşıldığı üzere kişinin bu namazı elinden geldiği kadar sıklıkta kılabilmesi faziletlidir. Bu namaz, nafile bir namaz olup bütün nafile namazların münferiden kılınması evladır. Hatta bazı âlimler, nafile namazların cemaatle kılınmasına, tenzihen mekruh demişlerdir. Sadece teravih namazı, Efendimiz devrinde ve hulefa-i raşidin tarafından cemaatle kılındığı için icmâ ile mazur görülmüştür. Buna binaen ramazanda vitr-i vacibin de cemaatle kılınması yine istihsanen caiz görülmüştür. Bunun dışında bütün nafile namazların, münferiden kılınması evlâdır.

Nafile namazların tek başına kılınması bir esas olmakla beraber sıkça kılınmadığı ve normal olarak tek başına tesbihleri saymanın zorluğu, tesbih namazını kılmasını bilmeyen kimseler öğrenmesi gibi sebeplerle bu namazı cemaatle eda etmekte sevab vardır. Buna bidat denirse de bu bidat-ı hasene olabilir. Ayrıca cemaatin yapıcı etkisi vardır insan üzerinde. Genelde unutulan ve fazla bilinmeyen bir sünneti ihya adına tesbih namazını cemaatle kılmakta bir mahzur yoktur.
 
Geri
Üst