gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.022
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Tiamin (Vitamin B1)

    Konu, 'Diyet - Sağlıklı Beslenme' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Merkezi sinir sistemimizin doğru çalışması için gereken anahtar bir vitamindir. Uygun tiamin alınması beyin fonksiyonlarında düzelmeye neden olur. Yetersiz tiamin alınması gözlerde zayıflamaya, düşüncesel karmaşaya ve fiziksel fonksiyonlarda uyum bozukluğuna neden olur. Tiamin sağlıklı bir kan dolaşımı için gereken kan hücrelerinin yapımı için de gereklidir.Besinlerimizle aldığımız karbonhidratların enerjiye çevrilmesinde de tiamin gereklidir. Sindirim sistemi ve kalbi olşturan kasların gerginliğinin sağlanmasında da tiamin anahtar fonksiyon görür. Buğday başağı, kepek, bira mayası, sebzeler gibi bir çok besinde bol miktarda bulunur. Memelilerin karaciğer, böbrek, kalp, beyin ve bağırsaklarında az miktarda bulunur. Sebzelerin pişirilmesi, sütün kaynatılması ve sterilize edilmesi (mikroptan arındırılması) çok miktarda tiyamin kaybına yol açar. Tiyamin ince bağırsaklardan etkin taşınma mekanizmasıyla emilir. Vücutta depolanmaz ve kullanılmayan bölümü yemekten üç saat sonra böbrekler yoluyla tamamen dışarı atılır. B1 vitamini yetersizliğine bağlı olarak gelişen hastalık tablosunda depresyon, huzursuzluk, bellek zayıflığı ve dikkat azalması, hipotoni (kas gevşekliği) ve anoreksi (iştahsızlık) yer alır.

    Tiamin suda eriyen bir vitamindir ve vücutta biriktirilemez. Günlük ihtiyac mutlaka hergün alınmalıdır. Tiamin diğer B kompleks vitaminleri birlikte sinerjik etki(etkilerini arttırıcı) etki gösterdiğinden birlikte alınmaları önerilir.

    Tiamin eksikliğinde beriberi hastalığı ortaya çıkar.Merkezi sinir sistemini tutan ve ölümcül olabilen bir hastalıktır. Günümüzde gelişmiş veya gelişmekte olan ülkelerde son derece nadir görülür. Ancak alkoliklerde, alkolun tiamini parçalayıcı etkileri nedeni ile görülmektedir. Ayrıca antibiyotik, sülfonamid, doğum kontrol hapı, anti asid kullanımı ve kafein alımı tiamin miktarını etkiler. Yüksek karbonhidratlarla beslenenlerde daha fazla tiamin almalıdır.

    Tiamin hububatlarda, yumurtada, deniz ürünlerinde bulunur. Günlük önerilen doz 1.5 miligramdır.Günde ortalama 50 - 500 miligram alınırsa da fazlası kolayca atılır. Destekleyici ilaçlarda diğer B kompleks vitaminleri ile birlikte yer alır.


    alıntı

     
Tiamin (Vitamin B1) konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. vitamin

    vitamin

    centrum vitamin çeşitleri centrum kilo aldırırmı faydaları arkadaslar merhaba...vitamin haplarinin kilo aldirdigini biliyorum hepsi degil tabi..ama az oncede bi gazetede okudum tam tersi kilo verdiriyormus...bilmem bileniniz varmi ama(CENTRUM)diye bi vitamin var kullanmam gerekiyo ama korkudan kullanamiyom ..zaten rejimdeyim..bu konuyla ilgili bilgisi olan varmi ,,yada bu vitamini...
  2. Vitamin

    Vitamin

    Besinlerde az miktarda bulunan, vücutta yapılmayan, yağda ve suda eriyebilme özelliği bulunan, vücutta eksikliği çeşitli hastalıklara yol açan maddelere verilen genel ad.
  3. Vİtamİn

    Vİtamİn

    Vitaminler, sağlıklı yaşamın vazgeçilmez bir parçası olan organik bileşiklerdir. Vitamin Latince yaşam anlamına gelen “vita” sözcüğünden kaynaklanır. Vitaminler yağda ve suda eriyenler olarak iki gruba ayrılır YAĞDA ERİYEN VİTAMİNLER : A, D, E ve K vitaminleridir . SUDA ERİYEN VİTAMİNLER : B grubu vitaminler ile C vitaminidir . A vitamini: Enfeksiyonlara karşı direnci arttırır normal...
  4. B1 Vitamini Eksikliği

    B1 Vitamini Eksikliği

    B1 Vitamini Eksikliği hakkında bilgi veriniz lütfen B1 Vitamini Eksik olursa ne gibi hastalıklar sorunlar çıkar.
  5. B1 Vitamini İçeren Besinler

    B1 Vitamini İçeren Besinler

    B1 Vitamini İçeren Besinler hangileridir lütfen B1 Vitamini İçeren Besinlerin isimlerini listeleyin bana

Sayfayı Paylaş